Rikas

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Heinä 2013 11:29

Mä luulen että Suomessa valitetaan köyhyydestä vain siksi että sosiaali-avustus ei riitä siihen että päästäisiin joka Pe joka La istumaan baariin ja kiskomaan kaljaa:o(:o( Tämä maa oikeasti tulee kuolemaan VIINAAN=(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Heinä 2013 11:47

"Suomalaiset mukaan megalottoon - voitto voi nousta 90 miljoonaan euroon"

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_mukaa ... on/5372923

"Veikkaus lähtee mukaan useissa Euroopan maissa toimivaan uuteen lotto-peliin, jonka päävoitto voi enimmillään nousta 90 miljoonaan euroon.

Eurojackpot-peli on suunniteltu avattavaksi ensi keväänä. Pelaajia on kahdeksassa maassa, joissa asuu yhteensä yli sata miljoonaa ihmistä.

Sopimus uudesta pelistä allekirjoitettiin myöhään tiistai-iltana Helsingissä, jossa on koolla yli 500 eurooppalaista rahapelialan ammattilaista.

Eurooppalaisen loton arvonta on suunnitteilla perjantaiksi. Veikkauksen mukaan Helsinki nauttii vahvaa kannatusta arvonnan sijoituspaikaksi.

Veikkauksen toimitusjohtajan Risto Niemisen mukaan yhteistyö avaa suomalaisille mahdollisuuden tavoitella turvallisesti todellisia megapotteja.

Uuden arvontapelin järjestäjinä on näillä näkymin yli 20 kansallista peliyhtiötä."

Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 30. Heinä 2013 16:42

Raamatullinen "sosiaaliturvasysteemi" (sain Raamatunpaikat Tero Kaskelta):

Työttömyyskorvaus:

"Kun te korjaatte eloa maastanne, niin älä leikkaa viljaa pelloltasi reunoja myöten äläkä poimi tähkäpäitä leikkuun jälkeen. Älä myöskään korjaa tyhjäksi viinitarhaasi äläkä poimi varisseita marjoja, vaan jätä ne köyhälle ja muukalaiselle. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3 Mooseksen 19:9, 10 FINPR)

Nälkiintyneen selviäminen:

"Kun tulet lähimmäisesi viinitarhaan, niin saat syödä rypäleitä, minkä mielesi tekee, kunnes olet saanut kylläsi, mutta älä pane mitään astiaasi. Kun tulet lähimmäisesi viljapellolle, niin saat kädelläsi katkoa tähkäpäitä, mutta sirppiä älä heiluta lähimmäisesi viljapellolla." (5 Mooseksen 23:24, 25 FINPR)

Tilapäisen hädän hoito:

"Älä pane veljeäsi maksamaan korkoa rahasta tai elintarpeista tai muusta, mitä korkoa vastaan lainataan. Muukalaisen saat panna korkoa maksamaan, mutta et veljeäsi, että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua kaikessa, mihin ryhdyt, siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi." (5 Mooseksen 23:19, 20 FINPR)

Apu sairauden tuomaan umpikujaan, viimesijainen sosialituki:

"Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele." (Luukkaan 12:33 FINPR)

"Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt. Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on." (5 Mooseksen 15:10, 11 FINPR)
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Maalis 2016 10:22

toni t kirjoitti:En ole kerennyt lukea tämän ketjun kommentteja kuin muutaman mutta lyhyesti kerron muutaman ajatuksen joka minulla tulee aiheesta mieleen. Jeesukseen uskovien ei tulisi kerätä rikkauksia tähän maailmaan vaan Jumalan tykö. Rikkauksia joita koi eikä ruoste pääse turmelemaan kerätään hyvien tekojen kautta. Kun avustamme köyhiä ja vähäosaisia niin keräämme rikkauksia taivaaseen.

Jeesuksen oman tulisi olla valmis aina avustamaan ja antamaan apua sitä tarvitseville sen mukaan kuin kykenee. Maailma on pahan vallassa ja maailmassa on paljon epärehellisyyttä ja sellaista jossa toiset matkustaa toisten siivellä jne.. Jeesuksen omien ei mielestäni tulisi valittaa sellaisesta että "miksi toinen saa tehdä noin ja minä en".. jne..

Jeesuksen omien tulisi ajatella mielestäni niin että Jumla näkee koko ajan kaiken. Ei sillä ole väliä jos me joudumme kärsimään epäoikeudenmukaisuutta tässä ajassa sillä Jumala näkee sen ja Hän auttaa meitä ja antaa meille ajallaan oikeudenmukaisen palkan kärsimyksistämme. Jeesuksen omien tulisi olla valmiita auttamaan ja tehdä Jeesuksen tekoja myös pahoille ja kiittämättömille vaikka se inhimillisesti katsottuna olisikin epäoikeudenmukaista Jeesuksen omaa kohtaan. Sillä Jeesuksen oman ei tule kerätä aarteita ja rikkauksia tähän maailmaan vaan Jumalan tykö taivaaseen.


Kiitos kirjoituksestasi Toni, olen samaa mieltä mitä olet tuohon ylle kirjoittanut.


Matteus 6:

19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.

21. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

22. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.

23. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

24. Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.

29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?

31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'

32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Maalis 2016 10:38

Kyllä asia on juuri niin kuin Toni kirjoitti ja kiitos, Pekka, ihanasta Raamatun paikasta!
"Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne (1.Kor.6:7)?"
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 17. Huhti 2016 00:00

Olen uskonvaellukseni aikana elänyt puutteessa ja yltäkylläisyydessä, on ollut aikoja jolloin ollaan saatu elää todella niukasti ja laskea senttejä, ja sitten on myös ollut aikoja jolloin ei ole tarvinnut miettiä rahaa ollenkaan vaan on voinut painella kauppaan ja ostaa lähes mitä mieleen juolahtaa. Voisi ajatella, että jälkimmäinen olisi mieluisampaa, mutta minä valitsen näistä mielummin niukkuuden. Se tuo elämään sellaista aitouden ja seikkailun makua. Ja yltäkylläisyydessä on myös minun kokemukseni mukaan helpompaa unohtaa Herra ja hengelliset asiat.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Maalis 2018 22:04

Katsokaa taivaan lintuja. Eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Touko 2018 08:46

Rikkaus on aina maailmassa niin epävarmaa. Yhtenä hetkenä joku voi omistaa vaikka mitä ja toisena hetkenä menettää kaiken. Siksi yltäkylläisyyden keskellä pitää sitä lujemmin yli kaiken maallisen kääntää katseensa taivaallisiin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa