Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tasa-arvoisen avioliittolain seuraukset

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Joulu 2014 11:06

Ei hyvältä näytä:

"Yliopisto rohkaisee ilmiantamaan perinteisen avioliiton kannattajat"

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... annattajat

" Marquetten yliopisten työntekijät velvoitetaan koulutukseen, jossa heidät opetetaan ilmiantamaan ne kollegat, jotka pitävät avioliittoa miehen ja naisen välisenä. Ilmiannossa ei ole merkitystä sillä, onko mielipiteensä ilmaissut yrittänyt loukata jotakuta – riittää, että joku on kuullut henkilön ilmaisevan vakaumuksensa asiassa.

Yhdysvalloissa Wisconsinin osavaltiossa Marquetten yliopisto on määrännyt työntekijänsä käymään läpi koulutuksen, jossa heidät opetetaan ilmiantamaan työtoverinsa, mikäli saavat heidät kiinni avioliiton pitämisestä ainoastaan miehen ja naisen välisenä liittona.

Koulutus heijastelee Yhdysvaltain liittovaltion vuonna 2012 tekemiä päätöksiä, joiden mukaan esimerkiksi työelämän sovelluksissa on laitonta pitäytyä siihen, että avioliitto olisi vain miehen ja naisen välinen.

Marquetten yliopiston mukaan ilmiantoa tehtäessä ei myöskään ole merkitystä sillä, onko perinteisen avioliittokäsityksen kannattaja yrittänyt loukata ketään. Kurinpitomenettelyyn ryhtymiseen riittää se, että kyseisen vakaumuksen ilmaisee ääneen ja joku sen kuulee.

Marquetten yliopisto on aiemmin syksyllä ollut uutisotsikoissa sen jälkeen, kun eräs sen opettaja oli kieltänyt oppilastaan keskustelemasta etiikan oppitunnilla miehen ja naisen välisen avioliiton eettisestä perustasta. Oppilasta oli kehotettu poistumaan kurssilta, mikäli hän ei hyväksyisi kieltoa.

Marquetten yliopisto on virallisesti roomalaiskatolinen jesuiittayliopisto. Asiasta uutisoi Catholic News Agency."

Image

Matteus 24:

9. Silloin he ylönantavat teitä vaivaan ja tappavat teidät, ja te tulette vihattavaksi kaikilta pakanoilta minun nimeni tähden.

10. Ja silloin monta pahenevat, ja keskenänsä pettävät toinen toisensa, ja vihaavat toinen toistansa keskenänsä.

11. Ja monta väärää prophetaa nousevat ja viettelevät monta.

12. Ja että vääryys saa vallan, niin rakkaus monessa kylmenee.

13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se tulee autuaaksi. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Huhti 2015 10:49

Miksi sukupuolineutraali avioliittolaki pitäisi kumota? - https://tapiopuolimatka.puheenvuoro.uus ... isi-kumota
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 01. Huhti 2015 16:48

Juha kirjoitti:Eräs henkilö huomasi Facebookin yhdessä ryhmässä erään vakavan asian koskien sukupuolineutraalia avioliittolakia. Kyseiseen kansalaisaloitteeseen kuuluu seuraava kohta:

"115 §
Avioliitto, johon sen osapuolet ovat menneet vieraassa valtiossa sen valtion viranomaisen edessä, on pätevä Suomessa, jos se on pätevä siinä valtiossa, jossa avioliitto solmittiin, tai siinä valtiossa, jossa jommallakummalla puolisolla oli asuinpaikka tai jonka kansalainen hän oli avioliittoa solmittaessa."

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/192

Miksi se on vakava? Koska:

"Irak suunnittelee sallivansa 9-vuotiaiden avioliitot"

https://www.hs.fi/ulkomaat/a1394252735768

+ Suomen valtio tunnustaisi ulkomaillla solmitut moniavioliitot. Menee kyllä aika mutkikkaaksi.

Onko tuossa naamakirjakeskustelussa ketään sukup.neutr.aviol. kannattajaa, joka olisi ottanut kantaa tuohon uudistettuun pykälään 115? Olisi mielenkiintoista kuulla heidänkin mielipiteensä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 03. Huhti 2015 11:26

Kerrotteko vielä miten tuo uusi lainkohta eroaa vanhasta?

Tässä siis nyt vielä voimassa oleva pykälä 115:
Avioliitto, johon nainen ja mies ovat menneet vieraassa valtiossa sen valtion viranomaisen edessä, on pätevä Suomessa, jos se on pätevä siinä valtiossa, jossa avioliitto solmittiin, tai siinä valtiossa, jossa jommallakummalla puolisolla oli asuinpaikka tai jonka kansalainen hän oli avioliittoa solmittaessa.

Siinä puhutaan naisesta ja miehestä, uudessa laissa vaan puolisoista. Mutta miten termin muuttaminen mahdollistaa lapsiavioliitot?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Huhti 2015 11:32

paa kirjoitti:Kerrotteko vielä miten tuo uusi lainkohta eroaa vanhasta?

Avioliitto, johon nainen ja mies ovat menneet vieraassa valtiossa sen valtion viranomaisen edessä, on pätevä Suomessa, jos se on pätevä siinä valtiossa, jossa avioliitto solmittiin, tai siinä valtiossa, jossa jommallakummalla puolisolla oli asuinpaikka tai jonka kansalainen hän oli avioliittoa solmittaessa.

Siinä puhutaan naisesta ja miehestä, uudessa laissa vaan puolisoista. Mutta miten termin muuttaminen mahdollistaa lapsiavioliitot?

Kun vertaa tätä nykyistä lakia ja uutta lakia vain termi "nainen ja mies" on muutettu "puolisot" termillä.

Miksi tästä seuraa pedofilia? Eikö se ole kokoajan ollut sallittu, ja kuitenkaan emme käytännössä näe tätä pykälää hyväksikäytettävän , omaan tietooni ei ainakaan ole tullut vanhan lain aikana että joku olisi mennyt alaikäisen kanssa jonnekkin valtioon , joka sallii lapsiavioliitot ja sitten tullut suomeen niin, että on naimisissa lapsen kanssa. En näe miksi termin muutos (puoliso) jotenkin mahdollistaisi tämän paremmin.

En tietenkään tykkää, että alkuperäinen termi (mies&nainen) muutettiin, sillä se oli parempi termi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 05. Huhti 2015 12:06

paa kirjoitti:Kerrotteko vielä miten tuo uusi lainkohta eroaa vanhasta?

Lainaan itseäni, sillä vastausta odottelen..
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2015 22:50

Olen jo alustaasti hokenut että tästä homoseksualisten avaamasta ovesta luikertelee vielä vaikka mitä törkyä ja suureksi surukseni ja kuvotuksekseni huomasin että zoofilit (eläimiinsekaantujat) ovat astuneet entistä näkyvämmin julkisuuteen käyttäen samankaltaisia argumentteja kuin homoseksualit.

On täysin selvää (ainakin itselleni), että vielä 10 vuotta sitten ei olisi lehdissä esitelty tämänkaltaisia juttuja eikä kukaan olisi kehdannut julkisesti omilla kasvoillaan tunnustaa ja puolustaa tätä sadistista ja hullua eläinrääkkäystä. Ei puhettakaan, mutta nyt on ovi auki ja kaikki perverssit ajattelevat "Jos homotkin onnistuivat, niin kyllä mekin onnistumme tässä"

https://www.iltalehti.fi/iltv-doc/20150 ... 3_dc.shtml

Ingo elää omien sanojensa mukaan tasavertaisessa parisuhteessa koiransa kanssa.

"Harrastamme seksiä, jos mieli tekee. Joskus koira tekee aloitteen, joskus minä", kertoo saksalainen Ingo.

"Olen zoofiili, rakastan eläimiä. Eläimen etu on minulle tärkein. Tätä eivät eläinsuojelijat halua uskoa."

Saksassa seksistä eläimen kanssa voi saada sakkoja. Suomen rikoslaista eläimiinsekaantuminen poistui vuonna 1971. Se voi silti eläinsuojelulain perusteella olla tuomittavaa eläinrääkkäyksenä.

Seksin harrastaminen eläinten kanssa on niin tabu-aihe, että sen yleisyydestä ei ole tietoa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Elo 2015 00:53

Mikko Murpatti kirjoitti:Olen jo alustaasti hokenut että tästä homoseksualisten avaamasta ovesta luikertelee vielä vaikka mitä törkyä ja suureksi surukseni ja kuvotuksekseni huomasin että zoofilit (eläimiinsekaantujat) ovat astuneet entistä näkyvämmin julkisuuteen käyttäen samankaltaisia argumentteja kuin homoseksualit.

On täysin selvää (ainakin itselleni), että vielä 10 vuotta sitten ei olisi lehdissä esitelty tämänkaltaisia juttuja eikä kukaan olisi kehdannut julkisesti omilla kasvoillaan tunnustaa ja puolustaa tätä sadistista ja hullua eläinrääkkäystä. Ei puhettakaan, mutta nyt on ovi auki ja kaikki perverssit ajattelevat "Jos homotkin onnistuivat, niin kyllä mekin onnistumme tässä"

https://www.iltalehti.fi/iltv-doc/20150 ... 3_dc.shtml

Ingo elää omien sanojensa mukaan tasavertaisessa parisuhteessa koiransa kanssa.

"Harrastamme seksiä, jos mieli tekee. Joskus koira tekee aloitteen, joskus minä", kertoo saksalainen Ingo.

"Olen zoofiili, rakastan eläimiä. Eläimen etu on minulle tärkein. Tätä eivät eläinsuojelijat halua uskoa."

Saksassa seksistä eläimen kanssa voi saada sakkoja. Suomen rikoslaista eläimiinsekaantuminen poistui vuonna 1971. Se voi silti eläinsuojelulain perusteella olla tuomittavaa eläinrääkkäyksenä.

Seksin harrastaminen eläinten kanssa on niin tabu-aihe, että sen yleisyydestä ei ole tietoa.

Kunhan tarpeeksi julkeiksi käyvät tulevaisuudessa, joku saattaa sanoa: "mitä se on teiltä pois jos kaksi olentoa rakastavat toisiaan"... Yms. monia muita klassisia homoargumentteja uudelleenmuotoiltuna.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Elo 2015 18:50

Koska tämän kirjoituksen yhteyteen on tullut asiaa sukupuolirooleista... niin liitän tämän tähän.
Mitäs mieltä palstalaiset on mieltä pojista pinkeissä vaatteissa? ;) Jostain luin neuvolakorttien uudistuksesta ja että tämä olisi aiheuttanut hämmennystä, että ne on muutettu ns. "neutraaleiksi"....

https://www.maailmankuvalehti.fi/node/777

https://www.yhteishyva.fi/live/201503/t ... 010-454303

Kuinka paljon on opittuja käyttäytymiskoodeja, jotka on yhteiskunnassa opetettuja... pojat leikkivät autoilla... entä tytöt? Miksi ei? Kuka määrittää sen, voiko poika olla välillä myös prinsessa tai sitten vaikka merirosvo tai ritari? Miksi lapsi ei voi vain olla lapsi ja omana itsenään hyväksytty ja arvostettu?
Tämä ei ole kannanotto siihen, näenkö tietynlaiset päiväkodit tarpeellisina lainkaan yhteiskunnassa...silti lapsuuden tulisi olla huolettomuuden aikaa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2015 20:20

Minusta sukupuolirooleissa on paljonkin sellaista, mistä voi ihan surutta luopua. Yleensä ajatus tuntuu olevan se, että tyttö voi olla hyväksytysti melko poikamainen, mutta pojan tyttömäisyyttä ei hyväksytä. Tämä juontaa varmaan juurensa siihen, että naista on yleensä pidetty jotenkin miestä huonompana.

Pojat voivat hyvin pukeutua pinkkiin. Siinä ei ole mitään tyttömäistä ja nämä tyttöjen ja poikien värit on sellainen kulttuurisidonnainen juttu. Nykyään pojille saa vaatekaupasta pinkkejä poikien vaatteita.

Meidän tytöt ovat jonkin verran pienempinä leikkineet autoilla, mutta poikaa ei kyllä juuri "tyttöjen lelut" kiinnosta, vaikka niitä olisi hänelle tarjolla paljonkin. Vanhimman tytön paras kaveri oli pitkään poika ja he leikkivät sujuvasti yhdessä supersankareita mutta myös nukeilla ja barbeilla.

Poika ei voi olla prinsessa, koska prinsessat on tyttöjä, mutta prinssi voi olla. En kuitenkaan mitenkään jyrkästi suhtautuisi poikasn joka haluaa leikkiä prinsessaa...
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu