Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesus on YHWH - Jeesus on Jumala

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2011 20:12

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra,( יְהוֹוָה Yhovah (yeh-ho-vaw') joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Apt.10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
10:36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra

Pietari sanoo että Jeesus on kaikkien Herra ja Herra YHWH sanoo Jesajan kirjassa että Minä Olen Herra eikä toista ole eli Herra on yksi ja siksi Jeesus on kaikkien Herra.

Jeesus Kristus on Herra יְהוֹוָה Yhovah (yeh-ho-vaw') Kiitos Herralle!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Helmi 2011 17:03

Jeesus on Jumala(isä) ja Jumala(isä) on Jeesus? Ketäs Jeesus sit rukoili ellei Jumalaansa (isäänsä)?
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Helmi 2011 17:14

Joel.A kirjoitti:Jeesus on Jumala(isä) ja Jumala(isä) on Jeesus? Ketäs Jeesus sit rukoili ellei Jumalaansa (isäänsä)?

Jeesus on Jumala mutta ei Isä joka on Myös Jumala.

Joh.1:1 Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2. Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3.Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän seassamme, (ja me näimme hänen kunniansa niinkuin ainoan Pojan kunnian Isästä,) täynnä armoa ja totuutta.

1.Joh.1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

Kuten huomaat alussa oli Isä ja Poika jotka kummatkin ovat Jumala. Johannes kutsuu Poikaa myös sanaksi sillä Pojan kautta Isän sana on ilmoitettu ihmiskunnalle. Poika tuli lihaan eli ihmiseksi ja Poika on Jumala mutta ei Isä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Helmi 2011 17:20

Mitä termi Jumala sitten tarkoittaa ellei yksin isää?
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Helmi 2011 17:27

Joel.A kirjoitti:Mitä termi Jumala sitten tarkoittaa ellei yksin isää?

1.Moos.1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkäämME ihminen kuvaksemME, kaltaiseksemME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Jumala sana on hebreaksi Elohim joka on monikko muoto. Se tulee tässä hyvin esille eli Jumala sanoi tehkäämME. Isä ja Poika loivat koko maailman kaikkeuden niin kuin sana ilmoittaa ja kaikki on luotu Pojan kautta siksi tässä Jumala puhuu monikossa koska Isä sanoo Pojalle tehkäämME ihminen kuvaksemME.

Ja Jumala loi ihmisen kuvakseensa. Isän ja Pojan kuvaksi. On yksi Jumala joka on Isässä ja Pojassa ja Pyhässä hengessä.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Helmi 2011 17:36

Mitä tarkoittaa tämä jae? Filippiläiskirje 2:

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Helmi 2011 17:46

Joel.A kirjoitti:Mitä tarkoittaa tämä jae? Filippiläiskirje 2:

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Juuri sitä että Poika joka on Jumala joka oli alussa Jumalan Isän tykönä tyhjensi itsensä ja tuli lihaan ihmiseksi.

Joh.1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän seassamme, (ja me näimme hänen kunniansa niinkuin ainoan Pojan kunnian Isästä,) täynnä armoa ja totuutta.

Isä antoi Pojalleen nimensä ja Poika tuli maailmaan Isänsä nimessä. Tulee vielä hetki milloin kaikkien tulee Isän kunniaksi tunnustaa että Poika on Herra eli Jumala joka on kaiken luonut.

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Herra on Jumala joka on kaiken luonut ja vielä tulee aika jolloin jokaisen tulee tunnustaa Jeesus täksi Herraksi.

Jeesus on siis Herra eli Jumala joka on kaiken luonut sillä Isä ja Poika loivat kaiken siksi Jumala puhui monikossa luomisessa ja siksi Johannes sanoo että kaikki on luotu Pojan kautta.

Joh.1:3. Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.

Veli Joel suosittelen lämpimästi että luet tämän ketjun ajatuksen kanssa alusta asti kokonaan sillä todaelin kirjoitus on mitä mainioin ja valaisevin aiheesta.

:thumb:
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Helmi 2011 10:50

Joelille:

Toni toi esille jo hyvin tämän asian kuten myös muut tähän ketjuun kirjoittaneet. Tuon vielä tähän esille muutamia seikkoja.

Jumalan sanan opetus ei muodistu pelkästään yhdestä jakeesta, vaan koko Jumalan sanan ilmoituksesta. Itse uskon Herran Jeesuksen olevan Jumala, mutta ei Isä. Kun tutkimme Jumalan sanasta onko Herra Jeesus Jumala vai ei, niin meidän tulisi löytää Raamatusta ristiriidattomat todisteet. Kaikkien asiasta puhuvien kohtien tulisi olla linjassa keskenään eikä ristiriitaa saisi jäädä. Meidän tulee myös muistaa, että Jumala avaa meille sanaansa Pyhässä Hengessä, eikä Jumalan sanaa voi ymmärtää oman järjen kautta.

Otetaan muutamia Raamatun kohtia tarkasteluun, josta nähdään se kuinka Raamattu todistaa Jeesuksen Jumaluuden eikä mitään ristiriitaa muodostu, vaan koko Jumalan sanan ilmoitus on sopusoinnussa ja harmoniassa keskenään.

1 Moos 1:
26 ¶ Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Tässä kohdassa sanotaan Jumalan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen. Jakeissa esiintyvä Jumala sana on hepreaksi ELOHIM, joka on monikkomuoto sanasta ELOAH. ELOAH tarkoittaa Jumalaa.

Tehkäämme, kuvaksemme ja kaltaiseksemme ovat kaikki monikkomuodossa, joka tarkoittaa sitä että tekijöinä oli Isä ja Poika.

Hebr 1:
1 ¶ Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

Raamatusta löytyy monta kohtaa, joista käy ilmi että Herra Jeesus loi taivaat ja maan yhdessä Isänsä kanssa. Hebr 1 luvun jakeet 1-3 on yksi näistä kohdista. Olemme siis löytäneet ratkaisun siihen, että kuka oli tämä Jumala, joka teki taivaat ja maan.

5 Moos 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi (echad).

Raamattu opettaa, että Herra Jumala on yksi. Kuinka Jumala voi olla yksi, jos kerran Isä ja Poika loivat yhdessä taivaat ja maan? 5Moos 6:4 oleva yksi sana on hepreaksi echad, joka tarkoittaa yksi ja yhdistetty. Raamattu opettaa siis Jumalan olevan yksi, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä ja tämä on Raamatun ilmoittama yksi Jumala.

1 Moos 2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi (echad).

Raamattu opettaa, että kun mies ja nainen liittyvät toisiinsa (avioliitto), niin heistä tulee yksi liha. Raamattu käyttää tässä kohden samaa sanaa kuin 5 Moos 6:4:ssa, eli echad. Raamattu opetti Jumalan luoneen ihmisen Jumalan kuvaksi, joka tarkoittaa sitä, että Jumala ei tehnyt ihmisestä ulomuodoltaan Jumalan näköistä, vaan siten että ihminen toimisi samalla tavalla kuin Jumala, eli eläisi Jumalan tahdon mukaan. Samalla Jumala loi ihmisen yhdeksi (echad) mieheksi ja vaimoksi, kuten Jumala on yksi, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

Raamattu ei opeta Jumalan olevan kolminaisuus, vaan yksi, siksi kolminaisuusoppi on väärä opetus.

Biblia Joh 1:1 ¶ Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
……..14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän seassamme, (ja me näimme hänen kunniansa niinkuin ainoan Pojan kunnian Isästä,)täynnä armoa ja totuutta.

Raamatusta löytyy monta kohtaa, jotka kertovat Jeesuksen olevan Jumala. Eräs näistä kohdista on Joh 1:1. Biblian käännös on alkutekstin mukainen. Raamattu opettaa, että sana, joka tuli lihaksi (Herra Jeesus) on Jumala. Raamattu opettaa selkeästi, että Herra Jeesus on Jumala. Joh 1:1 sanoo, että Jumala oli se Sana (Herra Jeesus).

1 Kor 15:
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu," niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Raamattu opettaa, että Isä yksin on Kaikkivaltias Jumala, sillä lopulta Poika myös alistetaan Isän vallan alle, että Jumala olisi kaikki kaikissa. Isän Kaikkivaltius ei kuitenkaan poista Herran Jeesuksen Jumaluutta:

Ilm 22:
1 ¶ Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

Jakeessa kolme on Jumalan ja Karitsan valtaistuin. Alkutekstissä valtaistuin sana on yksikössä, joka tarkoittaa, että siellä on vain yksi valtaistuin, jossa istuu Isä Jumala sekä Hänen oikealla puolellansa istuu Herra Jeesus. Isä yksin on Kaikkivaltias Jumala. Raamattu opettaa, että Uudessa Jerusalemissa Poika istuu yhdessä Isänsä kanssa Jumalan valtaistuimella. Tämä todistaa meille, että Herra Jeesus on myös Jumala, sillä kukaan muu ei voi istua Jumalan valtaistuimella kuin Jumala.

Ilm 5:
1 ¶ Ja minä näin istuimella istuvaisen oikiassa kädessä kirjan, sisältä ja ulkoa kirjoitetun, seitsemällä sinetillä lukitun.
2 Ja minä näin väkevän enkelin suurella äänellä saarnaavan: kuka on mahdollinen tätä kirjaa avaamaan ja hänen sinettiänsä päästämään?
3 Ja ei yksikään voinut, ei taivaassa, eikä maassa, eikä maan alla, kirjaa avata, eikä siihen katsoa.
4 Ja minä itkin kovin, ettei yksikään löydetty mahdolliseksi kirjaa avaamaan eikä sitä näkemään.
5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: älä itke! katso, Jalopeura voitti, joka on Juudan sukukunnasta, Davidin juuri, avaamaan sitä kirjaa ja päästämään sen seitsemää sinettiä.
6 ¶ Ja minä näin, ja katso, keskellä istuinta, ja neljän eläimen ja vanhimpien keskellä seisoi Karitsa, niinkuin tapettu, jolla oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat seitsemän Jumalan henkeä kaikelle maalle lähetetyt:
7 Ja se tuli ja otti kirjan istuimella istuvaisen oikiasta kädestä.
8 Ja kuin hän kirjan ottanut oli, lankesivat ne neljä eläintä ja neljäkolmattakymmentä vanhinta Karitsan eteen, ja jokaisella oli kantele ja kultaiset maljat suitsutusta täynnä, jotka ovat pyhäin rukoukset,

Raamattu todistaa monessa kohtaa, että Herra Jeesus ei ole Isä. Yksi näistä kohdista on Ilm 5, joka näyttää meille, että koska Karitsa (Jeesus) otti valtaistuimella istuvan (Isä) kädestä kirjan, niin on tietenkin selvä asia, että Jeesus ei voi olla Isä.

Jes 43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.

Raamattu opettaa, että Herra on ainoa Pelastaja, eikä ole ketään toista Pelastajaa kuin Herra. Raamatusta löydämme sen, että Herra Jeesus on tämä Herra (JHVH), joka on Pelastaja:

Apt 4:
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on ‘se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut’.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

1Joh 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.

Alkutekstissä sana Vapahtaja tarkoittaa Pelastajaa. Raamattu tuo saman monessa kohdin esille, että Herra Jeesus on Pelastaja. Herra Jeesus on Raamatun ilmoittama Herra ja Pelastaja.

1 Kor 10:
1 ¶ Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.

Herra Jeesus Messias oli Israelin kansan kanssa erämaassa, koska Hän on ainoa Pelastaja.

Katsotaan seuraavaksi muutamia kohtia, jotka ymmärretään väärin, silloin kun ihminen uskoo, että Jeesus ei ole Jumala.

Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Alkuteksti sanoo, että Hänen nimeään kutsutaan Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Tämä kohta ei sano, että Poika on Iankaikkinen Isä, vaan, että Hänen nimeään kutsutaan Iankaikkiseksi Isäksi. Tähän Raamattu antaa vastauksen:

Joh 17:11 ¶ Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Matt 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

Raamattu opettaa että Isä antoi Jeesukselle oman nimensä. Tämä nimi oli Jeesus. Jeesus sana tulee hepreankielen sanasta Jehoshua, joka tarkoittaa Jumala pelastaa. Jehoshua sana tulee sanoista JHVH ja Yasha. Jhvh tarkoittaa Herraa ja yasha tarkoittaa pelastaa ja pelastaja. Näin Herran Jeesuksen nimi on Isänsä nimi, sillä Jumala on Herra ja Jeesus on Jumalan Pelastus ja Pelastaja.

Joh 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Monet sanovat, että Jeesus ei ole Jumala, koska Jeesus sanoi Isän olevan Hänen Jumalansa. Tässä ei ole mitään ristiriitaa, sillä totta kai Isä joka yksin on Kaikkivaltias Jumala, on myös Pojan Pää, siksi sanonta Minun Jumalani.

Kun tutkimme Raamatun koko ilmoitusta, niin se ilmoittaa meille selkeästi, että Jeesus on Jumala, Herra, Pelastaja ja Messias, mutta Jeesus ei ole Isä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Joel.A » 17. Helmi 2011 13:51

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että on yksi Jumala joka ei ole persoona vaan, että Jumalassa on 3 persoonaa. Niinkuin vaimo ja mies on yksi liha niin tämä liha ei ole persoona vaan, että tässä lihassa on 2 persoonaa.?
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Helmi 2011 14:42

Joel.A kirjoitti:Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että on yksi Jumala joka ei ole persoona vaan, että Jumalassa on 3 persoonaa. Niinkuin vaimo ja mies on yksi liha niin tämä liha ei ole persoona vaan, että tässä lihassa on 2 persoonaa.?

Jumalassa on kolme persoonaa. Isä on Jumala ja Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. He ovat yksi echad joka tarkoittaa yksi, ensimmäinen, joku, ainut, yhdistetty.

Jeesus sanoi olevan yhtä Isänsä kanssa. Kreik. tekstissä on jakeessa 30 sana yksi, esim. King James version kääntää kohdan tarkasti alkukielen mukaan: KJV, I and my Father are one, John 10:30.

Laitan tähän Petrin yhden kirjoituksen joka voi helpottaa ymmärtämään Isää ja Poikaa jotka ovat yksi.

Pietarin näkemys Jeesuksesta;

Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa, Matt 16: 16,17

Pietarille tämän asian ilmoitti Jeesuksen Isä. Onko Jeesus Jumala vai vain Jumalan Poika. Otan erään esimerkin, olen Isä ja nimeni on Petri ja sukunimeni on Paavola, ja minulla on poika nimeltä Miika. Miika on Petrin poika ja Petri on Miikan isä. Onko Miika Paavola vai Paavolan poika. Miika on Paavola ja samalla myös Paavolan poika. On vain yksi Paavola, jossa on Petri ja Miika, toista samanlaista Paavolaa ei ole. Petri ei ole Miika, eikä Miika ole Petri. Petri on suurempi Miikaa, onhan isä aina pojallensa auktoriteetti, mutta Miika jää silti Paavolaksi. Näin on myös Jeesuksen ja Isän laita. Jeesuksen sanoessa, Isä on minua suurempi, se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Jumala (Isä ja Poika) loi taivaan ja maan.

Sitten laitan vielä todaelin kirjoituksesta kohdan jossa hän tuo todella hyvin esille asiaa.

Ne jotka kieltävät UT:tin selkeän ilmoituksen, että Jeesus on Jumala (Room.9:5, 1Joh.5:20, Tiit.2:13) , sortuvat moni jumalisuuteen sekä epäjumalanpalvontaan. Sillä kuten edellä 5Moos.5:6 sanoo, YHWH:n rinnalla EI saa pitää muita jumalia, eikä niitä tule kumartaa eikä palvella. Se joka kieltää Jeesuksen Jumalana, ja silti kumartaa ja palvelee Jeesusta – tai kutsuu Jeesusta Herraksi, sortuu epäjumalanpalvelukseen ja rikkoo YHWH:n kiellon siitä, että ei tule palvo ketään muuta Jumalaa kuin YHWH:a.

Jos joku sanoo, että Jeesus ei ole Jumala YHWH, vaan Jumalan Poika, hän luo erillisen Jumalan YHWH:n rinnalle ja näin sortuu moni jumalisuuteen. Taasen, jos sama henkilö kumartaa Jeesusta ja palvelee Häntä Jumalan Poikana, eikä VT:tin YHWH:na (yhtenä ainoana Jumalana) hän rikkoo Jumalan asettaman käskyn palvella muita jumalia.

Raamattu selvästi osoittaa että on VAIN yksi Jumala, ja jos Jeesus ei ole Jumala, ei häntä YHWH:n käskyn mukaisesti silloin edes saa kumartaa eikä palvoa.

Se joka siis kieltää Jeesuksen YHWH:na (Jumalana) syyllistyy moni jumalisuuteen, tai sitten hänen täytyy kieltää Jeesuksen jumaluus kokonaan. Jos hän kieltää Jeesuksen jumaluuden, hänellä ei voi olla silloin edes JHWH Jumalaakaan, koska Jeesus ja JHWH ovat yksi.

”Minä ja Isä olemme yhtä” (Joh.10:30)

”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.” (1Joh.2:23)

Ja edelleen, Jumalan aikaansaama pelastus menettää merkityksensä ja syntien anteeksisaaminen Jumalan tekona kumoutuu, jos Jeesuksen jumaluus kielletään. Jeesuksella ei voi olla muuta jumaluutta kuin se jumaluus joka on VT:n YHWH:lla, muuten tällainen henkilö syyllistyy moni jumalisuuteen ja rikkoo 5Moos.5:6:ta kohtaan.

Raamatun mukaan se joka opettaa että Jeesus ei ole VT:n JHWH on harhaopettaja ja opettaa Raamatun vastaisesti.

”Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.” (1Joh.2:22)

Antikristuksen henki on se joka kieltää Jeesuksen VT:tin YHWH Jumalana, ja luo toisen jumaluuden JHWH:n rinnalle. Tällainen opetus on selvä harhaoppi joka täytyy paljastaa. Jeesus on Kristus koska Hän on Jumala – VT:tin YHWH.

Amen Amen Amen
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu