Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nimeen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2019 10:24

*
Sak. 14:9

Herra on oleva koko maan kuningas.
Sinä päivänä Herra on yksi ja Hänen nimensä yksi. RK

Se Raamatun kohta on todisteeksi, joka todistaa, että Isän antaman nimi, joka on Jeesuksen nimi, on yksi.

Kun Jumala antoi Jeesukselle nimen, joka merkitsee; 'Herran pelastus ja Pelastaja '.

Pyhän Hengen ei ole tapana nostaa esille jotain itseään ja nimeä.
Esim. kun jossain seurakunnassa lausutaan siihen nimeen näin;
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Se ei kuulosta Häneltä, siis Pyhältä Hengeltä, koska se ei ole Hänen
tapana tehdä näin. Siksi Hänen tehtävä on kirkastaa yksin Jeesuksen nimeä.

Ei voi etsiä jotain irrottautuneita Raamatun kohtia tukeakseen Pyhän Hengen nimeä -
ohittamalla alkuseurakunnan apostolien toimintoja, joissa lausuttiin yksin Jeesuksen nimen.

Raamattu ei ole sellainen, että voi etsiä Raamatusta ne irrottautuneet Raamatun kohdat ja tukea sitä vain irrottautuneilla Raamatun kohdilla - jättämällä pois kokonaisvaltaista Raamatun opetusta, jonka Jumala on kirjoituttanut apostolien kautta. Oma ihmistulkinta saattaa kompastumaan siihen, - ei Raamattu.

On niitä monta Raamatun kohtaa, jossa opetetaan kokonaisvaltaisesti, että esim. anotaan Isältä Jeesuksen nimessä. On turhaa puolustaa jälkeenpäin lisättyä lähetyskäskyä, jossa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi, koska apostolit saivat jo alkuperäisen lähetyskäskyn Jeesukselta ennen taivaaseen astumista ja sitä noudattamalla toimittivat Jeesuksen nimessä, kuten niissä Raamatun kohdissa on nähtävissä se Jeesuksen nimi toimintojen kanssa. Se tarkoittaa, että apostolit saivat jo alkuperäisen lähetyskäskyn, jonka mukaan he toimittivat Jeesuksen nimeen.

Laitan vain yhden Raamatun kohdan, joka osoittaa, että he saivat jo sen ja noudattivat sitä ja toimittivat edelleen Jeesuksen nimessä, kuten
tässä kohdassa nimi näkyy kaikkien toimintojen kanssa.

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

:bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Helmi 2020 09:43

*
Minulle tuli ajatus niin ajattelen avata vähän tätä postausta. Se on vaikea asia, mutta yritän parhaani mukaan kirjoittaa helppotajuisesti. Se ajatus puhuttaa minua vielä.

Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille:
"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia
ettekä Jumalan voimaa.

Nämä Pyhät Kirjoitukset ovat Jumalan kirjoituttamia, niin kun on jo kauan lukenut Raamattua eli nämä Kirjoitukset. Niiden Kirjoitusten tuntemisen rinnalla perehdytään siihen ja todetaan, miten Jumalalla on tapa "puhua" Kirjoitusten kautta, niin sen kautta pääsee tuntemaan Jumalaa ja Hänen Kirjoitukset. On mielenkiintoista huomata, miten Jumalalla on tapa "yhdistää ja liittää" ne Raamatun kohdat toisiinsa yhteen.

Niin Jumalan Pyhien Kirjoitusten rajoissa sisäpuolisesti ei voi eksyä pois totuudesta koska on päässyt tuntemaan sen miten Jumalalla on tapa "puhua" Pyhien Kirjoitusten kautta. Jumala on juuri sellainen, joka yhdistää ja liittää nämä kaikki Raamatun kohdat toisiinsa yhteen ollakseen kokonaisvaltainen ja täydentävä ja suora ja tasainen opetus, niin lapsi kykenee ymmärtämään sen. Se on Herran tyypillinen tapa, jonka tunnetaan.

Keskitytään nyt ihmiseen, miten hänen on tapana kääntää opettaen. Ihmisten viisauden perusteella opetus tunnistetaan että se on erillinen opetus ja mutkainen labyrintin tavoin ja vähän jotain valheellinen opetus mukaan päälle. Näytän yksi esimerkki. Mitä Pyhän Hengen nimeen tulee; kokonaisvaltaisesta Raamatusta ei löydy se opetus, jolla keskityttäisiin Pyhän Hengen nimeen yksitellen ja erikseen. Opetuksen ohessa opetetaan että se on yhteinen nimi. Totta, että Isä antoi Pojalle nimen ja se nimi on Isän ja on yhteinen nimi, se löytyy Raamatusta.

Meidän tulee aina pysyä Jumalan Sanassa ja pitäytyä Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu meille. Mutta Pyhän Hengen nimi herättää miettimään, opettaako Raamattu siitä. Keskitytään Pyhään Henkeen. Mikä on Hänen tehtävä? Hänen tehtävä on kirkastaa ja korottaa Jeesusta. Se tarkoittaa, että Pyhä Henki korottaa myös Jeesuksen nimensä. Kerron nyt siitä, mitä sinä iltana minulle tapahtui.

Sinä iltana pysähdyin siihen Raamatun kohtaan, se on Matt. 28:19. Ensimmäinen ja seuraava tekstirivi on törmäykseksi toisille. Se heräsi miettimään ja koin sen tekstirivien tökkivän. Siten menin nukkumaan. Unessani kuulin ihan selkeästi Jeesuksen lähetyskäskyn ja tunnistin heti Hänet Hänen äänen perusteella. Hän sanoi; ''Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni - kastamalla heitä Minun nimeeni.'.

Unestani herättyäni minulle tuli mieleen heti tulvaten kaikki Raamatun kohdat, jotka täydentävät sen alkuperäisen lähetyskäskyn ja tajusin, että apostolit taisivat saada saman alkuperäisen lähetyskäskyn nähdessäni niihen täydentäviin Raamatun kohtiin ja siihen Raamatun kohtaan, jonka mukaan Paavali, joka taisi saada saman alkuperäisen lähetyskäskyn, kirjoitti:

Kol. 3:17 Ja kaikki,
minkä teette sanalla tai työllä,
kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Palasin takaisin lähetyskäskyn pariin ja katsoin melkein tuijottaen niitä tekstirivejä ja perehdyin siihen ajatellen, että sehän on ihmisen tyypillistä joka on erehtyväisyyttä. :shock:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, (ensimmäinen tekstirivi)
kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (seuraava tekstirivi)

Raamatun mukaan se ei ole Jeesuksen tapaista, se on ihmisen taholta lisätty apostolien kuoleman jälkeen. Jeesuksen tapaista on opettaa näin:

Johanneksen evankeliumi:
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni,
sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni,
niin minä sen teen.

14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta,
minkä minä olen teille sanonut.

15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,
että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi:
että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni,
hän sen teille antaisi.

16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy.
Totisesti, totisesti minä sanon teille:
jos te anotte jotakin Isältä,
on hän sen teille antava minun nimessäni.

16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni;
anokaa, niin te saatte,
että teidän ilonne olisi täydellinen.

16:26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille,
että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;

Matt. 18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni,
se ottaa tykönsä minut.

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni,
siinä minä olen heidän keskellänsä."

Apostolit opettivat saatuaan Jeesukselta:

Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap.t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä,
vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

Ap.t. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Niin apostolit ja Paavali ovat saaneet Herralta alkuperäisen lähetyskäskyn ja opettanut yksin Jeesuksen nimestä. Nämä kaikki Raamatun kohdat ovat "todisteeksi" ja ne vahvistaa puolesta, että tulee toimia kaikki Jeesuksen nimeen. Meidän tulisi pysyä yksin Jumalan Sanassa ja pitäytyä Sanaan sellaisena, kuin se on opetettu meille. Ja vielä meidän tulisi uskoa yksin Jeesuksen nimeen, niinkuin Raamatussa sanotaan.

1.Johanneksen kirje:
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

Niin tällä tavalla tunnetaan Jumalan kirjoitukset ja Jumalan voiman. Jumalan voima itseasiassa on Pyhä Henki, jonka tehtävä on viedä Jumalan Sanan yhteyteen, korottaen Jeesuksen nimensä. Se on Herran tyypillistä, jonka ohessa tunnetaan, ettei eksy pois totuudesta. Koska Pyhä Henki ei korota itsensä, eikä omansa nimensä. Se ei ole Hänen tapa tehdä, eikä kuulosta Häneltä. Myös Hän ei vie erikseen toisistaan.

Ihmisen taholta lisätty lähetyskäsky voi tehdä Jumalan Sanat tyhjäksi. Se on osa perinnäissääntöistä, joista Jeesus varoittaa. Meidän tulisi pysyä yksin Jumalan Sanassa ja pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu ja opetettu meille lisäämättä mitään jotain ihmisperäistä opetusta.

Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu