Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2018 22:46

*
Ok, Jukka. minä en halua tuomita, eikä minulla ole oikeus tuomita. Ymmärrän, ettei kukaan ihmisistä voi sietää tuskia ja siedättömiä kipuja, niin morfiinista saa kipujen lievitykseen. Minua mietityttää ne päihdyttävien aineiden vaikutukset, koska morfiini luokitetaan kuulemma huumeisiin, jotka ovat oopium ja heroiini ja morfiini. No toivon, että sinä saat paljon apua morfiinista ja rukoilen sinulle toipumista ja voimia toipumiseen. Tässä olisi linkki, jonka mukaan morfiini on luokitettu huumeisiin.

En tarkoita pahoittaa mieltäsi. No jos Jumala katsoo morfiinia sallittavaksi kipulääkkeeksi, se on hyvä juttu ja humala ei kai ole haitaksi. Anteeksi, en osaa pukeutua sanoilla asialliseksi, en tarkoita loukata sinua tällä kirjoituksellani. Minua kuitenkin vaivaa vaikutukset, jotka saa päihdyttämään. Olisi hyvä tietää etukäteen, voiko uskova käyttää morfiinia?

https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/huumeet-ja-muut-paihdyttavat-aineet/opiaatit-morfiini-ja-heroiini
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juhani » 20. Maalis 2018 23:09

Toivotan sinulle Jukka pikaista paranemista ja muistan sinua rukouksin!

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa... (1.Kor. 12:26).
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 20. Maalis 2018 23:16

Kivuissa saattaa olla sellainen helvetillinen olotila on kokemusta ...paranemista Jukka ja toivotaan ,että Jeesus kuulee rukous pyynnön ja armahtaa kivuissa olevaa.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Maalis 2018 23:30

Aamu-Usva kirjoitti:Voimia Jukalle! :hearts:
Minullakin tulee kännykällä näpyttäessä usein kirjoitusvirheitä. Jukasta meinaa aina tulla kukka :hugehug:


Heh, olen itsekin kuitannut asiakirjoja sekä Kukka Virtanen että Hukka Virtanen, viimeksimainittu osuukin kuin nyrkki silmään :lol:

t. jukka-hukka-rukka, repsahtanut kedon kukka
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Maalis 2018 23:48

Kiitos Juhani, MrKerimäki, Vaisuliini ja kaikki muut, jotka olette muistaneet minua rukouksissanne. Rukous voi paljon, kuten joku on jossain sanonut: "Rukous liikuttaa Herran sydäntä ja kättä, sillä Hän on armahtavainen ja laupias lapsillensa!" (Loppuosa taisi olla oma lisäykseni, mutta totta sekin on).

"Hän onneen meidät ohjaa
jos joutuu johdantaan.
Sen rakkauden pohjaa
ken pystyis koskaan tutkimaan."
Jukka
 

Re: Uskonveljien kirjoitukset

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Maalis 2018 12:52

*
Jumala on rakkaus ja kuka rakastaa on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Ihmisellä ei ole Jumalan rakkautta itsessään, vaan hänen täytyy uudestisyntyä Jumalan Pyhästä Hengestä, vastaanottaakseen Jumalan rakkauden. Kun ihminen on vastaanottanut Pyhän Hengen ja Jumalan rakkauden sydämeensä, ihmisen tehtävä on rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään. Me opimme Jumalalta kuinka meidän tulee rakastaa ja Pyhä Henki ohjaa meidät rakkauteen.

1Joh. 4:7
Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

Joh. 5:42
mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.

Room. 5:5
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

-Elmeri Ruotsalainen-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Maalis 2018 14:19

vaisuliini kirjoitti:
Haluaisin nostaa esille erään uskonveljen kirjoituksen täksi päivän ajatukseksi:

Tunnetko identiteettisi, kuka olet Kristuksessa? Tiedätkö auktoriteetin, joka meille on annettu Kristuksessa?
Jollet tunne, niin olet pulassa, kun kohtaat vuoria vaikeuksia, mitä elämässä tulee vastaan. Mutta jos tunnet
identiteettisi ja auktoriteettisi, niin olet vuoren yläpuolella, etkä jää vaikeuksiin sen kanssa.


Tiedättekö oman identiteettinne, ketkä olette Kristuksessa? Ja tiedätte auktoriteetin? Kertoisittehan?
:pc:


Epäilen tuollaisen opetuksen kuuluvan menestys- ja valtateologian piiriin.

JK. Käsitykseni mukaan termit "auktoriteetti" ja "identiteetti" ovat filosofian ja psykologian termejä.
Identiteetti tarkoittaa ihmisen sisintä olemus (ominta ominaislaatua, joka erottaa kaikista muista).
Auktoriteetti merkitsee vaikutus- ja käskyvaltaa, joka jollekin muodostuu tietojensa, asemansa tai henkilönsä tähden.

Näin minä nuo termit ymmärrän. Olen ollut useissa tilaisuuksissa ja tilanteissa, joissa uskovat ovat luulleet omistavansa auktoriteetin parantaa tai ajaa ulos pahoja henkiä ja epäonnistuneet. "Heidän tähtensä Jumalan nimi tulee pilkatuksi." Voi kunpa uskaltaisimme katsoa totuutta silmiin ja luopua itsepetoksestamme. Tämän enempää en osaa tähän nyt kirjoittaa; varmuuden vuoksi sanon vielä, että olen uskossa oloni aikana saanut muutamia kertoja olla todistamassa kuinka Jeesus pelastaa, parantaa ja vapauttaa pahoista hengistä. Riemullisia muistoja ja arvokkaita helmiä!
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2018 19:53

'
Jukka, se kuulostaisi kyllä menestysteologian opilta, muttei ole, koska yksityisviestillä hän kertoi minulle, ettei ole itse niitä menestysteologian uskovia. Siksi varmuuden vuoksi otin selvää siitä jo.

No muuten... kuukauden päästä eli huhtikuussa 14 päivänä lähden porukan kanssa taas Saksaan, kiertäen pitkin alankomaihin ja Englantiin asti ja siten toukokuussa taas ulkomaille....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonveljien kirjoitukset

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2018 19:55

*
Terveessä uskossa elävä Jumalan lapsi, elää Jumalan rakkaudesta käsin, kaikkia ihmisiä kohtaan. Tämä merkitsee Jumalan totuuden ja armon esillä pitämistä, sanoin ja teoin.

Sydämen asenne tulisi olla Jeesuksen rakkaus, kaikkia ihmisiä kohtaan, että he pelastuisivat pois synnistä; ja Jumalan rakkaus uskonveljiä ja sisaria kohtaan, että Jumalan hyvyys ja siunaus tulisi heidän elämään, Jumalan tahdon mukaisuudessa. Terve ja ehyt ihmissydän Herrassa, rukoilee aina hyvää uskovien kohdalle, ei pahaa. Sydämessä on aina pohjavireenä totisen Jumalan siunauksen tuleminen uskonveljien ja sisarien elämään.

Katkeruus ja viha, ei ole Jumalasta. Viha syntiä kohtaan on loppujen lopuksi syvä murhetta, synnin vankina olevan ihmisen puolesta, että hän pelastuisi - sekä saatanan tekojen tuomitsemista Sanan totuudessa.

Koetelkaamme sydäntämme Herran edessä, mikä motivaatio meitä hallitsee; onko se totuudellinen ja pyhä Jumalan rakkaus, vai lihallinen viha, katkeruus sekä väärä tuomiohenki.

P.K.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Ariel » 23. Maalis 2018 08:18

Minusta raamatun mukainen auktoriteetti ja identiteetti Kristuksessa tarkoittaa, että olemme Jumalan lapsia ja palvelijoita. Emme voi olla lapsia ja saada lapsen oikeuksia ilman että identiteettimme on Kristuksessa. Emme voi palvella Jumalaa ilman että auktoriteettimme on Kristuksessa. Tätäkin kirjoitan Kristuksen auktoriteetilla. Asia voidaan ymmärtää väärin ja alkaa tekemään omia päähänpistoja väittäen että toimitaan Kristuksessa, mutta ei silloin oikeasti olla Kristuksen antamassa auktoriteetissa ja identiteetissa. Kun asia ymmärretään oikein niin silloin näitä sanoja voidaan käyttää ja raamatusta löytyy voimakkaat perusteet kummallekin.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron