Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2014 21:03

*
Ps. 29:11 Herra antaa kansalleen väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla. RK

Tuo kohta varmaan tarkoittaa Israelia, jota Jumala siunaa rauhalla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Maalis 2014 21:16

toni t kirjoitti:Itse näen niin että on olemassa luonnollinen israel joka koostuu syntyperältään juutalaisista. He ovat Aabrahamin jälkeläisiä lihansa puolesta. En tarkoita tällä israelin valtiota vaan heitä jotka ovat perimältään juutalaisia. Sitten on olemassa hengellinen israel joka koostuu kaikista maailma ihmisistä jotka uskovat Herraan Jeesukseen.

Room.11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

Jalo öljypuu tarkoittaa hengellistä israelia ja sen juuri on Herra Jeesus. Luonnolliset israelilaiset ovat jalon öljypyyn luonnolliset oksat mutta ne on oksastettu epäuskonsa tähden öljypuusta. Jumala on kuitenkin voimallinen oksastamaan ne uudelleen ja on antanut siitä myös sanassaan meille lupauksen. Vain hengellinen israel tulee pelastumaan ja Jumala tulee lupauksensa mukaan liittämään viimeisinä päivinä luonnollisen israelin jäännöksen hengelliseen israeliin uskosta Herraan Jeesukseen.

Raamattu kehoittaa siunaamaan israelin kansaa. Itse näen tämän tarkoittavan niin luonnollisia israelilaisia kuin hengellisiäkin. Se että siunaa israelilaisia jotka elävät epäuskossa ei tarkoita sitä että siunaisi syntiä niin kuin jostain kirjoituksista saattoi tulkita.

4.Moos.6:22. Ja Herra puhui Mosekselle, sanoen:
23. Puhu Aaronille ja hänen pojillensa, ja sano: näin pitää teidän siunaaman Israelin lapsia, ja sanoman heille:
24. Herra siunatkoon sinua, ja varjelkoon sinua.
25. Herra valistakoon kasvonsa sinun päälles, ja olkoon sinulle armollinen.
26. Herra ylentäköön kasvonsa sinun puolees, ja antakoon sinulle rauhan.
27. Ja heidän pitää paneman minun nimeni Israelin lasten päälle, ja minä tahdon siunata heitä.

Jumala sanoi miten israelilaisia tuli siunata. Vanhan liiton israelin kansassakin oli fariseuksia joista jotkut olivat Jeesuksen mukaan sisältä kaikkea saastaa sekä israelilaisissa oli myös homoseksuaaleja. Kuitenkin Jumalan sana opetti siunaamaan jo vanhan liiton israelin kansaa. Jumalan kehoitus israelin siunaamiseen ei tarkoita näiden israelilaisten syntien siunaamista vaan Jumalan armon rukoilemista ja toivottamista israelilaisille.

Tiit2:11. Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään,
13. Ja odottamaan autuaallista toivoa, ja suuren Jumalan ja meidän Lunastajamme Jesuksen Kristuksen ilmestystä,
14. Joka itsensä antoi meidän edestämme, että hän meitä kaikesta vääryydestä lunastais ja itsellensä erinomaiseksi kansaksi puhdistais*, ahkeraksi hyviin töihin.

Jumalan armo ei ole syntien hyväksymistä vaan Jumalan armon tehtävä on kasvattaa ihmisiä pois synnistä. Jumalan tahdon mukainen israelin siunaaminen on Jumalan armon rukoilemista israelille jotta se kääntyisi epäuskostaan israelin Jumalan puoleen. Israelin siunaamisella ei siis mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa että siinä siunattaisiin israelilaisten tekoja vaan kyseessä on Jumalan armon ja rauhan rukoilemista israelin kansalle. Meidän tulee siunata juutalaista kansaa Jumalan armolla ja rukoilla rauhaa Jerusalemiin Herran Jeesuksen kautta sillä se on Jumalan tahto ja kehoitus.

Jumala on luvannut pelastaa koko luonnollisen israelin kansan jäännöksen Herran Jeesuksen armon kautta ja tätä armoa meidän tulee rukoilla israelille kun siunaamme heitä. Israelin siunaaminen on sidoksissa Jumalan lupaukseen ja pelastukseen Kristuksessa ja Jumalan sanan opetukseen.

Raamattu opettaa että Jumalan armoa ja rauhaa tulee rukoilla kaikkien ihmisten puolesta mutta silti Raamatussa on erityiskehoitus israelilaisten puolesta rukoilemiseen. Herra Jeesus ei palaa takaisin ennen kuin luonnollisen israelin kansan koko jäännös kääntyy epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi. Jeesuksen paluu on sidottu juutalaisen kansan kääntymiseen pois epäuskosta ja tämä on varmasti yksi syy miksi Jumala kehoittaa erityisesti rukoilemaan israelin puolesta.

No nyt "loksahti palaset kohdalleen".
Tuntuu oikealta tuo Tonin selvitys Israelista ja sen siunaamisesta Jumalan tahdon mukaisesti.
Kaikki Raamatunkohdat tuntuvat loksahtavan paikoilleen järkevästi! Kiitos kovasti tästä selvennöksestä! Kiitos Herralle!

Eli Israelilla(luonnollisella) on todellakin erityisasema Jumalan silmissä. Olin ihan väärässä tässä! Jeesus ei tule takaisin ennen kuin juutalainen kansa(perimältään Aabrahamin jälkeläisiä) kääntyy epäuskostaan tunnustamaan, että Jeesus on Messias ja huutamaan Jeesusta avuksi lopun ajan ahdingossaan.

Juuri nämä perimältään Raamatun juutalaiset sielunvihollinen haluaa tuhota, koska hän luulee ettei Jeesus tulisi takaisin jos kaikki juutalaiset olisi tuhottu.
Siksi nyt on niin paljon kaikkea juutalaisten mustamaalausta liikenteessä ja koko ajan tämä lisääntyy.

Eli hengellisen Israelin(kaikki uudestisyntyneet uskovat) tehtävä on siunata luonnollista(ja hengellistä myös) Israelia ja rukoilla Israelille jumalan armoa ja rauhaa, että he kääntyisivät pois synneistään Jumalansa puoleen.
----> Herra Jeesus tulee takaisin.

8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
(Sak.13)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aivina » 22. Maalis 2014 22:04

Aloitus on todella hyvä: "Israel on Jumalan omaisuutta - näpit irti"!
Kaikki on Jumalan, mutta Israelista (Juudan maasta) Hän sanoo: "Israel on minun maani"!
"Jerusalem on suuren Kuninkaan kaupunki". Juuri tähän kaupunkiin Öljymäelle Jeesus Messias saapuu, kun aika on!

Olen lukenut mielenkiintoisen kirjan - JUMALAN ISRAEL, kirjoittaja Benjamin Turkia (syntyi Venäjällä, varttui Suomessa, nykyisin asuu Israelissa).
Kyseinen kirja avaa uusia näkökulmia "näkymättömään" Jumalan Israeliin.

Laitan tähän kirjan takakannesta esittelytekstin:

"Mikä on Juudan ja Israelin salaisuus?
Kirjoittaja rakentaa ehyen todistajain ketjun vahvalle pohjalle – Raamatun sanalle, Jumalan ilmoitukselle.

Puhumme juutalaisista, mutta juutalaiset edustavat vain pientä osaa Aabrahamin siunauksia nauttivasta Israelista. Minne hävisivät vähitellen muut heimot, mikä on heidän määränsä tänään, kun vainoja kärsinyt Juudan jäännöskin luetaan miljoonissa?

Valaistusta Israelin salaisuuteen kirjoittaja ammentaa raikkaassa raamatullisessa tutkimuksessaan. Monet Jumalan sanan kohdat puhuttelevat aivan uudella tavalla tämän kirjan lukemisen jälkeen.

Todella mielenkiintoista Sanan tutkistelua valoksi lopun ajan uskoville."
Aivina

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 22. Maalis 2014 22:14

Olen lukenut mielenkiintoisen kirjan - JUMALAN ISRAEL, kirjoittaja Benjamin Turkia (syntyi Venäjällä, varttui Suomessa, nykyisin asuu Israelissa).

Vaikuttaisi todella mielenkiintoiselta kirjalta..onko se sitten niin että Israelilaisia on muiden
kansojen seassa vai ihan kokonaisia kansoja.. :sleep:
iinuliinu

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 22. Maalis 2014 22:36

STATISTIIKKAA JUUTALAISISTA YMPÄRI MAAILMAA (VUONNA 2010):

Image
kesäkurpitsa

ViestiKirjoittaja Aivina » 22. Maalis 2014 22:58

iinuliinu kirjoitti:

Vaikuttaisi todella mielenkiintoiselta kirjalta..onko se sitten niin että Israelilaisia on muiden
kansojen seassa vai ihan kokonaisia kansoja.. :sleep:

Raamatun kokonaisilmoitus viittaa siihen, että juutalaisia (Juudan jälkeläisiä) karkoitettiin kaikkiin maihin.
Nämä juutalaiset ovat tunnistettuja eri maissa, VT uskostaan ja Synagoogistaan. On vainojen vuoksi
myös sukunimensä muuttaneita ettei heitä tunnistettaisi juutalaisiksi. Osa on kääntynyt kristinuskoon.

Mutta nämä israelilaiset (kymmenen karkoitettua heimoa) ovat edelleen tutkijoille mysteeri,
mistä nämä löytyisivät. Kymmentä karkoitettua heimoa on kuin "meren hiekkaa" maailmassa.
Raamattu kertoo, nämä heimot löytyvät lopun aikoina ja Jumala siirtää heidät Israelin maahan.
Huom. siis jäännöksen heistä.
- Seurataanpa mitä geenitutkimukset ovat jo osoittaneet ja mitä jatkossa löydetään.
Sanoisin, Suomalais-ugrilaisten kansojen geenit (isä-äitilinja) ovat todella mielenkiintoiset.
Aivina

ViestiKirjoittaja Aivina » 22. Maalis 2014 23:15

[quote="kesäkurpitsa"]STATISTIIKKAA JUUTALAISISTA YMPÄRI MAAILMAA (VUONNA 2010):

Hyvä, kesäkurpitsa olikin laittanut tilastotietoa juutalaisista (Juudan jälkeläiset) eri maissa.
Venäjän tilasto kertoo 205,000 juutalaista. - Luku tuntuu uskomattoman pieneltä, tosin sieltä paljon
juutalaisia on muuttanut Israeliin ja "lännelle".

Eipä tilastossa kerrota israelilaisista (10 karkoitettua heimoa) mitään! ""vitsi""!
Aivina

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2014 23:54

*
Israel on pienein Jumalan valitsema heimo, joka kasvaa nopeasti.

Jes. 60:22 Pienimmästäkin tulee tuhatlukuinen heimo, vähäisimmästä väkevä kansa.
Minä, Herra, sen aikanaan nopeasti toteutan. RK

Jes. 60:22 Pienimmästä kasvaa heimo, vähäisimmästä väkevä kansa.
Minä, Herra, sen aikanansa nopeasti täytän. 33/38

Jes. 60:22 Vähäinen pitää tuhanneksi tuleman, ja piskuinen väkeväksi kansaksi:
minä Herra tahdon sen ajallansa toimittaa. Biblia
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Maalis 2014 09:52

PSALMIT 121:

1. Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle
apu?
2. Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
3. Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
4. Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
5. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
6. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
7. Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
8. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.

PSALMIT 122:

1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Minä iloitsin, kun minulle sanottiin:
"Menkäämme Herran huoneeseen".
2. Meidän jalkamme saavat seisoa sinun porteissasi, Jerusalem;
3. sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen,
4. jonne sukukunnat vaeltavat, Herran sukukunnat, niinkuin Israelille on säädetty, kiittämään Herran nimeä.
5. Sillä siellä ovat tuomioistuimet, Daavidin huoneen istuimet.
6. Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
7. Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
8. Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
9. Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

........................................

Psalttari 121:

1. Veisu korkeimmassa Kuorissa. Minä nostan silmäni mäkiin päin, joista minulle apu tulee.
2. Minun apuni tulee Herralta, joka taivaan ja maan tehnyt on.
3. Ei hän salli jalkas horjua; eikä se torku, joka sinua kätkee.
4. Katso, joka Israelia varjelee, ei se torku eli makaa.
5. Herra kätkeköön sinua: Herra on sinun varjos, sinun oikialla kädelläs,
6. Ettei aurinko sinua polttaisi päivällä, eikä kuu yöllä.
7. Herra kätkeköön sinun kaikesta pahasta: hän kätkeköön sinun sielus!
8. Herra kätkeköön sinun uloskäymises ja sisällekäymises, hamasta nyt ja ijankaikkiseen!

Psalttari 122:

1. Davidin veisu korkeimmassa Kuorissa. Minä iloitsen niistä, jotka minulle sanovat: että me menemme Herran huoneeseen,
2. Ja että meidän jalkamme pitää seisoman sinun porteissas, Jerusalem.
3. Jerusalem on rakennettu kaupungiksi, johon on tuleminen kokoon,
4. Että sukukunnat astuisivat sinne ylös, Herran sukukunnat, Israelille todistukseksi, kiittämään Herran nimeä.
5. Sillä siellä ovat istuimet rakennetut tuomittaa, Davidin huoneen istuimet.
6. Toivottakaat Jerusalemille rauhaa: he menestyköön, jotka sinua rakastavat!
7. Rauha olkoon sinun muureis sisällä, ja onni sinun huoneissas!
8. Minun veljieni ja ystäväini tähden minä toivotan nyt sinulle rauhaa!
9. Herran meidän Jumalamme huoneen tähden etsin minä sinun parastas.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Maalis 2014 12:02

tanu kirjoitti:

No nyt "loksahti palaset kohdalleen".
Tuntuu oikealta tuo Tonin selvitys Israelista ja sen siunaamisesta Jumalan tahdon mukaisesti.
Kaikki Raamatunkohdat tuntuvat loksahtavan paikoilleen järkevästi! Kiitos kovasti tästä selvennöksestä! Kiitos Herralle!

Eli Israelilla(luonnollisella) on todellakin erityisasema Jumalan silmissä. Olin ihan väärässä tässä! Jeesus ei tule takaisin ennen kuin juutalainen kansa(perimältään Aabrahamin jälkeläisiä) kääntyy epäuskostaan tunnustamaan, että Jeesus on Messias ja huutamaan Jeesusta avuksi lopun ajan ahdingossaan.

Juuri nämä perimältään Raamatun juutalaiset sielunvihollinen haluaa tuhota, koska hän luulee ettei Jeesus tulisi takaisin jos kaikki juutalaiset olisi tuhottu.
Siksi nyt on niin paljon kaikkea juutalaisten mustamaalausta liikenteessä ja koko ajan tämä lisääntyy.

Eli hengellisen Israelin(kaikki uudestisyntyneet uskovat) tehtävä on siunata luonnollista(ja hengellistä myös) Israelia ja rukoilla Israelille jumalan armoa ja rauhaa, että he kääntyisivät pois synneistään Jumalansa puoleen.
----> Herra Jeesus tulee takaisin.

8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
(Sak.13)

Juu täälläkin loksahti paikoilleen palaset, oli hyvä tuo Tonin tuoma huomio, että on olemassa hengellinen ISrael. Minulle oli myös aina epäselvää mikä/kuka on Raamatussa mainittu Israel, joten aina kun rukoilin tai puhuin niin sanoin Herralle "siunaa Raamatun Israelia" :).

On tärkeää tietää mikä Jumalan omaisuuskansa on ja mitä se ei ole.

Sanoit:

Minäkin uskon, juuri näin että sielunvihollinen tahtoo tuhota juutalaisia mahdollisimman paljon ja vetää heitä puoleensa etteivät löytäisi pelastusta Herrassa Jeesuksessa. Varmasti moni Israelilainen rupeaa häpeämään perimäänsä jos vallitseva ajatus heistä on, että ovat täynnä kaikkia pimeyden miehiä ja ahneita pankkiireja jotka suunnittelevat maailman valtausta yms. Kavalasti taas vetää sielunvihollinen juoniansa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu