Kasvaminen Kristukseen totuuden ja rakkauden kautta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kasvaminen Kristukseen totuuden ja rakkauden kautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Huhti 2024 18:54

*
Uskonnollinen hapatus & äärikarismaattinen eksytys:

Uskonnollisen hapatuksen ja äärikarismaattisen eksytyksen näyttää nousevan tässä lopunajassa, missä me nyt elämme.

Kun jos ihminen on ihmisten perinnäissääntöjen äärellä syntynyt ja kasvanut, hän kokee ettei totuudessa kasvaneen uskovan kirjoituksiaan rakentaviksi, se on hyvin ymmärrettävissä, koska hän on ihmisten perinnäissääntöjen äärellä kasvanut ja omaksunut nämä uskonnolliset perinteet.

Ja kun jos ihminen on saanut ihmisten perinnäissääntöjen äärellä kasvanut, omaksuu helposti kaikki ihmisten perinnäissäännöt ja luulee, että ne on Raamatun pohjasta.

Kun jos on omaksunut ihmisten perinnäissääntöjä, hän on sellainen (ei yleensä, vaan osa heistä), ettei ole halukas tutkimaan Raamattua, onko asia näin.

Silloin rakkaus paljastuu, ettei ota vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia, onko asia näin.

Lopunajassa, jolloin me elämme, rakkaus kylmenee, sanoo Jeesus.

Mitä laittomuuteen (Matt. 24:12) tulee; se on laaja termi ja yksi siitä termistä tarkoittaa myös sitä, kun irrotetaan pois Jumalan lain yhteydestä olemattomaan, sitä sanotaan laittomuudeksi.

Ja uskonnolliset perinteet ovat irti pois Raamatun totuudesta. Jeesus ei esimerkiksi kuollut pitkäperjantaina.

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Uskonnollinen hapatus ja äärikarismaattinen eksytys näyttää nousevan lopunajassa.

Mun eräs tuttava, joka on uskova, on syntynyt uskovaisessa perheessä, missä ihmisten perinnäissäännöt omaksutaan, osaa ulkoa päin melkein kaikki Raamatun kohdat koska hän on varttunut uskovaisessa perheessä ja on tottunut lukemaan Raamattua, mutta ei ole tutkinut Raamattua onko asia näin.

Kun jos hänelle sanotaan että pitkäperjantai vesittää Kristuksen ristin sanomaa koska Raamatussa ei opeteta mitään siitä pitkäperjantaista, hän alkaa oudoksua, koska pitää pitkäperjantaina raamatullisena.

Ei riitä pelkkä lukeminen. Tarvitaan myös tutkiminen oikeassa Sanan valossa, niin ymmärrys lisääntyy.

Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

Ap.t. 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Heitä voi ojentaa lähimmäisenrakkaudellisesti. Jos he eivät ota vastaan lähimmäisenrakkaudellisen oikaisun, heitä ei tarvitse pelätä.

Herra johdattaa totuutta rakastavia uskovia kaikkeen totuuteen.

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

Äärikarismaattisesta eksytyksestä vielä...

Dr. Owuor näyttää olevan uskovien palvonnan kohteena niin haluaisin avata tarkemmin, mitä Raamatussa sanotaan.

Meidän tulee seurata enemmän Jumalan kirjoituksia ja Hänen voimaa, joiden kautta Pyhä Henki eli voima kirkastaa Kristusta. Tämä tarkoittaa, että voima ei koskaan korota itseään, vaan kirkastaa ja korottaa ainoastaan Kristusta - Kirjoitusten mukaan.

Kun jos miespalvelija on sellainen, joka ei asetu lähettäjän yläpuolelle vaan pienellä paikalla julistaa Kristusta ja Jumalan Sanaa, joka on voimallinen rakentamaan meitä, Sanasta seuraukseksi on tunnusteot.

Joh. 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

Ap.t. 20:32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.

Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Room. 15:18 sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,
19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,

Kun ensin julistetaan Kristusta Jumalan Sanalla, sitten tunnusmerkit:

Apt. 4:29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Älä seuraa julkkista, joka ei edes tunne sinua. Seuraa Jeesusta, joka tuntee sinut, rakastaa sinua ja joka kuoli puolestasi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Huhti 2024 20:52

*
Jumalan Sanat vs. uskonnolliset perinteet

Meidän tulisi elää ainoastaan jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta, eikä uskonnollisista perinteistä.

5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Jos ihminen joka on omaksunut uskonnolliset perinteet, kokee ettei totuutta rakastavan uskovan kirjoituksiaan rakentaviksi ja tulkkaa että totuutta rakastava uskova asettuu yläpuolelle ja suosittelee itseään, mutta se, joka tulkkaa, ei tiedä, että on itsekin asettunut yläpuolelle ja kumoaa Jumalan käskyn ja tekee Jumalan Sanat tyhjäksi uskonnollisten perinteiden tähden.

Jos hän on sellainen, joka on omaksunut ja elää uskonnollisten perinteiden mukaan, silloin sanoo rakastavansa Herraa mutta se ei ole totta. Totuus on ettei rakasta Herraa vaikka kunnioittaa Herraa huulillaan ja pitää sydämensä Hänestä kaukana.

1Joh. 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."

Saulus Tarsolainen joka oli uskonnollinen eli lakiin nähden fariseus ja isien perinnäissääntöjen puolelta uskonnollinen, tuli elävään uskoon ja sitten oli arabiassa 3 vuotta, siellä Kristus ilmestyessään opetti häntä, niin sitten Paavali varoittaa uskonnollisista perinteistä.

Gal. 1:12 Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta.

Mark. 7:8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." -Jeesus-

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. -Paavali-

Jesajassa luetaan että kansa pitää sydämensä Jeesuksesta kaukana ja Hän puhui Jesajasta ja sanoi; 'heidän sydämensä on minusta kaukana'.

Niin Jeesus ilmoitti jo etukäteen että useimpien rakkaus kylmenee. Juuri Jeesus tarkoittaa heitä, jotka pitävät Häntä kaukana sydämestä ja joiden sydän on kylmentynyt koska he eivät ota vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia, onko asia näin ja heille uskonnolliset perinteet ovat Jumalan Sanoja tärkeämpi.

Huomaatko että kylmenee "useimpien" rakkaus? Se tarkoittaa, että heitä on enemmän, joiden rakkaus kylmenee. Laittomuus on laaja termi, josta yhden termin mukaan laittomuus pääsee valtaan (valloittamaan uskovien sydämen), niin rakkaus kylmenee.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Koska uskonnolliset perinteet ei voi saada palavuuden sydämessä kuin ainoastaan puhtaat Jumalan Sanat. Se selittää että useimpien rakkaus kylmenee kun uskonnolliset perinteet ovat heidän sydämen keskipisteenä. Jos Jumalan Sanat on sydämen keskipisteenä, se varjelee pois rakkauden kylmenemiseltä.

Luuk. 24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"

1Joh. 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

Totuutta rakastaminen ei tarkoita sitä, että asettuisi yläpuolelle ja suosittelisi itseään vaan että julistaa totuutta koska rakastaa Herraa.

Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

1Joh. 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

1Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

Jos ihminen elää uskonnollisten perinteiden mukaan, häntä voi ojentaa lähimmäisenrakkaudellisesti ja muistaa rukouksin että Herra avaa silmät ja vapauttaa uskonnollisesta siteestä.

Olen tavannut yhden seurakunnan vanhimman. Hänen todistusta oli mielenkiintoista kuulla, hän kertoi siitä, että sinä päivänä kuuli Pyhän Hengen äänen, joka paljasti hänet ulkokultaiseksi. Sitten hän vapautui uskonnollisesta siteestä ja tuli terveeseen uskoon. Koska totuus vapautti hänet.

Jumalalle kaikki on mahdollista niin Hän on voimallinen avaamaan silmät joten Jobissa sanotaan näin;

Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin.

Herra tahtoo meille totuuden tuntemista, koska se tekee meistä vapaiksi.

Joh. 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Olen kuullut aika ristiriitaista sellaisilta uskovilta joille totuus ei kelvannut, että yksin Jeesuksen sovitustyö riittää. Minusta tuntuu että he eivät oikeastaan rakasta Jeesusta joka sanoi; 'jos te pysytte minun Sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani ja tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi'.

Ja he sanovat rakastavansa Häntä mutta sydän on kaukana Hänestä joka on antanut henkensä heidän puolesta lunnaiksi koska he rakastavat enemmän uskonnollisia perinteitä joissa heidän haluamansa tavoin toisenlainen ja valheellinen jeesus esittäytyy jota Raamattu ei tunne.

Heidän perinteet ruokitaan heitä lihan tyydyttämiseksi eikä totuus kelpaa Sanan ruokittavaksi, jotta he saisivat kasvaa totuudessa.

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.

Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'

Jes. 66:2 Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.

Jes. 41:10 älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Jer. 33:6 Katso, minä kasvatan umpeen ja lääkitsen sen haavat, ja minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Huhti 2024 21:58

*
Tajuttuani kauhistuin, mitä Raamatussa puhutaan. Nämä kaksi asiaa mitä Raamatussa puhutaan, avasi silmiäni ja tajusin ja kauhistuin.

Että hajallaan olevien lahkohenkisten seurakuntien ja uskonnollisten perinteiden puolustaminen saattaa luopua Hänestä. Se on tiedostamaton luopumus.

Koska Raamatussa puhutaan siitä, jos ei ole yhteyttä Kristukseen, ruumiin kaikkien jäsenten yhteiseen päähän. Hänestä koko ruumis - nivelineen ja jänteineen - saa ravintonsa ja voimansa ja kasvaa Jumalan tahdon mukaisesti (lainaten elävää uutista).

Seurakunta on Raamatun termi, jota Herra tarkoittaa mutta jos se ei ole uskonkasvun päämääränä vaan katsotaan itseään seurakuntalaiseksi sen mukaan että kuuluu johonkin herätysliikkeeseen, silloin ei ole yhteyttä Häneen. Se ei ole samanvertainen seurakunta kuin yhteinen kokoontuminen ykseyden tilassa (Hepr. 10:25).

Hän on ruumiin kaikkien kaikkien jäsenten yhteinen pää seurakuntana.

Kol. 2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Kommentaariraamatussa selitetään, mitä Kolossalaisen kirjeessä 2:19 tarkoitetaan.

Että väärillä opettajilla ei ollut yhteyttä Kristukseen, seurakunnan päähän. Jos olisi ollut, he eivät olisi voineet opettaa valheellista oppia ja elää väärin. Ei tule luottaa niihin, jotka opettavat Jumalasta mutta eivät ole yhteydessä häneen henkilökohtaisen uskon kautta.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Sitten uskonnolliset perinteet. Jos puolustetaan uskonnollisia perinteitä, Raamatussa sanotaan että ne perinteet eivät pitäydy Kristukseen. Älkäämme antako kenenkään turmella uskoamme ja iloamme omilla teorioillaan, jotka liittyvät ihmisten perinteisiin ja keskittyvät maailmankaikkeuden henkivaltoihin eikä Kristukseen (lainaten elävää uutista).

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen.

Kommentaariraamatussa selitetään, mitä kol. 2:8 tarkoittaa. Paavali vastusti kaikkia elämänfilosofioita, jotka perustuivat pelkästään ihmisten ajatuksille ja kokemuksille. Hän oli itse lahjakas ajattelija eikä tuominnut filosofiaa sinänsä. Sen sijaan hän tuomitsi opit, joiden mukaan vastaukset elämän ongelmiin löytyvät ihmisviisaudesta Kristuksen sijaan. Niistä voi tulla ihmiselle uskonto, joka on kuitenkin väärä. On monia ihmisen luomia ongelmanratkaisumalleja, jotka jättävät Jumalan kokonaan huomiotta. Harhaopit voi välttää, kun pitää ajatukset terävinä ja katseen Kristuksessa sekä tutkii Jumalan sanaa säännöllisesti.

Uskonnollisilla perinteillä kumotaan Jumalan käskyjä ja tehdään Jumalan Sanoja tyhjäksi. Jesajassa luetaan että kansa pitää sydämensä Jeesuksesta kaukana. Ja Jesaja tarkoittaa Jeesusta, josta kansa pitää sydämensä kaukana.

Jeesus lainasi Jesajan profetian ja sanoi; 'oikein Jesaja [Esaias] on ennustanut teistä ulkokullatuista'.

Laittomuus on laaja termi, yksi termistä on se, että irrotetaan pois Jumalan lain yhteydestä olemattomaan, sitä sanotaan laittomuudeksi.

Jos Jumalan Sanat eivät saa olla sydämen keskipisteenä, silloin rakkaus kylmenee. Koska uskonnolliset perinteet ei voi saada palavuuden sydämessään.

Se selittää että "useimpien" rakkaus kylmenee koska uskonnolliset perinteet ovat heidän sydämensä keskipisteenä. Suuri ihmismäärä siinä mainitsee; "kylmenee useimpien rakkaus".

Jos Jumalan Sanat on sydämen keskipisteenä, se varjelee pois rakkauden kylmenemiseltä ja saa palavuuden sydämessään.

Luuk. 24:32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"

Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

Näen sitä ihan selkeänä asiana, että hajallaan olevien lahkohenkisten seurakuntien ja uskonnollisten perinteiden puolustaminen johtaa luopumaan Hänestä tietämättään, kuten pari Raamatussa osoittaa päivänselvästi että se on tiedostamaton luopumus.

Olen kuullut aika ristiriitaista ja järjetöntä juttua sellaisilta uskovilta joille totuus ei kelvannut, että yksin Jeesuksen sovitustyö riittää, mutta hajallaan olevien lahkohenkisissä herätysliikkeissä ja uskonnollisissa perinteissä pitäytyminen saa rakkauden kylmenemään. Se on tiedostamaton luopumus pois Hänestä ja Hänen sovitustyöstä.

Näen sitä selvänä asiana että kun Jumala on vienyt kansaa pois Egyptistä erämaahan, se on esikuva mitä lopunajassa tapahtuu.

Eli erämaan vaellus ja lopunajan tapahtuma yhdistää toisiinsa, sillä Jumala on edelleen sama Herra, missä on ollut erämaassa kansan kanssa.

Kun Jumala on vienyt kansaa erämaahan ja antanut kansaa nähdä nälkää opettaakseen kansaa ymmärtämään että ihminen ei elä ainoastaan leivästä vaan että tulee elää jokaisesta sanasta, joka lähtee Herran suusta.

Mutta osa kansasta jonka Herra vei Egyptistä, ei elänyt Jumalan Sanan mukaan vaan puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan ja sanoi; 'minkä tähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaassa? Eihän täällä ole leipää ja vettä, ja olemme kyllästyneet tähän kelvottomaan ruokaan'.

Jumala kuuli ja lähetti myrkkykäärmeitä kansan sekaan ja myrkkykäärmeet purivat kansaa. Siinä lauseessa mainitaan; 'suuri joukko' joka kuoli erämaassa eikä päässyt luvattuun maahan. Se puhuttaa mua ja nousi mieleen mitä Raamatussa sanotaan, että kylmenee useimpien rakkaus. Siinä lauseessa 'useimpien' mainitaan. Se tarkoittaa suuri ihmismäärää jonka rakkaus kylmenee.

Vain pienentynyt lauma joka eli Jumalan Sanan mukaan, pääsi luvattuun maahan, sama asia pätee uskoviin jotka rakastavat totuutta ja Jumala näkee hyväksi antaa heille Jumalan valtakunnan sanoen; 'älä, piskuinen lauma, pelkää, sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

4Moos. 21:4 Sen jälkeen israelilaiset lähtivät liikkeelle Hoorinvuorelta Kaislameren tietä kiertääkseen Edomin maan. Mutta kansa kävi matkalla kärsimättömäksi
5 ja puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: ”Minkä tähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan autiomaassa? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän kelvottomaan ruokaan.”
6 Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä , jotka purivat kansaa, ja suuri joukko israelilaisia kuoli.

Luuk. 12:32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

Jos ihminen on vaikkapa uskovien FB-ryhmän tai foorumin ylläpitäjä, ja sen perusteella että hänet on valittu siihen tehtävään profetian ja näyn kautta mutta hänen puolustaminen - hajallaan olevien lahkohenkisten seurakuntien ja uskonnollisten perinteiden puolesta, on ristiriitaista. Hän ei voi olla Herran valittu koska kaikki profetiat, näyt ja unet tulee aina koetella Sanalla. Älä anna hänen eksyttää sinua!

Mun hengellinen toveri paljastui että toimii hänen miehensä kokemuksen perusteella eikä Jumalan Sanan mukaan ja tekee töitä herätysliikkeen puolesta että kaikki pelastuneiden ihmisten tulee liittyä siihen herätysliikkeeseen joka ei pitäydy Kristukseen joka on ruumiin kaikkien kaikkien jäsenten yhteinen pää seurakuntana. Kaikki kokemukset tulee aina koetella Sanalla.

Keskustelimme tuntikausia mutta huomasin ihmetellen että hänelle ei mikään auennut ja silmät olisi yhä sumentuneet. Se on henkisesti raskasta mulle koska pidin häntä hengellisenä toverina.

Nyt on vielä armon aikaa, niin on mahdollista korjata suunta ja tulee hylätä kaikki ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi ja uskonnolliset perinteet mitkä vesittää Jumalan Sanaa ja tulee pitäytyä Raamattuun juuri sellaisena niin kuin Jumala Raamatun kautta ilmoittaa. Hän antaa anteeksi ja parantaa luopumuksen pois.

Jumalahan on Raamatun meille antanut niin kuin on antanut kansaa nähdä nälkää opettaakseen että tulee elää jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta.

Jeesus tulee pian.

Jer. 3:22 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." - "Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Huhti 2024 17:05

*
Uskonnollisilla perinteillä vesittää Kristuksen ristintyötä

Koska uskonnolliset perinteet perustuu ihmisten viisauteen, eikä Jumalan voimaan. Sillä Jumalan pelastussuunnitelma on tämä Kristuksen ristintyö, joka on Jumalan voima evankeliumissa.

Kristuksen ristintyötä katsotaan "hullutukseksi" järjettömäksi niille, jotka joutuvat kadotukseen mutta se on Jumalan voima pelastukseksi niille jotka uskovat ristin sanomaan.

Elävällä uutisella sanotaan että Jumala tekee järjettömiksi kaikki ihmisten keksimät pelastussuunnitelmat vaikka ne näyttäisivät kuinka viisailta ja Hänen silmissään heidän loistavimmatkin ajatuksensa ovat typeryyttä. Miten meidän on suhtauduttava oppineisiin ihmisiin ja loistaviin ajattelijoihin joiden viisaus perustuu heidän omiin näkemyksiinsä ja ajatusrakennelmiinsa?

Jumalan näkökulmasta katsottuna heidän viisautensa on voimatonta. Jumala tiesi ettei Häntä voida oppia tuntemaan ihmisjärjen avulla. Ristin sanomaa pidetään järjettömänä, joutuu kadotukseen ja se on Jumalan voima pelastukseksi niille jotka uskovat Hänen sanaan eli ristin sanomaan.

Juutalaiset odottavat taivaasta merkkiä ennen kuin voivat uskoa ristin sanoman todeksi ja kreikkalaiset uskovat sellaiseen, mikä sopii yhteen heidän filosofiansa kanssa.

Kun julistetaan evankeliumia sen mukaan että Kristus kuoli pelastaakseen ihmiset, mikä se on juutalaisille pahennukseksi ja muut pidetään sitä järjettömänä mutta Jumala on avannut niiden silmät jotka Hän pelastaa. Riippumatta siitä, ovatko he juutalaisia vai kreikkalaisia, he näkevät että Kristus on Jumalan viisaan suunnitelman mukainen voima joka pelastaa heidät.

1Kor. 1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,

31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Entisenä uskonnollisena isien perinnäissääntöjen puolelta Paavali jolle Jeesus arabiassa ilmestyi ja opetti kaikki, pidättäytyi pois ihmisten viisaudelta eikä yrittänyt kertoa Jumalasta ja Hänen sanomastaan hienoin sanakääntein. Hän oli päättänyt puhua vain Jeesuksesta ja Hänen kuolemastaan ristillä.

Hän tuli hyvin heikkona ja peloissaan. Hän puhui kaunistelematta, eikä pyrkinyt älyllisesti loistavaan esitykseen koska hänen sanoissansa oli Pyhän Hengen voima joka avasi kuulijoiden uskoaan perustuvan Jumalan voimaan evankeliumissa eikä ihmisten viisauden perusteella oleviin uskonnollisiin perinteisiin.

1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Emme häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima pelastukseksi kaikille jotka ottavat juuri sanan eli ristin sanoman uskoen vastaan, niin silloin usko perustuu Jumalan voimaan (Ks. 1Kor. 2:5). Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon niin kuin kirjoitettu on; "Vanhurskas on elävä uskosta".

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Mutta jos pidetään Jumalan totuutta ja myös Hänen evankeliumia valheen vallassa, silloin Jumalan viha ilmestyy niille jotka pitävät Hänen totuutta ja evankeliumia valheen vallassa kuten uskonnollisilla perinteillä, se on vakava paikka. Koska uskonnolliset perinteet eivät pitäydy Kristukseen (ks. Kol. 2:8).

Room. 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen.

Paavali sai Jeesukselta evankeliumin Hänen ilmestyessään siellä arabiassa. Paavali oli isien perinnäissääntöjen puolelta uskonnollinen ja fariseus lakiin nähden. Jeesus ilmestyessään opetti Paavalille kaikki ja siksi Paavalin julistamansa evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.

Gal. 1:10 Ihmisiäkö minä nyt taivuttelen puolelleni vai Jumalaa? Tai pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.

12 Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta.

13 Olettehan kuulleet entisestä elämästäni juutalaisuudessa, kuinka kiihkeästi minä vainosin Jumalan seurakuntaa ja hävitin sitä.

14 Edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet ikäiseni heimostani ja kiivailin muita enemmän isieni perinnäissääntöjen puolesta.

15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta saakka oli erottanut minut ja kutsunut armossaan, näki hyväksi

16 ilmaista minussa Poikansa, jotta julistaisin evankeliumia hänestä pakanakansojen keskuudessa. Niinpä en alun pitäenkään kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä

17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin Arabiaan ja palasin taas Damaskokseen.

18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, menin Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan viisitoista päivää.

19 Muita apostoleja en nähnyt, näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.

20 Jumalan edessä vakuutan, että se, mitä teille kirjoitan, ei ole valhetta.

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Touko 2024 10:16

*
Huomautan että tätä ei ole varmaan monen mielestä miellyttävää lukea. Mutta kuitenkin Raamatussa sanotaan asian näin.

---------------

Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan?

Jos palvelija tietää että uskonnolliset perinteet (ihmisten perinnäissäännöt) ja ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi eivät pitäydy Kristukseen, ja opettaa edelleen nämä tavoittaen ihmisten suosiota, silloin hän ei voi olla Kristuksen palvelija. Valitettavasti se on kyllä vakava paikka.

Gal. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

Galatalaiskirjeessä Paavali kertoi toisenlaisesta evankeliumista jonka puoleen galatalaiset pakanakristityt kääntyivät pois Kristuksen armosta, johon heidät on kutsuttu evankeliumilla (Gal. 1:6-7).

Ja Paavali kertoi jos ihmisten suosiota tavoitetaan ja pyydetään olla ihmisille mieliksi, silloin ei voi olla Kristuksen palvelija (jae 10).

Paavali kertoi saaneensa Jeesuksen ilmestyksen jonka kautta Jeesus opetti kaikki Paavalille joka on ollut isien perinnäissääntöjen puolelta uskonnollinen niin Paavalin julistamansa evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista (jakeet 11-12).

Paavali kertoi että Herra valitsi hänet jotta hän julistaisi evankeliumia Hänestä pakanakansojen keskuudessa. Hän ei pitäenkään kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä (jakeet 15-17).

Juuri tämä tarkoittaa ettei tule tavoittaa ihmisten suosiota julistaakseen toisenlaista evankeliumia uskonnollisilla perinteillä ja ihmistulkinnallisella seurakuntaopilla vaan tulee pitäytyä yksin Raamattuun juuri sellaisena niin kuin Jumala on kirjoituttanut Henkensä kautta Raamattuun koska se pitäytyy Häneen.

Gal. 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

Gal. 1:11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.
12 Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta.

Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

2Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Palvelijan hedelmät

Olen oppinut erottamaan hedelmää jotta "tunnetaan puun hedelmistään". Annan esimerkin miten osataan erottaa hedelmää. Jos palvelija pitäytyy yksin Raamattuun juuri sellaisena niin kuin Jumala ilmoittaa Henkensä välityksellä ja kirjoituttamansa Raamatun kautta, silloin hän on Kristuksen palvelija. Hän ei etsi ihmisten suosiota vaan yksin Jumalan tahtoaan.

Gal. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

Mutta jos palvelija joka näyttää ihan oikealta nöyrältä, ei pitäydy Raamattuun juuri sellaisena, opettaa ihmistulkinnallista seurakuntaoppia ja julistaa evankeliumia uskonnollisten perinteiden mukaan, tämä tarkoittaa että se ei ole oikea nöyryys vaan valenöyryys, jotta puu hedelmistään tunnetaan. Älä anna valenöyryyden eksyttää sinua.

Oikea nöyryys tulee siitä että pitäytyy yksin Raamattuun juuri sellaisena niin kuin Jumala ilmoittaa Henkensä välityksellä ja kirjoituttamansa Raamatun kautta. Silloin osaat erottaa oikean nöyryyden valenöyryydestä.

Niin, Jeesus lainasi Jesajan profetiaa, mitä se sanoi heistä ja Jeesus lainaten profetiaa sanoi; 'kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana'.

Jesajan profetian mukaan Herra tiesi jo kansasta, jonka sydän on kaukana Hänestä ja he kunnioittavat Häntä huulillaan. Jeesus käytti nimeään 'Esaias', se on Jesaja.

9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.

Silloin sinä osaat tunnistaa, mikä puu hedelmistään on kun jos sellainen perinne joka kumoaa Jumalan käskyn ja tekee Jumalan Sanan tyhjäksi perinteen takia, ei pitäydy Kristukseen.

Sitten opetuslapset huomauttivat Jeesusta sanomalla; tiedätkö että fariseukset loukkaantuivat kuultuaan Jeesuksen suoria sanojaan? Jeesus vastasi sanoen; 'Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Matt. 15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Niin, jos sellainen sydän joka on omaksunut ihmistulkinnallista seurakuntaoppia ja ihmisten perinnäissääntöjä, mitkä eivät pitäydy Kristukseen, paljastuu, että ne on hänelle sydäntä läheisempiä ja tärkeämpiä kuin Jumalan Sanat. Jeesus sanoi että he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Jos sokea taluttaa sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan.”

Ymmärrän näin että ne opitut ihmiskäskyt eli perinteet "sokaisee", ettei tajua eikä näe että ne eivät ole Raamatusta ja luullaan että ne on (muka) Raamatusta, mutta ne ei ole Raamatusta, vaan ne on ihmisistä. Sokeat opettavat edelleen Raamattuun kuulumattomat opit, joihin he uskovat sokeasti.

Näen että opitut ihmiskäskyt eli ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi ja perinteet rinnallistaa myös korvausteologiaa jolla haalitaan itselleen opettajia omien himojensa mukaan eivätkä kärsi kuulla tervettä oppia Raamatun pohjalta ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin, joista voi olla nämä ihmisten keksimät opitut ihmiskäskyt, eli ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi ja perinteet.

2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

Mitä on korvausteologia, siinä haetaan usein teologista ajatusta ja käyttää myös tulkintaa Raamattuun nojautuen teologiseen ajatukseen. Siinä ei ymmärretä että Raamattu ei pyydä tulkitsemista vaan yksinkertaista uskomista, eli vastaanotetaan uskoen Sanaa juuri sellaisena niin kuin Jumala ilmoittaa Sanan kautta, ja Jumala antaa ymmärrystä Raamattuun. Tällä tavalla Jumala kuljettaa omia oikealle tielle.

Teologisten ajatusten kanssa se on ylpeydestä jota Herra on vastaan koska se ottaa itse ohjat tulkatessaan Raamattua ja se luulee että on hengellinen ja itsellään on Jumalan antamansa viisautta, mutta se ei ole Hänen viisautta vaan ihmisviisautta.

Miesopettajat saavat Herralta armoituksen opettamaan seurakunnassa, heitä kehotetaan valvomaan itseään ja opetusta. Itseään valvominen tulee siitä, tarkistaa valvoen ja rukoillen, tuleeko viisaus itseltä tai Herralta ja pitää huolta että opetus ei tapahtuisi ihmisviisauden varassa vaan Herran viisauden mukaan.

Jos viisaus tulee itseltä, se ei ole täysin yhdessä kokonaisvaltaisen Raamatun opetuksen kanssa ja siinä menettää pelastuksen.

Jos viisaus tulee Herralta, se on täysin yhdessä kokonaisvaltaisen Raamatun opetuksen kanssa ja siinä Jumala ilmoittaa tahtoaan.

1Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

Korvausteologia tuntuu rinnallistavan ihmistulkinnallista seurakuntaoppia ja perinteitä koska totuus ei ole läheisempi ja tärkeämpi sydäntä vaan ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi ja ihmisten keksimät perinteet ovat sydäntä läheisempi ja tärkeämpi. Eli siinä korvat on jo käännetty pois totuudesta eikä kestä kuulla tervettä oppia Raamatun pohjalta.

Korvausteologia tarkoittaa myös sitä ettei halua kuulla mitä Raamatussa puhutaan seurakunnasta jota Raamatussa käytetään paljon koska siinä seurakunta on Jumalan puhumansa. Että se ei ole samanvertainen seurakunta kuin herätysliikkeet ja kirkko.

Mitä Raamatun käyttämäänsä seurakuntaan tulee, Hän on ruumiin kaikkien kaikkien jäsenten yhteinen pää seurakuntana. Nyt tuon esille sen, mitä kommentaariraamatussa puhutaan siitä Kol. 2:19 kohdasta.

Kol. 2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Kommentaariraamatussa selitetään, mitä Kolossalaisen kirjeessä 2:19 tarkoittaa.

Että väärillä opettajilla ei ollut yhteyttä Kristukseen, seurakunnan päähän. Jos olisi ollut, he eivät olisi voineet opettaa valheellista oppia ja elää väärin. Ei tule luottaa niihin, jotka opettavat Jumalasta mutta eivät ole yhteydessä häneen henkilökohtaisen uskon kautta. -kommentaariraamattu-

Että hajallaan olevien lahkohenkisten seurakuntien ja uskonnollisten perinteiden puolustaminen saattaa luopua Hänestä. Se on tiedostamaton luopumus, eli korvat käännetään pois totuudesta eikä kestä kuulla totuutta ja haalitaan omien himojensa mukaan opettajat korvasyyhyyn.

Koska siinä väärän opetuksen mukaan katsotaan itseään seurakuntalaiseksi sen mukaan että kuuluu johonkin herätysliikkeeseen tai kirkkoon, ja hylätään Raamatun mukaan, mitä siinä puhutaan seurakunnasta että Hän on ruumiin kaikkien kaikkien jäsenten yhteinen pää seurakuntana ja me kaikki olemme Hänen ruumiillinen seurakunta, silloin ei ole yhteyttä Häneen

Raamatussa puhutaan siitä, jos ei ole yhteyttä Kristukseen, ruumiin kaikkien jäsenten yhteiseen päähän. Hänestä koko ruumis - nivelineen ja jänteineen - saa ravintonsa ja voimansa ja kasvaa Jumalan tahdon mukaisesti (lainaten elävää uutista).

Älä anna opettajan miellyttää sinua vesittämällänsä opetuksella ja saarnalla ja julistuksella ihmisten keksimien perinteiden mukaan koska nyt on tämä lopunaika, jolloin luopumus ensin tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta.

Ihmistulkinnallisen seurakuntaopin mukaan siteerataan usein Hebr. 10:25 kohdan jossa luetaan; 'älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme'. Mutta se ei tarkoita seurakuntaa vaan että me olemme Herran seurakunta jonka yhteistä kokoontumista älkäämme jätä.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Herra tarkoittaa että me olemme Hänen seurakunta siksi on kirjoituttanut Henkensä välityksellä Raamattuun.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Raamatun kannesta kanteen asti seurakunta on juuri se mitä Jumala tarkoittaa, se ei ole samanvertainen ihmistulkinnallinen seurakuntaoppi jonka mukaan katsotaan itseään seurakuntalaiseksi sen mukaan että kuuluu johonkin herätysliikkeeseen tai kirkkoon.

Älkäämme luopua totuudesta. Jos korvat käännetään pois totuudesta, se johtaa luopumukseen. Ensin luopumus tapahtuu ja sitten Jeesus tulee. Älä anna viedä rakkautesi pois totuudesta sillä ihmistulkinnallisella seurakuntaopilla ja ihmisten uskonnollisilla perinteillä saadaan rakkauden kylmenemään niin kuin Jesajan profetiassa sanotaan; 'tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä'.

Kun tulet uskoon, älä seuraa uskontoa ja siihen kuuluvia ihmistulkinnallista seurakuntaoppia ja perinteitä, mitkä eivät pitäydy Kristukseen. Ne eivät tee sinusta uskovaksi, vaan uskonnolliseksi.

Seuraa vain ainoastaan Jeesusta Raamatun kautta, joka tuntee sinut, rakastaa sinua ja joka kuoli puolestasi.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2024 19:54

*
Tämä saattaa johtaa väärinymmärrykseen niin kannattaisi lukea ajatuksen kanssa rukoillen Herran avaamansa ymmärrystä. Pahoittelen etten kirjoituksella osaa avata ymmärrystä mitä ajan tällä kirjoituksella.

Vielä perinteistä...

Olen joskus katsonut jumalanpalveluskokousta tv:sta. Siellä perinteen pidettiin ja samalla julistettiin "liturgiaa" menemättä mitään syvään esim. pääsiäiseen liittyvään Jumalan armolla kaikenkattavaan saarnaan.

Se on semmoinen perinne joka ei pitäydy Kristukseen vaikka se saarnaa aina samaa liturgiaa joka vuosi pääsiäisenä.

Se sai kuulostamaan siltä että Jeesus olisi palveltavaksi eli itsesuorittavaksi palveltavaksi.

Saarnan tulisi olla sellainen jotta Jeesus olisi tullut palvelemaan meitä jotta saisimme rakentua ja kasvaa ja vahvistua uskossa kun se olisi syvä ja väkevä Jumalan armolla kaikenkattava saarna esim. VT:n pääsiäiseen liittyvät merkitykset jotka viittaa Jeesukseen, seurakuntaykseyteen, happamattomuuden merkitykseen jne, esim. nämä Raamatun kohdat.

2Moos. 12:8 Ja he syökööt lihan samana yönä; tulessa paistettuna, happamattoman leivän ja katkerain yrttien kanssa he sen syökööt.
12:9 Älkää syökö siitä mitään raakana tai vedessä keitettynä, vaan tulessa paistettuna päineen, jalkoineen ja sisälmyksineen.

2Moos. 12:11 Ja syökää se näin: kupeet vyötettyinä, kengät jalassanne ja sauva kädessänne; ja syökää se kiiruusti. Tämä on pääsiäinen Herran kunniaksi.

2Moos. 12:19 Seitsemään päivään älköön hapanta taikinaa olko teidän taloissanne; sillä jokainen, joka hapanta leipää syö, hävitettäköön Israelin kansasta, olipa hän muukalainen tai maassa syntynyt.

2Moos. 12:46 Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko.

Saarnan kanssa tulisi perehtyä VT:n merkityksiin mitkä viittaa Jeesukseen koska ne Raamatun paikat ovat tullut jokaisesta kirjoituksesta joka on syntynyt Jumalan Hengestä vaikutuksesta, se on hyödyllinen opetukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa, silloin Jeesus saisi tulla palvelemaan ja vahvistamaan meitä.

Jätin aina menemättä jumalanpalveluskokoukseen joka toimii kirkollisen kalenterin mukaan ja se pohjautuu perinteisiin mitkä eivät pitäydy Kristukseen vaan maailman alkeisvoimiin ja perinteisiin.

Paras on se aamukokous muina ei-perinteisinä päivinä koska saarna tulee siitä Raamatusta. Tykkään kuunnella sitä. Kun aamukokoukseen mentyäni olin vielä puoliuninen ja saarnan jälkeen kotiin tultuani olin virkeä ja hengellisesti ravittu. Koska saarna ei tule siitä että toimisi kirkollisen kalenterin ja perinteiden mukaan, se parasta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Touko 2024 13:14

*
Siitä edellisestä kirjoituksesta vielä...

Kristilliset perinteet ovat itseasiassa Raamatun mainittavia 'ihmisten perinnäissääntöjä' ja ne perinteet ovat jumalanpalveluskokouksen keskipisteenä kirkollisen kalenterin mukaan. Jos asia olisi että Pyhä Henki toimisi kristillisten perinteiden kautta ja avaisi ymmärrystä uskoville.

Mitä mieltä olet?

Ihmisten perinnäissäännöt ovat Raamatun käyttämänsä termi, mutta englanninkielen Raamattu käyttää ymmärrettävää sanaa mitä tarkalleen ihmisten perinnäissäännöt suomenkielen mukaan tarkoittaa. Sana on engl. 'traditions'. Traditio on ymmärrettävä sana, niin se aukeaa ymmärtämään, mitä on traditio.

Laitan yhden Raamatun kohdan jonka mukaan ne perinteet eivät pitäydy Kristukseen. En itse käytä 1992 Raamattua mutta tarkistettuani huomasin että se 1992 Raamatun kohta sattuu olemaan oikeinkäännetty ja vielä ymmärrettävällä kielellä.

Käytän itse 33/38 ja Raamattu kansalle -käännöstä. Niin laitan rinnakkain yhden Raamatun kohdan joka on 1992 ja myös Raamattu kansalle.

Kol. 2:8 Pitäkää varanne, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen. 1992

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Raamattu kansalle

Niin tässä luetaan päivänselvästi että kristilliset perinteet ovat luotu ihmisviisauden mukaan ja ne eivät pitäydy Kristukseen. Raamatussa [kuten Jumalan laissa, pyhissä kirjoituksissa ja Jumalan Sanoissa] on Jumalan arvoja, joita tulee käyttää saarnatakseen niin silloin saarna pitäytyy Kristukseen.

Harvinainen uskova tietää mitä on Jumalan arvoja Raamatussa. Raamatussa sanotaan että maa ja taivas katoavat paitsi Jumalan Sanat eivät koskaan katoa.

Matt. 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Siksi Paavali sanoi; 'minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen' (Gal. 1:11). Tämä tarkoittaa että jos saarna joka toimii kristillisten perinteiden mukaan, on ihmismielen mukainen.

Jos saarnan kanssa julistetaan kristillisten perinteiden mukaan, palvelija ei voi olla Kristuksen palvelija. Koska kristilliset perinteet eivät pitäydy Kristukseen. Jos saarnan kanssa käytetään Raamattua, silloin palvelija on Kristuksen palvelija koska saarna pitäytyy Kristukseen (Gal. 1:10).

Gal. 1:11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.

Jos kristilliset perinteet ovat jumalanpalveluskokouksen keskipisteenä, silloin ne eivät pitäydy Kristukseen.

Tämä asia avasi silmiäni. Tämä on huolestuttavaa koska ne perinteet eivät pitäydy Kristukseen.

On tärkeä kasvaa ja juurtua Raamattuun Raamatun tuntemisen rinnalla koska lopunajan viimeisinä päivinä vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

VT:n happamattomuus viittaa Kristukseen, joka on elämän leipä niin me olemme myös happamattomia. Viettäkäämme juhlaa puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Elävä uutinen avaa ymmärrystä että entisen elämän on väistyttävä syrjään ja annettava tilaa totuudelle ja puhtaudelle.

Raamatussa puhutaan hapatuksesta ja siitä että peratkaa pois vanha hapatus niin meistä tulisi uusi taikina niin kuin me olemme happamattomia. Raamatussa puhutaan myös puhtauden ja totuuden happamattomuudesta.

1.Korinttolaiskirje:
5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
5:8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu