Siivetön kirjoitti:En tokikaan kiellä, etteikö uudestisyntyminen asiana löytyisi Raamatusta, mutta niin löytyy kolminaisuuskin ja se löytyy Sinunkin tekstistäsi tässä: "Jumala on yksi Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä."
Eli et ehkä ymmärtänyt, mitä yritin tuoda esille?
Siivetön luulen että Petri ymmärsi mitä yritit tuoda esille mutta sinä et ymmärtänyt Petriä. Uskoakseni Petri tarkoitti sitä että meidän olisi hyvä uskoa Jumalaan ja käyttää Jumalan määrittelyssä vain niitä termejä joiden kautta Jumala on itse määritellyt itsensä Raamatussa. Jumala sanoo olevansa yksi eikä kolme ja siksi kolminaisuus on huono termi. Kun uskomme Jumalaan niiden termien mukaan mitä Raamattu opettaa niin uskomme oikein vaikka emme ymmärtäisi esimerkiksi "ykseyttä" täysin.
Lisäksi jotkut kolminaisuus termiä käyttävät uskovat että kaikki Jumalan persoonat ovat yhtä suuria. Ja olen myös törmännyt sellaiseen jossa kolminaisuus termiä käyttävät uskovat vain Isän olevan Jhwh vaikka he pitävät Poikaa ja Pyhää Henkeä myös Jumalina. Kolminaisuus termi voi pahimmillaan eksyttää ihmisen ajattelemaan että vain Isä Jumala on Jhwh ja Poika Jumala ei ole ja näin ihminen kieltää Jeesuksen Raamatullisen Herruuden. Tämän vuoksi on todella tärkeää mielestäni että uskomme Jumalaan niiden termien mukaan joilla Jumala itse on itsensä määritellyt sanassaan.