Silmätysten riivaajahengen kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Janne » 21. Huhti 2013 00:16

Tuosta kirjoittamastani aloituksesta on kulunut jo kotvanen , noin puolitoistavuotta, ja olen tässä puolentoista vuoden aikana ollut jonkun verran tekemisissä tuon henkilön kanssa josta aloituksessa mainitsin.

Tuossa yhdessä välissä tämä kaveri oli jonkin aikaa raittiinakin, ja ajattelin jo että askel oikeaan suuntaan on tapahtunut, mutta mitä vielä. Kävin perjantaina eli eilen, kaupassa ja mennessäni sisään näin kun tämä samainen kaveri istui aivan tolkuttomassa kunnossa kaupan aulassa. No sehän sitten heti ryntäsi minun luo ja alkoi pummaamaan kyytiä noin 6 km päähän. Sanoin hänelle että käyn ensin kaupassa ja puhutaan sitten lisää kun tulen pois.
No sain vaatimattomat ostokseni kassalla maksettua ja sitten kuulin kun kaupan täti sanoi seuraavalle asiakkaalle että, voisiko hän kertoa jotain vinkkiä miten saisi tuosta aulasta yhden häirikön pois kun se on istunut siinä jo kaksi tuntia meluamassa ja häiriköimässä ihmisiä eikä he saa poistettua häntä.
Minä sitten sanoin heille että järjestän kaverin pois sieltä ja lähdin tämän jo rakkaaksi tulleen ystäväni luo.

Sain kaverin siitä pihalle ja sitten se sai minut ylipuhuttua viemään sen sinne määränpäähän johon oli menossa. Matka meni suht hyvin ja puhuttiin siinä uskon asioista ja tarjosi tämä kaveri kohteliaana herras miehenä mulle viinaakin siinä matkalla, mutta jouduin kieltäytymään tästä avokätisestä tarjouksesta. Tosin hän väitti että pullossa on pelkkää limua, mutta ei mennyt läpi, kun minuutti aikaisemmin näin kun hän lorotti pulloon leijona viinaa. ( huumori miehiä )

No sitten päästiin suht hyvässä hengessä perille ja olin taas tapani mukaan puhunnut hänelle Jeesuksesta koko matkan. Hän sitten kiitteli kyydistä kovasti ja sanoi että rukoilee puolestani jne... Hän oli juuri nousemassa autosta ulos kun sitten vaan otin hänen silmiinsä tiukan katsekontaktin ja sanoin hänelle " Jeesus rakastaa sinua " tämän sanottuani kaveri ei enään ollutkaan lähdössä mihinkään vaan hänelle tuli sellainen turhautunut ilme kasvoille ja hänen olemuksensa muuttui akressiiviseksi. Sitten tämä mies alkoi selittämään mulle jotain tosi sekavaa, en oikein kuullut kaikkea koska rukoilin mielessäni ja välillä ääneen. Kommentoin aina välillä jotain hänelle, mitä en enään muista.

Sitten tilanne meni todella mystiseksi ja tämä kaveri otti minua kädestä kiinni ja alkoi painelemaan kovasti minua kämmenestä etusormen ja peukalon välistä ( sattui muuten jonkin verran), ja sitten yhtäkkiä tämä kaveri alkoi röhkiä kuin oikea porsas ja välillä tuli sellaista sairasta naurua ja hänen naama oli aivan käsittämättömillä ilmeillä. ( itse rukoilin kokoajan ja välillä sanoin väliin jotain Jeesuksesta ). Sitten kun tämä röhkiminen ja nämä ilmeet loppuivat, tämä kaveri puhui taas jotain aivan päätöntä ja myös jotain Jumalaa herjaavaa ( ei normaalia tältä mieheltä ). Erikoista nyt taas oli se, että sen noin minuutin ajan jonka hän puhui putkeen, mies puhui ainakin 5:llä täysin eri äänellä.
Tämän puheen jälkeen mies meni aivan vakavaksi ja silmät oli taas kun markan kolikot ja hän otti silmiini todella terävän katsekontaktin ja siirsi naamansa noin 10 cm päähän minun naamastani ja sanoi minulle; arvaappa mitä mä teen sulle kun me seuraavan kerran tavataan, sanoin että no mitä ? , sitten hän tokaisi että enpä tiedä ja alkoi nauramaan ihan sairasta naurua. Rukoilin siinä että henki joka miehessä on lähtisi menemään, mutta tuloksena mies alkoikin puhumaan todella pilkallista puhetta Jeesuksesta ( hän puhuu normaalisti Jeesuksesta aina kunnioittavasti ja rukoilee paljon ) ja kertoi kuinka hän hoitelee naisia ( hyvin sensuroitu versio ) ja naiset tykkää koska hän on itse ristiltä alas tullut Jeesus. en kuullut kaikkea enkä muistakkaan, enkä edes halua muistaa, mut tosi törkeitä juttuja. No kuitenkin tässä samaisessa yhteydessä hän sitten nousi pois autosta ja lähti kävelemään asuntoon jonne hän oli menossa.

Oli taas kyllä hurja kokemus ja tuli ainakin nähtyä se että riivaaja on yhä miehessä eikä ole näköjään helpolla lähdössä poiskaan hänestä. Itse kuitenkin tiesin koko tilanteen ajan, että Herra on kanssani eikä ole mitään pelättävää ja en myöskään pelännyt. Se voima mikä meissä uskovissa on , on paljon suurempi kuin mikä vastapuolen pelurilla on. Tuo riivaaja hengen "uhkaus" seuraavasta kerrasta kun tavataan jäi hiukan mietityttämään, mutta itse ajattelen että henki yritti vaan pelotella että en uskaltaisi enää tämän miehen lähelle mennä. Mutta tiedä sitten häntä :roll:
Olen nähnyt tämän miehen tuon ensimmäisen tapahtuman ( ketjun aloitus ) jälkeen toistakymmentä kertaa ja merkkejä näkyvästä riivaajasta ei ole ollut ja ollaan puhuttu paljon Jeesuksesta, mutta sitten taas näin kävi.

Ei tässä auta taas muu kuin rukoilla miehen puolesta ja jäädä jännityksellä odottamaan seuraavaa tapaamista tämän miehen kanssa.

Tällaista tällä kertaa
Siunauksin
Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 21. Huhti 2013 09:16

Tuli mieleeni kun opetuslapset eivät saaneet ajettua riivaajaa ja kysyivät sitten Jeesukselta syytä siihen oli vastaus;

Matt.17:19 Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

Toisessa paikassa Hän sanoi vielä opetuslapsille että ;
Mark. 9:29

Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".

Eli kasvattaisiko paasto ja rukous sitten meidän uskoamme jotta tuo ajaminen olisi mahdollista?

Itse jouduin kerran sitomaan demonin Herran Jeesuksen nimessä, sain silloin ajatuksiini tämän Sananpaikan; Mark. 3:27

Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

..ja sitten käskemään pois Herran Jeesuksen nimessä. Uskon että Pyhä Henki ohjaa kun kulkee rukoillen ja antaa Sanan paikkoja tarpeen tullen.
iinuliinu

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Huhti 2013 11:45

Varmasti paasto ja rukous auttaisi, mutta kysymys on mielestäni myös siitä, onko meitä lähetetty johonkin tehtävään. Pahimmassa tapauksessa kun sekaannumme asioihin joihin meitä ei ole kutsuttu, se voi johtaa katastrofiin omassa hengellisessä elämässäkin.

Ensinnäkin tulisi siis kysyä, onko Jumalan tahto että ajat miehestä riivaajaa pois ja jos koet siihen kehoituksen, niin kyllä hyvä varustautuminen tulisi tepsiä, sillä mitä on mitä Jumala ei voisi tehdä, Hän on suurempi kuin vihollisen varustukset.

Jeesus kyllä auttoi kaikkia tarvitsevia... mutta olen kuullut tarinoita uskovista jotka ovat lähteneet esim. ajamaan ulos ihmisistä demoneita ja ovat päätyneet itse hulluuden partaalle ja riivajien kanssa taistelemaan eli elämästä voi tulla yhtä taistelua vain riivaajien kanssa, jos sekaannumme alueelle, johon meitä ei ole silloin kutsuttu eli vihollinen onkin saanut otteen uskovasta. Eri asia on, jos asiaan on kutsumus, silloin kyllä asian pitää toimia, koska Jumala on etukäteen valmistanut asian jo niin, että Hänen voimansa saa ilmentyä.

Ei ole mitään mitä Jumala ei voisi meidän kauttamme Pyhässä Hengessä vaikuttaa Jeesuksessa Kristuksessa ja siihen saa luottaa ja pitää luottaa!
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Janne » 21. Huhti 2013 12:56

Niin, sen verran nyt vielä selvennykseksi haluan kirjoittaa, että en suoranaisesti edes yrittänyt ajaa riivaajaa tuosta miehestä ulos, koska en tuntenut asiaan minkäänlaista kehoitusta. Ainut mitä tein on se että rukoilin että henki poistuisi hänestä ja tilanne rauhoittuisi. Lopputuloksena koko mies poistui.

En usko että vielä oli oikea aika ajaa riivaajaa ulos tuosta miehestä, mutta uskon että se aika tulee vielä. En tiedä sitä tapahtuuko se minun vai jonkun muun Herran palvelijan toimesta, mutta sen tiedän että Herra kutsuu tätä miestä erittäin voimakkaasti.

Minusta on turhaa alkaa edes ajamaan riivaajaa ulos sellaisesta henkilöstä, josta näkee että hän ei ole siltä seisomalta valmis seuraamaan 100 % Herraa. Jos tällaisesta henkilöstä ajaa riivaajan ulos ja se lähtisikin pois, niin se tulisi todennäköisesti takaisin ja kaikki saattaisi mennä vielä monimutkaisemmaksi.
Luuk 11
24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Olen saanut tehdä työtä tämän miehen parissa jo monta vuotta. En edes tiedä missä hän asuu, mutta silti tämä mies säännöllisen ihmeellisesti tupsahtelee eteeni ja aina syntyy keskustelu.

Tuossa viime syksynä ajattelin jo että luovutan tämän miehen kanssa kun ei kerran mitään tapahdu ja . Sanoin jo Herrallekkin että nyt riittää, kun alkoi tuntumaan siltä että tämä kaveri käyttää minua vain hyväksi (pyytää rahaa, ja kyytejä, ruokaa, kahvia, aina olen kaikkea antanut).

No sitten kävikin niin että kun seuraavan kerran tapasin tämän miehen niin hän tuli minun luokseni, ja antoi 20 € minun käteeni ja kiitti kun minä aina autan häntä, niin hän haluaa nyt auttaa minua. Kieltäydyin kohteliaasti rahasta. No tästä muutama viikko eteen päin, niin taas näin tämän miehen ja hän tuli luoksen ja antoi minulle 5 € rahaa käteen ja sanoi että kun olen aina auttanut häntä, niin hän haluaa antaa nyt ruokaraahaa minun perheelleni. Tällä kertaa otin rahan vastaan ja hän halusi lisäksi tarjota minulle kahvit.

No tästä sitten ehkä viikko eteen päin kun oli kaupassa, niin tämä mies seisoi yhtäkkiä takananni ja alkoi taas kiittämään kun olen aina auttanut häntä jne... sitten hän antoi taskustaan 4 euroa kolikoina ja käski minun ostaa lapsilleni sillä rahalla karkkia ja viemään terveisiä häneltä.

Tämän tilanteen jälkeen sitten sanoin Herralle että, OK, nyt tämä jo riittää minulle todistukseksi siitä että tämä mies ei todellakaan halua käyttää minua vain hyväkseen. Ja pidin näitä kolmea peräkkäistä kertaa selvänä osoituksena siitä että työtä tämän miehen parissa tulee jatkaa.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Herman » 22. Huhti 2013 10:40

Olen ollut muutaman kerran silmätysten riivatun kanssa. Ensimmäinen tapaus oli yksi alkoholisti, joka asui meillä muutaman viikon kun koitettiin häntä auttaa kuiville ja Jeesuksen luokse. Sitten yhtenä päivänä hän oli repsahtanut ja kotiin tullessani löysin hänet umpihumalassa. Sanoin että meidän kodissa ei humalluta alkoholista ja menin ottamaan pullon häneltä pois. Silloin hänen silmänsä muuttuivat ja huomasin riivaajahengen hänessä. Hän otti veitsen käteen ja alkoi kulkea minua kohti hokien että hän tappaa minut. Käskin kaksi kertaa Jeesuksen nimessä sitä (henkeä) lähtemään, ja se laittoi veitsen pois. Mutta se ei kuitenkaan lähtenyt, vaan löi minua kasvoihin. Hämmennyin siitä niin että lähdin ulos ja soitin poliisit hakemaan miehen.

Mietin paljon että mikä meni pieleen, ja päädyin siihen että minulla ei ollut "tarpeeksi" uskoa. Eli en ollut oikealla tavalla valmistautunut kohtaamaan riivaajahenkeä, mitä se valmistautuminen sitten tarkoittaakaan. Ainakin paastoa ja rukousta, kuten Jeesuksen sanoista epäuskoisille opetuslapsille ilmenee (Mark.9:29). Pelko myös hallitsi minua liikaa, ja se estää Jumalan Henkeä toimimasta, sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan Hänen Henkensä on voimallinen ja peloton. Tämä ei tarkoita, etteikö koskaan pelkäisi, vaan sitä että voittaa pelon eli pelosta huolimatta tekee rohkeasti. Silloin Pyhä Henki saa hallita oman pelon sijaan.

Muillakin kerroilla tämän jälkeen kun olen kohdannut riivatun, olen pelännyt liikaa enkä ole rohkaistunut ajamaan ulos, vaikka jälkeenpäin olen ainakin yhdessä tilanteessa kokenut että olisi niin pitänyt toimia. Herra armahtakoon ja vahvistakoon, niin ettei mikään epäusko tai pelko saisi meitä hallita. Uskon Jumalan lupaukseen, että Jeesuksen nimessä meillä on voima ja valta ajaa ulos riivaajia, loppujen lopuksi asia on aivan yksinkertainen eikä se oikeastaan eroa Jumalan muista lupauksista.
Herman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Huhti 2013 20:05

Janne kirjoitti:
Sitten tilanne meni todella mystiseksi ja tämä kaveri otti minua kädestä kiinni ja alkoi painelemaan kovasti minua kämmenestä etusormen ja peukalon välistä ( sattui muuten jonkin verran), ja sitten yhtäkkiä tämä kaveri alkoi röhkiä kuin oikea porsas ja välillä tuli sellaista sairasta naurua ja hänen naama oli aivan käsittämättömillä ilmeillä. ( itse rukoilin kokoajan ja välillä sanoin väliin jotain Jeesuksesta ). Sitten kun tämä röhkiminen ja nämä ilmeet loppuivat, tämä kaveri puhui taas jotain aivan päätöntä ja myös jotain Jumalaa herjaavaa ( ei normaalia tältä mieheltä ). Erikoista nyt taas oli se, että sen noin minuutin ajan jonka hän puhui putkeen, mies puhui ainakin 5:llä täysin eri äänellä.
Tämän puheen jälkeen mies meni aivan vakavaksi ja silmät oli taas kun markan kolikot ja hän otti silmiini todella terävän katsekontaktin ja siirsi naamansa noin 10 cm päähän minun naamastani ja sanoi minulle; arvaappa mitä mä teen sulle kun me seuraavan kerran tavataan, sanoin että no mitä ? , sitten hän tokaisi että enpä tiedä ja alkoi nauramaan ihan sairasta naurua. Rukoilin siinä että henki joka miehessä on lähtisi menemään, mutta tuloksena mies alkoikin puhumaan todella pilkallista puhetta Jeesuksesta ( hän puhuu normaalisti Jeesuksesta aina kunnioittavasti ja rukoilee paljon ) ja kertoi kuinka hän hoitelee naisia ( hyvin sensuroitu versio ) ja naiset tykkää koska hän on itse ristiltä alas tullut Jeesus. en kuullut kaikkea enkä muistakkaan, enkä edes halua muistaa, mut tosi törkeitä juttuja. No kuitenkin tässä samaisessa yhteydessä hän sitten nousi pois autosta ja lähti kävelemään asuntoon jonne hän oli menossa.

Oli taas kyllä hurja kokemus ja tuli ainakin nähtyä se että riivaaja on yhä miehessä eikä ole näköjään helpolla lähdössä poiskaan hänestä. Itse kuitenkin tiesin koko tilanteen ajan, että Herra on kanssani eikä ole mitään pelättävää ja en myöskään pelännyt. Se voima mikä meissä uskovissa on , on paljon suurempi kuin mikä vastapuolen pelurilla on. Tuo riivaaja hengen "uhkaus" seuraavasta kerrasta kun tavataan jäi hiukan mietityttämään, mutta itse ajattelen että henki yritti vaan pelotella että en uskaltaisi enää tämän miehen lähelle mennä. Mutta tiedä sitten häntä :roll:
Olen nähnyt tämän miehen tuon ensimmäisen tapahtuman ( ketjun aloitus ) jälkeen toistakymmentä kertaa ja merkkejä näkyvästä riivaajasta ei ole ollut ja ollaan puhuttu paljon Jeesuksesta, mutta sitten taas näin kävi.

Ei tässä auta taas muu kuin rukoilla miehen puolesta ja jäädä jännityksellä odottamaan seuraavaa tapaamista tämän miehen kanssa.

Tällaista tällä kertaa
Siunauksin
Janne

Sitä piti kysymäni, että oliko tuo kaveri tietoinen riivaajahengen toiminnasta eli röhkimisestä, äänenmuutoksista yms mystisistä asioista? Onko riivattu tietoinen riivaajastaan?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Janne » 22. Huhti 2013 20:23

Sitä piti kysymäni, että oliko tuo kaveri tietoinen riivaajahengen toiminnasta eli röhkimisestä, äänenmuutoksista yms mystisistä asioista? Onko riivattu tietoinen riivaajastaan?

Mä en tiedä ainakaan tästä viimeisimmästä kerrasta oliko hän itse tietoinen tästä tilastaan, mutta uskon että hän ei itse pystynyt ainakaan vaikuttamaan tilaansa.
Ensimmäisestä kerrasta voisin kuvitella että hän oli tietoinen että jotain tapahtuu. Se oli tavallaan niin selvää koska hän yritti alkaa rukoilemaan kun tilanne alkoi ja taas kun tilanne oli ohi, niin hän oli todella poissaoleva ja hämmentynyt.

Henkilökohtaisesti kuitenkin uskon yleisellätasolla, että jotkut tunnistavat riivaajan itsessään ja taas toisilla voi olla vintti pimeänä kokonaan kun riivaaja on ottanut ruumiin haltuun ( siis silloin kun riivaaja hengellä on toimintatunti )
Janne

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Huhti 2013 20:30

(Poistin harhaanjohtavan ja ehkä eksyttävän, vaarallisenkin postini ja laitan tilalle parempaa asiaa)

Uudestisyntynyt Jeesusta vilpittömästi seuraava opetuslapsi on kokoajan Herran suojeluksessa täydellisesti ja hiuksikaan hänen päästään ei tule puuttumaan niin ettei Herra sitä tietäisi.

Herralla on KAIKKI hallinnassaan ja hän rakastaa meitä. Älkää siis peljätkö!

4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 23. Huhti 2013 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Huhti 2013 20:49

Tuosta pelosta sen verran, että pelottomuuttakaan ei voi jotenkin "pumpata" itseensä. Kun Jeesus sanoo, että älkää peljätkö, mielestäni se on lohdutus enemmänkin tai kehoitus uskomaan Jumalan antamaan voimaan... ja kyse on siitä, tarttuuko toimeen, pelosta huolimatta, koska kun Pyhä Henki vaikuttaa, se vie pois pelon. Ihminen itse ei välttämättä pysty olemaan peloton, se on Pyhän Hengen aikaansaannos.

Henk.kohtainen kokemus. Pyhä Henki on kehoittanut jotain... ensin tulee tunne, en kehtaa, pelottaakin, mitä teen? Hui... päätän tarttua toimeen, nousen ehkä paikaltani ja lähden vaikkapa siihen suuntaan, jos olen saanut kehoituksen sanoa jollekin jotain... pelko, epävarmuus... kaikkinensa, väistyy... ja huomaat että sinussa ei ole pelkoa, sanot sanoja, joissa ei ole arkuutta, huomaat että olemuksesi huokuu itsevarmuutta.

Kyse ei ole koskaan silloin siitä, mitä minä olen... minä olen pelokas, herkkä, arka... kaikkea sitä, Jumala kyllä tietää kuka olen, eikä Hän vaadi minun persoonaani muuttumaan, kyse on siitä, lähdenkö ja teenkö, pelosta tai epävarmuudestani huolimatta... ja silloin Pyhä Henki antaa voiman...

Jossain kohtaa raamatussa sanotaan, että Pyhä Henki antaa sanat... aivan samoin toimii Pyhä Henki kaikissa tilanteissa, joissa Jumala vaikuttaa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Huhti 2013 21:22

lonelyrider kirjoitti:Tuosta pelosta sen verran, että pelottomuuttakaan ei voi jotenkin "pumpata" itseensä. Kun Jeesus sanoo, että älkää peljätkö, mielestäni se on lohdutus enemmänkin tai kehoitus uskomaan Jumalan antamaan voimaan... ja kyse on siitä, tarttuuko toimeen, pelosta huolimatta, koska kun Pyhä Henki vaikuttaa, se vie pois pelon. Ihminen itse ei välttämättä pysty olemaan peloton, se on Pyhän Hengen aikaansaannos.

Henk.kohtainen kokemus. Pyhä Henki on kehoittanut jotain... ensin tulee tunne, en kehtaa, pelottaakin, mitä teen? Hui... päätän tarttua toimeen, nousen ehkä paikaltani ja lähden vaikkapa siihen suuntaan, jos olen saanut kehoituksen sanoa jollekin jotain... pelko, epävarmuus... kaikkinensa, väistyy... ja huomaat että sinussa ei ole pelkoa, sanot sanoja, joissa ei ole arkuutta, huomaat että olemuksesi huokuu itsevarmuutta.

Kyse ei ole koskaan silloin siitä, mitä minä olen... minä olen pelokas, herkkä, arka... kaikkea sitä, Jumala kyllä tietää kuka olen, eikä Hän vaadi minun persoonaani muuttumaan, kyse on siitä, lähdenkö ja teenkö, pelosta tai epävarmuudestani huolimatta... ja silloin Pyhä Henki antaa voiman...

Jossain kohtaa raamatussa sanotaan, että Pyhä Henki antaa sanat... aivan samoin toimii Pyhä Henki kaikissa tilanteissa, joissa Jumala vaikuttaa.

Tosi hyvin sanottu!
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu