toni t kirjoitti:Raamattu ei opeta, että seurakunta temmataan Jumalan valtaistuimen tykö, vaan Jeesusta vastaan pilviin, kun Hän tulee alas perustamaan tuhannen vuoden rauhan ajan. Tämä jo yksistään kumoaa sen väärän tulkinnan, että ilm.12:5 viittaisi seurakunnan tempaukseen, koska kun seurakunnan tempaus tapahtuu, NIIN Jeesus tulee alas (pois Isän ja valtaistuimen luota) ja siten seurakunta ei ole myöskään menossa sinne, niin kuin Jeesus meni ilm:12:5 kohdassa. Seurakunta menee Jeesuksen kanssa pilvistä Jerusalemiin.
Toni Torppa, väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa opetetaan tempaus Isän luokse taivaaseen, mikä menee kuin perinteisissä juutalaisissa häissä. Ylkä tulee yllättäen hakemaan morsiamen ja vie hänet isänsä kotiin hääjuhlaan, tässä tapauksessa taivaaseen asti.
"
Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja
noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)
"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla.
Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)
"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on
saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)
Poikalapsi merkitään ensin maan päällä sinetillä, ettei vitsaukset vahingoita sitä, joka tarkoittaa 144000 esikoista. Sen jälkeen Ilmestyskirja kertoo, miten 144000 esikoista on temmattu taivaaseen viettämään juhlaa.
"Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:" (Ilm 7:3,4)
"Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta
esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle." (Ilm 14:1-4)
"Ei, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän
Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä ja
juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget," (Heb 12:22,23)
Te Toni ja Petri erehdytte tempausoppienne kanssa, koska ette huomioi, että Jeesus tulee ensin hakemaan seurakuntansa taivaaseen ja vasta myöhemmin palaa heidän kanssa takaisin, mutta lopussa ei ketään temmata Jeesusta vastaan vaan seurakunnan jäännös pakenee Jerusalemista Öljymäen välistä ja loput jäännökisestä hakee Jumalan sanansaattajat erilaisilla kulkuneuvoilla maailman ääristä asti Jerusalemiin Jeesuksen luokse.
"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)
"Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:18-20)
"Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut." (Matt 24:31)