Ukraina

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ukraina

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2022 11:16

*

Suomen historia:

-Lenin ja Stalin ja Trotski allekirjoittivat Suomen itsenäisyyden vuonna 1917, niin siitä lähtien Suomi itsenäistyi.

-Suomen kansa unohti Herraa ja Venäjä hyökkäsi Suomeen, uskovat kääntyivät Herran eteen ja rukoilivat armoa. Siitä lähtien Jumala sai olla puolueettoman Suomen Herra.

-Suomen kansa taas unohti Herraa niin tuli rahatalousvaikeuksia. EU tarjoutui ja lupasi rahatalous helpotusta että jos Suomi liittyy EU:hun. Suomen kansa äänesti EU:n puolesta. Sitten tuli vaikeuksia sen takia ettei turvautunut Herraan joka voi auttaa rahatalousasioissa.

Nykytilanne

-Kiova suunnitteli NATOON liittymistä ja sitten Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. NATO-jäsenyys on uhaksi Venäjälle.

-Nyt Suomen kansa keskustelee NATOON liittymisestä. Älkää Suomen kansa unohtako Herraa. Hän, rauhan Herra on meidän turvakallio ja Hänen kautta välirauha Venäjän kanssa pysyy. NATO ei siihen pysty vaan se nostaa sotaa Venäjän taholta koska se on uhaksi Venäjälle. NATOON liittyminen tarkoittaa että unohtaa Herraa. Katso Suomen historiaa jonka mukaan Suomen kansa unohti Herraa ja turvautui johonkin mikä ei voi auttaa Suomen tilannetta mitään.

Jumala on Suomen Herra ja Hän pysyy Suomen Herrana. Valitaan mieluummin Herraa ja turvautukaamme Häneen! :wise3:

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Helmi 2022 12:11

Mulle on jöstain syystä tullut ajatus että KARHU = on joku muu kuin venäjä, kuten yleensä tulkitaan.. vaan että se olisikin nyt tää ensimmäinen peto??

4. Ensimmäinen oli kuin leijona, mutta sillä oli kotkan siivet. Minun sitä katsellessani reväistiin siltä siivet, ja se nostettiin maasta pystyyn ja asetettiin kahdelle jalalle niinkuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän.

eikös korona "variantteja" ollut tähän mennessä juuri 4kpl? ja ne kuohuttivat koko maailmaa?

2. Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.
3. Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen.
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777

ViestiKirjoittaja Uskon » 26. Helmi 2022 13:12

-
Viimeksi muokannut Uskon päivämäärä 01. Loka 2024 07:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskon

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2022 15:12

*
Tuli kiitosviesti tuolta Ukrainan maalta. Lainaan tekstiä tänne luettavaksi.

Saimme eilen illalla tällaisen viestin
ystävältämme Kiovasta:

Haluan rohkaista teitä tuttujen sotilaiden ja
muiden tavallisten ihmisten sanoilla,
jotka tulevat sodan eri rintamilta.

He kertovat:

”Tunnemme teidän rukoustukenne.
Joskus tapahtuu jotain todella selittämätöntä,
ihan kuin näkymätön käsi todella ohjaisi luoteja
ja muita ammuksia meistä pois niin, että
ne lentävät ohitse.

Muutumme näkymättömiksi viholliselle,
mutta itse näemme heidät täydessä
pimeyässä ja tiedämme mitä ja miten
toimia.

Tämä kaikki rohkaisee meitä ja antaa voimia.

Uskomme, että itse Herra Jeesus puolustaa
Ukrainaa.

Pyydämme, älkää lopettako rukouksianne, vaan
rukoilkaa yhä edelleen.

Tarvitsemme teitä!”

Kiitos rukouksestanne Ukrainan puolesta! Rukoilkaamme jatkossakin Ukrainan puolesta. :prayer4:

Suomi alkaa kallistua naton puoleen peläten Venäjää ja sen sotilaallista voimaa. Inhimillisten ihmissilmien mukaan maa on suojaamaton ja niiden mukaan pitää turvautua ratsumiehiin, sotavaunuihin, aseisiin ja jopa natoon mutta mitä Raamattu sanoo?

Juuri se on tarkoitettu niinkuin Herra tahtoo että maa näyttää inhimillisten ihmissilmien mukaan suojaamattomalta mutta Jumala tahtoo osoittaa pyhyyttä ollessaan Jumala niin koko maailma tulee tuntemaan että Hän on todella Jumala. Hän on inhimillisten ihmissilmien mukaan suojaamattoman maan Herra mutta Herra on maan turva, apu ja rauha.

Siinä maassa asukkaat saavat elää rauhassa ja turvallisin ja luottavaisin mielin eivätkä suojaa itseään ympärysmuureilla, eivät portein eivätkä salvoin eli he kaikki asuvat muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja.

Toiset turvautuvat jopa natoon jos turvaudutaan natoon. Rukoillaan että heidän silmät aukeaisi ja tajuaisi että Herra on ainoa oikea puolueettoman maan turva. Se ei ole suojaamaton maa mitä inhimillisten ihmissilmien mukaan se näyttää suojaamattomalta. Jumala takaa tälle maalle suojaa, turvaa, apua ja rauhaa. Hän on meidän Jumala jonka nimeä me tunnustamme.

Ps. 20:8 Toiset turvaavat vaunuihin, toiset hevosiin, mutta me tunnustamme Herran, Jumalamme, nimeä.

Hes. 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.”

Venäjän sotilaallinen voima voi verrata Goljatiin, jättiläiseen.

Mutta Daavid sanoi Goljatille; ’Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään kanssa, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin, Israelin taistelurivien Jumalan, nimessä, jota sinä olet häpäissyt. Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini ja minä surmaan sinut, irrotan sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänään taivaan linnuille ja metsän pedoille. Silloin koko maailma tulee tietämään, että Israelilla on Jumala. Koko tämä joukko tulee tietämään, ettei Herra pelasta miekan eikä keihään avulla, sillä sota on Herran ja hän antaa teidät meidän valtaamme' (1Sam. 17:45-47).

Arvakaa mitä? Goljat eli jumalaton jättiläinen kaatui kasvoilleen kuolleeksi Herran nimen eteen. Älkää turvaudu johonkin maalliseen apuun, se tietää aina vaikeuksia. Turvautukaamme yksin Herraan ja tunnustamme Hänen nimeä jopa puolueettoman maan puolesta!!!

PS. Muistakaamme Ukrainaa rukouksin. :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2022 16:05

*
Suomen ja Ruotsin tulee pysyä Naton ulkopuolella ja harjoittaa rauhanpolitiikkaa -kansalaisaloite

https://www.adressit.com/suomen_ja_ruot ... olitiikkaa
vaisuliini

ViestiKirjoittaja laulajamies » 02. Maalis 2022 00:00

vaisuliini kirjoitti:*
Huoli ihmissielun tilasta painaa että sodan aiheuttama kuolema vie ihmisten hengen silloin ei saa tilaisuus oppia tuntemaan totuuden ja pelastua Jeesukselle.

Rukoillaan että on mahdollista tuntea Jeesuksen ja pelastua Jeesukselle. TV-uutisten mukaan Ukrainan miehet ovat valmiina lähtemään puolustusrintamaan mutta huolettaa ovatko he jo pelastetut Jeesukselle.

:prayer4:

Mietin ihmetellen miksi siellä ”sallittiin" sotaa tapahtuvan. Johtuuko ettei siellä etsinyt Jumalaa? Vai johtuu penseydestä, uneliaisuudesta ja hengellisestä velttoudesta tai yltäkylläisestä materiaalielämästä niin maalliset materiaalit veti puoleen sydämen?

En tiedä millainen uskon tilanne siellä on. Jos kyse ei ole uskon tilasta mutta mikä sitten?

Israelissa on ollut paljon kertomuksia että Israelin kansa on unohtanut Jumalaa ja kääntynyt pois, sitten Jumala on lähettänyt onnettomuuden niin Israelin kansa on taas kääntynyt Jumalan puolelle ja rukoillut armoa Jumalan edessä.

Muistetaan Ukrainaa rukouksin! :prayer4:

Kaksi asiaa, jotka mulla on tullut viimeaikoina äänikirjoka kuunnellessa vastaan, mitkä min mielestä aika hyvin vastaa tähän kysymykseen. Ensinnäkin, ihmiset eivät yksinkertaisesti ajattele. Toisekseen, ihmiset kylvää sinne oman mielensä peltoon joko huonoja asioita, tai sitten ei yhtään mitään ja joku muu tulee ja kylvää sinne hirvittävät määrät kaikkea roskaa ja valetta.

Sitten vielä kolmantena oli juttu jonka vastikään luin. Väitetysti natsi-Saksan aikana kehitettiin propagandan-kylvämis-menetelmä, joka oli 60:40 -periaate: 60% aivan täyttä totta ja loput 40% sitten jotain aivan muuta. Eli aina valhetta ei ole välttämättä kovin helppoa tunnistaa. Näitä menetelmiä oli muitakin.

Tässä artikkeli natsi-Saksan eräästä toisesta propagandamenetelmästä, joka oli nimeltään "suuri valhe"
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mattih ... eeksi-iso/
laulajamies

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu