Ongelma kaljuudesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Kesä 2018 23:27

Ariel, juu kyllähän se Jumalan valtajunta tulisi olla ainoa asia mikä merkkaa ja vain sitä tulisi etsiä, siis vain itse Kristus on kaikki kaikessa. Mutta en kuitenkaan ole henkilökohtaisesti tavannut ketään joka näin tekisi. Vapaissa suunnissa ainakin kaikki lähestulkoon haluavat naimisiin ja hommaavat omaisuutta pukeutuvat siisteihin vaatteisiin. Paatoreillakin on monesti puhuvut päällä. Eikö tämä ole turhamaisuutta jos jokin??? Pastoreilla on puvut ja autot ja vaimot. Ja he meitä paimentavat. Eli esimerkki kertoo aivan toista kuin sanat jos siis sanotaan että ulkonäkö ja maailma on turhamaisuutta. Jos ulkonäköön ei pitäisi kiinitää huomiota niin miksi kaikki pukeutuvat hienosti kokouksiin? Miksi nuoret etsivät hyvän näköisiä puolisoita? Olenko minä ainoa uskova jonka on elettävä ilman kaikkea tätä tuhamaisuutta? Ja sinä Ariel itsekin olet naimisissa, eikä se ole turhamaisuutta? Eikä ole tekopyhää sinun sanoa minulle että olen turhamainen kun itsekin elät turhamaisuudessa?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Ariel » 11. Kesä 2018 23:48

Joonas, älä ihmettele jos sinua epäillän trollaajaksi, kun välillä kirjoitat ihan älyttömiä asioita aivan kun sinulla ei olisi mitään tietoa ja ymmärrystä raamatusta, ja välillä kirjoitat kuitenkin kohtuu fiksuja juttuja joista näkee että tunnet kuitenkin raamattua.

Jos et muka oikeasti ymmärrä mitä turhamaisuua tarkoittaa, niin se on sitä että keskittyy liikaa omaan ulkonäköönsä ja siihen mitä muut sinusta ajattelee. Ei sillä ole mitään tekemistä naimisiin menon kanssa, et sinä mene jonkin mallinuken kanssa naimisiin vaan ihmisen jonka ulkonäkö ja ulkoinen olemus vaihtuu elämän varrella todella paljon. Ei se vaimo välttämättä siellä kotona arjessa ole joka päivä vuodesta toiseen hehkeän näköinen ja olonen. Kyllä sinä tämän ymmärrät jos et elä jossain ihan ihmeellisessä fantasia-hollywood-saippuaooppera utopiassa. En minä mennyt naimisiin ulkonäön vuoksi, vaan siksi koska kohtasin ihmisen jonka kanssa tunsin että hän täydentää minua, ihan kuin olisin löytänyt puuttuvan puolison. Niinkuin asia raamatun mukaan onkin. Ja ymmärsin naimisiin mennessä että mikä tahansa päivä vaimo saattaa sairastua syöpään tai joutua onnettomuuteen ja viimeistään vanhana ei ole enää nuoren näköinen. Turhamaisuudesta pitää tehdä parannus, oli naimisissa tai ei.

Ja tuo että otat esikuvaksi lihallisia kristittyjä, kertoo taaa vaan korvasyyhystäsi. Missä raamatussa sanottiin että esikuvamme on lihalliset ihmiset? Päinvastoin meitä käsketään erottautumaan heidän elämäntavasta ja antaa valomme loistaa! Ja nuhdella ja oikaista heitä.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Ariel » 11. Kesä 2018 23:52

Joonas, täällä keskustellaan monesta hengellisesti rakentavasta aiheesta. Osallistu välillä johonkin toiseen keskusteluun, avaa raamattusi ja ala tutkimaan Jumalan salaisuuksia. Ala rukoilemaan ihmisten puolesta joiden tiedät tarvitsevan rukousta. Kysy Herralta mitä voit tehdä heidän edestä. Etsi Hänen tahtoa jokaisen päivän hetkiin, täytä elämäsi sanalla ja rukouksella. Näitä kun alat tekemään saat ajatuksesi pois itsestäsi ja Herran Henki voi puhdistaa ajatusmaailmaasi ja sydäntäsi kaikesta maailman saastutukselta.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Kesä 2018 19:43

Juu kyllä minä yritänkin ajatella muita asioita ja rukoilla ja lukea raamattua mahdollisimman paljon. Juuri hetki sitten koitin vähän paastoilla ja rukoilla enkä edes poistunut paljoa asunnostani hieman yli viikkoon..kyllähän se auttoi paljon ja yritän elää katumuksesda mutta ongelma tulee siinä vaiheessa kun menen ulos ja näen kauniita naisia ja koen itseni jo vanhaksi ja rumaksi kaljupääksi eikä kukaan nainen enää huoli tälläistä..mutta yritän uskoa siihen että Herralle on kaikki mahdollista. Minun kaikki voimani meneew siihen että pystyisin olemaan ajattelematta tätä asiaa ja että rukoilen puolisoa. En pysty keskittymään paljoa mihinkään muihin aiheisiin. Hanna Samuelin äiti rukoili niin kauan kunnes hänelle vastattiin eikä hän pystynyt keksittymään mihinkään muuhun ei edes äänen rukoiluun. En minäkään kykeke kunnolla keksittymään mihinkään muuhun kuin tähän asiaan. Yritän jättää asian Herralle mutta olen jo niin vanha että ei tässä elämässä enää muuta ole kuin rukous tämän asian tähden.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Kesä 2018 21:46

Youtubessa on paljon videoita joissa nuorilta naisilta kysytään kadulla etä haluaisivatko he seurustella kaljun miehen kanssa. Melkein kaikki sanovat ei. Eli mitä minulle jää, jämätkö?? Pitääkö minun kiittää Herraa että minä voin saada vain sellaisen naisen jota kukaan muu ei huoli. Mutta minäkin haluan sellaisen jonka oikeasti haluan. Kyllä ulkonäkö vaan on kaikkein tärkein asia ja sitä tytöt ensimmäisenä katsovat. Miten siis voisin ikinä löytää vaimon olenhan jo yli kymmenen vuotta rukoillut ja yrittäny??!! Onko Jumala väärämielinen?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Kesä 2018 21:48

Miksi toisilla on komeat hiukset ja he saavat naisen helposti? Minä haluaisin vain kuolla, ei Herra halua minua auttaa, ei hän ole edes kiinnostunut. Hän on tehnyt minut kaljuksi ja nauraa taivaassa minun kurjuudelleni.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Kesä 2018 23:43

Vai tulisiko minun vain yrittää naida joku neito kuka vain minut huolisi ja hyväksyä se ettei minulle ole onnea eikä iloa tarkoitettukaan, niinkuin muilla nuorille?

Vai tulisiko ryhtyä ateistiksi ja silloin voisin naida kenet tahdon joka vain olisi sopiva. Nyt kristittynä vaihtoehdot on niin vähissä kun kristittyjä maailmassa on niin vähän..ja sitten näistä vähistä tulisi löytää joku joka minua edes vähän miellyttäisi ja joka vielä huolisi kaljun...vaihtoehdot on niin vähissä kaljulla kristityllä...vailla olisin ateisti niin kaljuus silti rajaisi vaihtoehtoni hyvin pieneksi mutta kristinuskoni plus kaljuuteni rajaa valinnat olemattomiin.

Ateistina voisin elää normaalia iloista elämää. Toki jäisi monia kysymyksiä kuten että mistä maailma on tullut. Mutta kristittynäkin on monia kyaymyksiä. Esim. miksei Jumala vastaa rukouksiin jos hän kerran on olemassa vaik raamatussa sanotaan että hän vastaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Kesä 2018 00:05

Joonas kirjoitti:Vai tulisiko minun vain yrittää naida joku neito kuka vain minut huolisi ja hyväksyä se ettei minulle ole onnea eikä iloa tarkoitettukaan, niinkuin muilla nuorille?


Joonas, jos kirjoitat näitä juttujasi ihan vakavissasi, niin neuvon Sinua hakemaan ammattiapua. Vaimon löytäminen tai kaljuus eivät ole ongelmiesi ytimessä, eivät lainkaan. Toivon, että Jumala avaa silmäsi näkemään todelliset ongelmasi. Tarvitset apua johon vaimo tai hiukset eivät auta.
Jukka
 

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Kesä 2018 02:07

Niin tuo on kyllä totta Jukka. Herra yksin voi minua tässä asiassa auttaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Ongelma kaljuudesta

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Kesä 2018 05:08

Mutta jos en olisi kalju niin näitä ongelmia ei lainkaan olisi. Varmasti moni tukallinen nuori mies jos häneltä otettaisiin tukka pois niin helposti masentuisi ja saattaisi vaimokin tai tyttöystävä lähteä.

Luin juuri että intiassa nuori mies, insinööri, teki itsemurhan kaljuuden tähden. Hänen äitinsä kertoi miten hän oli vuosia etsinyt lääketieteellistä apua hiusten lähtöön mutta ei ollut löytänyt. Ulkonäkö oli ollut hänelle myös hyvin tärkeä asia ja hän oli yrittänyt huolehtia siitä. Hän oli paljon itkenyt asian tähden ja eräänä aamuna hänen äitinsä löysi hänet huoneestaan hirttäytyneenä.

Intiassa kaljuus on suuri ongelma sillä naiset eivät yleensä halua kaljua ja heille nauretaan. Vaikka joku neito suostuisikin ottamaan kaljun miehen niin hänelle nauraisivat muut hänen naisystävänsä ja kadullakin heille naurettaisiin. Tästä syystä kaljuus on suuri ongelma.

Onko tämä sitä mitä Herra tahtoo? Miksi hän antaa syntymässä kaljuuden? Ja kaljuus ei ollut helppo asia edes profeetta Elisalle, jota lapset pilkkasivat. Elisa vihastui niin että kirosi nämä lapset Herran nimeen he kaikki kuolivat. Elisan kaljuus painoi enemmän kuin näiden poikien henget.

On helppo sanoa toisten että älä välitä mutta kaljuutta kärsivälle ongelma on suurempi kuin moni ymmärtää.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa