Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2018 10:48

*
PP:n videossa näkyi aurinkoinen ja pilvetön päivä, kuten täälläkin. Eilen aurinko paistoi ja sää tuntui ihanan lämpimältä siellä jäällä. Saksassa kesä varmaan alkaa jo. Kun viime vuonna vapun aikaan Saksassa kesä alkoi jo. Kun lähdin täältä, niin täällä pihalla oli vielä lunta. Helsinkiä kohti matkalla kaikki tuntui niin masentavan harmaalta, eikä puissa näkynyt yhtään lehtiä.

Kun saavuin Saksaan, huomasin, että siellä kukki paljon kukkia ja vielä puissakin kukki ja minä piristyin kummasti. :shock: :) Kun lähdin maaseudulle, huomasin, että siellä oli piristävän värikkäät pellot ja sielläkin oli myös kukkia. Kauriit näkyivät myös. Oli kaunista katseltavaa. Silmäni lepäsi eniten värikkäissä pelloissa. Siten kun palasin Suomeen. Huomasin, että Suomessa on vielä masentavan harmaata, mutta vihdoinkin puissa näkyi pikkasen pieniä lehtiä. Siten huomasin, että minun kotipihalla ei ollut yhtään lunta. :shock: :) Vain nurmikossa jäi vielä vähän lunta.

No ei voi etukäteen tietää, tuleeko tänne Suomeen takalunta ollessani matkalla Englantiin Saksan ja alankomaiden kautta. Nyt pyryttää lunta. Onneksi ehdin eilen mennä jäälle, kun oli ihana ja aurinkoinen päivä. Jäällä oli mukava reissata. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Huhti 2018 15:41

Tämä on kyllä melkein parasta aikaa lähteä Suomesta lähimatkalle. Ei tarvitse mennä kovin kauas niin keli on jo ajoittain tosi keväinen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2018 16:56

*
Niin, lähimatkalla on valtavan iso erotus, vaikka ne ovat naapurimaat, jotka ovat Suomea etelämpänä, että silloin euroopassa on jo lämpimämpi kesäsää, eli kukkiva ja värikäs kesäaika, niin Suomessa kaikki on niin tylsän harmaa ja täysin vastenkohtainen nähden Eurooppaan. Muistan vielä, kun joku vuosi sitten olin menossa uskovien konferenssiin, joka oli Eestissä, niin siellä minä ihmettelin, mikä kukkivat puut kyseessä on ja sain tietää, että ne on hevoskastanjan puu, niin täälläkin on kans, muttei vielä kukkinut täällä Suomessa samaan aikaan, kuin siellä. En ole ennen nähnyt niiden kukintaa. Vasta jälkeenpäin olen nähnyt täällä Suomessa niiden kukintaa.

Suomi kuuluu pohjoismaihin, jossa kesä ei vielä tule siihen aikaan, jona Eestissä, Saksassa ja etelä-Ruotsissa kesä alkaa aikaisin. Kesä on siellä euroopassa pitempi aika, kuin täällä Suomessa. Lyhyt kesä täällä Suomessa tuntuu kiitävän nopeasti ohi ja se harmittaa. Joku vuosi sitten oli yksi parhaista ajoista, kun noin lokakuuhun mennessä sää muistutti intiaanikesää, josta nautin paljon ja käytin kesävaatteita vielä ja converse -lempitennareita, siten joulukuun puoliväliin mennessä sää muistutti lähes lämpimämpää syyssäätä, mutta joulukuun puolivälin jälkeen tuli lunta.

Minua ei haitannut yhtään musta joulu, koska lämpimämpi syyssää oli yksi parhaista ajoista ja nautin siitä paljon ja käytin itse ohueita syksyvaatteita. Kunpa täällä Suomessa kesä venyisi pitemmäksi ja talvi lyhentäisi. No toukokuussa minua odottaa kuumempi etelän kohde, johon olen menossa, siis noin +30-35 °C kuumempi sää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Huhti 2018 17:12

Minun yksi ystäväni asuu ihan Etelä-Saksassa. Siellä näyttää jo kovin kesäiseltä. Kukat kukkivat ja aurinko paistaa :thumb:

Olen itsekin joskus huomannut jopa Virossa kevään olevan edempänä, vaikka se on niin lähellä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2018 20:57

*
Ok, Aamu-Usva. :) No muuten minä vasta nyt tajusin, miten säästyin vääriltä johdatuksilta. Väärät johdatukset tuli väkisin mieleeni ja siten tajusin välttyneeni niitä, tai muuten Jumalan suunnitelma ei olisi voinut toteutua elämässäni ja olisin voinut olla onneton väärän valinnan takia. No yksi ajokortiton 17-vuotias mies sai upouuden auton lahjaksi omalta rikkaalta isältä. Minä olin silloin 16-vuotias ja asuin itsenäisesti lännessä. Hänen kamu kuskasi meidät. En tiennyt, mitä se ajokortiton mies suunnitteli.

Autokyytillä hän kosi minua. Olin ihmeissäni ja kysyin, onko se kosinta? Hän vastasi kosivan ja sanoi haluavan seurustella kanssani. Olin hetken hiljaa ja katsoin häntä ja siten minä pudistin päätäni. Muistan vielä, että paluumatkalla rukoilin hiljaa itsekseni ja se ajokortiton mies istui hiljaa pettyneenä.

Sitten maajussiksi opiskeleva mies kysyi minulta samaa. Minä katsoin ihmetellen häntä ja olin hetken hiljaa ja siten pudistin päätäni. Hän ymmärsi ja istui vieressäni pettyneenä. Minäkin istuin hänen vieressäni ihan hiljaa ja siten kysyin varmistaakseni, onko hän ihan ok. Hän vastasi, ettei hätiä ja kestää kyllä. Muistan myös kysyneeni, ollaanko ystäviä. Mies nyökkäsi hymyillen.

Myöhemmin tuttu diakoni otti minuun yhteys ja kysyi, haluanko mennä Amerikkaan vaihto-oppilaaksi. Hän sanoi, että järjestää minut sinne vaihto-oppilaaksi. Houkutti ajatus siitä. Siten se mies muistui mieleeni. Diakoni huomasi ja sanoi minulle, että minulla on vielä pari viikon aikaa miettiä asiaa. Lupasin miettiä asiaa, koska minä aloin juuri seurustella miehen kanssa, joka kuuluu Jumalan suunnitelmaan. Silloin en tiennyt että se mies on osa Jumalan suunnitelmasta.

Muistan miettineeni, että jos lähden Amerikkaan, niin menetän siinä tapauksessani sen miehen. Koska ehdin seurustella jo noin pari... muutamaa viikkoa. Tiesin itse, että moni nainen on kiinnostunut siitä miehestä. Koska yksi heistä tuli luokseni ja kertoi minulle omista tunteista siitä miestä kohtaan. Muistan vielä miettineeni, olenko valmis luopumaan siitä miehestä, jos lähden Amerikkaan, mutta tulin lopputulokseen, että mies on enemmän tärkeä minulle. Niin ilmoitin diakonille, etten ota vastaan sen. En kyllä katunut yhtään, etten ottanut sen vastaan.

Siten naimisiinmenon jälkeen Pyhä Henki toi mieleeni lapsuuden muiston. Hän kirkasti muistini ja siitä, että pienenä jätin yhden ainoan rukouspyynnön, josta Jumala otti vaarin. Kaikki, mitä pyysin, oli täsmällistä, millaisen miehen toivoin saavani itselleni. Se pyyntö muistui mieleeni ja minulla iho nousi kananlihalle. Tajusin, että pysyin Jumalan johdatuksessa alusta saakka loppuun asti ja säästyin vääriltä johdatuksilta, mitkä ei ole Jumalasta.

Jos menetän Jumalan johdatuksen väärän valinnan takia, voiko Jumala muuttaa väärän johdatuksen oikeaksi johdatukseksi? En usko. Koska minun jättämäni rukouspyyntö, mitä en itse muistanut jättäneeni, toteutui kuitenkin. Ne miehet tuli sotkeutumaan Jumalan suunnitelmaan. Minä jouduin valinnan eteen ja vielä Jumalan johdatuksen edessä. Olen todella helpottunut, etten ottanut väärän valinnan vastaan. Mikä helpotus! En vain tajunnut, että olin kokoajan Jumalan johdatuksessa alusta saakka ja vielä olin itse väärien valintojen edessä, mitkä olisi saanut minua menettämään Jumalan johdatuksen elämässäni.

Olin helpottunut, kun tajusin, että koko elämäni oli Jumalan johdatuksessa alusta saakka. Ihmettelen vielä, miten osasin pysyä Jumalan johdatuksessa alusta saakka. Mikä helpotus! No minun yksi ystävä, joka on uskova, sai avioeron vasten omaa tahtoaan ja se otti voimille kovasti. Ymmärrän, että elämä on valintojen edessä, joko väärään tai oikeaan suuntaan. Hyvä, että pienenä jätin rukouspyynnön, jonka takia elämäni oli alusta saakka Jumalan johdatuksessa. Kiitos Jumalalle!

Pitää kiittää Jumalalle johdatuksesta. Pitää pyytää Jumalalta varjelua pois vääriltä johdatuksilta ja vääriltä valinnoilta, sillä elämä on Jumalan johdatuksessa. Miten kavalasti ne väärät valinnat tulevat väliin Jumalan johdatuksen eteen, niin pitää pyytää Jumalalta varjelua pois vääriltä johdatuksilta ja vääriltä valinnoilta. No tärkeintä on vain Jumalan tahto, jonka tulee olla ensisijainen elämässäni. Vain Jumala tietää, mikä on parasta. En itse voi tietää, mikä on minun parasta. Vain itse Jumala tietää. Kiitos Jumalalle vielä kerran varjeluksesta vääriltä valinnoilta ja vääriltä johdatuksilta!

siinä kaikki, mitä halusin kertoa. Tässä on minun elämäni. Olisi kiva lukea teidän juttua - valintojen ja johdatuksien edessä. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2018 09:11

*
Yksi juttu menneistäni muistui mieleen ja se sai minua hymyilyttämään, että muistan kysyneeni lapsuuskamulta siitä, miten osataan erottaa oikean puolison väärästä puolisosta. Muistan vielä pohtineeni, miten osataan erottaa oikean väärästä. :D En tiennyt olevani Jumalan johdatuksessa, niin luulin kokoajan, että Jumala antaa minulle vapaan tahdon valita itse. Muistan vielä, kun opiskeluni ensimmäisenä päivänä tutustuin uusiin kamuihin. Siten he keskustelivat keskenään siitä valehtelemisesta.

Minä jäin kuuntelemaan heidän keskusteluaan. Toiset olivat valehtelun puolella ja he kannattivat sitä, niin tällä tavalla he sanoivat pääsevän pälkähästä. Mutta se yksi mies vastasi, että totuuden avulla pääsee pälkähästä. Siten näin hengen silmin kirkkaan valon, joka ilmestyi siinä yhdessä miehessä. Näin myös mustan hahmon niissä miehissä, jotka keskustelivat miehen kanssa. Siten sanoin Jumalalle, että tämän miehen haluan. En vain tajunnut, että se kirkas valo on tavallaan vastaukseksi minun rukoukseeni, jota en yhtään muistanut. Kokoajan luulin, että itselläni oli vapaa tahto valita itse.

No tiedän yhden uskovan. Hän kertoi etsivän vielä tulevaa aviopuolisoa. Hän kertoi, ettei ole yhtään jättänyt rukouspyynnön siitä tulevasta aviopuolisosta. Hän uskoo, että Jumala antaa hänelle vapaan tahdon valita itse. Kumpiko olisi elämän kannalta parempi vaihtoehto, joko ilman Jumalan johdatusta oman vapaan tahdon mukaan elää tai elää Jumalan johdatuksessa, kun on ensin jättänyt rukouspyynnön Herran haltuun?

Kun Pyhä Henki toi mieleen lapsuudeni ainutkertaisen rukouspyynnön, joka on päässyt kokonaan unohtumaan. Siten muistin kaiken, millaisen miehen minä pyysin rukoillen ja siten minulla iho nousi kananlihalle ajatellen, että Jumala otti vaarin siitä ainutkertaisesta rukouspyynnöstä ja siten vasta nyt tajusin olevani Jumalan johdatuksessa alusta saakka. Koska luulin eläneeni minun vapaan tahdon mukaan. Miehessäni on kaikki, mitä pienenä pyysin rukoillen. Jaksan vielä ihmetellä, että hän on olemassa, kun jätin rukouspyynnön Herran haltuun.

Omassa vapaassa tahdossa on aina riski esim. muuttoasiassa. Siten jälkeenpäin huomaa, että uusi kotipaikka on väärä paikka. Jumalan johdatuksessa ei ole yhtään riski, niin se johdatus tuntuu turvalliselta, sillä Herra tietää, mikä on parasta. 'Tapahtukoon Herran tahto elämässä', se on Jumalan tahdon mukainen johdatus, joka on parhaaksi jokaiselle uskovalle ja myös minulle.

Osa uskovista ei elä Jumalan johdatuksen mukaan, koska ei pyytänyt siitä mitään ja haluaa elää oman vapaan tahdon mukaan, niin joutuu aina riskin eteen ja on valmis riskeeraamaan oman elämän edessä ja siten joutuu vaikeuksiin, niin lopulta kääntyy Jumalan puoleen ja pyytää apua tässä asiassa. Siten löytää ulospääsyn siitä Jumalan avulla ja siten aloittaa taas uuden elämän oman vapaan tahdon mukaan ja taas on valmis riskeeraamaan oman elämän edessä ja se sama juttu jatkuu. Miksi Jumalan johdatusta ei haluta tai tarvita omaan elämään? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 03. Huhti 2018 13:05

Juuri niin vaisuliini!
Olen juuri miettinyt ja rukoillut sitä, mikä on Jumalan tahto omassa elämässäni. Jumalan tahto on hyvin tärkeä asia! On paljon asioita, jota kaikkea en vielä Raamatusta ja elämästäni ymmärrä, mutta minun ei vielä tarvitse kaikkea tietääkään. Tärkeää on vain se, mitä Jumala haluaa minun ymmärtävän ja mikä on hänen tahtonsa.
Olen monta kertaa huomannut vajavuuteni ja rakkaudettomuuteni. Olen monta kertaa tehnyt sitä ja tätä väärää - siksi, koska se ei ollut Hänen tahtonsa, vaan minun oman lihani tahto.

Minulla on ollut ongelmia todistaa rohkeasti suun tunnustuksella Jeesuksesta. Olen ymmärtänyt, että - odota ja lue Raamattua. Sinun aikasi tulee vielä. "Juo vain ensin sitä sanan väärentämätöntä maitoa."

Vaimoni ei ole uskossa ja näkee iltaisin minun lukevan Raamattua. Häntä ei nämä asiat kiinnosta, eikä hän halua mitään niistä kuulla. Yritän vain rakastaa vaimoani ja yrittää kertoa sanan, pari Jeesuksesta, häntä mitenkään painostamatta. Rukoilen, että Herra koskettaisi häntä. Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla. Ehkä vaimoni ärtyy siitä, kun seurustelen nykyään usein Jeesuksen kanssa ja en ehkä huomioi häntä tarpeeksi? Lapset ovat jo isoja ja maailmalla. Heillekään en ole voinut kertoa kunnolla Jeesuksesta. Olen välillä surullinen ja tunnen olevani hyvin heikko.
Kukaan perheestäni tai suvustani ei ole uskossa. Ei edes vanhempani tai isovanhempani olleet. Taidan olla sukuni ainoa "musta" lammas.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 03. Huhti 2018 14:06

Kannattaa rukoilla perheen ylle Jumalan suojaa sillä jos vaimo ei ole uskossa niin saattaa tulla aikamoisia konflikteja nimenomaan siltä ei uskovan puolelta ja kerron kokemuksesta .Se pahan voima saattaa pahimmillaan tulla ihan sisälle taloon kun toinen avaa sille oven .Siis rukousta peliin ja tietysti rakkaudellista käytöstä rakasta kohtaan ,että ei mitään pillastumista tapahtuisi.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2018 16:57

*
Juhani, samoin mieheni ei ole uskossa. Moni uskova pitää siitä mahdottomana asiana, että Jumala antoi hänet vastaukseksi rukoukseeni ja vielä kaikki, millaisen miehen pyysin itselleni, täsmäsi miehessäni. No Jumalaa kiinnostaa koko perhekunta ja tekee töitä myös koko perhekunnassa pelastukseksi. Kun taivaan enkeli ilmestyi sadanpäällikölle Korneliukselle ja sanoi näin [Apo 11:14 kohdan mukaan] 'Hän puhuu sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja koko sinun perhekuntasi'.

Taivaan enkeli ei ole nähnyt Korneliuksen perhekunnan, niin silti hän mainitsi, että hänen perhekunta tulee saamaan pelastuksen - Sanojen kautta, joka synnyttää Hengen voimavaikutuksesta Jumalan aikaansaamaa uskoa perhekunnan sydämeen. Toisen Raamatun kohdan mukaan Jumala avaa sydämen vastaanottamaan Jumalan aikaansaamaa uskoa sydämeen [Room. 10:17, Apo 16:14]. Rohkaistava ja lohdullinen lupaus Jumalalta, joka on kiinnostunut koko perhekunnasta ja myös sinun vaimostasi. Raamatun mukaan vaelluksen kautta voitetaan uskosta osattoman puolison Jeesukselle.

Apo 11:14 Hän puhuu sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja koko sinun perhekuntasi.' RK

Samoin Paavali ei ole nähnyt vanginvartijan perhekunnan, jolle Paavali Silaksen kanssa sanoi, että 'Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi' [Apo 16:31].

1Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaisia omalle miehellenne, niin että nekin miehet, jotka eivät tottele sanaa, ilman sanojakin voitettaisiin vaimojen vaelluksen kautta,

2 kun he näkevät teidän puhtaan vaelluksenne jumalanpelossa. RK

No muutos miehessäni alkoi jo näkyä vaellukseni mukaan. Uskon Jumalan Sanaan, jonka mukaan Jumalaa kiinnostaa myös uskosta osaton puoliso, jossa Hän tekee töitä hänen pelastukseksi. Muuten joku vuosi sitten illalla istuin sängyssä selkäni seinää vasten ja samalla rukoilin, niin tunsin, miten Pyhä Henki laskeutui päälleni. Tunsin, miten minä upposin paksuun patjaan ja se meni matalaksi, niinkuin Pyhä Henki, joka on minussa, istahtaisi paksuun patjaan, niin se meni matalaksi.

Ja mieheni heräsi ja kysyi, kuka istuu sängyssä? Minä ihmettelin ja sanoin hänelle, että se on Pyhä Henki, joka istuu sängyssä. Hän näytti ihan olevan ällikällä lyöty ja meni takaisin nukkumaan. Minä ihmettelin, miten mahdollista, että hän tunsi Pyhän Hengen istahtavan sängyssä, kun Raamatun mukaan maailma ei voi nähdä Häntä, kuin me Jumalan lapset [Joh. 14:17]. Myöhemmin luin Raamattua ja tajusin, että Jumalaa kiinnostaa myös koko perhekunta, kuten oma puoliso. Niin muutos näkyi miehessäni, että hän tunsi jotain Jumalan yhteyden. Uskon, että sinun vaimosi myös tuntisi jotain yhteyden Jumalaan.

No muistan sinun asian ja vaimosi puolesta rukouksin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Huhti 2018 17:05

Juhani kirjoitti:
Vaimoni ei ole uskossa ja näkee iltaisin minun lukevan Raamattua. Häntä ei nämä asiat kiinnosta, eikä hän halua mitään niistä kuulla. Yritän vain rakastaa vaimoani ja yrittää kertoa sanan, pari Jeesuksesta, häntä mitenkään painostamatta. Rukoilen, että Herra koskettaisi häntä. Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla. Ehkä vaimoni ärtyy siitä, kun seurustelen nykyään usein Jeesuksen kanssa ja en ehkä huomioi häntä tarpeeksi? Lapset ovat jo isoja ja maailmalla. Heillekään en ole voinut kertoa kunnolla Jeesuksesta. Olen välillä surullinen ja tunnen olevani hyvin heikko.
Kukaan perheestäni tai suvustani ei ole uskossa. Ei edes vanhempani tai isovanhempani olleet. Taidan olla sukuni ainoa "musta" lammas.


Poimin tuosta mieltäni askarruttavan kohdan. Kirjoitit: "Tunnen silti monesti, miten henkivallat kotonani yrittävät riitauttaa ja sotkea suhdettamme - voin vain rukoilla!" On oikein että rukoilet kaikissa vaikeuksissasi, mutta johtuuko kotonasi syntyvät riidat henkivalloista? Eikö ne lähes aina synny inhimillisistä tekijöistä ts. lihan himoista. Ainakaan seuraavissa vastoinkäymisissä ei henkivalloilla tarvitse olla mitään tekemistä. Ne ovat (joiltakin osin) luetteloitu Galattalaiskirjeen luvussa 5. Katsotaanpas nyt ongelmia, joilla henkivalloilla ei tarvitse olla osaa ollenkaan. Tässä niistä luettelo:

"Lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa" Gal. 5:19-21. Näistä lankeemuksista ei tule syyttää henkivaltoja eikä luotua enkeliruhtinas Saatanaa. Olemme niistä jokainen aivan itse vastuussa, mutta mielellämme ne laittaisimme paholaisen päälle. Luulemme paholaisen panneen nämä lankeemukset eteemme, mutta Raamattu opettaa, että "jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee" Jaakob 1:14.

Olen huonossa kunnossa. Pyrin kuitenkin lähiaikoina vastaamaan Sinulle tuohon eksytykseen liittyvään kannanottoosi viewtopic.php?p=57005#p57005

Herran Jeesuksen runsasta siunausta ja varjelusta Sinulle veljeni Herrassa -olet usein mielessäni ja huokauksissani.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron