Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nimeen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kenen nimeä käytetään toimintojen ohessa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2015 19:47

*
Nolottaa kysyä koska tämä on varmaan tyhmä kysymys. Eikö yhtään häiritse kun on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä siis upotuskasteella? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2015 20:18

vaisuliini kirjoitti:*
Nolottaa kysyä koska tämä on varmaan tyhmä kysymys. Eikö yhtään häiritse kun on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä siis upotuskasteella? :oops:

No varmaan tyhmä kysymys koska eräs uskonveli kertoi minulle että häntä häiritsi se niin hän meni etsimään jonkun joka kastaa hänet Jeesuksen nimeen. Ja siten löysi kastajan joka kastoi hänet Jeesuksen nimeen. Sen jälkeen veli oli tyytyväinen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JHK » 20. Maalis 2015 21:10

Minua ei harmita yhtään että minut on kastettu kolminaisuuskaavalla.
JHK

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Maalis 2015 22:00

Minut on kastettu Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, mutta en pidä niitä sanoja niin tärkeänä kuin sitä, että kastettava oikeasti menee kasteelle Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, eli Jeesuksen nimeen. Ei ole olemassa mitään taikasanoja, jotka tekisivät kasteesta oikean. Kaste on oikea, kun kastettavan sydämen asenne on oikea.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja JHK » 20. Maalis 2015 22:40

Amen.
JHK

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Maalis 2015 23:12

Raamatun selvän opetuksen mukaan voimme nähdä että opetuslapset kastoivat aina Jeesuksen nimeen - se on Raamatun todistus siitä mihin nimeen tulee kastaa. Lisäksi opetuslapset tiesivät sen tosiasian että Jeesus on Isän nimi jonka Hän antoi Pojalleensa sekä sen että Pyhä Henki tulee Pojan (Jeesus) nimessä. Näin Isän ja Pojan sekä Pyhän Hengen nimi on Jeesus. Opetuslasten esimerkki osoittaa sitten sen että he ymmärsivät Jeesuksen käskeneen heitä kastamaan nimenomaan nimessä Jeesus - joka siis on Isän, Pojan sekä Pyhän Hengen nimi.

Raamattu opettaa meitä tekemään Jeesuksen nimessä asioita elämässämme. Esimerkiksi meidän tulee rukoilla ja anoa Jeesuksen nimessä ja meidän tulee ajaa riivaajia ulos Jeesuksen nimessä - eikä ilman Jeesuksen nimeä. Jeesuksen nimi ei ole mikään "taikasana" vaan Jumalan antama käsky missä meidän tulee toimia. Siksi sitä ei tule väheksyä vaan kunnioittaa.

En myöskään iloitse sellaisesta asenteesta että "ei se nyt haittaa jos tämä ei nyt mene ihan Raamatun mukaan, asenne ratkaisee". Jumalan sanan ratkaisee ja meidän asenteidemme tulisi ojentautua Jumalan sanan totuuden mukaan korjaten kurssiaan aina sen mukaan kun saamme kasvaa Jumalan sanan kautta rakkaudesta totuuteen.

Ps; minut on myös kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen enkä tiennyt silloin että Raamatullinen tapa olisi ollut Jeesuksen nimeen. En iloitse siitä että minut kastettiin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan se harmittaa minua koska luotin että kyseiset kastajat olisivat tehneet sen niin kuin Raamattu opettaa.

En kuitenkaan mene enään uudestaan kasteelle sillä tiedän että Jumala näki sen että sydämestäni halusin Raamatullisen kasteen ja olisin halunnut kasteen Jeesuksen nimessä. Vaikka minulla ei ollut näistä asioista silloin vielä niin paljon tietoa kun minut kastettiin niin muistan että koin ihmetyksen ja pienen pettymyksen sillä hetkellä kun ne kastesanat lausuttiin sillä odotin kastetta Jeesuksen nimeen.

Sydämen asenne ratkaisee kyllä jos se etsii vain nöyryydessä ja rakkaudessa vilpittömästi Jumalan sanan totuutta mutta jos se totuuden kuultuaankin vielä haluaa pitää kiinni Jumalan sanan vastaisista näkemyksistä niin silloin ihmisylpeys vaikuttaa tahtomista ihmisen elämässä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Maalis 2015 23:20

Minä ajattelen, että Jeesuksen nimessä toimiminen on paljon enemmän kuin vain käyttää sanoja "Jeesuksen nimessä".
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Maalis 2015 23:40

Aamu-Usva kirjoitti:Minä ajattelen, että Jeesuksen nimessä toimiminen on paljon enemmän kuin vain käyttää sanoja "Jeesuksen nimessä".

Se että Jeesuksen nimessä toimiminen on myös paljon enemmän kuin vain käyttää sanoja "Jeesuksen nimessä" ei millään muotoa poista sitä etteikö meidän tulisi käyttää toimissaamme sanoja "Jeesuksen nimessä". Raamattu ja Herran Jeesuksen opetuslapset antoivat tästä itse esikuvallisen ja konkreettisen esimerkin.

Riivaajia ulos ajettaessa:

Apt.16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä.

Sairaita parannattaessa:

Apt.3:2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
3:3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
3:4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin."
3:5 Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
3:7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
3:8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.

Kastettaessa:

Apt. 10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Maalis 2015 09:42

Toni kirjoitti: "Se että Jeesuksen nimessä toimiminen on myös paljon enemmän kuin vain käyttää sanoja "Jeesuksen nimessä" ei millään muotoa poista sitä etteikö meidän tulisi käyttää toimissaamme sanoja "Jeesuksen nimessä"."

Ei tietenkään niin. Mutta ihan aina meidän ei tarvitse kaikkea tehdessämme hokea "Jeesuksen nimessä", vaikka Raamatussa sanotaankin: "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa (Kol.3:17)." Itse esimerkiksi rukouksessa paljon käytän sanojakin "Jeesuksen nimessä".
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Maalis 2015 10:51

*
Miten minä osaisin sanoa tämän? Se juttu välillä huoletti ja huolettaa yhä minua. Pelkään jos satun itse olemaan paikalla kun tämä asia alkaa. :? Kun ollaan jo sisällä vihanajassa. Liikkuminen on silloin mahdotonta eikä voi mennä kauempaan tapaamaan kastajaa. Ei ole ketään joka voisi kastaa vasta uskoontulleen ihmisen. Vain nainen joka on ollut pitkään uskossa, on itse asiassa paikalla. Eikö naisena pidä kastaa hänet...? Naisella ei ole pakko kastaa hänet? :? Tämä kyllä huolettaa. :oops:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu