Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Homous

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 09. Helmi 2013 15:51

Arvoisa JoKi,,minun pitäisi kanssa kysyä sinulta ,että oletko lukenut koko Raamatun ,että ymmärtäisit tämän Homous asian tai jonkin muun Raskaan synnin siis joka on vastoin sitä minkä Jumala on luonut /kautta suunnitellut.Kaikki lait tai ohjeet ,,näistä nimikkeistä jotkut myös kiistelee isolla maailmalla tai väittelee.Joka tapauksessa kun vanha Testamentti on luettu eli pohjatyö on tehty ja jälleen Pyhän Hengen opastamana,niin nähdään Jumalan Rankka jopa nykymaailman mukaan kulkevien mielestä tyly Tuomio itse Jumalalta Homoja kohtaan (kannattaa lukea )sen pitäisi antaa kuva liikkuuko Jumalan oma kansa Homojen kanssa vai ,,Nykyään jos hypätään uudelle puolelle synti tai rikkomus tai ero Jumalasta eli tehdään Jumalaa vastaan sama kaava on vieläkin .Voiko Valo ja pimeys olla samassa huoneessa ? Onko saman Temppelin tai huoneen Herrana Belsebul ja Pyhä Henki???? Raamattu täytyy lukea kokonaan ja saada se ymmärrys ,että pelkällä lauseella edes kannattaisi kommentoida tätä suurta asiaa .Ei Valon ja pimeyden kuulu olla yhdessä ja Homous on räikeä ,röyhkeä hyökkäys Jumalan säädöksiä vastaan .Jos näitä säädöksiä ei noudateta valtaa pimeys vaikka valo olisi ennen ollut huoneessa .Kerran pelastettu on Aina Pelastettu.Kenties voisi sanoa jo sanotun sanan tähänkin ,että ei kaikki pääse Taivaaseen ,jotka sanoo (hokee) Herra Herra.Siis kilvoitus täytyy käydä loppuun asti ja toivoa ,että se riittää .Ja sen on oltava hyvä kilvoitus.Ja edelleen uskon ,että tämä Homo asia on se yksi muutamasta Suuresta asiasta ,jotka eroittaa jyvät ja akanat .Sitä pahoittelen ihmisenä ,jos jollain on Homo/Lesbo `lähellä`eli tunteet tulee mukaan tähän asiaan ja etenkin jos on nainen (tunnepuoli) vahvempi kuin miehellä niin silti sanoisian ,että Pitäkää ne ihmis tunteet kilometrin päässä Raamatun perusasioista älkääkä antako niiden sotkea Selvää järjestystä joka on Raamatussa eli Jumalan ohjeissa kaikille Maailmassa eläville omille Rakkailleen eli nykyään koko Maailmassa elävälle Kansalleen ,jonka Kuningas on Jeesus.Niin ja se Rukous toimii syntiä kuin syntiä vastaan ,ellei (näin luulen) sydän ole poltin raudalla merkitty(poltettu lihassolut kiinni mustaksi )ettei siihen sydämmeen mikään hyvä voisi mennä sisään ja parantaa ..Yleisesti kaikista synneistä( ei pelkkä homous) niin syntejä ei pidä alkaa puolustaa (itse tehnyt tämän virheen)ja pyydän Anteeksi Jumalalta ja pojalta Jeesukselta ja Pyhältä Hengeltä ja Taivaan Pyhiltä enkeleiltä tätä syntiäni ja kaikkia muita syntejäni.Aamen.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja JoKi » 09. Helmi 2013 16:24

Mielestäni en ole puolustellut homoutta. Uskon että homous on syntiä.

Mielestäni en kumminkaan kysynyt sitä, vaan kysyin, että, missä kohtaa mielestäsi Raamatussa on kohta, jossa uskosta osattoman homon kanssa ei pidä olla tekemisissä.
JoKi

ViestiKirjoittaja JoKi » 09. Helmi 2013 16:39

Haluaisitko myös kommentoida, mitä mielestäsi tämä Raamatun kohta tarkoittaa?

9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
JoKi

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Helmi 2013 11:45

JoKi..Tuo on kanssa ihan täyttä asiaa.Minä en homoa ihmisenä tuomitse.vaan sen miljoona kertaa toistetun synnin ,joka on raskas eli harjoittaa asiaa ja on esim uskon yhteisössä pappina jopa tai ihan rivi palvelijana.Jos ihminen on vaiheessa ja on saanut sen armon mahdollisuuden ,että voi Pyhän hengen voimalla muuttua ni hyvä .Vanhassa Testamentissa herra pyytää poistamaan kansasta .Eihän kukaan meistä voi vaikka kadulla ruuhkassa olla olematta homojen tai lesbojen kanssa tai työ paikalla ,mutta itse en seurustele sellaisten kanssa ,jotka jatkaa homoutta ja lesboutta eikä edes yritä parannusta .Oli sisällä tai ulkona ei minulle tee eroa ,,,pysyn vaan itse erossa ja tiedän sydämmessäni että entistä enemmän homoja ja lesboja kävelee jatkossa kaduilla ja se lienee tulevaisuus ,mutta silti pysyn erossa.Kenties yksi syy on ,että minut on laitettu ymmärtämään henki maailmaa ja ymmärrys lisääntyy tässä hyvän ja pahan taistelussa ,tai esim mitä pahimmillaan seuraa saastaisten henkien vallassa olevien ihmisten kanssa seurustelusta .Sana Taistelu henki valtoja vastaa täytyy ottaa vakavasti.Eli oli sisällä tai ulkona pudistan tomut jaloistani.Eli ITSE käännyn eri suuntaan .Jos oikein eletaan penkoa sanaa Tuomita niin siitä voitaisiin taas miettiä uusia asioita ,,,
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Helmi 2013 22:50

"Ranskan parlamentin alahuone hyväksyi homoliitot":

https://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sh ... homoliitot
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Helmi 2013 21:12

Raitishenkisyyttä Suomessa:

"Homosuhteessa elävä ei voi olla seurakunnan jäsen":

https://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotima ... nan-jaesen
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Helmi 2013 21:51

Itse olen tekemisissä homoseksuaalien kanssa, jotka eivät ole uskossa, samalla tavalla kuin olen tekemisissä kaikkien muidenkin syntisten kanssa. Jeesus söi ja joi fariseusten halveksimien syntisten kanssa ja häntä paheksuttiin sen tähden. Voiko syntinen tulla uskoon, ellei evankeliumi saa vakuutettua häntä siitä, että hän elää synnissä? Ainoastaan valkeus voi paljastaaa pimeyden ja sen valkeuden tulisi olla meissä uskovissa. Sairaat tarvitsevat parantajaa, eli Jeesusta. Homous ei ole mikään ylitse muiden -synti. Samanlaista syntiä on myös mässäily ja juoppous ja valehtelu ja kateus yms... Eli jos lähtee sille linjalle, ettei ole missään tekemisissä tämän maailman ihmisten kanssa, jotka elävät synnissä, niin täytyy lähteä pois maailmasta. Välillä tuntuu jopa siltä, että jos haluaisi välttää syntisten uskovien seuraa, niin tulisi lähteä ulos kaikkien uskovien keskuudesta ja omasta itsestäänkin. Siksi ihmettelen sitä, kun sanotaan esimerkiksi, että jos joku veljeksi kutsuttu on haureellinen, niin hänen kanssaan ei tulisi viettää aikaa. Itse olen kyllä keskustellut jopa eronneen veljen kanssa ;gladly: . Mutta mielestäni on eri asia olla syntiin lankeileva uskova kuin synnissä elävä. Synnissä elämiseen liittyy se, ettei omaa syntiä tunnusteta synniksi, vaan vedotaan armoon ja jatketaan halulla syntielämää. Sellainen voi vietellä toisiakin uskovia syntiin, kun joku toinen uskova vakuuttelee sellaisen elämän hyväksyttävyydestä....
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Helmi 2013 11:32

Henkilökohtaisesti voisin olla ihan samalla tavoin homon ystävä kuin kenen tahansa, ei mielestän homous ole suurempi synti kuin mikään muukaan. Varmasti monikin palstalainen voisi samoin, en usko että nämä keskustelut arkielämässä olisi sitä, minkä kuvan täällä keskustelussa voi saada. En tarkoita etteikö homous olisi synti, onha se, mutta niin on moni muukin asia. Kaikista synneistä pitäisi varoittaa samalla tavoin.

Helpostihan unohdetaan, että jopa me uskovat voimme tehdä asioita luonnollisen ihmisen mukaan ja näin palvella sillä syntiä, vaikka Henkemme ei syntinen olekaan. Näin ei oikeastaan saisi olla, mutta näin on, riippuen siitä kuinka paljon meissä elää luonnollinen ihminen ja kuinka paljon saa Kristus Henkensä kautta hallita meitä. Jeesus on sanonut että jopa ajatukset ovat sydämestä lähtöisin. Kuka meistä aivan todella voi sanoa, että jokainen ajatuskin on vangittu Kristukselle, vain ja ainoastaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Helmi 2013 12:53

Tuli tuossa mieleeni, kun luin iltalehteä, tuo ihmisen pahuus ylipäätänsä... ihan oksettavaa lukea esim. noista intialaisista... ukot raiskaa naisia ja jopa lapsia ja tappavat kaikenlisäksi vielä ne joihin kohdistaneet hirmutekonsa. Miten ylipäätänsä jokin yhteiskunta saa ihmisistä tuollaisia petoja, että ihminen säälimättä tekee jotain sellaista toiselle, joka on äärimmäisen ja silmittömän pahaa.

Tietenkin homo myös voi tehdä jotain äärimmäisen pahaa... mutta useinhan homoudessa puhutaan siitä, että ihminen tekee itselleen tai onhan siinä osapuolena toinen, mutta yhteispäätöksessä toinen toisilleen jotain joka on syntiä... entä sitten kun ihminen riistää toiselta kaiken mahdollisen.

Huomaa ettei meikäläinen saisi mennä tuonne iltiksen sivuille... alkaa ihan itkettämään tämä maailman touhu...

Se on muuten jännä juttu... että jos yhteiskunnassa on rahallisesti hyvinvointia, niin ihmisillä on jonkinlaiset moraaliset koodistot, joilla ne toimii... mutta kun taloudellisesti on heikkoa tai sitten ihmiset ovat muuten ahtaalla diktatuurin alla, niin jotenkin se moraali rappeutuu... hajatelma ajatelma täksi päiväksi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Helmi 2013 14:25

Jos joku jatkaa harrastaa homoutta tai muuta raskasta syntiä niin kenkää seurakunnasta kuten asiasta opetetaan ja on kirjoitettu eli ulos . Edelleen kannattaa sellaisen jossa Pyhä Henki on pysyä homojen tai muiden pimeydessä vaeltavien kanssa eri pöydässä.Jos ollaan opettamassa ja joku haluaa oppia sen ymmärryksen ,kuinka Pyhä Henki suurella voimallaan pystyy muuttamaan Homon tai raiskaus fetissien yms saastaisten henkien vaivaaman ihmisen niin tottakai TÄYTYY opettaa sillä se on kristityn tehtävä .Saattaa pimeydestä valoon .On ERITTÄIN huolestuttavaa kristityltä jos ei tunne Hengessään mitään vaan voi hengailla kenen kanssa vaan ,,,,herääkin tässä vaiheessa kysymys ,johon jokainen saa itse vastata itselleen ja miettiä ,,,.
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu