Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Maalis 2018 08:59

"Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä. Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat (Jes.25:6-7)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Maalis 2018 12:05

Aamu-Usva Raamattua lainaten kirjoitti:"Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä. Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat (Jes.25:6-7)."


Tämä on eräs niistä monista Vanhan Liiton aikaisista ennustuksista, jotka käänsivät hurskasten katseet kohti Siionin vuorta ja siellä tapahtuvaa lunastusta. Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta Testamenttia. Kaiken tarpeellisen he löysivät VT:n pyhistä kirjoituksista ja siitä uuden elämän täyteydestä, joka oli vallannut heidän sydämensä. Paavali viittasi tähän Jesajan kirjan ennustukseen korinttilaisille kirjoittaessaan (2.Kor. 3:15ss).

Toki jo kauan ennen Jesajan ja muiden kirjaprofeettojen aikaa sai Aabraham katsella Golgatan ihmettä ollessaan uhraamassa poikaansa Moorian vuorella (1.Moos. 22:1-18). Siellä Aabraham näki kauas tulevaisuuteen; näki Jeesuksen ja hänet Jumalan uhrikaritsana. Jeesus sanoi juutalaisille: "Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi" (Joh. 8:56).

JK. Moorian vuori on Vanhassa testamentissa esiintyvä paikannimi, joka todennäköisimmin tarkoittaa Jerusalemin Temppelivuorta. Salomo rakensi vuorelle ensimmäisen temppelin. Juutalaisen perimätiedon mukaan Moorian maassa oleva vuori, jossa Abrahamin oli uhrattava Iisak, oli juuri tämä sama vuori.
Wikipedia https://fi.wikipedia.org/wiki/Moorian_vuori
Jukka
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Maalis 2018 13:20

Minä pysähdyin tänään aamulla varmaan ensimmäistä kertaa kunnolla juuri näihin Jesajan kirjan jakeisiin. Puhdas voimaviini poistaa peitteen niin että me näemme. Tuo voimaviini puhuu minulle Jeesuksen verestä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka » 05. Maalis 2018 08:05

Aamu-Usva kirjoitti:Puhdas voimaviini poistaa peitteen niin että me näemme. Tuo voimaviini puhuu minulle Jeesuksen verestä.


Mistä sitten puhuu Jeesuksen veri? Vai onko se nykyisin pelkkä uskovaisten viljelemä klisee? Ei tästä kovin pitkää aikaa ole, kun joku innokas veli rukoili kokouksessa toistaen tuon tuostakin sanoja "Jeesuksen nimessä ja veressä". Se alkoi tuntua pahalta, matramaiselta hokemalta.

{Kun tässä tätä pohdiskelen niin en tarkoita, että sinä Aamu-Usva moiseen pakanalliseen monisanaisuuden hokemiseen ja Herran nimen turhaan lausumiseen syyllistyisit, mutta sellaista tapahtuu uskonnollisessa maailmassa paljon... kuin Karmelin vuorella, jossa profeetat huusivat Baalin nimeä, mutta "ei vastausta, ei vaarinottoa".}
Jukka
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Maalis 2018 22:05

Tutkimattomia ovat Herran tiet.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Maalis 2018 08:31

Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,
että jokainen suu tukittaisiin
ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;
sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,

se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan
sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi
uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
sitä, että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.


Paavalin kirje roomalaisille, luku 3, jakeet 19-26
Jukka
 

Re: Uskonveljien kirjoitukset

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Maalis 2018 08:14

Uskonveljemme Paavali kirjoittaa kirjeessään kolossalaisille toivovansa, että meidän uskovien sydämet, "yhteenliitettyinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä (Kolme.2:2-3)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Maalis 2018 21:30

*
MESSIAAN HAAVAT PUHUVAT HÄNESTÄ PELASTETTUJEN YSTÄVÄNÄ; HÄN OTTAA KAIKEN KÄRSIMYKSEN SEKÄ TUOMION JA VOITTAA SEN RAKKAUDELLAAN

"Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut" - Jes.53:5

Hepreaksi tämä jae menee: "musar shelo'menu alav, uva'chavurato nirpa-lanu" - josta voimme huomioida sanan "chavu'ra" [חבורה], eli "haava" (kirjaimellisesti "verille-asti-tehty-viilto/sivallus").

Tiedämme, että Jeesus tuli Jumalana ja Jumalan Poikana ihmiseksi. Hän jakoi täyden ihmisyyden osan; sen tuskat, kyyneleet, kärsimyksen sekä kiusaukset - kuitenkin ilman syntiä. Mutta mitä HÄN jakoi haavoissaan?

Voisimme sanoa tästä paljon, hyvin paljon. Mutta ottaaksemme jotakin tärkeää esille, näemme että "haavat" > "chavu'ra" [חבורה], rinnastuu hepreassa sanaan "ystävä" "cha'ver" [חבר]. Se miksi Jeesusta lyötiin haavoille, ja rikottiin ruumiillisesti verille - oli "ystävyyttä" syvässä merkityksessä: samaistua täysin ihmisen osaan ja liittyä siihen. Tätä on vaikeaa sanoin kuvata. Synti tuomittiin Jeesuksen yllä, ja HÄNEN haavojensa kautta meille annettiin pelastuminen ja parantuminen; Jumalan armo ja rakkaus.

Johanneksen evankeliumissa 15 luvussa Jeesus sanoo tämän:

12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. 13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. 14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. 15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. 16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. 17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.

Hänen rakkautensa velvoittaa myös meitä rakastamaan toisiamme. Joudumme paljon kärsimään toisiamme, joskus haavoille asti, mutta rakkaus kärsii - eikä muistele kärsimäänsä pahaa.

Hepreassa "chaver" "ystävä" on 210 lukuarvoltaan, ja Jes.53:5 liittyen, myös nimi יוצדק (HERRA on vanhurskas) on lukuarvoltaan 210.

P.K
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2018 09:25

*
Moni sanoo, että pitää keskittyä vain Herran Jeesukseen, ei harhaoppeihin. On totta, että tulee keskittyä vain Herraan Jeesukseen, ei harhaoppeihin. Se myös tulee muistaa ja ymmärtää, että jos yksikin lammas on laumasta kadonnut ja eksyksissä, niin Herra Jeesus haluaa palauttaa eksyneen lampaan takaisin Herran laumaan syömään väärentämätöntä sanaa, sellaista sanaa, joka on totuuden mukaista. Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen rakkaus haluaa etsiä ja palauttaa eksyneen lampaan takaisin totuuden tielle, jonka sydän on taakoitettu ja eksytetty valheeseen perustuvilla opetuksilla. Kun Herra Jeesus rakkaudessaan löytää eksyneen lampaan, niin Hän asettaa parannuksen tehneen ja nääntyneen lampaan hartioillensa ja iloitsevana sekä riemuitsevana kantaa lampaan takaisin laumaansa.

Me kaikki olemme vajavaisia ja erehtyväisiä myös minä, joten olkaamme armollisia toinen toisillemme, mutta olkoon rakkautemme Jumalaan ja lähimmäisiimme sekä osallisuus Jumalan armoon Pyhässä Hengessä sellaista, joka ojentautuu ja kohtaa lähimmäisensä sävyisyyden Hengessä, mutta aina Jumalan sanan totuuden mukaisesti. Olen todella murheellinen siitä, että monet aikamme sananjulistajat ja seurakunnan vastuuhenkilöt pakenevat vastuutaan eivätkä puutu julkisesti millään tavalla siihen miten nykyään Jumalan seurakuntaa niin monella tavalla pyritään eksyttämään. Hiljaisuus ja vaikeneminen on monille uskoville myöntymisen merkki ja kun ja jos sananjulistajat ja seurakunnan vastuuhenkilöt vaikenevat harhaopeista, niin he vaikenemisellaan ovat osallisia eksytykseen, joka turmelee monien uskon. Onneksi on niitäkin sananjulistajia ja seurakunnan vastuuhenkilöitä, jotka uskaltavat julkisesti paljastaa harhaoppeja, mutta heitä on liian vähän.

Eksyneelle tulee antaa mahdollisuus parannuksen tekoon ja totuuden tielle palaamiseen ja se on eksyneen oma ratkaisu haluaako hän jäädä eksyksiin vai palata takaisin totuuden tielle. Jos tiedämme totuuden ja siitä huolimatta pakenemme vastuuta, emmekä halua auttaa eksynyttä takaisin totuuden tielle, olkoon vastuun pakenemisen syy mikä tahansa, niin me emme vaella Pyhän Hengen vaikuttaman rakkauden ja totuuden mukaan, vaan pelkäämme omaa mainettamme ja olemme ihmispelon vallassa sekä samalla osallistumme ja sallimme sen kuinka vihollinen raatelee ja tuhoaa eksyksissä olevaa lähimmäistämme.

Jumala on rakkaus ja totuus. Jumalan sydämessä vaikuttava rakkaus ja totuus ei salli jättää eksynyttä lammasta vihollisen käsiin, vihollisen raadeltavaksi ja tuhottavaksi synnin valheilla ja vääryyksillä. Jumalan hyvyys, rakkaus ja totuus on päättänyt tehdä kaikkensa tuodakseen eksyneen lampaan takaisin totuuden tielle. Koska meidän uskovien sydämessä asuu ihan oikeasti Pyhä Henki, Jumalan rakkaus ja totuus, niin myös me haluamme toimia samalla tavalla kuin Jumala toimii eksyneen lampaan kanssa, koska todelliseen Kristus keskeiseen uskonelämään kuuluu eksyneen palauttaminen takaisin totuuden tielle.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2018 15:32

*
Näin se oli. Minusta ei kukaan ihminen olisi koskaan, millään hinnalla saanut kristittyä. Yksinkertaisesti kristinusko oli minulle haisevaa tekopyhyyttä, jota vihasin. Vihasin myös Jumalaa, koska luulin että Hänkin on tekopyhä valehtelija.

Kun kohtasin Jeesuksen kaikki muuttui. Minusta ei tullut kirkollista kristittyä, eikä mallikelpoista helluntailaista hillulia - vaan Jumalan lapsi. Jumalan rakkaus pelasti minut, ei mikään kirkko, lahko tai muut uskonnolliset yhdistykset.

Tämä siunaus on ollut suuri, koska tunnen pelastajani Jeesuksen. En ole sidottu uskonnolliseen valtaan, enkä pelkää heidän vetoomuksiaan: "kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Totuus on, että se ihminen joka löytää Raamatun Jumalan ja Jeesuksen omana pelastajanaan, saa sellaisen vapauden ja elämän, mitä kukaan ihminen ei voi häneltä riistää. Oli kyseessä sitten uskonto, saatana, synti tai vain itsestään liikoja kuvitteleva ihminen.

Pysykää Kristuksessa!

P.K.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron