Sielu ja veri

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Tammi 2016 11:47

vaisuliini kirjoitti:
pehmytpusu777 kirjoitti:Musta tuntuu, että onnistuin tekemään kosheria kun pakastin lihaa, ja kun sulatin ne, oli veri samalla tullut pois lihasta. . Sitä oli yllättävän paljon


Huh... :shock: Miten mahdollista? :shock: :?


Tämä on lihasnestettä, ei verta.

https://fi.wiktionary.org/wiki/lihasneste
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 04. Tammi 2018 10:28

Veressä on sielu - se on kiistatta sanottu raamatussa. Myös uudessa liitossa, tulee välttää veriruokia esim. verilettuja.

Suomalaisesta lihasta on veri laskettu pois - sitä voi syödä.

Älkää "hurahtako" koshereihin, ne eivät kuulu armontäyteiseen elämään - voimme syödä kaikkea lihaa, mutta ei verta eli veriruokia.

1. Kor. 10:25

Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä.

--

"Jehovan todistajat" eivät ole Kristuksen omia. Tämä multikansallinen yritys nimittäin väittää, että Kristus olisikin arkkienkeli Mikael. Myös muuta kummallista että Jumalan valtakunta olisi jo tullut maan päälle joskus 1900-luvulla, en muista tarkkaa vuotta mitä väittävät.

Mutta pysykää erossa näistä, ettette tule osalliseksi heidän synteihinsä.

Kun Jumalan valtakunta tulee maan päälle tapahtuu mm. seuraavaa eli ei olisi enää armeijoita laisinkaan:

Miika 4:3

Hän, Herra, ratkaisee kansakuntien riidat, hän jakaa oikeutta väkeville kansoille lähellä ja kaukana. Niin taotaan miekat auran teriksi ja keihäät vesureiksi. Yksikään kansa ei enää kohota miekkaa toista vastaan eikä harjoittele sotataitoja.
totuuspelastaa
 

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Loka 2018 09:49

*
Hei, minulla olisi kysyttävää.

Mitä suonensisäiseen rautatankkaukseen eli rautainfuusioon tulee, riippuu hemoglobiinitasosta. Jos siihen tarvitaan verituote, siis verenluovuttajan saatu verituote, jota tarvitaan nopeaan hemoglobiinitason nostoon. Kysymyksessä lähinnä elintoimintojen turvaaminen.

Mutta minua mietityttää se veri juttu, voiko uskova saada verenluovuttajan verta suonensisäisesti, kun Raamatun mukaan tulee välttää verta? :think2:

Ap.t. 15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

Ap.t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Ap.t. 21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

Olisi vielä toinen kysymys. Kun uskova esimerkiksi joutuu autokolariin ja menettää paljon verta. Pitäisikö uskova tehdä elinluovutuskielto valmiiksi ja siten kolari yllättää ja se tajuttomana välttää suonensisäistä verensiirtoa ja tekee kuolemaa vaille hengenpelastusta verensiirron kautta?

Vai tarkoittaako ne kaikki Raamatun kohdat vain eläimen verta, jota tulee välttää? :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja anjou » 06. Loka 2018 11:31

Jehovan todistajat kieltää verenkäytön. Koskeeko se todella kristittyjäkin? Uutta minulle vaikka olen jo vanha. Olen itse luovuttanut verta 100 kertaa.
Olisin kuollut itse ellen olisi saanut verta kerran. Useat synnyttäjät siis saa verta.Varmaaan hoitohenkilökunnalle vaikea tilanne?
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja Mariini » 06. Loka 2018 12:25

Minä en usko, että nuo kohdat veren välttämisestä tarkoittaisivat verenluovutus kieltoa tai sitä, ettei
saisi sairas ottaa vastaan toisen verta. Enkä usko, etteikö saisi luovuttaa elintä sairaalle tai ottaa vastaan elintä.
Sitä verta vaan ei pidä syödä.

Mikä voisi olla suurempi lahja toiselle, kuin antaa vertaan sairaalle tai luvan lahjoittaa jonkin elimensä, jos kuolee. Eipä niillä
enää mitään tee kuoleman jälkeen. Tai no, suurempi lahja on tietysti ehkä pelastuksesta kertominen,
mutta seuraavana varmaan tuommoiset teot, jotka voivat
pelastaa toisen hengen tai jopa oman henkensä antaminen toisen puolesta. Joissain tilanteissa.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja Mariini » 06. Loka 2018 12:30

Joh. 15:
12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Loka 2018 13:24

*
Mariini, olet oikeassa. Kiitos! Mutta mietityttää, mitä kreikankielen tai hepreankielen sana veren asiayhteydessä sanoo siitä verestä? Että se on eläimen veri? Tai se on laaja sana, joka voi tarkoittaa ihmisen verta?

Haluaisin kysyä sinulta henkilökohtaisesti, jos sopii. Eikö sinua häiritsisi se ajatus, kuka tai millainen ihminen olisi luovuttanut sinulle verta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja Mariini » 06. Loka 2018 13:43

Ei minua oikeastaan häiritsisi. Olen kerran ollut isossa leikkauksessa ja sen takia jouduin käymään pari päivää ennen leikkausta verikokeissa, jossa
katsottiin veriryhmä ja vielä siihen liittyviä tarkempia viime hetken tietoja.

Ne katsottiin siksi, että heidän oli varattava etukäteen verta, jos leikkauksessa tulee jotain verenvuotoja. En tiedä, sainko leikkauksen aikana sitä verta.
Ei tuolloin tullut mieleenkään, ettei se olisi oikein. Eikä nytkään haittaa, vaikka jonkun verta virtaisi suonissani.
En tiedä, kuka luovutti ja millainen ihminen, mutta varmasti sellainen ihminen, joka halusi auttaa jotakuta. Siitä kiitos Herralle ja
tuntemattomalle lähimmäiselle, että antoi muutaman desin elämäänsä mulle. Jos sain sitä. :hearts: :-P
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja anjou » 06. Loka 2018 14:39

Vaisuliinin ajatteletko että luovuttajan pitäisi olla samanlainen kuin itse on?
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Sielu ja veri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Loka 2018 19:20

*
Mariini, hieno kuulla. :) Mariini ja Anjou, miksi kysyin siitä, koska se oli silkka uteliaisuus. Koska verenluovuttaja pysyy nimettömänä, eikä siitä voi tietää, kuka hän tai millainen ihminen hän on. Silti hän olisi kiitollisen aiheen kohde, mutta pysyisi ikuisesti nimettömänä. Se minua vähän häiritsisi. :)

No palataan Raamatun kohtiin, joiden mukaan kokonaisessa Sanan opetuksessa sanotaan vain eläimen lihasta, josta tullutta verta tulee välttää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron