Vappu - pakanallinen ja kommunistinen juhla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vappu - pakanallinen ja kommunistinen juhla

ViestiKirjoittaja Masa » 01. Touko 2013 07:48

Vappu on perinteinen ryyppyjuhla joten siitä on turha etsiä kristillistä näkökulmaa.
Toinenpuoli asiassa on kannattaako nyt sitten hirveästi paasata on jokin vappu tms maallinen juhla väärin vai oikein?
Tietysti voidaan aina tutkia mistä mikin juhlapäivä on lähtöisin, mutta en nyt kovn suurta numeroa eri päivistä tekisi.
Vappu on pakanallinen juhla siitä ei pääse mihinkään, mutta eikös asian laita ole ettei meidän kuulu tuomita sitä mikä on ulkopuolella vaan sitä mikä on sisäpuolella? Ne jotka ovat ulkona ovat jo itse itsensä tuominneet - turhaa ulkokultaisuutta on "kauhistella" ja osoitella "sormella" pakanajuhlia.
Pidetään vain siitä huoli ettei itse sitten mennä samaan "juhlaan" mukaan vaan pysytään aidan tällä puolen ja puhdistetaan ensin se oma astia siihen tarkoitukseen johon se on luotu.
Ei meistä kukaan saa Jumalalta sulkia hattuu jos osoittaa jokaisen pakanallisen juhlapäivän kauhistukseksi
Anteeksi nyt, mutta minusta moinen toiminta on pahemman luokan kirjanoppineisuutta ja farisealaisuutta.
Masa

ViestiKirjoittaja JoKi » 01. Touko 2013 09:26

Minusta on erikoista, että minun kysymyksiin ei vastata, vaan esitetään ehto ennenkuin vastataan.

Minä en erota Vappua erikseen Kristilliseksi taikka pakanajuhlaksi, vaan juhlaksi. En pidä myöskään tietokonetta erikseen Kristillisenä taikka pakanallisena, mutta silti käytän tietokonetta, entä sinä Pekka?

Toki oletan, että työnteko on Jumalan tahdon mukaista, joten sinällään myös en pidä mitenkään pakanallisena sen juhlimista.

Vaikka jokainen muu Vapun juhlia joisi itsensä känniin, tappelisi keskenään ja harrastaisi keskenään seksiä, niin sen ei mielestäni kuuluisi vaikuttaa minun Vapun viettoon. Oletan että myös, että ensi keskiviikko-iltana moni juo kännit ja tappelee, mutta en koe vääränä toivottaa silloin hyvää iltaa, ja viettää itse keskiviikko-iltaa.
JoKi

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Touko 2013 09:40

Hyvää kommunismin päivää ja Illuminatin perustamispäivää kaikille!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Illuminati

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismin_musta_kirja
Eetu

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Touko 2013 09:45

JoKi kirjoitti:Tuon Labor Day kohdan perusteella sanot Vapun olevan kommunistinen juhla?

Sanotko Vapun olevan pakanajuhla tuon Saksa kohdan perusteella?

No minkä väriset liput liehuvat vappumarsseilla? Kommunismin punaliput :)

https://yle.fi/uutiset/tyovaenliikkeell ... en/6613937

"hyvät toverit"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Toveri

SDP on kommunistinen puolue kuten kaikki Suomen puolueet koska EU on kommunistinen liittovaltio, ja koska Suomen kaikki puolueet hyväksyvät sen että Suomi on kommunisti-EU:n jäsen.

Eikös kaikkiin pakanallisiin bakkanaaleihin kuulu se että vetästään armoton känni. En ole missään kohtaa väittänyt etteikö vappua voisi juhlia jokainen sillä tavalla minkä kokee parhaaksi, eli vaikka juoda simaa ja syödä munkkeja, ei tässä siitä ole kyse vaan siitä että mielestäni on mielenkiintoista perehtyä esim siihen mikä juhla se vappu oikeastaan on, ei siis siitä että voiko uskova juhlia sitä vai ei. Ihan hyvin voi uskova juhlia mitä tahansa juhlaa, itekkin oon jo ajat sitten juonut simaa ennakkoon, mutta siis ehkä se suomalaisten armoton kännäys selittyy noilla vapun pakanaperinteillä, juhannus on ihan samanlainen kännäysjuhla, mutta voihan uskovakin juhlia juhannusta ihan miten tahtoo mutta ite koen todella outona esim sen että olen kuullut väitettävän että juhannuskokko symboloi Vapahtajan kirkkautta.
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 01. Touko 2013 09:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Touko 2013 09:46

Itse koen niin, että näistä pakana juhlista kannattaa pitää se mikä hyvää on ja hyljätä loput. Sillä vaikka kaikki on minulle sallittua ei kaikki ole rakennukseksi Herrassa.

Hyvää näissä on rakkaiden kanssa yhdessä olo ja ruokailu, meidän tulisi käyttää nämä tilaisuudet hyödyksi ja rakastaa lähimmäisiämme niissä ja iloita yhdessä.

Mutta jos on mitään pakanallisia riittejä ja tapoja ja uhrauksia tai sanoja joilla loitsitaan tai mitään semmoista niin noissa kohdissa erotun maailmasta ja sanon ettei se ole Raamatun jumalan tahdon mukaista ja en halua tehdä niin tai näin, ja voisi myös lisätä että olen tässä tilaisuudessa teidän rakkaitteni tähden enkä juhlan tähden.

Näin saan myös tilaisuuden puhua uskostani Herraan sekä kertoa rakkailleni kuinka heitä rakastan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja JoKi » 01. Touko 2013 09:48

Oletko Eetu tutustunut tuohon Labor Dayhyn.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Labor_Day

En tosin ole ole varma kuinka paljon tuossa linkissä on virheitä.
JoKi

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Touko 2013 09:50

JoKi kirjoitti:Oletko Eetu tutustunut tuohon Labor Dayhyn.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Labor_Day

En tosin ole ole varma kuinka paljon tuossa linkissä on virheitä.

En ole, jaaha, jenkeillä on tuommonenkin juhla. :)
Eetu

ViestiKirjoittaja JoKi » 01. Touko 2013 09:51

Mielestäni olet puhunut enemmän mitä Vappu on ollut ja mitä se on joillekkin ihmisislle. Et niinkään sitä mitä se on nykyään. Toki voin olla tässä asiassa väärässä.
JoKi

ViestiKirjoittaja JoKi » 01. Touko 2013 09:52

Vastahan sinä Eetu ensimmäisessä viestissä kirjoitit tuosta juhlasta.
JoKi

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Touko 2013 10:13

JoKi kirjoitti:Mielestäni olet puhunut enemmän mitä Vappu on ollut ja mitä se on joillekkin ihmisislle. Et niinkään sitä mitä se on nykyään. Toki voin olla tässä asiassa väärässä.

Totta. En tiedä mitä vappu nykyään merkitsee, näköjään yhä toveriaatetta ja sitä että punalippujen liehuessa palopuheissa työläisille luvataan kuu taivaalta ja hoetaan solidaarisuus-taikasanaa, joka tarkoittaa sitä että Suuri Ja Mahtava Eurostoliitto haluaa toverit maksutalkoisiin jotta saadaan pankkeja pelastettua.

Viime vappuna olin Tammisaaressa ja satuin paikalle, kun siellä toverit pitivät vappupuhetta, oli hyvä puhe, mutta eipä ole mikään muuttunut sen jälkeen, pelkkää sanahelinää. Työläiset yritetään aina saada äänestämään vasemmistoa koska kapitalismi on paha asia, ja niin onkin mutta kommunismikin on paha asia, kommunisti-EU on jo alkanut vainota toisinajattelijoita internetissä:

https://www.talouselama.fi/uutiset/euro ... a/a2167071

Suomessa on tasan yksi aate joka sallitaan: kommunismi. Kaikki tervehenkisesti isänmaalliset leimataan heti natseiksi, ja jos sanoo että rajat on pistettävä kiinni että rikolliset eivät pääse tänne, on myös heti natsi.

Koska Suomi lakkasi olemasta vuonna 2009 (perustuslakiin kirjattiin kohta "Suomi on EU:n jäsen"), en jaksa stressata "Suomesta" enää yhtään, ei ole isänmaata enää, ja uskovina olemme taivaan kansalaisia, joten ihmettelen miksi edes vaivasin päätäni koko asialla, noh tulipahan sekin mietittyä. Kaikki Suomessa on vihollisen eli EU:n hallussa, aivan kaikki, hehkulampuista lähtien, nyt pitää jotain ongelmajätelamppuja käyttää koska Suuri Ja Mahtava Eurostoliitto käski niin. Kesäkuussa EU alkaa laatia lainsäädäntöä jonka mukaan pienviljely muutetaan luvanvaraiseksi eli ei saa enää sitten edes viljellä ilman EU:n lupaa.

Suomi ei pääse EU:sta eroon kuin sotimalla mutta itse en aio sotia missään maallisissa sodissa, täysin turhaa ajan- ja hengenhaaskausta.

Punaliput liehukoon, ja toverit puheensa pitäköön, Suomessa on sananvapaus, ja jos vielä löytyy toveriaatteseen uskovia ihmisiä, niin mikäs siinä, onpahan porukkaa pankkienpelastus-maksutalkoisiin solidaarisuuden hengessä.
Eetu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu