*
Niin, Anton.
Epäonnistuminen ja itsensä alentaminen puhuttaa minua vielä sillä ne ei ole yksi sama asia. Kun itsensä ylennetään, hänet Jumala alentaa. Ja myös oma ylpeys alentaa, sitä luullaan epäonnistumiseksi. Jokin Raamatun rinnalle luotu oppi esim. kolminaisuusoppi alentaa myös. Koska Raamatun rinnalle ei saa luoda oma oppi oman luonnollisen ymmärryksen nojalla eikä saa pitää sitä auktoriteettisena ja painon arvoisena.
Koska yksin Jumalan Sanan totuus avaa ymmärrystä, - ei oman luonnollisen ymmärryksen nojalla luotu oppi voi antaa Jumalan avaamaa ymmärrystä että se olisi yksin Jumalan aikaansaama tulos. Siksi Jumala alentaa pois, eli täytyy ensin tulla tyhmäksi voidakseen viisastua Herran Sanan totuuden tuntemisen rinnalla ja se yksin avaa Herran avaamaa ymmärrystä.
Mr. Kerimäki, se on vaikea ja arka asia, myös minulle. Yleensä pidätän jalkani etten astuisi pois totuudesta tai muuten minua Jumala kääntäisi vastaan. Jumala auttaa sinua kun ojentaudut Hänen Sanan totuuden mukaan. Sinun vuoksesi sanon tämän.
Rehellisesti sanottuna jokunen viikko sitten eräs uskonsisko pyysi rukousapua että haluaa ottaa eron ja tarvitsee asunnon mutta hänen mies ei halunnut eroa. Käännyin Herran puoleen ja kysyin ensinnäkin Hänen tahtoaan tässä asiassa ja siten sanoin että Herran tahto tapahtukoon Hänen tahdonsa mukaan kun Hän huomioisi Hänen tahdon mukaista asiaa mikä ei olisi Hänen tahtonsa vastaan esim. Herra voisi vaikuttaa mielenmuutosta tai lujittaisi pariskunnan rakkautta toisiinsa. Siten se uskonsisko tuli ja sanoi että sai asunnon niin pääsee ottamaan eron. Olin ihan 'mitäh!?'
En vielä ymmärrä ja mietin missä asiassa tein väärin kun pyysin Herran tahtoa tapahtumaan Hänen tahdonsa mukaan.

Siksi en voi rukoilla sellaisen asian puolesta. Herra, armahda minua...

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.