Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Touko 2019 21:18

Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetiasta ja sen tulkinnasta on käyty kiivasta väittelyä uskovien keskuudessa lähes koko Uuden Liiton historian aikakauden. Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetia puhuu 490 vuoden pituisesta ajanjaksosta, joka jakaantuu kolmeen aikajaksoon: 49 vuotta, 434 vuotta ja 7 vuotta.

Jotkut opettavat Danielin 70 vuosiviikon profetia tarkoittavan sitä kun Esran ja Nehemian aikana aloitettiin Jerusalemin jälleenrakentaminen, joka tarkoittaa 49 vuotta, josta on 434 vuotta Messiaan tulemiseen ja profetian viimeinen 7 vuotta hyppää lopunaikaan kertoen antikristuksesta. Edellä oleva Danielin 70 vuosiviikon profetian tulkinta, jossa viimeinen 7 vuotta kertoisi antikristuksesta on väärä opetus, ei Raamatun sanan totuus.

Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetian 7 vuosiviikkoa (49 vuotta) tarkoittaa Esran ja Nehemian aikaa kun Jerusalemia alettiin jälleenrakentamaan; 62 vuosiviikkoa (434 vuotta) tarkoittaa aikaa, jonka jälkeen Messias ilmestyy ensimmäisen kerran jälleenrakennettuun Jerusalemiin; viimeinen vuosiviikko (7 vuotta) tarkoittaa sitä kun Herra Jeesus tekee vahvaksi Liiton (Uusi Liitto) kuolemansa kautta, joka päättää vanhan liiton ja sen uhrit. Tällä tavalla Danielin kirjan 70 vuosiviikon profetia on johdonmukainen, koska profetiassa on kyse Messiaasta ja vanhan liiton päättymisestä ja Uuden Liiton alkamisesta Messias Jeesuksen kuoleman kautta, joka päätti vanhan liiton uhrit.

Pyrin kirjoituksessani tuomaan esille sen kuinka Danielin kirjan 70 vuosiviikon profetian viimeinen vuosiviikko, eli seitsemän vuoden aika kertoo Messias Jeesuksesta, ei antikristuksesta. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/daniel ... fetia.html

Kirjoitin muutamia päiviä sitten kirjoituksen Danielin kirjan 70 vuosiviikon profetiasta. Olen kokenut sydämelläni kirjoittaa aiheesta lisää. Tässä kirjoituksessa keskityn pääasiassa tuomaan esille kuinka Danielin kirjan 9 luvun profetian viimeinen vuosiviikko tarkoittaa Messiasta ja sitä mitä Hän tekee profetian viimeisellä vuosiviikolla, eli seitsemän vuoden aikana, joka päättää 490 vuoden pituisen profeetallisen aikajakson.

Syy miksi kirjoitan vielä yhden kirjoituksen samasta aiheesta, mutta hiukan erilaisesta näkökulmasta katsottuna, johtuu siitä, koska jotkut Jeesukseen uskovat ihmiset opettavat ja sanovat Danielin kirjan 9:27:n viimeisen vuosiviikon (seitsemän vuotta) tarkoittavan antikristusta, ei Messiasta. Daniel 9:27 ei tietenkään tarkoita antikristusta, vaan Messiasta, sillä koko 490 vuoden pituinen profetian jakso tarkoittaa aikamäärää milloin Hän ilmestyy, kuolee syntien tähden ja vahvistaa Liiton (Uusi Liitto) monille. Dan 9:27:ssa oleva viimeinen vuosiviikko kertoo Messiaasta, jonka tehtävä ja toiminta päättää 490 vuoden pituisen profetian aikajakson. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/daniel ... iikko.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Danielin kirjan 9 luvun 70 vuosiviikon profetia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Touko 2019 14:55

*
Olen elänyt väärässä luulossa jo kauan, että Jeesuksen maanpäällinen palvelutehtävä alkoi vuodesta jKr 30 eli Hän 30-vuotiaana aloitti julkisen maanpäällisen palvelutehtävän. Mutta linkin mukaan Hän aloitti julkisen maanpäällisen palvelutehtävän vuodesta 27 jKr. Tarkoittaako se, että Jeesus aloitti jo 27-vuotiaana?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Kesä 2019 18:43

vaisuliini kirjoitti:*
Olen elänyt väärässä luulossa jo kauan, että Jeesuksen maanpäällinen palvelutehtävä alkoi vuodesta jKr 30 eli Hän 30-vuotiaana aloitti julkisen maanpäällisen palvelutehtävän. Mutta linkin mukaan Hän aloitti julkisen maanpäällisen palvelutehtävän vuodesta 27 jKr. Tarkoittaako se, että Jeesus aloitti jo 27-vuotiaana?

Jeesus aloitti julkisen toimintansa "noin kolmekymmentä vuotiaana" (Luukas 3:23). Ajanlaskuumme on ilmeisesti tullut 3-4 vuoden virhe vuosisatojen saatossa. En tässä siitä tämän enempää käy selittelemään koska sillä ei ole Lunastuksen kannalta merkitystä. Jumalan sana kuitenkin ilmoittaa tuollaisen yksityiskohdan, että Jeesus oli noin 30-vuotias astuessaan tehtäväänsä. Tästä voimme ehkä päätellä, että juutalaiset pitivät miehen jonkin laista aikuistumisen ja täysi-ikäisyyden mittaa kolmessakymmenessä ikävuodessa. Muistaakseni Aabrahamin pojanpoika Joosef, joka monilla tavoin on yksi Jeesuksen esikuvista, astui tehtäväänsä 30-vuotiaana.

[lisätäänpäs tuo kohta Joosefin iästä. "Joosef oli kolmenkymmenen vuoden vanha, kun hän tuli faraon, Egyptin kuninkaan, palvelijaksi" 1.Moos. 41:46a/Jukka klo 18:48]
Jukka

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Kesä 2019 09:51

Jukka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Jeesus aloitti julkisen toimintansa "noin kolmekymmentä vuotiaana" (Luukas 3:23). Ajanlaskuumme on ilmeisesti tullut 3-4 vuoden virhe vuosisatojen saatossa. En tässä siitä tämän enempää käy selittelemään koska sillä ei ole Lunastuksen kannalta merkitystä. Jumalan sana kuitenkin ilmoittaa tuollaisen yksityiskohdan, että Jeesus oli noin 30-vuotias astuessaan tehtäväänsä. Tästä voimme ehkä päätellä, että juutalaiset pitivät miehen jonkin laista aikuistumisen ja täysi-ikäisyyden mittaa kolmessakymmenessä ikävuodessa. Muistaakseni Aabrahamin pojanpoika Joosef, joka monilla tavoin on yksi Jeesuksen esikuvista, astui tehtäväänsä 30-vuotiaana.

[lisätäänpäs tuo kohta Joosefin iästä. "Joosef oli kolmenkymmenen vuoden vanha, kun hän tuli faraon, Egyptin kuninkaan, palvelijaksi" 1.Moos. 41:46a/Jukka klo 18:48]

Jukalle :thumb:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Kesä 2019 14:43

Olen kirjoittanut aikaisemmin pari kirjoitusta koskien Danielin kirjan yhdeksännen luvun profetiaa 70:sta vuosiviikosta. Sydämelleni on tullut vielä eräs näkökulma ja tietyt asiat, joita olisi myös hyvä käsitellä liittyen tähän aiheeseen. Olen tätä asiaa pyrkinyt tutkimaan Raamatusta jo yli parinkymmenen vuoden ajan. Minun tapani tutkia Raamattua on pyrkiä tutkimaan Raamattua sen alkukielellä ja hyvien Raamatunkäännösten kautta sekä rukoillen etsiä totuutta. En siis pyri lukemaan mahdollisimman paljon kirjoja tai kommentaareja saadakseni selville Jumalan sanan totuutta. Käyn myös keskusteluja ja ajatuksenvaihtoa tiettyjen uskovien kanssa. Kuuntelen myös sellaisia ihmisiä tai luen heidän opetuksiaan, jotka ovat eri mieltä kanssani. Tämä haastaa minua tutkimaan ja koettelemaan sen miten olen asian itse ymmärtänyt. Tutkimiseni pääpaino on kuitenkin Jumalan sanan totuus sekä rukouksen kautta asiaan lähestyminen.

Olen tässä kirjoituksessa joutunut kuitenkin käyttämään paljon erilaisia lähteitä sen takia, että näkisimme Dan 9:27 opetuksen kehitystä ja mihin suuntaan se on kehittynyt. Kirjoituksessani tulee esille Dan 9:27 väärän opetuksen taustoja sekä sen historiallista kehitystä. Toki kirjoitukseni keskipiste on Dan 9:27 jakeen oikeassa ymmärtämisessä, jota käydään läpi alkutekstien valossa, joka sekin osoittaa sen, että Dan 9:27 tarkoittaa Messiasta, ei antikristusta. Tämä kirjoitukseni tästä aiheesta on ehkä kaikkein tärkein, koska käyn Dan 9:27:n kohdan läpi alkutekstin valossa sekä tuon esille Dan 9:27 väärän opetuksen taustoja. Tällä tavalla tätä aihetta on helpompi lähestyä ja ymmärtää.

En ole kirjoittanut tätäkään kirjoitusta riita mielessä tai, että haluaisin lyödä uskovia, jotka ajattelevat tästä asiasta eri tavalla kuin minä. Kirjoitustani ei saa käyttää lyömäaseena, niitä vastaan, joilla on tämän asian kanssa erilainen näkemys. Pyrkimykseni on saada meidät uskovaiset tutkimaan sitä mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa. Toki se tulee muistaa, että kukaan uskova ei ole täydellinen, sillä minä ja me kaikki olemme monessa kohdassa erehtyneet. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani:
https://www.kotipetripaavola.com/daniel ... iikko.html
PetriFB

Paluu Yleinen keskustelu