Houm Church homous ja naispapittaret

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Houm Church homous ja naispapittaret

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 05. Maalis 2020 16:45

Juhani kirjoitti:Oletkohan nyt aivan tosissasi? Minun ymmärrykseni mukaan Raamattu ei määrää missään naisia olemaan täysin puhumattomina tai mykkinä, kuin muumioina seurakunnassa. Tälläinen julistus on lakihenkistä ja väärää julistusta, jonka jokainen uudestisyntynyt ja terveessä Jumalasuhteessa oleva kristitty ymmärtää.

Kielto naisen puhua seurakunnassa lukee Paavalin kirjeissä aivan selvästi. Näyttää siltä, ettet pysty vain hyväksymään Jumalan käskyä. Minä hyväksyn sen.

Meidän seurakunnassa vanhemmistoveljet noudattavat tätä käskyä ja sama tilanne on ollut kristityillä kirkkokunnilla melkein 2000 vuotta, mutta viimeisten vuosikymmenten aikana on tullut Isebelin henkeä saastuttamaan seurakuntia. Minä näen naisten puheet seurakunnissa lopun ajan merkkinä, jolloin suuri luopumus tulee seurakuntiin.

"Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;" (Ilm 2:20-22)

"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)

"Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2020 17:02

*
Voin tunnustaa ja kertoa lyhyesti miten asia on niinkuin PP kirjoitti sen.

Aluksi yksi mies joka istui ensimmäisellä penkillä ja kääntyi minua päin ja kehotti minua menemään tuon miehen luo. Istuin itse kolmannella penkillä. En mennyt hänen luokse. Toinen kerta hän kehotti vielä menemään tuon miehen luo. En kuitenkin mennyt. Kolmas tai neljäs kerta mies sanoi suoraan että kokee voimakkaasti Herran kehotuksen sanomaan tämän että täytyy mennä tuon miehen luo. Niin nousin penkiltä ja mies laski kätensä päälleni ja jäi heti hämille.

Hän kertoi minulle, että olen ensimmäinen kerta, jolle ei saanut selityksen kuin vain Jumalan Sanan. Hän toi minulle Jumalan profetian mutta se oli hyvin pitkä viesti Herralta. Kiitin ja kävelin pois ja siten käännyin katsomaan sitä miestä. Huomasin että hän näytti siltä että olisi ällikällä lyöty ja katsoi minua sillä ilmeellä.

Myöhemmin, siihen meni muutama kuukausi kunnes sinä aamupäivällä minusta oli mukavaa makoilla sängyllä ja olin yksin kotona. Siten Jumalan valtava voitelu laskeutui päälleni ja siten Herra alkoi voitella minua. Se kesti kauan. Olin ihan ällikällä lyöty mutta muistin miehen tuoman profetian, josta Herra puhui minulle. Pysyin hiljaa kun Herra voiteli minua. Se ei ollut sama kuin ilon öljy, joka valui kasvoistani ja hiuksistani ja tippui kasvoilleni ja käsilleni ja se oli ihanan lämmin ja sulava... Sain kokea sen muutaman kerran mutta se ei ollut sama kuin se voitelu, jolla Jumala voiteli minua.

Jumalan voitelu oli ihan valtava ja paksu ja se kesti kauan. Muuton jälkeen eräs sisko vei minua tutustumaan seurakuntaan ja vähän myöhemmin yksi vanhin valitsi minua raamattupiirin vetäjän tehtävään omaa tahtoani vastaan. Sisko ylipuhui minua että tulee totella Herraa. Vetäjän aikana sain armolahjat raamattupiirin yhteiseksi rakentumiseksi. Tunsin miten Pyhä Henki johdatti minua toimimaan. Myös ääni paljasti ja varoitti minulle. Ne armolahjat oli käytössä vetäjän tehtävän aikana.

Kyllä PP on oikeassa siinä jutussa.

PP kirjoitti:
Johtaminen on myös seisomista eturintamassa hengellisessä sodankäynnissä. Hengellisen sodankäynnin johtotehtävät ovat tuulisia ja ahdistavia paikkoja. Siellä tuulee ja lujaa, iskujen ollessa armottomia ja kovia. Johtaminen on palvelemista myös suuren paineenalaisuuden keskellä, sillä vihollinen tietää, että johtajan kaatuminen kaataa usein myös koko muun lauman.

Kun sinä iltana Herran ääni kutsui minua pois sieltä ja ääni oli toistuva. Niin siten sain eheytymisprosessin koska se oli henkistä raskasta ja olin ihan loppu. Tiedän kokemuksen kautta että se tehtävä kuuluu yksin miehille.

Mutta sain kokea miten armolahjat toimi raamattupiirin yhteiseksi rakentumiseksi ja miten Pyhä Henki toimi ja miten ääni tuli juuri siihen aikaan raamattupiirin yhteiseksi rakentumiseksi. Samoin yksi nainen sai näyn ja nousi seurakunnan lavalle joka se näky koski juuri minua. Kyllä ihmeelisintä se oli että Herra käytti naista näyn kautta.

En koskaan unohda sitä valtavaa voitelua miten Herra itse ihan suoranaisesti ja konkreettisesti voiteli minua ja se oli valtava juttu, minkä sain kokea.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 05. Maalis 2020 17:09

dogmatikos kirjoitti:
Juhani kirjoitti:Oletkohan nyt aivan tosissasi? Minun ymmärrykseni mukaan Raamattu ei määrää missään naisia olemaan täysin puhumattomina tai mykkinä, kuin muumioina seurakunnassa. Tälläinen julistus on lakihenkistä ja väärää julistusta, jonka jokainen uudestisyntynyt ja terveessä Jumalasuhteessa oleva kristitty ymmärtää.

Kielto naisen puhua seurakunnassa lukee Paavalin kirjeissä aivan selvästi. Näyttää siltä, ettet pysty vain hyväksymään Jumalan käskyä. Minä hyväksyn sen.

Meidän seurakunnassa vanhemmistoveljet noudattavat tätä käskyä ja sama tilanne on ollut kristityillä kirkkokunnilla melkein 2000 vuotta, mutta viimeisten vuosikymmenten aikana on tullut Isebelin henkeä saastuttamaan seurakuntia. Minä näen naisten puheet seurakunnissa lopun ajan merkkinä, jolloin suuri luopumus tulee seurakuntiin.

"Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;" (Ilm 2:20-22)

"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)

"Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)

Kumma kun jätit loput kirjoittamaani tekstiä, "kuin vahingossa" pois (alleviivaus): :D

Oletkohan nyt aivan tosissasi? Minun ymmärrykseni mukaan Raamattu ei määrää missään naisia olemaan täysin puhumattomina tai mykkinä, kuin muumioina seurakunnassa. Tälläinen julistus on lakihenkistä ja väärää julistusta, jonka jokainen uudestisyntynyt ja terveessä Jumalasuhteessa oleva kristitty ymmärtää.
Kysymys on lähinnä vain siitä, ettei nainen ei saa johtaa tai opettaa seurakunnassa.
Juhani

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 05. Maalis 2020 17:55

Juhani kirjoitti:
dogmatikos kirjoitti:

Kumma kun jätit loput kirjoittamaani tekstiä, "kuin vahingossa" pois (alleviivaus): :D

Oletkohan nyt aivan tosissasi? Minun ymmärrykseni mukaan Raamattu ei määrää missään naisia olemaan täysin puhumattomina tai mykkinä, kuin muumioina seurakunnassa. Tälläinen julistus on lakihenkistä ja väärää julistusta, jonka jokainen uudestisyntynyt ja terveessä Jumalasuhteessa oleva kristitty ymmärtää.
Kysymys on lähinnä vain siitä, ettei nainen ei saa johtaa tai opettaa seurakunnassa.

Tämä ei ole koko totuus. Raamattu ilmoittaa selvästi, ettei naiset saa puhua seurakunnassa yhtään edes kysyäkseen kesken opetuksen, mutta miehet saavat. Tätä Jumalan käskyä sinä et tunnustanut. Minä tunnustan sen, koska kielto naisen puhua seurakunnassa on niin selvästi kirjoitettu Uuteen testamenttiin.

dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2020 19:57

*
Minulla on takana nämä todisteita miten Herra käytti naisia armolahjojen mukaan seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi niin seurakunnan järjestys huomioitiin. Jumalan Sana on yksin yli kaikkea auktoriteetti joka vahvisti nämä. Riittää se miten Herra avaa ymmärrystä Sanan opetukseen mitä Herra tahtoo opettaa Sanan kautta, se tärkeintä.

Olen muuten keskustellut yhden uskonveljen mukaan niin hänen mukaan Iisebelin henki tarkoittaa molempia eli naista ja miestä. Raamattu kehottaa koettelemaan Sanalla kaikki opetukset ja tunnistaa Iisebelin hengen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 05. Maalis 2020 20:14

Herra ei käytä naisia seurakunnassa sellaisissa tehtävissä, missä tulee puhua. Sen takia esimerkiksi profetoinnin ja opettamisen hoitaa seurakunnan kokouksessa aina vain miehet. Tämän Paavali sanoi hyvin selvästi luvussa 1 Kor 14.

Raamattu varoittaa vääristä profeetoista. Heidät tunnistaa siitä, että he rikkovat Jumalan käskyjä ja yllyttävät muutkin rikkomaan Jumalan käskyjä jopa ihmeitä tehden. Väärät profeetat siis pystyvät tekemään ihmeitä, mutta niiden takana ei ole Jumala.

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:15-23)

Iisebel on nainen, joka profetoi ja eksyttää muut rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan. Väärän profeetan henki on Iisebelin henki. Sellaisia vääriä profeettoja on seurakunnissa nykyään paljon.

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja." (1 Joh 4:1)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2020 20:32

*

Dogmatikos, jaksat joka kerta vääntää asiat osoittaaksesi miten itse käsität näin mitä Raamattu opettaa. Aiemmin siivosit pari asiaa maton alle ja siten jatkat samaa reittiä. Et tunnistanut mitään sen että olit väärässä pari asian kanssa. Sanoit jättäväsi hyvästit mutta muutit mielensä ja jatkat taas sitä samaa reittiä. Keskustelusta ei tule mitään koska pidät itseäsi olevasi oikeassa.

Täällä foorumissa saa olla eri mieltä asiasta kunhan keskitytään pohtien mitä Herra tahtoo opettaa Raamatun kautta tutkivin ja avoimin mielin, kun otetaan vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia onko asia näin, ei tarvitse pommittaa syyllistävällä sävyllä Raamatun kohdat pelotettavaksi.

:hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 05. Maalis 2020 20:42

Totta on ,että aina pitää olla varovainen iisebelin hengen kanssa ja koetella kaikki ,mitä eteen tulee.
Sitten se ,että Jumala on antanut profetian lahjan naiselle asettaa toiminnan outoon valoon jos nainen saa puhua vain kotonaan profetioita ,joita kenties koettelelun jälkeen koetaan hyväksi ja rakentavaksi seurakunnalle tai itselleen tai perheelleen.

Alussa kun kaikki oli uutta ja uusi uskonto tuli eli kristinusko ja vanha uskonto hylättiin niin voimme jokainen pohtia ,millainen murros ja jopa sekamelska on voinut olla kodeissa ,jossa on kokoonnuttu ja sitähän se oli jokapuolella ja jossakin salaa kuin maanalla ja jossain vapaasti ,mutta täysin uudella tavalla kuin juutalaisessa entisessä .
Siinä on kyllä syytä paavalilla ohjata kuriin ja järjestykseen ja jos näin ulkomuistista muistan paavalin jotain kirjoituksia niin naisten touhuista taitaa olla enemmänkin sanomista ja hieman -merkkisessä valossa ,mutta en nyt ulkoa muista raamatun kohtia .
Jos Jumala siis puhuu naiselle ja Jumala on järjestyksen Jumala niin miksi Jumala puhuu sitten kokouksissa kun tietää ,ettei nainen voi vastata kuin kotona miehelleen ja jos miestä ei ole niin esim kissalleen tai jollekkin seinälle .
Itse ainakin pidän kiinni siitä ,että naisen ei kuulu johtaa ja johtajan ja opettajan asemassa puhua ja hallita vaan olla omalla paikallaan Jumalan armossa uskossa vahvana ,mutta jos Jumala puhuu ja rakentaa profeetallisen naisen kautta seurakuntaa niin pidän ainakin outona jos nainen ei puhuisi ja ilmoittaisi asiaa ,mutta jos olen väärässä tässä asiassa niin toivon ,että Jumala Rakkaudella ohjaa minua oikeaan tässä asiassa ja luotan ja tiedän ,että Jumala tietää tässäkin joka aakkosen ,minkä kirjoitan eli odotan ohjausta tarvittaessa.
dogmnatikos ps kyllä olen lukenut ne raamatun kohdat ..näin ennalta ..
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 06. Maalis 2020 09:59

MrKerimäki kirjoitti:Itse ainakin pidän kiinni siitä ,että naisen ei kuulu johtaa ja johtajan ja opettajan asemassa puhua ja hallita vaan olla omalla paikallaan Jumalan armossa uskossa vahvana ,mutta jos Jumala puhuu ja rakentaa profeetallisen naisen kautta seurakuntaa niin pidän ainakin outona jos nainen ei puhuisi ja ilmoittaisi asiaa ,mutta jos olen väärässä tässä asiassa niin toivon ,että Jumala Rakkaudella ohjaa minua oikeaan tässä asiassa ja luotan ja tiedän ,että Jumala tietää tässäkin joka aakkosen ,minkä kirjoitan eli odotan ohjausta tarvittaessa.

Sinä saat tarvitsemasi ohjauksen lukemalla Raamattua. Usko Raamattua, niin tiedät, ettei Jumala ilmoita naisen kautta profeetallisia sanomia seurakunnan kokouksessa.

Jos joku nainen alkaisi profetoimaan seurakunnan kokouksen aikana ja sen edessä, niin keskeyttäisin hänen puheensa ja sanoisin, että tämä ei mene nyt Jumalan käskyjen ja Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Näin tehtäisiin meidän seurakunnassa. Jumala on antanut käskynsä, ettei nainen saa puhua seurakunnassa mitään, joten sellainen nainen on väärä profeetta, joka alkaa kesken seurakunnan kokouksen puhumaan. Kaikki profetiat pitää koetella Jumalan sanalla.

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja." (1 Joh 4:1)

dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2020 11:15

*
Pitäisi huomioida, että Raamattu ei ole sellainen, että Raamatun kohdat jätetään pois ja siten otetaan erikseen toiset irrottavat Raamatun kohdat esille. Olisi hyvä tuntea Jumalan Kirjoitukset kokonaisesti ettei eksyisi pois totuudelta. Se tärkeintä. Jos ei ymmärrä Raamatun asemaa, irrottaa helposti nämä tietyt Raamatun kohdat ja samalla jätetään pois kokonaisen Raamatun kohdan. Se paljastaa ettei tunne Raamattua kokonaisesti.

Aika ristiriitaista jos naisella on profetioimisen armolahjat, hylättäisiin pois sen takia että hän on nainen. Samoin asia pätee miesprofeetan profetioihin joita tulee aina koetella Sanalla myös. Kaikki tulee aina koetella Sanalla. Ei niele heti profetiaa ilman Sanalla koettelemista. Olen kuullut että evankelistana nainen voi toimia. Se mietityttää. Evankeliointi ja evankelistan tehtävä ei ole kai yksi sama asia hmm... :roll:

Sain kokeilla katuevankeliointia Englannissa niin kestin mutta murruin itse vähän nähdessäni kodittomia ihmisiä ja kodittoman ihmisen koiraa ja pyörätuolissa istuvaa koditonta miestä. Kai se kuuluu asiaan niinkuin Jeesus murtui nähdessään ihmisiä jotka tulivat kaukaa.

Jos nainen saa toimia evankelistana. Se tarkoittaa myös että naiset saa osallistua Pyhän Hengen tahtonsa mukaisten armolahjojen mukaan seurakunnan yhteiseen rakentumiseen. Seurakunnan johtotehtävät ja virat kuuluu miehille kuten täällä on jo tiedetty ja asia on jo selvä.

Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Tärkeintä olisi etsiä Herran tahtoaan nöyrästi, mitä Hän tahtoo opettaa Sanan kautta, ei sitä miten itse käsittää Raamatun opettavan näin ja siinä sydän voi paisua oikeassa olemisen varjossa ja sydän paljastaa pimeyden kätköjä joista yksi on esimerkiksi oikeassa oleminen. Se näkyy ulkoa päin. Otan vastaan Sanan opetuksen kun näen oikean sydämen asenteen koetellen Sanalla. Samoin näen kuka on opettaja ja rukoilen Herran apua Sanalla koettelemisessa. Herra on Auttajani.

Arvostan myös oikeaa opettajaa joka ei yritä alistaa minua väärin tulkatun alamaisuuden opetuksen alle. Tiedän itse mitä on raamatullinen alamaisuus niin arvostan sellaista oikeaa opettajaa joka nostaa esille raamatullisen alamaisuuden opetuksen oikeaan Sanan valoon ja sisimmässäni tiedän että se on oikea opettaja koska Pyhä Henki joka asuu meissä paljastaa kuka on oikea opettaja.

Pyhä Henki ei ole sellainen joka ohittaa Jumalan Sanaa vaan vie joka kerta Sanan yhteyteen avaamalla ymmärrystä. Samoin näen veljellisen rakkauden opettajassa niin tiedän että se on oikea opettaja. Koska Jumalan totuus ja rakkaus on aina yhtä. Onhan minulla silmät joilla seuraan rukoillen ja Herra on Auttaja.

:prayer4: :hearts: :bible:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu