Katolisen kirkon oppi taivaan kuningattaresta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katolisen kirkon oppi taivaan kuningattaresta

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Helmi 2020 22:51

"Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö." (Ilm.12:5 Biblia)

"Mutta tämä on pääkappale niistä, joita me puhumme: meillä on senkaltainen ylimmäinen Pappi, joka istuu oikialla kädellä majesteetin istumella taivaissa." (Hebr.8:1)

On selvää, että tässä puhutaan samasta asiasta. Jeesus Jumalan Poika on tämä poikalapsi, eli poika, joka temmattiin Jumalan ja Hänen istuimensa tykö, koska Jeesus istuu Isän luona Jumalan istuimella. Vaikka seurakunta saa hallita pakanoita rautaisella vitsalla, niin se tulee Jeesukselta, joka on tämä todellinen pakanoiden halllitsija rautaisella vitsalla. Lisäksi seurakuntaa kutsutaan Raamatussa morsiammeksi (ei poikalapseksi), vaikka se onkin Kristuksen ruumis, niin että Jeesus asuu omissaan.

Lisäksi seurakunta temmataan Jeesusta vastaan pilviin, kun Jeesus palaa -> on tulossa Isän luota ALAS. Raamattu ei opeta, että seurakunta temmataan Jumalan valtaistuimen tykö, vaan Jeesusta vastaan pilviin, kun Hän tulee alas perustamaan tuhannen vuoden rauhan ajan. Tämä jo yksistään kumoaa sen väärän tulkinnan, että ilm.12:5 viittaisi seurakunnan tempaukseen, koska kun seurakunnan tempaus tapahtuu, NIIN Jeesus tulee alas (pois Isän ja valtaistuimen luota) ja siten seurakunta ei ole myöskään menossa sinne, niin kuin Jeesus meni ilm:12:5 kohdassa. Seurakunta menee Jeesuksen kanssa pilvistä Jerusalemiin.

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa." (1.Tes.4:16-17)
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 29. Helmi 2020 00:13

toni t kirjoitti:Raamattu ei opeta, että seurakunta temmataan Jumalan valtaistuimen tykö, vaan Jeesusta vastaan pilviin, kun Hän tulee alas perustamaan tuhannen vuoden rauhan ajan. Tämä jo yksistään kumoaa sen väärän tulkinnan, että ilm.12:5 viittaisi seurakunnan tempaukseen, koska kun seurakunnan tempaus tapahtuu, NIIN Jeesus tulee alas (pois Isän ja valtaistuimen luota) ja siten seurakunta ei ole myöskään menossa sinne, niin kuin Jeesus meni ilm:12:5 kohdassa. Seurakunta menee Jeesuksen kanssa pilvistä Jerusalemiin.

Toni Torppa, väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa opetetaan tempaus Isän luokse taivaaseen, mikä menee kuin perinteisissä juutalaisissa häissä. Ylkä tulee yllättäen hakemaan morsiamen ja vie hänet isänsä kotiin hääjuhlaan, tässä tapauksessa taivaaseen asti.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)

"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)

Poikalapsi merkitään ensin maan päällä sinetillä, ettei vitsaukset vahingoita sitä, joka tarkoittaa 144000 esikoista. Sen jälkeen Ilmestyskirja kertoo, miten 144000 esikoista on temmattu taivaaseen viettämään juhlaa.

"Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:" (Ilm 7:3,4)

"Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle." (Ilm 14:1-4)

"Ei, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget," (Heb 12:22,23)

Te Toni ja Petri erehdytte tempausoppienne kanssa, koska ette huomioi, että Jeesus tulee ensin hakemaan seurakuntansa taivaaseen ja vasta myöhemmin palaa heidän kanssa takaisin, mutta lopussa ei ketään temmata Jeesusta vastaan vaan seurakunnan jäännös pakenee Jerusalemista Öljymäen välistä ja loput jäännökisestä hakee Jumalan sanansaattajat erilaisilla kulkuneuvoilla maailman ääristä asti Jerusalemiin Jeesuksen luokse.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

"Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:18-20)

"Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut." (Matt 24:31)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Helmi 2020 02:18

dogmatikos kirjoitti:
toni t kirjoitti:Raamattu ei opeta, että seurakunta temmataan Jumalan valtaistuimen tykö, vaan Jeesusta vastaan pilviin, kun Hän tulee alas perustamaan tuhannen vuoden rauhan ajan. Tämä jo yksistään kumoaa sen väärän tulkinnan, että ilm.12:5 viittaisi seurakunnan tempaukseen, koska kun seurakunnan tempaus tapahtuu, NIIN Jeesus tulee alas (pois Isän ja valtaistuimen luota) ja siten seurakunta ei ole myöskään menossa sinne, niin kuin Jeesus meni ilm:12:5 kohdassa. Seurakunta menee Jeesuksen kanssa pilvistä Jerusalemiin.

Toni Torppa, väitteesi ei pidä paikkansa. Raamatussa opetetaan tempaus Isän luokse taivaaseen, mikä menee kuin perinteisissä juutalaisissa häissä. Ylkä tulee yllättäen hakemaan morsiamen ja vie hänet isänsä kotiin hääjuhlaan, tässä tapauksessa taivaaseen asti.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)

"Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)

Valitettavasti en nyt oikein tajua perusteluasi seurakunnan ylöstempaamiseen Jumalan valtaistuimen tykö vastaessasi Ilmestyskirjan 12- luvun jakeeseen 5. Näistä kirjoittamastasi kolmesta ensimmäisestä jakeesta ei ainakaan löydy siihen vastausta.

Missä kohtaa näissä kolmessa jakeessa kerrotaan, että SEURAKUNTA temmataan Isän luokse ”taivaaseen asti?”
Juhani

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 29. Helmi 2020 07:58

Juhani kirjoitti:
dogmatikos kirjoitti:

Valitettavasti en nyt oikein tajua perusteluasi seurakunnan ylöstempaamiseen Jumalan valtaistuimen tykö vastaessasi Ilmestyskirjan 12- luvun jakeeseen 5. Näistä kirjoittamastasi kolmesta ensimmäisestä jakeesta ei ainakaan löydy siihen vastausta.

Missä kohtaa näissä kolmessa jakeessa kerrotaan, että SEURAKUNTA temmataan Isän luokse ”taivaaseen asti?”

Sinulla ja muutamalla muulla näyttää olevan hyvin vahva seurakunnan saarnoista opittu ennakkokäsitys tempauksesta, mikä pitää peitteitä silmilläsi lukiessasi Raamattua. Edellä siteerasit täysin selvät jakeet asiasta, joita et kuitenkaan pystynyt ymmärtämään, vaikka ne eivät ole niin vaikeita ymmärtää. Yrität ilmeisesti sovittaa väkisin jakeita siihen väärän oppiin tempauksesta vaivan aikojen lopulla, mikä on epäraamatullinen oppi. Näin tekevät myös Toni Torppa ja Petri Paavola.

Jeesus sanoo hakevansa seurakunnan Isän luokse taivaaseen. Ilmestyskirja sanoo, että poikalapsi temmataan Jumalan valtaistuimen eteen taivaaseen ja Jesajan kirja selittää poikalapsella tarkoitettavan kansaa, jolloin synnytystuskissa olevalla vaimolla tarkoitetaan myös Israelin 12 sukukuntaa. Ilmestyskirja täsmentää asiaa lisää, että kyse on ainakin 144000 messiaanisesta juutalaisesta, joille Jeesus antaa rautaisen sauvan, joilla he hallitsevat kaikkia kansoja yhdessä Karitsan kanssa.

"Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden." (Ilm 2:26-28)

"Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä." (Dan 7:27)

Sitten Raamattu sulkee sen mahdollisuuden pois, että seurakunta temmattaisiin ilmaan Jeesuksen palatessa sotaväkensä kanssa 7 vaivan vuoden lopussa Öljymäelle. Silloin Jerusalemista paetaan Öljymäen välistä kävellen ja Jumalan sanansaattajat hakevat loput jäännöksestä maailman ääristä asti erilaisilla kulkuneuvoilla. Näistäkin tapahtumista olen edellä siteerannut pätevät jakeet Sak 14 ja Jes 66.

Monilla on myös sellainen väärä käsitys, että Herran Jeesuksen seurakunta olisi tällä hetkellä suuri. Tempauksessa Herra hakee vain viisaat neitsyet, mutta tyhmät neitsyet jätetään maailmaan, koska he tekivät laittomuutta. He eivät valvoneet eivätkä tehneet parannusta laittomuudesta, minkä takia heitä ei temmata, vaan he joutuvat menemään läpi Antikristuksen ajan. Tempauksessa otetaan vain hyvin harva niistä, jotka tunnustavat uskonsa Jeesukseen Kristukseen (ovat siis neitsyitä). Suurin osa "seurakunnasta" (neitsyistä) pettyy pahasti, kun heitä ei otettu, mutta syy on heissä itsessään, koska he olivat tyhmiä neitsyitä.

"Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'." (Matt 25:6-12)

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." (Matt 7:13,14) "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Helmi 2020 09:45

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Helmi 2020 10:18

*
Dogmatikos, on nämä Raamatun kohtia joiden mukaan puhutaan tietyistä liittyvistä asioista, joita sinä hylkäät ja poimit esille toiset Raamatun kohdat, et kokonaisen Raamatun kohdat. Siten syyllistät sormella meitä tekemällä itse ristiriitaista asiaa. Raamattu ei ole sellainen "labyrintti" vaan suora ja tasainen tie jolla ei kompastuta kiveen vaan oma ymmärrys ja oma tulkinta saattaa kompastumaan.

Et myös ole halukas keskustelemaan niistä Raamatun kohdista jotka voi osoittaa asioita mutta takerrut erikseen tiettyihin Raamatun kohtiin. Keskustelu ei ole alusta saakka hedelmällistä. On vakava asia että harhaoppiseksi leimaaminen ja levittäminen, sellainen ei voi sanoa noin koska tiedostetaan vajavaisuuden ja on nöyrä ja on halukas ottamaan vastaan rakkautta totuuteen avoin ja tutkivin mielin voidakseen tutkia asiaa, onko asia näin, se ei voi olla harhaoppinen. Mutta on surullista huomata että on kärkäs leimata syyllistävin sanoin. Se ei sovi Jumalan lapsen hedelmään.

Jeesuksen maanpäällisestä palvelusta alkaen 26 jKr Hengen vuodatukseen asti 33 jKr asti on se seitsenvuotinen aika. Vaivan aika on 3,5v. Vaivan ajan lopussa ylösoton Israelin jäännöksen kanssa yhdessä jälkeen rauhan tuhatkautinen valtakunta alkaa.

Käsitän näin sen uskon kasvun mukaan minkä Herra on armosta kasvattanut minua. Olisin halukas lukemaan lisää enemmän Raamatun tuntemusta mutta toivottavasti selkeää jonka ansiosta Herra avaa ymmärryksen opetukseen. Kun Pyhässä Hengessä kirjoittaa jotain Raamattuun liittyvää opetusta, se avaa ymmärrystä selkeästi.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 29. Helmi 2020 10:40

Tiedoksi kaikille. En tule tekemään kompromisseja totuudesta, enkä taivu luopumaan totuudesta painostuksen edessä. Uskonaskel ei ole minulle elämä ja kuolema, mutta Raamatun totuudessa pysyminen on meille jokaiselle pelastuskysymys.

Jos joku on pahoittanut kovasti mielensä siitä, että minä olen osoittanut merkittäviä virheitä Petri Paavolan ja Toni Torpan opetuksessa, niin en ole vastuussa mielen pahoittumisesta. Raamattu kehottaa koettelemaan ja ojentautumaan totuuden edessä.

Olen kirjoittanut sen, minkä minun on pitänyt kirjoittaa, eikä minulla on tällä erää enää muuta lisättävää. Kuulkaa tai olkaa kuulematta. Nyt jatkan muissa askaressa ja ihan muualla.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Helmi 2020 10:47

*
Dogmatikos, olet myös vastuussa omista virheistä, joista sinä aiemmin kirjoitit ja ne osoitti epäraamatullisiksi ja siten siivosit salassa ne "maton" alle. Jos olet täällä virheiden takia niin tulisi keskustella myös niistä tietyistä Raamatun kohdista mitkä viittaa siihen opetukseen, etkä voi takertua erikseen niistä pois tai keskustelusta ei tule mitään.

Avoimin ja tutkivin mielin -sellainen asenne auttaa näkemään selkäesti mitä Raamatussa opetetaan. :hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Helmi 2020 10:57

dogmatikos....jälleen kerran rauhoitu ja vedä henkeä rauhallisesti ja laske sataan .Nyt taas alkaa se ,että sinä oikeassa muut väärässä 100-0 . Tuolla tavalla ei rakenneta mitään vaan hajoitetaan ja se ei ole tarkoitus vaan mielummin etsiä Totuutta .
Kysyvä sydämmen asenne on se tutka millä varmasti löytää ja Jumalakin on mielellään mukana etsivän kanssa ,mutta jos se menee jyräämiseksi niin äkkiä huomaa olevansa yksin ja se tarkoittaa ihan yksin. Mieti .
MrKerimäki

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu