Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Juha » 24. Kesä 2014 20:27

tanu kirjoitti:Jokaisella on varmaan syytä katsoa peiliin, enemmän tai vähemmän...
Tosi ahdistava ja riitaisa ilmapiiri ollut täällä viime päivinä. Ihan kuin vastustaja olisi tänne hyökännyt ja alkanut lietsoa riitaa ja eripuraa.
Kävi jo mielessä, että pitäiskö jättää koko foorumin lukeminen joksikin aikaa, kun aina tulee vaan ahdistunut olo kun näitä ketjuja lukee.

Jos täällä levittää harhaoppeja(Jeesus ei ole Jumala, Raamattu ei ole kokonansa Jumalan sanaa, uskova voi tulla kokonaan synnittömäksi maan päällä) ja vielä
muiden oikaisuyritykset ja Raamatun mukaiset perustelut menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja riita ja syyttely sen kun kiihtyy, niin jokin on
pahasti vialla. Eli kyllä riidanhaastajan poistaminen oli ihan oikein tehty. Vaikkakin valitettavaa, mutta yleisen järjestyksen ja rauhan kannalta välttämätöntä.

Varsinkin jos taustalla oli vielä jotkin vanhat, anteeksiantamattomat kaunat ja riidat, niin silloin motiivi täällä oloon on ihan pielessä.

Mielestäni tuon ketjun, joka poistettiin olisi saanut kyllä jättää esille. Opiksi ja varoitukseksi.

Jumalan rauhaa ja siunausta kaikille.

Samaa mieltä. Jos keskustelu on sellaista että joku esittää väittämiä, hänelle laitetaan Raamatusta perusteita ja kirjoitetaan pitkät viestit, esitetään kysymyksiä... mutta ne pitkät perustellut viestit vain ohitetaan, ei vastata kysymyksiin ja edelleen jankataan samaa niin se on erittäin huonoa ja hedelmätöntä keskustelua ja tuntuu pelkältä tahalliselta jankkaamiselta. Tässä tapauksessa selvän harhaopin jankkaukselta mikä on vielä pahempi asia.

Ikävä että joku joudutaan poistamaan, mutta parempi se kuin että koko foorumi hajoaa, ihmiset kaikkoaa ja ilmapiiri käy sietämättömäksi.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 24. Kesä 2014 20:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Kesä 2014 20:31

Jokaisella on varmaan syytä katsoa peiliin, enemmän tai vähemmän...
Tosi ahdistava ja riitaisa ilmapiiri ollut täällä viime päivinä. Ihan kuin vastustaja olisi tänne hyökännyt ja alkanut lietsoa riitaa ja eripuraa.
Kävi jo mielessä, että pitäiskö jättää koko foorumin lukeminen joksikin aikaa, kun aina tulee vaan ahdistunut olo kun näitä ketjuja lukee.

Jos täällä levittää harhaoppeja(Jeesus ei ole Jumala, Raamattu ei ole kokonansa Jumalan sanaa, uskova voi tulla kokonaan synnittömäksi maan päällä) ja vielä
muiden oikaisuyritykset ja Raamatun mukaiset perustelut menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja riita ja syyttely sen kun kiihtyy, niin jokin on
pahasti vialla. Eli kyllä riidanhaastajan poistaminen oli ihan oikein tehty. Vaikkakin valitettavaa, mutta yleisen järjestyksen ja rauhan kannalta välttämätöntä.

Varsinkin jos taustalla oli vielä jotkin vanhat, anteeksiantamattomat kaunat ja riidat, niin silloin motiivi täällä oloon on ihan pielessä.

Mielestäni tuon ketjun, joka poistettiin olisi saanut kyllä jättää esille. Opiksi ja varoitukseksi.

Hei, minäkin löysin itseni tuosta harhaoppien listalta. :o :shock: :?

Ja ennen kuin potkitte mut pois, niin sen verran armoa anon, että varoitatte ennen, että ehdin ottamaan kaikki yksityisviestit talteen.
Ja toivon että jätätte ne ketjut sitten varoittavaksi esimerkiksi, että vanhat ja tulevat palstalaiset saavat nähdä, lyödä rintaansa ja pudistaen päätänsä todeta miten väärin uskoville käy.

:cry:
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 21:50

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ratkaisu oli oikea, koska poistettu henkilö haki vain riitaa ja loputonta kinaa, eipäs juupas väittelyä. Jos näin ei olisi tehty, niin foorumilta olisi lähtenyt monta ihmistä pois, ehkäpä haavojen ja iskujen takia jne. Poistettu henkilö ei edes halua uskoa, niin kuin Raamattu opettaa, vaan väänsi sitä vääräksi ja hänen täällä olemisensa olisi saanut jatkuvan riidan aikaiseksi.

Toisekseen ihminen, joka elää siinä luulossa, että on synnitön, elää Raamatun sanan opetuksen mukaan valheessa, eikä Jumalan sanan totuus ole hänessä. Olkoonpa kyse sitten paikallisen seurakunnan yhteydestä tai foorumista tai mistä tahansa yhteydestä, jossa uskon sisaret ja veljet Herrassa Jeesuksessa ovat yhteydessä, niin tiettyyn rajaan asti voidaan asioita katsoa, mutta sen jälkeen ei ole muuta tietä kuin kulkea eri suuntiin, silloin kun uskon perusta on täysin erilainen.

Ihminen, joka luulee olevansa synnitön tallaa ja polkee jatkuvasti Jeesuksen sovitusverta, sillä hän ei tuo ylpeyden syntiään Jeesuksen verne puhdistettavaksi. Otan jokaisen kiven vastaan ehdottomasti ilman mitään kaunaa ketään kohtaan, joka minua kohti heitetään siitä syystä kun julkisesti ehdotin hänen poistamistaan foorumilta. Jos näin ei olisi tehty, niin vauriot foorumilla olisivat olleet todella suuret. Hieno asia että ylläpito reagoi asiaan nopeasti. Olen varma, että tähän ratkaisuun olisi jouduttu päätymään ennen tai myöhemmin huolimatta siitä olisinko minä tai joku ehdottanut hänen poistamistaan.

Poistettua henkilöä ei kukaan meistä olisi pystynyt auttamaan tai ohjaamaan oikeaan suuntaan, sillä sitä ovat monet muut yrittäneet vuosien ja vuosien aikana, ilman mitään tulosta. Jos hän olisi saanut jatkaa foorumilla, niin tämä foorumi olisi ollut jatkuva taistelutanner sekä lihallisen katkeruuden ja ylpeyden tyyssija. Ymmärrän että jotkut eivät tästä ratkaisusta pitäneet, mutta parempi rauha talossa kuin jatkuva alati paisuva riita.

Kuten jo toin sen esille, että minulla ei ole minkäänlaista henk.koht. suhdetta poistettuun henkilöön, mutta tiedän hänestä jotakin syistä, jotka olen tuonut esille aikaisemmin. Joten vanhat kaunat teorian voi unohtaa, koska sille ei ole minkäänlaista perustetta minun puoleltani.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Kesä 2014 22:09

Sen verran Petri jos sanon. Tiedät varmasti, kuten minäkin, ettei uskomme perusta, nykyään ole sama. Uskon, että Jeesus Kristus, on Jumalan lähettämä Sana. Sinä uskot että raamattu on sana. Lisäksi, uskon todella, että kun Kristus vapauttaa, Hän vapauttaa 100%, ei yhtään vähempää, yksi kerta sovitusta riittää.

Tarkoititko, että myös minun tulisi poistua palstalta, kun teit aloituksen? Tiedäthän kyllä sen, että totuudesta en luovu, jos täällä keskustelen. Sen verran peli pitää olla selvä, jos täällä aiotaan jatkaa keskusteluja.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 24. Kesä 2014 22:24

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja paa » 24. Kesä 2014 22:26

Juha kirjoitti:
tanu kirjoitti:Jokaisella on varmaan syytä katsoa peiliin, enemmän tai vähemmän...

Samaa mieltä. Jos keskustelu on sellaista että joku esittää väittämiä, hänelle laitetaan Raamatusta perusteita ja kirjoitetaan pitkät viestit, esitetään kysymyksiä... mutta ne pitkät perustellut viestit vain ohitetaan, ei vastata kysymyksiin ja edelleen jankataan samaa niin se on erittäin huonoa ja hedelmätöntä keskustelua ja tuntuu pelkältä tahalliselta jankkaamiselta. Tässä tapauksessa selvän harhaopin jankkaukselta mikä on vielä pahempi asia.

Ikävä että joku joudutaan poistamaan, mutta parempi se kuin että koko foorumi hajoaa, ihmiset kaikkoaa ja ilmapiiri käy sietämättömäksi.

Tämä. On todella ikävää, että ei viitsitä vastata reilusti ja suoraan eikä oikeasti keskustella ja sitten vielä hyökätään toisen keskustelijan kimppuun. Pahinta on kuitenkin minusta harhaopin levittäminen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Kesä 2014 22:27

lonelyrider kirjoitti:Sen verran Petri jos sanon. Tiedät varmasti, kuten minäkin, ettei uskomme perusta, nykyään ole sama. Uskon, että Jeesus Kristus, on Jumalan lähettämä Sana. Sinä uskot että raamattu on sana. Lisäksi, uskon todella, että kun Kristus vapauttaa, Hän vapauttaa 100%, ei yhtään vähempää, yksi kerta sovitusta riittää.

Tarkoititko, että myös minun tulisi poistua palstalta, kun teit aloituksen? Tiedäthän kyllä sen, että totuudesta en luovu, jos täällä keskustelen. Sen verran peli pitää olla selvä, jos täällä aiotaan jatkaa keskusteluja.

Sinä olet eri asemassa kuin poistettu henkilö, joka on vuosikausia jatkanut samaa linjaa aiheuttaen aina ongelmia siellä missä hän on ja vaikuttaa. Sinä olet vasta ottamassa askeleita harhapolulla, siksi olet eri asemassa.

Minä uskon Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja Hän verensä ja kuolemansa kautta on sovittanut synnit kertakaikkisesti. Minä uskon myös Jeesukseen Pyhässä Hengessä, niin kuin Raamattu opettaa.

Koska sinä olet nyt sellaisessa tilanteessa, että sinä et tee syntiä ja olet täydellinen kuten olen ymmärtänyt, niin voin kirjoittaa sinulle ilman huolta, että suuttuisit tai loukkaantuisit minuun, mutta sitähän et tee, jos olet synnitön. Muista ettei synnitön ja täydellinen erehdy koskaan ja sinun teologiasi mukaan peli on menetetty, jos teet yhdenkin rikkeen, koska Hän on sinut vain yhden kerran sovittanut ja sillä täydelliseksi tehnyt, niin onko pelisi menetetty tämän uuden oppisi myötä jos teet yhdenkin rikkeen, virheen tai synnin, olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Raamatun opetuksen mukaan ei ole. En halua sinun poistuvan täältä mihinkään, mutta minun haluni ei sitä ratkaise halusin tai en, mutta kuten sanoin, niin haluan sinun jatkavan. Haluan sitä siksi koska olet eksynyt ja tulet satuttamaan itsesi ja tosi lujaa tällä tiellä minkä olet nyt valinnut. Minä en haluaisi että sinua sattuu tai että sinulle käy huonosti, koska rakastan sinua Herrassa Jeesuksessa.

1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Montako kertaa Jeesus on sovittanut heidän syntinsä, josta Johannes puhuu?
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Kesä 2014 22:39

Anteeksi kommenttini tähän väliin, mutta

Koska sinä olet nyt sellaisessa tilanteessa, että sinä et tee syntiä ja olet täydellinen kuten olen ymmärtänyt, niin voin kirjoittaa sinulle ilman huolta, että suuttuisit tai loukkaantuisit minuun, mutta sitähän et tee, jos olet synnitön. Muista ettei synnitön ja täydellinen erehdy koskaan ja sinun teologiasi mukaan peli on menetetty, jos teet yhdenkin rikkeen, koska Hän on sinut vain yhden kerran sovittanut ja sillä täydelliseksi tehnyt, niin onko pelisi menetetty tämän uuden oppisi myötä jos teet yhdenkin rikkeen, virheen tai synnin, olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Etkö sinä sekoita synnittömän ja täydellisen keskenään?
Minä vain

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Kesä 2014 22:54

Minä Vain- olen ollut paljon eri foorumeilla ja nähnyt monenmoista.

Minulla on semmoinen ikävä tunne ja luulo, että sinulla olisi menossa niin sanottu "loppuhuipennus".

Loppuhuipennus on semmoinen, kun joku on päättänyt ettei enää halua olla foorumeilla ja on suuttunut jostain, että tämä loppuhuipennuksen tekijä tekee kaikenmoista jäynää ja haittaa kuitenkin niin, että toimii kokoajan harmaalla alueella ettei häntä selkeästi voida syyttää mistään.

Loppuhuipennuksessa vedellään kaikista mahdollisista naruista, jotka todennäköisesti aiheuttavat haluttuja voimakkaita reaktioita ja näytellään viattomia , vaikka huipentaja tietää täysin missä mennään.

Tätä sitten jatketaan sen aikaa kuin huvittaa, mutta tarkoitus on aiheuttaa mahdollisimman paljon rähinää ennen kuin lähtee foorumilta ovetpaukkuen mahtavassa loppuhuipennuksessa.

Jos sinulla on loppuhuipennukset kiikarissa, niin pyydän että jättäisit ne väliin. :cool:

Jos olen tääsä väärässä niin pyydän epäilyjäni sinulta anteeksi ja olen pahoillani, aika ja tulevat viestisi näyttää olinko tässä väärässä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Kesä 2014 22:56

PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Sen verran Petri jos sanon. Tiedät varmasti, kuten minäkin, ettei uskomme perusta, nykyään ole sama. Uskon, että Jeesus Kristus, on Jumalan lähettämä Sana. Sinä uskot että raamattu on sana. Lisäksi, uskon todella, että kun Kristus vapauttaa, Hän vapauttaa 100%, ei yhtään vähempää, yksi kerta sovitusta riittää.

Sinä olet eri asemassa kuin poistettu henkilö, joka on vuosikausia jatkanut samaa linjaa aiheuttaen aina ongelmia siellä missä hän on ja vaikuttaa. Sinä olet vasta ottamassa askeleita harhapolulla, siksi olet eri asemassa.

Minä uskon Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli lihaksi ja Hän verensä ja kuolemansa kautta on sovittanut synnit kertakaikkisesti. Minä uskon myös Jeesukseen Pyhässä Hengessä, niin kuin Raamattu opettaa.

Raamatun opetuksen mukaan ei ole. En halua sinun poistuvan täältä mihinkään, mutta minun haluni ei sitä ratkaise halusin tai en, mutta kuten sanoin, niin haluan sinun jatkavan. Haluan sitä siksi koska olet eksynyt ja tulet satuttamaan itsesi ja tosi lujaa tällä tiellä minkä olet nyt valinnut. Minä en haluaisi että sinua sattuu tai että sinulle käy huonosti, koska rakastan sinua Herrassa Jeesuksessa.

1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Montako kertaa Jeesus on sovittanut heidän syntinsä, josta Johannes puhuu?

Koska pätkit tekstiä ja asiayhteys katoaa täysin, joudun laittamaa koko luvun, jotta näkyy koko tarkoitus. Sinä siis pätkäisit alun, koska se tuntui sinusta hyvältä.
1. Joh. 2
"1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus;eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä
.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
14 Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt."

Jos lukee koko tekstin, voi huomata, että kun tulee tuntemaan totuuden, kaikki paha on voitettu, kun on oppinut tuntemaan totuuden, on täydelliseksi tullut Kristuksessa. Jokainen joka sanoo tuntevansa Hänet, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän vaelsi. Jokainen joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt. Jakeissa puhutaan myös antikristuksen opista, joka on vastakohta Kristuksen tuntemiselle.

Alussa puhutaan lapsukaisista, mutta täysi-ikäinen tuntee Lähettäjänsä tahdon.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu