Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Marras 2018 17:53

Olen kokenut sydämessäni kirjoittaa Jeesuksen Kaikkivaltiudesta sekä Raamatun kolmiyhteisestä yhdestä Jumalasta. Samalla tuon esille millä tavalla katolisen kirkon opetus vääristää Jumaluuden ja miten tämä väärä opetus johtaa epäjumalanpalvelukseen. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani:
http://www.kotipetripaavola.com/jeesuso ... umala.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2018 19:21

*
Olisi kysyttävää. Eikö se tarkoita, että olisin harhaoppinen, jos pidän esimerkiksi yksin Isää Kaikkivaltiaana? Minun ymmärrys on vielä vajavainen, samoin minun tulkinta Raamatun äärellä. En voi lyödä asia lukkoon, että asia on näin. Toivottavasti Jumala avaisi ymmärrystä kaikkivaltiuden opetukseen.

Koska Jeesus sanoi yksin Isää suuremmaksi [Joh. 14:28] ja lopultakin Jeesus luovuttaa valtakunnan Isän haltuun [1Kor. 15:24], mitkä on annettu Hänelle kaikki valta maa ja taivas silloin Jeeuksen ylösnousemuksen jälkeen [Matt. 28:18] ja siten Poika alistuu Jumalan Isän valtaan, että Isä Jumala olisi yksin kaikki kaikissa [1Kor. 15:28].

Olen kysynyt FB:ssa, mitä kaikkivaltius tarkoittaa. Yksi mies vastasi, että se on "kaikkivoipa" eli Jumalalle on kaikki mahdollista. Toinen mies vastasi, että se kaikkivaltius on yksinkertaisesti sitä, mitä sana ilmoittaa. Ensinnäkin se tarkoittaa Jumaluutta, jolla on valta kaiken yli niin näkyväisissä kuin näkymättömissä. Myös Jeesuksen Jumaluus perustuu tuohon valtaan kaiken yli, sen suurempaa valtaa ei ole muilla, kuin sen antajalla Isällä itsellään. Kun Jeesus tulee takaisin, niin Hän ei tule pelastajana, vaan tuomarina! Sen vallan Isä pojalleen on antanut. Kaikki on alistettu Jeesuksen Kristuksen valtaan, Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Niin käsittääkseni kaikkivaltius on ensimmäisessä hierarkisessa järjestyksessä, koska Hän antoi kaiken tuomion Pojalle tehdessään Hänestä Tuomariksi [Joh. 5:22].

Muuten minä huomasin kolme eri käännöstä eli 33/38, Biblia ja RK.

33/38 käännöksen mukaan "meidän Jumalamme, Kaikkivaltias on ottanut hallituksen".

Biblian käännöksen mukaan "Herra kaikkivaltias Jumala on valtakunnan omistanut".

RK:n käännöksen mukaan "meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut kuninkuuden".

Ilm. 19:6 Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. 33/38

Ilm. 19:6 Ja minä kuulin niinkuin paljon kansan äänen, ja niinkuin suuren veden äänen, ja niinkuin suurten pitkäisten äänen, jotka sanoivat: halleluja!
sillä Herra kaikkivaltias Jumala on valtakunnan omistanut. Biblia

Ilm. 19:6 Sitten minä kuulin ikään kuin suuren kansanjoukon äänen, kuin suurten vetten pauhinan, kuin voimakkaan ukkosen jylinän, sanovan: "Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut kuninkuuden. RK

Jeesus on herrain Herra ja kuningasten Kuningas. Mutta Jumala Kaikkivaltiaana on ottanut kuninkuuden. Tarkoittaako se Jeesuksen kuninkuutta? :wtf: :?
Jeesuksen kuninkuus on iankaikkinen, sitä ei voi ottaa pois. Kysyin siitä kuninkuuden asiasta siellä FB:ssa.

yksi miesuskova kirjoitti:Niin sana "kaikkivaltias" Tarkoittaa rajaamatonta valtaa yli kaiken! Myös yli kuninkaiden joita ei edes voi verrata Jumalaan. Ei Hän ota kuninkuutta pois vaan antaa suuremman kuninkuuden, siitä sanonta kuninkaitten Kuningas ja herrojen Herra. Ei kuningas voi ottaa kuninkuutta kuninkaalta. Ei siinä ole käännösvirhettä on kyse kuvakielestä jota raamattu käyttää ilmaistessaan asioita jotka on helponpi ymmärtää, niitten joille se on tarkoitettu. Meillä Suomenkielessä on joskus huonosti kuvaavia asioita varsinkin silloin kun ei voi kääntää sanatarkasti että sisältö säilyy.


se sama miesuskova kirjoitti:Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kyllä tämä kuvaa tuota valtuutusta joka Jeesuksella on! Isän Jumalan valta on jakamaton, mutta sen vallan Hän voi antaa Pojalleen, vaikka ei se Häneltä ole poissa


Minä kysyin häneltä, mitä valtuutus tarkoittaa.

se mies kirjoitti:Valtuutus on käyttää valtaa joka valtuutuksen antajalla on, Siis kaikkivalta on Isä Jumalalla joka antoi vallan Pojalleen Jeesukselle käyttää sitä. Siis Jeesus on Isän Jumalan tahdon toteuttaja.


Käsittääkseni vertauskuva on se, että Kaikkivaltiaana Isällä on "sinettisormus", joka on itse Jeesus. Mutta Jeesus ei ole kaikkivaltias, vaan yksin Isä. Mutta en tarkoita, että olisin lyönyt tämä asia lukkoon, että Isä olisi varmaan yksin kaikkivaltias.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja Jansku » 09. Marras 2018 09:47

Hei.

Anteeksi kun laitan tälläisen tänne mutta en osaa ajatella nyt kuin järkevä ihminen...

Äitini kuoli tänä aamuna.Ennen kuin sain tiedon lääkäriltä menehtymisestä niin koin että pitää rukoilla äidin puolesta.teinkin niin kuin mielessäni osasin...

oliko tämä viesti Jumalalta että minun pitää rukoilla?että Herra voi vielä pelastaa äitini sielun(äitini ei tietääkseni ollut uskossa)kiinostunut asioista olijossain tasolla.

kertokaa jos mitä mieltä olette tuosta vai pitääkö vaan laittaa mieliala häiriöksi koko asia?ei kyllä siltä siinä hetkessä tuntunut...en tiedä.
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Marras 2018 09:58

Jansku kirjoitti:Hei.

Anteeksi kun laitan tälläisen tänne mutta en osaa ajatella nyt kuin järkevä ihminen...

Äitini kuoli tänä aamuna.Ennen kuin sain tiedon lääkäriltä menehtymisestä niin koin että pitää rukoilla äidin puolesta.teinkin niin kuin mielessäni osasin...

oliko tämä viesti Jumalalta että minun pitää rukoilla?että Herra voi vielä pelastaa äitini sielun(äitini ei tietääkseni ollut uskossa)kiinostunut asioista olijossain tasolla.

kertokaa jos mitä mieltä olette tuosta vai pitääkö vaan laittaa mieliala häiriöksi koko asia?ei kyllä siltä siinä hetkessä tuntunut...en tiedä.


Uskon, että oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa, kun rukoilit äitisi puolesta. Osanotto suruusi.

Eilen yöllä vaimoni äiti (anoppini) kuoli ja mekin yhdessä vaimoni kanssa rukoilimme vähän ennen hänen kuolemaansa hänen puolestaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Marras 2018 22:35

Osanottoni molempien suruviestienne johdosta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Marras 2018 22:51

Samoin. Syvä osanottoni teille kaikille.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja Jansku » 09. Marras 2018 23:55

PetriFB kirjoitti:
Jansku kirjoitti:Hei.

Anteeksi kun laitan tälläisen tänne mutta en osaa ajatella nyt kuin järkevä ihminen...

Äitini kuoli tänä aamuna.Ennen kuin sain tiedon lääkäriltä menehtymisestä niin koin että pitää rukoilla äidin puolesta.teinkin niin kuin mielessäni osasin...

oliko tämä viesti Jumalalta että minun pitää rukoilla?että Herra voi vielä pelastaa äitini sielun(äitini ei tietääkseni ollut uskossa)kiinostunut asioista olijossain tasolla.

kertokaa jos mitä mieltä olette tuosta vai pitääkö vaan laittaa mieliala häiriöksi koko asia?ei kyllä siltä siinä hetkessä tuntunut...en tiedä.


Uskon, että oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa, kun rukoilit äitisi puolesta. Osanotto suruusi.

Eilen yöllä vaimoni äiti (anoppini) kuoli ja mekin yhdessä vaimoni kanssa rukoilimme vähän ennen hänen kuolemaansa hänen puolestaan.


Kiitos Petri.Osaottoni suruunne anoppisi pois menon tähden.Tutkimattomat ovat Herran tiet.Siunausta ja voimia.
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja Ariel » 10. Marras 2018 17:50

Osanottoni suruun.

Tällä viikolla minulla kävi samankaltainen tilanne, mutta vain ilman poisnukkumista.

Heräsin klo 4 siihen kun kuulin puolisoni sanovan nimeni. Kuulin sen korvillani ihan vierestä, mutta siinä ei ollut ketään (nukumme omissa huoneissa). Aloin rukoilemaan ja en enää saanut unta sinä aamuyönä/aamuna.

Aamun valjetessa puoliso heräsi ja tuli kertomaan, että hänellä oli ollut yöllä lievä sydänkohtaus. Hän ei osannut sanoa kellon aikaa, mutta mahdollisesti se oli juuri silloin kun heräsin / minut herätettiin rukoilemaan.

Hän ei ollut sanonut nimeäni eikä ollut vierelläni, hän ajatteli että ei viitsi herättää minua ennen vakavempia sydänoireita. Ilmeisesti Jumala herätti minut tällä tavalla, niin että kuulin ikäänkuin puoliso olisi kutsunut minua. Tämä oli meille molemmille rohkaisevaa.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja tanu » 10. Marras 2018 22:58

Lämmin osanotto Janskun ja Petrin suruun. Jumalan siunausta ja voimia teille
ja perhekunnillenne. Surullista että kaksi rakasta äitiä meni pois.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jeesus on Kaikkivaltias Jumala

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 11. Marras 2018 10:05

Voimaa surussa jaksamiseen ja antakoon Jumala sen pehmeän suojan tähän hetkeen .

Rukous on meidän suuri voimamme ja myös siitä meidät tunnetaan tai tulee tuntea ,että pidämme rukousta ilmassa sillä rukous voi paljon .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron