paa kirjoitti:Tunteiden peittämisestä tuli heti mieleen se, että Raamatussa ihmiset näyttivät voimakkaita tunteitaan hyvinkin näyttävästi eivätkä peitelleet.
Vaatteiden repiminen lienee jokin juutalainen tapa, luulisin.
Enkä tarkoita että meidän pitäisi repiä vaatteemme, tärkeintähän on mitä sydämessään tuntee (kuten Jumala sanoo: Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa. Joel 2:13), mutta mielenkiintoinen ja aika dramaattinenkin tunteen osoitus tämä vaatteiden repiminen.
1. Moos. 37:34
Ja Jaakob repäisi viittansa, puki säkkivaatteen vyötäisilleen ja suri poikaansa pitkän aikaa.
Job 2:12
Jo kaukaa he näkivät hänet, mutta he eivät tunteneet häntä. Lähemmäs ehdittyään he alkoivat ääneen itkeä, repäisivät viittansa ja heittivät ilmaan hiekkaa, niin että se putosi heidän hiuksilleen.
2. Sam. 13:19
Tamar sirotti multaa hiuksiinsa, repäisi pitkähihaisen viittansa, kohotti käden päänsä päälle ja meni huutaen pois.
Aamu-Usva kirjoitti:Loukkaantuminen on oikeastaan anteeksiantamattomuutta ja sellaisena aika huono homma ajatellen, että Isä ei anna meille anteeksi jos me ei anneta anteeksi toisillemme. Mutta kyllä sitä joskus ensireaktiona loukkaantuu ennenkuin antaa sydämestään anteeksi.
vaisuliini kirjoitti:*
Ok Juha ja Jasmiini. Vielä yksi kysymys sori. Toinen tietämättään loukkasi minua vaikka hän tarkoitti hyvää niin siten minulla tunteet tukehtui. Se minulla kesti monta päivää ja jopa viikon ja pari... Jumala vapautti minut erään uskovan kautta siitä tukehtumisesta. Onko teille käynyt samoin? Miksi tulin itse tukahdutetuksi? Itse ihmettelin ja vielä ihmettelen.
systeri kirjoitti:Siivetön:Haluan kiinnittää huomiota tuohon boldaamaani kohtaan: "....mutta en myöskään loukkaantua...."
Niin no mutta minähän vaan mietiskelin että mitä tarkoittaa tuossa Raamatun paikassa .."että minulla olisi loukkaamaton omatunto"
en tarkoita että ei sais loukkaantua hetkellisesti mutta tulis pyrkiä siitä tunteesta eroon??
Äkkinäinen lähteminen loukkaantumisen tai ärsyyntymisen takia foorumilta (jota oon harrastanut liikaakin) on mulla itselläni ollut yleensä mielestäni kasvamattomuutta.Mutta en voi tietenkään arvioida mitä se on toisten kohdalla.
vaisuliini kirjoitti:*
Ok Juha ja Jasmiini. Vielä yksi kysymys sori. Toinen tietämättään loukkasi minua vaikka hän tarkoitti hyvää niin siten minulla tunteet tukehtui. Se minulla kesti monta päivää ja jopa viikon ja pari... Jumala vapautti minut erään uskovan kautta siitä tukehtumisesta. Onko teille käynyt samoin? Miksi tulin itse tukahdutetuksi? Itse ihmettelin ja vielä ihmettelen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa