Totuus löytyy vain Raamatusta

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Huhti 2018 01:34

TOTUUS LÖYTYY VAIN RAAMATUSTA

Antakaa minulle anteeksi tietämättömyyteni näistä kristillisistä asioista, näin uutena uskovana kirkkoon tai mihinkään herätysliikkeeseen kuulumattomana ihmisenä. Haluan silti kertoa ja esittää mielipiteeni, jonka olen ymmärtänyt lukiessani Raamattua.

Miljoonat ihmiset noudattavat kristinuskoon kuuluvia tapoja ja oppeja, joista Raamatussa ei puhuta sanaakaan. Eli se tarkoittaa mielestäni sitä, että he ovat lisänneet omia oppejaan ja käsityksiään alkuperäiseen alkukristilliseen Raamatulliseen uskoon.
Mielestäni totuus löytyy vain Raamatusta sitä itse vilpittömästi tutkien, eikä uskoen kirkkojen, lahkojen ja kirkonisien kaikkea sakramentteja ja mystiikkaa. Haluan rohkeasti kyseenalaistaa monet asiat ja tutkia ovatko ne todellakin niin, sekä pitävätkö ne paikkaansa. Jos otamme vastaan kritiikittömästi kaikkia oppeja ja perinteitä tarkistamatta ensin niitä, niin silloin meidät on aivopesty ja olemme hakoteillä, kuin liukkailla jäillä.

Raamattu on Jumalan puhetta ihmisille, jonka ihmiset kirjoittivat sen Pyhän Hengen opastamina. Haluan pitää sitä ainoana lähtökohtana ja opastuksena myös kaikille kirjoittamani asioille.

Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen: 'Tämä' kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." (Matt.15:6-9).



Onko meidät tehty huijaamalla sekä meiltä lupaa kysymättä taivaskelpoisiksi?

Perisynti sanaa ei löydy ollenkaan Raamatusta. Sillä peloteltiin ennen kansaa, jotta ihmiset toivat lapsensa kastettavaksi ja liittymään kirkkoon, etteivät sentään helvettiin joutuisi. Ajattele, kun pienet vauvat syntyvät tähän maailmaan ja avaavat silmänsä, niin he ovat heti syntisiä ja Jumalan vihaamia perisynnin eli isiensä tekemien syntien tähden. Synti ei Raamatun mukaan kuitenkaan periydy, vaan se tulee vain omien tekojen kautta. Vauvat ovat syntyneet viattomina ilman syntiä, joten kirkon opetus kasteesta on mielestäni täysin Raamatun vastainen ja pelkkää huuhaata. Perisyntiopista pidetään kiinni, jotta saataisiin lapsikaste perusteltua ja siten saatua myös lisää jäseniä kirkkoon.
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. (Hes.18:20). Ihminen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan. Ei ihonvärin, ei rodun, ei isän tai muiden tekemien tekojen taikka ei edes perisynnin mukaan.
Jos kuvitellaan, että pelkkä kaste pelastaa ja tekee autuaaksi, niin miksi sitten tarvitaan ja lähetetään työntekijöitä ympäri maailman pelastusta saarnaamaan? Eikö olisi helpompi, järkevämpi sekä halvempi tapa tehdä ihmisiä nopeasti uskoviksi, vain kastamalla niitä? Valitettavasti Raamatun totuus on se, että ainoastaan usko pelastaa, eikä mikään vesikaste.
Raamatusta ei löydy yhtään esimerkkiä siitä, jossa olisi kastettu sylivauvoja tai kerrottu siinä jostakin perisynnistä. Löytyy vain esimerkkejä ihmisistä, jotka ottivat sanan vastaan (tulivat uskoon) ja sitten vasta heidät kastettiin. Näin tehtiin ennen alkuseurakunnan aikana, kristinuskon alussa.


Kolminaisuus

Kolmiyhteys ja kolminaisuus sanaa ei löydy Raamatusta. En ole löytänyt yhtään ainoata Raamatun kohtaa, jonka perusteella Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat kaikki yhtä suuria ja kaikkivaltiaita, sekä vain yksi ja sama persoona. Tämä on katolisen kirkkoisien kolminaisuusopin lisäys, joka on liitetty myöhemmin kristilliseen raamatulliseen uskoon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr.
On mielestäni täysi mysteeri, että ajatellaan Jumalan ja Jeesuksen olevan yksi ja sama persoona. He ovat Raamatun mukaan silti kuitenkin yhtä, mutta eivät yhtä suuria, koska vain Isä Jumala on suurin ja Kaikkivaltias.


Uskonnollinen petos

Monesti uskonnollisuus ja kirkolliset perinteet opettavat ihmisiä olemaan kunnon kansalaisia, rakastamaan lähimmäisiään ja elämään moraalisesti hyvää elämää. Nämä ovat kauniita ja hyviä asioita, mutta kuitenkaan emme voi sillä perusteella ansaita pelastusta ja taivaspaikkaa pelkästään omien tekojemme tai hyvin eletyn elämämme kautta. Se ei tuo kenellekään pelastusta eikä elävää yhteyttä Jumalaan, eikä edes Jumalan järkiperäisesti totena pitäminenkään tee ketään autuaaksi. Monesti kaavamaisten kirkonmenojen aikana pappi julistaa Jumalan antavan kaikki synnit anteeksi, vaikka ihminen ei katuisi ollenkaan tekojaan tai ei haluaisi tehdä mitään parannusta elämässään taikka ei uskoisi edes Jumalaankaan. Tämä ei ole Raamatun opetuksen ja sanan mukaista, vaan kaavamaista kirkonisien keksimää muotojumalanpalvelusta.


Raamatullinen usko

”Raamatun sanan todistuksen mukaan ihminen, joka tunnustaa ja haluaa hylätä syntinsä, uskoo Herraan Jeesukseen suullaan tunnustaen Jeesuksen Herraksi ja sydämessään uskoen, että Isä Jumala on herättänyt (nostanut ylös kuolleista) Jeesuksen kuolleista on sellainen ihminen, joka on pelastettu Jumalan armosta.”
(Petri Paavola : Ykseyden ja yhteyden perustukset)


Oma uskoon tulo

Kun usko tuli minuun, niin kaikki muuttui. Löysin yhteyden Jumalaan ja sain syntini anteeksi sekä sisäisen rauhan, synnyin hengellisesti uudelleen. Minusta ei tullut kunnon kirkollista kristittyä, eikä mallikelpoista helluntailaista hihhulia, eikä edes hyvää suomen kanansalaista – vaan aivan tavallinen Jumalaan luottava uskova, jonka Vapahtaja kerran armosta pelasti.


Usko on vain sinun oma valintasi

Jumala antoi ihmisille vapauden valita, sen mitä he haluavat tehdä elämällään ja ketä haluavat uskoa tai olla uskomatta. Hän ei ole mikään diktaattori tai tyranni. Hän ei pakota ketään.
Elämän tarkoitus on se, että ihminen löytäisi Jumalan elämäänsä ja tulisi pelastettua Vapahtajansa Jeesuksen Kristuksen kautta iänkaikkiseen elämään.
Hän on ilmoittanut sanassaan kaikille totuuden ja antanut kaikille ikuisen elämän mahdollisuuden.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Joh.3:16).

Sen parempaa tarjousta ei voi ihmisille tehdä.
Valinta on yksin sinun.

J.V.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2018 11:16

*
Amen! Hyvin sanottu sinulta, Juhani! Ja vielä Raamatun mukaisesti ajateltu. :thumbup:

Sakramentaalinen usko ei myös vie perille pelastukseen, kun jos uskon kohteena on ensisijaisesti sakramenttioppi. En myös jaksa ymmärtää, miksi kirjallisuutta tulee opetella ulkoapäin. En myös jaksa ymmärtää, miksei Raamattu yksin riitä - siinä Raamatun tuntemisessa. Ne ulkopuoliset tulkinnat eivät kuitenkin vie perille pelastukseen, samoin kirjallisuus ei vie pelastukseen. En jaksa ymmärtää, miksei he halua tutkia omaperäisesti Jumalan Sanan valossa, onko asia näin ja onko se Raamatun mukaista.

En vain jaksa ymmärtää, miksi lyödään tulkinnat heti lukkoon puolustettavaksi, että ne olisivat Raamatun mukaista ilman omaperäistä tutkimusta Sanan valossa. Se on ainut tapa pelastua ottamalla vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia, onko asia näin ja onko Raamatun mukaista. Jos ei oteta vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia, niin siinä on riski saada eksytyksen hengen - Jumalan salliessaan.

Niin eksytyksen hengessä ei pysty näkemään asiaa selkeästi enää ja siinä olisi vaarallinen riski, että jos pidetään yhä ulkopuolisia tulkintoja totuutena ja samoin kirjallisuuttakin. Tämä on kova ja huolestuttava paikka. Toivottavasti he ajassaan ennen Jeesuksen tulemusta tajuaisivat ja kääntyisivät takaisin Raamatun tuntemisen äärelle ja hylkäisivät sakramentaalisen uskon, niin pelastuisivat.

Harmi, että kirjoitukseni ei vaikuta lempeältä, vaikka kuinka yritän kovasti kirjoittaa lempeästi heidän pelastukseksi. Heidän pelastukseksi siinä kirjoituksessa täytyy näkyä se rakkaus, josta kirjoitan, mutta en voi katsoa sivusta, miten he eksyvät totuudesta. Rukoilin monesti, että osaisin kirjoittaa lempeästi. Jos haluatte, minua voi muistaa rukouksin, että osaisin kirjoittaa lempeästi ohjaten heitä totuuteen - takaisin Raamatun tuntemisen äärelle, niin he pelastuisivat. Kiitos etukäteen siitä!

No kun Raamatun tuntemisen äärellä Kristuksen Sanat alkaa sulautua sisimpään runsaasti ja alkavat vaikuttaa sisimmässään, niin siinä elää Sanan mukaan. Kuvitellaan, että Kristuksen Sanat ovat niinkuin palapeliä. Kun Raamatun tuntemisessa Kristuksen Sanat alkavat sulautua sisimpään runsaasti, niin siten palapelin tavoin ne alkavat yhdistää toisesta kohdasta toiseen kohtaan - pala palalta - siinä Raamatun tuntemisen äärellä, kunnes saa kokonaisen kuvan siitä Raamatun opetuksesta, jonka kautta löytää Raamatun tuntemisen. Se on tehokkaampi, kuin se, että opetellaan kirjallisuutta ulkoapäin lihallisesti ilman Pyhää Henkeä.

2Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Nostan esille erään uskonveljen kirjoituksen tuosta mietinnän aiheet -osiosta tänne. Siinä on myös hyvin vastattu häneltä.

eräs uskonveli kirjoitti:Minusta ei tullut kirkollista kristittyä, eikä mallikelpoista helluntailaista hillulia - vaan Jumalan lapsi. Jumalan rakkaus pelasti minut, ei mikään kirkko, lahko tai muut uskonnolliset yhdistykset.

Tämä siunaus on ollut suuri, koska tunnen pelastajani Jeesuksen. En ole sidottu uskonnolliseen valtaan, enkä pelkää heidän vetoomuksiaan: "kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Totuus on, että se ihminen joka löytää Raamatun Jumalan ja Jeesuksen omana pelastajanaan, saa sellaisen vapauden ja elämän, mitä kukaan ihminen ei voi häneltä riistää. Oli kyseessä sitten uskonto, saatana, synti tai vain itsestään liikoja kuvitteleva ihminen.

Pysykää Kristuksessa!
Niin ja amen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Huhti 2018 00:11

Juhani, oliko tuo aloitus ja teksti "TOTUUS LÖYTYY VAIN RAAMATUSTA" Sinun itse laatimasi kirjoitus vai lainaus joltakulta jonka nimikirjaimet ovat J.V?
Jukka
 

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Jukka » 05. Huhti 2018 22:07

Jukka kirjoitti:Juhani, oliko tuo aloitus ja teksti "TOTUUS LÖYTYY VAIN RAAMATUSTA" Sinun itse laatimasi kirjoitus vai lainaus joltakulta jonka nimikirjaimet ovat J.V?


Juhani ! Odotan kysymykseeni vastaustasi. Tahdon vastata tekstiisi, mutta haluaisin ensin tietää onko kirjoitus oma mielipiteesi (vasta lyhyen aikaa uskossa oltuasi), vai onko se jonkun toisen jo pidempään uskossa olleen näkemys.

Tältä päivältä kaikille nyt hyvää yötä, Jeesus myötä.

"Rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen, hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen".
Jukka
 

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Juhani » 06. Huhti 2018 01:52

^Jukalle
Olen noin vuoden päivät kerännyt sekalaista aineistoa ja mielipiteitä sekä Raamatun faktaa itseäni varten. Kun tulin uskoon (v.2016 lopulla), niin Raamatun sana ja silmäni aukenivat - näin totuuden sekä samalla myös yhden näyn. Olin alkuun kuin shokissa. En voinut uskoa, että kristillisyydestä ja Raamatun sanan totuudesta voi olla niin monta erilaista käsitystä sekä niin paljon harhakäsityksiä ihmisten kesken. Halusin kertoa muillekin näkemäni Raamatun totuuden! Halusin alunperin kirjoittaa vain itselleni muistiinpanoja lukemistani monista eri tärkeistä asioista, mutta sitten minulle tuli myöhemmin halu jakaa kirjoitukseni ja mielipiteeni myös muidenkin kanssa.

Olen yrittänyt kertoa asioita pääasiassa omin sanoin ja kertoen oman näkemykseni asioista. Kirjoitus on pääasiassa omaa, mutta myös pätkiä lainattua tavaraa eri lähteistä. En enää oikein itsekään muista kaikkia lauseita, jotka olen lainannut ja mistä. Yhdistin näistä kaikista oman mielipiteeni asioista. Pyydän anteeksi, jos olen joitakin loukannut tai jotenkin menetellyt väärin. Tarkoituksenani ei ole mitenkään tuoda esiin itseäni. En ole mikään kirjoittaja, vaan heikko ja erehtyväinen uusi luomus Kristuksessa. Yhdistin monista eri muistiinpanoistani tämän kirjoituksen ja lisäsin siihen lopuksi sopivana pitämäni otsikon. Rukoilen ja toivon, että Raamatun ilmoittama totuus ja sanoma pelastuksesta tulisi jotenkin kirjoituksestani esille. Nimikirjaimeni on J.V.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Huhti 2018 18:52

Juhani kirjoitti:^Jukalle
Olen noin vuoden päivät kerännyt sekalaista aineistoa ja mielipiteitä sekä Raamatun faktaa itseäni varten. Kun tulin uskoon (v.2016 lopulla), niin Raamatun sana ja silmäni aukenivat - näin totuuden sekä samalla myös yhden näyn. Olin alkuun kuin shokissa. En voinut uskoa, että kristillisyydestä ja Raamatun sanan totuudesta voi olla niin monta erilaista käsitystä sekä niin paljon harhakäsityksiä ihmisten kesken. Halusin kertoa muillekin näkemäni Raamatun totuuden! Halusin alunperin kirjoittaa vain itselleni muistiinpanoja lukemistani monista eri tärkeistä asioista, mutta sitten minulle tuli myöhemmin halu jakaa kirjoitukseni ja mielipiteeni myös muidenkin kanssa.

Olen yrittänyt kertoa asioita pääasiassa omin sanoin ja kertoen oman näkemykseni asioista. Kirjoitus on pääasiassa omaa, mutta myös pätkiä lainattua tavaraa eri lähteistä. En enää oikein itsekään muista kaikkia lauseita, jotka olen lainannut ja mistä. Yhdistin näistä kaikista oman mielipiteeni asioista. Pyydän anteeksi, jos olen joitakin loukannut tai jotenkin menetellyt väärin. Tarkoituksenani ei ole mitenkään tuoda esiin itseäni. En ole mikään kirjoittaja, vaan heikko ja erehtyväinen uusi luomus Kristuksessa. Yhdistin monista eri muistiinpanoistani tämän kirjoituksen ja lisäsin siihen lopuksi sopivana pitämäni otsikon. Rukoilen ja toivon, että Raamatun ilmoittama totuus ja sanoma pelastuksesta tulisi jotenkin kirjoituksestani esille. Nimikirjaimeni on J.V.


Kiitos vastauksesta. Laitan Sinulle yksityisviestiä, kun saan voimia hiukan pidempään kirjoittaa. Aloituksessasi on kohtia joiden arviointia en tahdo tuoda kaikkien luettavaksi ja reposteltavaksi, ainakaan ennen kuin yhdessä niitä katsomme, arvioimme ja koettelemme.

Hyvää viikonloppua Sinulle ja rakkaillesi.
Jukka
 

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Huhti 2018 12:09

*
Tuli mieleen se Raamatun kohta, jonka mukaan tietää Jumalan tuomiota siitä, että väännetään valheen totuudeksi ja väitetään valheen totuudeksi.

Mitä valheeseen tulee, minä näin unta, jossa toisen vieraan miehen väitetään minun omaksi mieheksi, jota en tunne ja minussa nousi se kiivaus, että on törkeä väittää vierasta miestä minun omaksi mieheksi. Muut väittivät sitä miestä minun omaksi aviomieheksi ja se vieras mies seisoo odottaen, että ottaisin hänet luokseni, mutten ottanut ja lähdin etsimään omaa miestäni siinä unessani. Niin ymmärrän itse Jumalaa, miltä Hänestä tuntuu, kun valheen väitetään Hänen omaksi opiksi. Raamatun mukaan Hän on kiivas Herra.

Miten voi välttyä törkeältä vääntämiseltä, johon ei syyllistyisi Herran pyhässä pelossa tietäen, että Hän ei katso henkilöön tuomitessaan? Kun Raamattu on ainut yli kaikkea auktoriteetti ja painoarvo, sen tulisi olla kaikessa aina ensisijainen tutkimuksen kohde, johon tulisi turvautua tutkiskellen mitä tahansa opin kanssa, onko se oppi raamatullinen.

Se osoittaa, että ottaa vastaan rakkautta totuuteen, joka on hänen uskonsydämen ensisijainen rakkauden kohde, nimittäin Jumalan Sana [Raamattu, joka on yli kaikkea auktoriteetti ja painoarvo]. Raamattu kertoo, että kun totuuteen rakkautta vastaanottamalla pelastuu. Se on siis ainut tapa pelastua eksytyksiltä.

Jos lyödään minkä tahansa opin lukkoon ollenkaan tutkimatta Raamatun kanssa, saa siinä tapauksessa on riski saada eksytyksen hengen, niin siinä ei pysty enää erottamaan totuuden valheesta. Vakava paikka. Ja kun se mitä tahansa oppi paljastuu valheeksi, jota hän väittää totuudeksi, se paljastuu, että on eksyksissä, Hän on aina uskossa eksynyt, sillä hänen uskon sydämen rakkauden kohde ei ole Jumalan Sana [Raamattu, joka on yli kaikkea auktoriteetti ja painoarvo]. Vakava paikka!

No jos sinä havaitset sinun uskonveljen tai sisaruksen eksyvän totuudesta, kun sinä ojennat häntä kohtaan lähimmäisenrakkaudellisesti, joka paljastuu, että sinähän rakastat totuutta ja että Jumalan Sana on sinun uskonsydämen ensisijainen rakkauden kohde. Mutta kun joku ojentaa esimerkiksi sinua ja hän paljastuu, että Jumalan Sana ei ole hänen uskonsydämen rakkauden kohde, vaan mitä tahansa oppi. Niin Raamatun mukaan häntä varoitelkaa lähimmäisenrakkaudesta kerran tai kahdesti ja Raamattu kehottaa välttämään häntä. Sinä paljastut, että sinähän rakastat totuutta, ja toimit lähimmäisenrakkaudesta häntä kohtaan varoitettuasi häntä siitä vieraasta opista.

Kun yksi uskonsisar tuossa FB-ryhmässä laittoi tekstikuvan, jossa lukee; 'Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko (Gal. 5:6)'. Siten siinä oli myös keskustelu, jota minä luin. Huomasin, että heille ei merkitse totuus, vaan että rakkaudessa vaikuttava usko, joka on kaikista tärkeintä. Minä kirjoitin siihen kommentoimalla; 'on kahdenlainen rakkaus. Rakkaus on totuuden nojalla ja on toisenlainen rakkaus, joka ei tule totuuden nojalta'. Minä vain heitin herättävän mietinnän aiheen, että on kahdenlainen rakkaus.

Kristuksessa ei hyödytä mitään ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan että Kristuksessa tärkeää on rakkaudessa vaikuttava usko [Gal. 5:6]. Kristuksesta ei lähde valheellinen oppi, vaan että Kristus on täynnä armoa ja totuutta. Kun rakkaudessa vaikuttava usko joko totuuden nojalla tai minkä tahansa vieraan opin nojalla. Siksi kirjoitin, että on kahdenlainen rakkaus.

No voidaan muistaa sisarusta rukouksin, jos halutaan. Kiitos, kun muistatte häntä rukouksin! Herra tietää, kuka hän on. Minä olen rukoillut ja vielä rukoilin tänään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Huhti 2018 23:56

Niin, Raamattu sanoo, että meidän pitää rukoilla Isä Jumalaa. Jeesus sanoi myös niin. Mistä löytyy Raamatunjae siitä, että meidän pitää rukoilla Jeesusta Isä Jumalan sijasta? Kuka on kehoittanut niin tekemään ja missä kohtaa Raamatun sanassa kehoitetaan tekemään niin?
Haluaisin mielenkiinnolla kuulla siihen perustelut. Olen utelias.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Huhti 2018 00:22

Juhani kirjoitti:Niin, Raamattu sanoo, että meidän pitää rukoilla Isä Jumalaa. Jeesus sanoi myös niin. Mistä löytyy Raamatunjae siitä, että meidän pitää rukoilla Jeesusta Isä Jumalan sijasta? Kuka on kehoittanut niin tekemään ja missä kohtaa Raamatun sanassa kehoitetaan tekemään niin?
Haluaisin mielenkiinnolla kuulla siihen perustelut. Olen utelias.


Jeesus opetti näin: "Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen" (Joh. 14:14). Perustelut neuvon kysymään Herralta Jeesukselta, koska olen aistivinani ylimielisyyttä kysymyksessäsi?

Jumalalta voi odottaa saavansa mitään jos ei pyydä ja ano Jeesuksen nimessä. Raamattu tekee tämän selväksi; vain luonnollinen ihmisemme ja paholainen pyrkivät selittämään sen toisin ja tekemään tyhjäksi Jumalan armon Kristuksessa.

Ymmärrätkö Juhani mitä merkitsee pyytäminen Jeesuksen nimessä?
Jukka
 

Re: Totuus löytyy vain Raamatusta

ViestiKirjoittaja Juhani » 08. Huhti 2018 00:40

En ole mielestäni ylimielinen, vaan utelias. Joskus on vain hyvä koetella kaikkea, koska Raamattu kehoittaa tekemään niin.. Siihen on myös muiden pakko taipua, ilman herneen työntämistä nenään. Jeesus opetti rukoilemaan Isää Jeesuksen nimessä. En tiedä missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jeesus olisi pyytänyt rukoilemaan itseään Jumalan sijasta. Hän kehoitti aina rukoilemaan Isää hänen nimessään. Rukoiletko itse Jeesusta, vai raamatullisesti Jumalaa Jeesuksen nimessä? Mitä Raamattu siitä sanoo? Oletko varma , että olet toiminut oikein? Koettelen uskoasi :wise3: ja omaani myös.

"Ymmärrätkö Juhani mitä merkitsee pyytäminen Jeesuksen nimessä?"
Pyyntöä Isä Jumalalle, Herran Jeesuksen nimessä.
Ja juuri sitä, tähän keskusteluun pyydän.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Seuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron