paa kirjoitti:pekka kirjoitti:Pelkkää turhamaisuuttahan ja itsekkyyttä se loppujen lopuksi vain on jos ostaa itselleen vaikka todella kalliit ja hienot vaatteet (Aika harvoilla uskovilla on tosin edes varaakaan kalliisiin vaatteisiin, itsekin olen pienituloinen). Parempi on tyytyä vähään ja alhaisiin oloihin, ettei ole kenellekään pahennukseksi ja huonona esimerkkinä; siitä kuinka uskovan tulisi vaeltaa; sydän kiinnitettynä Kristukseen eikä maallisiin asioihin kuten vaikkapa kalliisiin vaatteisiin ja ihopiirroksiin ja muuhun turhuuteen.
Jos laitattaisin itseeni esim. tatuointikuvion niin kuinka voisin sen jälkeen sanoa muille uskoville uskottavasti, että minun sydämeni on kiinnitettynä Kristukseen eikä maallisiin turhuuksiin?
No jaa, minusta on aika yhdentekevää, että onko päällä kalliimpi paita vai jokin halpa. Jotkut meistä tykkäävät vaatteista -hui sentään- ja kulahtaneet rytkyt eivät ihan riitä tuomaan hommaan tarpeeksi estetiikkaa. Uskovan ulkonäkö on kyllä kummallinen juttu, kun toiset sen perusteella tekevät päätelmiä lähimmäisensä Jumala -suhteestaIhan kuin Jumala ei olisi elämäni ykkösasia, koska käytän kivoja vaatteita, mutta kun vedän ne haalistuneet pieruverkkarit päälle, niin yhtäkkiä olenkin hurskas ja täynnä rakkautta lähimmäisiä kohtaan
![]()
Lakataan saman tien käyttämästä vaatteita ja ostetaan vaan 1 jätesäkkirulla per uskova ja verhoudutaan niihin.![]()
No taidan siirtyä takavasemmalle seuraamaan keskustelua tästä lähin.
Kiitos sulle, Paa, kirjoituksestasi.
Et sinä minulle ole tilivelvollinen kuinka rahasi käytät vaan Jumalalle me olemme ihan jokainen tilivelvollisia jokaisesta valinnastamme ja teostamme, eikö niin?
Mutta minusta itsestäni voin kertoa semmoisen tositarinan, että jos alan himoitsemaan kauniita ja hienoja esineitä (joskus kalliitakin) ja tavaroita sun muuta (vaikka hienoja vaatteitakin) niin sydämeni alkaa samaan aikaan myös hyvinkin helposti kiintymään noihin maallisiin hankintoihini. Sen takia yritän välttää satsaamasta maallisiin kohteisiin että sydämeni pysyisi kiinnitettynä Kristukseen.
Tavarahimosta eroon pääseminen on ollut minullekin vaikea asia elämässäni mutta kiitos Herralle että Hän on jaksanut minuakin kouluttaa tässäkin asiassa kärsivällisesti ja olen saanut tehdä parannusta monet kerrat tässä(kin) asiassa ja oppia, että katse tulee olla suunnattuna joka hetki Häneen/Kristukseen ettei synti pääse minusta voitolle.
Jumalan siunausta sinulle Paa ja kaikille muillekin.

-Baby-shirts.png)