Tälle päivälle....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 06. Syys 2018 06:42

Kyllä ...siinä on se uudenliiton kauneus eli vaeltaminen Hengessä ...siitä ei halua koskaan luopua kun sen ymmärryksen on saanut ..sen joka todella koskettaa ja tekee ,ellei jo ole nöyräksi ja kaikki Hengen kasvatuksen kautta ei oman minän.Omaminä on jotain surkeaa verrattuna siihen kun Pyhä Henki on kasvattajana ja opettajana meissä ja tiedämme ,että se opetus tulee Jeesukselta eli KAUNISTA ja TÄYDELLISTÄ.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Syys 2018 10:24

*
Siitä Jumalan äänestä vielä. No kerron, mitä viime elokuun alussa tapahtui. Kun tilasin tuotteita journal'a varten. Siten jäin odottamaan tilaamani postipakettia. Niin siten minulle tuli kokoajan, muutaman päivän tai lähes alle kestävän viikon toistuva ääni. Luulin siitä ihmismielen tuotokseksi ja ajattelin, että se ei ole varmaan Jumalasta. Kyllä ihmettelin, että se kesti noina päivinä. Ääni sanoi, että murtaudutaan postin nouto- ja toimipisteeseen. :roll:

Joten en kiinnittänyt siihen, koska luulin vielä siitä ihmismielen tuotokseksi. Kuulun itse erääseen FB-ryhmään sitä harrastusta varten. Niin seurasin päivityksiä ja huomasin, että siellä mainitaan siitä, että postiin murtauduttiin. :shock: :wtf: Ja tajusin, että ääni oli todennäköisesti Jumalalta ja jäin ihmettelemään, miksi se kiinnostaa Jumalaa. :? :roll: Siten seurasin siellä keskustelua. Joku mainitsi, että hänen miehen paketti oli pöllittyjen joukossa. :shock: :?

https://yle.fi/uutiset/3-10336666

Siten mietin, onko minun tilaamani postipaketti pöllittyjen joukossa. :? Mietin, oliko se siis rukoustehtävä minulle, että minun olisi pitänyt rukoilla sen asian puolesta, ettei postiin olisi murtauduttu. :think: :? Ja siksi se kiinnostaa Jumalaa, mietin itsekseni. :? Minun postipaketti ei kuitenkin vielä tullut perille. Siten luin siellä ryhmässä keskustelua, että posti on onnistunut tekemään hyvät sopimukset, kun kadonnut ja rikkoutunut postilähetys on lähettäjän vastuulla. Niin otin yhteys sinne erääseen firmaan, mutta naismyyjän mukaan poliisitutkinta on varmaan viivästyttänyt sen.

Minä ajattelin, että se on varmaan iso stressi sille firman myyjälle, jos tilaamani postipaketti on pöllittyjen joukossa. En haluaisi sen tapahtuvan hänelle, joten rukoilin tämän asian puolesta, jos se on mahdollista Herralle. Siten ajattelin, että se ei maksa paljoa, kuin muutaman kympin, jos se on pöllittyjen joukossa. :think: Se olisi pieni tappio minulle, eikä se minua haittaisi, ajattelin itsekseni. Siten yllätyin, että postipaketti tuli perille. :wtf: :shock: Olin ihan ällikällä lyöty ja ihmeissäni. Olin ihan ymmällä, miksi Jumala ilmoitti minulle siitä murrosta, vaikka postipaketti saapui minulle. :wtf:

Onneksi se tilaamani postipaketti ei tainnut kiinnostaa murtovarkaita ja se oli pieni paketti. Mietin ihmetellen, mitä tarkoittaa, että Jumala ilmoitti minulle, vaikka se ei ole rukoustehtävä ja silti postipaketti tuli minulle ihan perille. Olen yhä ymmällä. Ehkä se tilaus harrastustani varten kiinnostaa Jumalaakin, siksi Hän tahtoi ilmoittaa minulle, että sinä päivänä murtaudutaan, vaikka paketti oli sielläkin, eikä se ole rukoustehtävä. Olen ihan pihalla tästä asiasta. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 06. Syys 2018 17:15

Joskus asiat tulee selviksi vasta myöhemmin ja kenties meidän kuuluukin käsitellä asioita ..ainakin itse olen huomannut ,että kaikki nyt ja eteenpäin on sellaista oppimassa oloa eli miten ja miksi Jumala tekee näin ja noin ja sitten toinen asia ,että asia kerrallaan kuin suoraan raamatusta opetusta tulee ja asian syvempää merkitystä sekä jos kysyn jotain asiaa ...Jumala miksi on näin ja mitä minä en ymmärrä jne niin vastaus saattaa tulla joskus nopeasti.
Jotenkin ehkä niin ,että jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin toiset ja ajattelen niin tällä ymmärryksellä ,että Jumala on antanut jo etukäteen kysymyksen ,jonka kysyn ja Hänellä on vastaus ,koska ehkä maybe en itse ymmärrä ja tai teen jotain väärin asian suhteen ymmärtämättömyyttäni.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2018 09:55

*
Jukka, minulla olisi kysyttävää. Satutko tietämään, missä Raamatun kohdassa on se, jonka mukaan Jumala on kiinnostunut henkilökohtaisista ja maallisista asioista?

Jukka, minulle sanottiin, että Jumala on kiinnostunut kaikesta myös meidän harrastuksista, kun kaikesta mitä teemme ja haluaa meistä pitää huolen, jopa meidän harrastuksista, onhan Hän meidän isä, niin Hän ilmoittaa meille ja huolehtii niistäkin meidän henkilökohtaisista ja maallisista asioista. Mutta löytyisikö Raamatusta se kohta "vahvistukseksi"? :bible:

PS. täällä salamoiden valot välähtävät juuri nyt oudolla tavalla. :shock:

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Syys 2018 10:05

*
Room. 15:
4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,
6 niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Loka 2018 22:20

Kirje kolossalaisille 1:

1. Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus

2. Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!

3. Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,

4. sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;

5. me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,

6. joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,

7. niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne

8. ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.

9. Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,

10. vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,

11. ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla

12. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,

13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.

14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut

22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,

23. jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

24. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,

25. jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,

26. sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,

27. joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

28. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

29. Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Juhani » 12. Loka 2018 19:48

Tämän päivän luopumuksen sana: ”Älä koettele, äläkä arvostele tai älä ainakaan missään nimessä kerro Raamatun ilmoittamaa totuutta, koska silloin tuomitset muita - vaan hyväksy suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon nimissä kaiken valheen ja eksytyksen". :wtf:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Loka 2018 13:24

Ensimmäinen Pietarin kirje 5:

1. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:

2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,

3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

4. niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.

5. Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

6. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,

7. ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

9. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

10. Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

11. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

12. Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän - olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo.

13. Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus.

14. Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Loka 2018 08:26

1. Mooseksen kirja 9:

1. Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.

2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.

3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

4. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

5. Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.

6. Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.

7. Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."

8. Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:

9. "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa

10. ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.

11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."

12. Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:

13. minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.

14. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,

15. muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

16. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."

17. Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

18. Ja Nooan pojat, jotka lähtivät arkista, olivat Seem, Haam ja Jaafet. Ja Haam oli Kanaanin isä.

19. Nämä kolme ovat Nooan pojat, ja heistä kaikki maan asukkaat polveutuvat.

20. Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan.

21. Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.

22. Ja Haam, Kanaanin isä, näki isänsä hävyn ja kertoi siitä molemmille veljillensä ulkona.

23. Niin Seem ja Jaafet ottivat vaipan ja panivat molemmat sen hartioilleen ja menivät selin sisään ja peittivät isänsä hävyn; ja heidän kasvonsa olivat käännetyt toisaalle, niin etteivät he nähneet isänsä häpyä.

24. Kun Nooa heräsi päihtymyksestänsä ja sai tietää, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt,

25. niin hän sanoi: "Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän veljiensä orjain orja".

26. Vielä hän sanoi: "Kiitetty olkoon Herra, Seemin Jumala, ja olkoon Kanaan heidän orjansa.

27. Jumala laajentakoon Jaafetin, ja asukoon hän Seemin majoissa, ja Kanaan olkoon heidän orjansa."

28. Ja Nooa eli vedenpaisumuksen jälkeen kolmesataa viisikymmentä vuotta.

29. Niin Nooan koko ikä oli yhdeksänsataa viisikymmentä vuotta; sitten hän kuoli.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja Tapani » 05. Marras 2018 14:47

pekka kirjoitti:1. Mooseksen kirja 9:

2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.



Evoluutioteoria opettaa, että ihminen on eläin. Merkillistä, että ihminen on suurille petoeläimille helppo suupala ja siitä huolimatta nämä pelkäävät ihmistä, niin että väistävät ajoissa. Toki ympäri maailmaa tapahtuu välillä poikkeuksia, että petoeläin surmaa ihmisen, Jumala sallii joskus nämä tapaukset rangaistakseen tai jostakin muusta syystä. Raamatussakin karhu surmasi pikkulapset, kun nämä pilkkasivat profeetta Elisaa. Mutta pääsääntöisesti ihminen on selvästi erikoisasemassa. Raamattu kertoo, että eläinten pelko ihmistä kohtaan johtuu siitä, että Jumala on antanut niille tämän pelon, kuten voidaan havaita olevan. Evoluutioon uskovat vetävät tietysti hatusta tähänkin selityksen, kuten koko evoluutioteoria on hatusta vedetty, että tämä petoeläinten pelko todistaa evoluution, ne ovat kymmenien tuhansien vuosien aikana oppineet pelkäämään ihmistä.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron