Uskovien tehtävät

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskovien tehtävät

ViestiKirjoittaja Juhani » 28. Maalis 2019 22:57

Mietin tänään mikä on uskovan tärkein tehtävä. Eikö se ole sielujen pelastus?

Olen huomannut, että ehkä hukkaamme huomaamatta aikaamme monesti turhuuksiin ja sellaisiin asioihin jotka eivät meille kuulu ja jotka eivät ole Jumalan tahto. Kaikkitietävyys ja liika uteliaisuus lisää tietämisen tuskaa ja oma viisaus vie ylpeyteen sekä ruokkii vain omaa lihaa. Toisinaan uskovat väheksyvät ja kiistelevät keskenään jopa pelkästään oman oikeassa olemisen ja lihallisuuden tähden. Ei aina pidä välittää siitä jos toinen on asioista eri mieltä, vaan tärkeintä on se että ihminen on pelastavassa uskossa ja Herran johdatuksessa. Ei pidä välittää myöskään siitä, jos jollakin on heikompi ulosanti kuin toisella tai ei osaa kertoa asioitaan aina niin fiksusti. Tärkeintä on rakkaus. Me kaikki olemme uskon kasvussamme eri tasolla ja Pyhä Henki on se johtaa kaikkeen totuuteen.

Olen miettinyt myös omaa paikkaani ja tehtävääni. Ehkä minun pitäisi tämä nettikirjoittelu kokonaan lopettaa. Eräs työkaverini sanoi kerran hymyillen minulle: ”Jos sä jotakin teet, niin tee se sitten edes oikein.” Olen itse vielä uskonkasvussani alkutaipaleella ja teen monia virheitä, mutta olen miettinyt esimerkiksi sitä miksi monet juuri uskoon tulleet päättävät heti ryhtyä vaikka opettajiksi tai sananjulistajiksi, vaikka Herra ole heitä siihen tehtävään vielä edes kutsunut tai asettanut? Toki meitä jokaista tarvitaan yhteisen seurakunnan Kristuksen ruumiissa, mutta meidän tulee tietää oma paikkamme ruumiin jäsenenä. Maltti on valttia. Tehtäviä on monia, mutta Jumalan tahto ja sielujen pelastus tulee olla aina ykkösasia.

Ehkä on paras hiljentyä Herran edessä; laittaa tietokone välillä muutamaksi päiväksi kiinni, mennä nöyrästi omaan kammioonsa, lukea Raamattua ja rukoilla sekä kuunnella mitä Herra haluaa meille todella kertoa.

Apt.26

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.

17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,

20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
Juhani

Re: Uskovien tehtävät

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Maalis 2019 00:16

Juhani kirjoitti:Mietin tänään mikä on uskovan tärkein tehtävä. Eikö se ole sielujen pelastus?

Olen huomannut, että ehkä hukkaamme huomaamatta aikaamme monesti turhuuksiin ja sellaisiin asioihin jotka eivät meille kuulu ja jotka eivät ole Jumalan tahto. Kaikkitietävyys ja liika uteliaisuus lisää tietämisen tuskaa ja oma viisaus vie ylpeyteen sekä ruokkii vain omaa lihaa. Toisinaan uskovat väheksyvät ja kiistelevät keskenään jopa pelkästään oman oikeassa olemisen ja lihallisuuden tähden. Ei aina pidä välittää siitä jos toinen on asioista eri mieltä, vaan tärkeintä on se että ihminen on pelastavassa uskossa ja Herran johdatuksessa. Ei pidä välittää myöskään siitä, jos jollakin on heikompi ulosanti kuin toisella tai ei osaa kertoa asioitaan aina niin fiksusti. Tärkeintä on rakkaus. Me kaikki olemme uskon kasvussamme eri tasolla ja Pyhä Henki on se johtaa kaikkeen totuuteen.

Olen miettinyt myös omaa paikkaani ja tehtävääni. Ehkä minun pitäisi tämä nettikirjoittelu kokonaan lopettaa. Eräs työkaverini sanoi kerran hymyillen minulle: ”Jos sä jotakin teet, niin tee se sitten edes oikein.” Olen itse vielä uskonkasvussani alkutaipaleella ja teen monia virheitä, mutta olen miettinyt esimerkiksi sitä miksi monet juuri uskoon tulleet päättävät heti ryhtyä vaikka opettajiksi tai sananjulistajiksi, vaikka Herra ole heitä siihen tehtävään vielä edes kutsunut tai asettanut? Toki meitä jokaista tarvitaan yhteisen seurakunnan Kristuksen ruumiissa, mutta meidän tulee tietää oma paikkamme ruumiin jäsenenä. Maltti on valttia. Tehtäviä on monia, mutta Jumalan tahto ja sielujen pelastus tulee olla aina ykkösasia.

Ehkä on paras hiljentyä Herran edessä; laittaa tietokone välillä muutamaksi päiväksi kiinni, mennä nöyrästi omaan kammioonsa, lukea Raamattua ja rukoilla sekä kuunnella mitä Herra haluaa meille todella kertoa.

Apt.26

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.

17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,

20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.

TÄMÄ OLI ERINOMAISEN HYVÄ KIRJOITUS.
Jeesus sinua Juhani runsaasti siunatkoon ja Hän itse jatkakoon hyvää työtään sydämessäsi ja elämässäsi.
Kirjoittamasi teksti sai minun sydämeni oikein laulamaan kiitosta Lunastajallemme.

Jälkikirjoitus:
Kaikella on määräaika,
aika on kirjoittaa ja aika olla kirjoittamatta.
Omasta puolestani toivon näkeväni kirjoituksiasi vastakin tälläkin palstalla.
Jukka

Re: Uskovien tehtävät

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Maalis 2019 10:36

*
Huomenta, Juhani. Haluaisin kysyä, mikä sinun syy täällä nettimaailmassa on? :) Oikea syyni täällä nettimaailmassa on ojentautua ja ulos kasvaa terveen Raamatun tuntemisen ja Kristuksen tuntemisen rinnalla, jonka kautta olen paljon siunaantunut Kristuksessa. Ja vielä palvelen tällä talentilla kristillisessa nettimaailmassa. Siis palveleminen kristillisessä nettimaailmassa on myös toinen syyni. :)

No haluaisin kertoa muutoksestani. Aluksi olin aika säikky. Sain eri uskovien taholta samaa profeetallista sanaa ja samaa Raamatun kohtaa. Ihmettelin, miksi aina sama... Se on Jes. 41:10, siis livessä.

Jes. 41:10 älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Siten huomasin, etten enää säikähtänyt uskovien hyökkäyksiä ja vastoinkäymisiä, kun oikaisin heitä oikeaan suuntaan Sanan valon äärellä. Ihmettelin, mihin minun säikähtäminen katosi. Siten muistin sitä samaa profeetallista sanaa saman Raamatun kohdan kanssa eri uskovien taholta ja tajusin, että Jumala taisi tehdä muutoksen minussa.

Ja siten tajusin, että taisin palvella myös kristillisessä nettimaailmassa, siksi Jumala muutti minua. No vielä toisen jutun, mistä haluaisin kertoa vielä.... Huomasin, että hiljennyin ja pyysin Herran apua ja siten kirjoitin. Tunsin Herran läsnäoloa ja tunsin myös, että jossain kohdassa Herra koski minuun. Tarkistin uudelleen sitä valvoen ja rukoillen, missä kohdassa Herra koski minuun. Ja tarkistin uudelleen Raamattua tutkien siitä, missä kohdassa Herra koski minuun. Kristillisen nettimaailman kautta voin oppia tuntemaan Herraa paremmin. Huomasin myös, että ADHD ei voi kaikki mahdollisuuteni keskittyä Jumalaan ja siitä huolimatta Herra auttoi minua keskittymään Häneen. Ihmeellisintä.

Sinä voit kirjoittaa siitä, mikä olisi otollista Herralle. Siten sinä saisit kokea, miten Herra siunaa sinua siinä, missä palvelisit sillä talentilla. ;gladly: :hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Paluu Yleinen keskustelu