Feminismin kirous

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Kesä 2015 12:48

Feminismi on saanut pahaa aikaan, mutta kyllä georgen kirjoituksessakin oli aika sairaita juttuja. :shock:
Ihmettelen selkään taputtelua. Hyvä veli systeemi toimii.

Minun puolesta voitte pitää tunkkinne.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja onefortruth » 07. Kesä 2015 17:06

Tirlittan kirjoitti:Feminismi on saanut pahaa aikaan, mutta kyllä georgen kirjoituksessakin oli aika sairaita juttuja. :shock:

Komppaan. Tuli kyllä sellainen vaikutelma että nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Mies syytön? Missä tasapuolisuus jälleen kerran?
Jotain on vialla perusjuuriaan myöten eikä se johdu vain feminismistä. Jotain muutakin on pielessä.
Syntipukkia taidetaan yrittää etsiä.
onefortruth

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Kesä 2015 17:44

Ja onhan maailmassa esimerkkinä monta yhteiskuntaa, joissa naisen alemmuus mieheen nähden on täydellistä koko yhteiskunnan tasolla. Islamilaista sharia-lakia noudattavat valtiot esimerkiksi. En kuitenkaan näe sen käytännön poikineen hyvää hedelmää. Parempaa hedelmää tuottavat yhteiskunnat, joissa nainen ja mies ovat jotakuinkin yhteiskunnan tasolla samassa asemassa. Se, että mies on perheen pää, ei tarkoita, ettei yhteiskunnassa tulisi miehen ja naisen aseman olla tasa-arvoinen. Tietenkin tulee olla. Mies ja nainen ovat molemmat samalla tavalla ihmisiä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Kesä 2015 18:03

onefortruth kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:Feminismi on saanut pahaa aikaan, mutta kyllä georgen kirjoituksessakin oli aika sairaita juttuja. :shock:

Komppaan. Tuli kyllä sellainen vaikutelma että nainen on kaiken pahan alku ja juuri. Mies syytön? Missä tasapuolisuus jälleen kerran?
Jotain on vialla perusjuuriaan myöten eikä se johdu vain feminismistä. Jotain muutakin on pielessä.
Syntipukkia taidetaan yrittää etsiä.

Minä arvostelin feminismiä ja sen teesejä, en naisia yleisellä tasolla.

On ihan totta, että moni mies kohtelee väärin vaimoansa vedoten tähän opetukseen, ja tekee hölmöjä vaatimuksia.

Jos olisi keskustelu aiheesta "sovinismin kiroukset" niin siellä varmasti tulisi annettu akritiikkiä sovinisti miehistä, joita myös riittää uskovissa ja uskostaosattomissa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja george » 07. Kesä 2015 18:28

Ei feminismi ole sama asia, kuin nainen tai naiseus. Feminismistä on naiseus kaukana. Feministisen tasa-arvon voisi korvata sanalla kateus.
george

ViestiKirjoittaja paa » 08. Kesä 2015 04:55

Georgen kirjoitus oli juurikin sellainen sovinistinen tuotos, jossa mies syyttää naista kaikesta mahdollisesta pahasta. Oli siinä hyviäkin juttuja, mutta ihanko oikeasti nainen ei esim. saa mennä töihin? Pitäisikö minun sitten maata kotona, kun lapsia ei ole eikä ehkä tule, vain koska olen nainen? Entä ne joiden lapset ovat jo aikuisia?

Feminismi syntyi, koska miehet kohtelivat naista kuin roskaa. Ja ei, en ole feministi, mutta mielestäni kaikki kirjoittamasi ei ole raamatullista.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Kesä 2015 07:08

Raamatussa ei missään kohden sanota etteikö nainen voisi mennä töihin. Kyllä kaikki Raamatun kehoitukset ahkeruuteen ovat myös naisille tarkoitettuja.

Ja mieskin voi hoitaa lapsia kotona. Sitäkään ei Raamattu kiellä. Sellainen ajattelu taitaa kummuta Raamatunkin vääräksi osoittamasta ajatuksesta, jonka mukaan entisajat olivat nykyaikaa parempia.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 08. Kesä 2015 08:31

Juurikin noin Aamu-Usva.

Se on taas ihan totta, että srk vanhemmisto on miehiä ja opetusvastuu miehillä. Kyllä mua kieltämättä vähän nyppii, että nainen ei saa opettaa, mutta tähän täytyy vaan nöyrtyä. Ajattelen kans että mies töissä + nainen hoitaa lapsia on muinaismuisto menneisyydestä, jolle en ole löytänyt raamatullista perustetta. Usein kuitenkin just se nainen on kotona niiden lasten kanssa, koska miehellä isompi palkka ja moni nainen kokee luontevaksi jäädä vauvan kanssa kotiin. Niin meilläkin varmasti tehtäisiin. Minusta isät vaan monesti viettävät liian vähän aikaa lastensa kanssa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Kesä 2015 09:07

Minusta perinteinen roolijako on ihan hyvä ..ilman mitään puristusta tai pakkoa yms.Lapsien hoito Rakkaudella kuuluu molemmille ,mutta se naisellisuus on monesti paljon parempaa ja laadukkaampaa ihan "luonnostaan naiselta ja lapsien hoito sujuu .Tässä kohtaa uskon asian olevan juuri Jumalan ohjauksen mukaista ,että nainen hoitaa lapsia kotona ja mies sitte sen oman äijämäisen osansa.Kaikki kuitenkin tulee hoitua harmoniassa kuten Luoja on sen suunnitellut.

No nykyaikana moni asia menee ylösalaisin kun on esim uusioperheitä ja siellä helposti tulee sitä vääntöä suuntaan ja toiseen.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja paa » 08. Kesä 2015 09:54

Perinteet vaan eivät ole aina raamatullisia, joten minusta niiden kanssa pitää olla tarkkana.

Taidan muuten olla luonnonoikku, kun en kerta kaikkiaan pidä lapsista (paitsi tietysti läheisten omista). Kaikki se vastuu, huuto, itku ja älämölö tekee hulluksi. Äidinvaistosta ei tietoakaan. Tämä tosin ei taida aiheeseen enää edes liittyä!
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu