Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2018 15:36

Juuri tuollaiset kalusteet ovat paljon parempia kuin jotkut persoonattomat huonekalukaupasta haetut :thumb:

Meidän keinutuoli oli isäni vaimon edesmenneen äidin rukoustuoli :hearts: Minulla on hänestä kauniit muistot.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Maalis 2018 21:11

Jukka kirjoitti:
pekka kirjoitti:Googlasin "taukotupa":

Image

No, kyllä kait tuossakin taukotuvassa ne kahvit voi keittää.

P.S.

Toivottavasti siinä on ovikin mistä mennä sisään tuohon taukotupaan. Mutta onneksi siinä on ainakin ikkuna mistä voi katsella ulos samalla kun juo sitten sitä kahvia.


Viimeaikaisilla pakkasilla tuollainen koppi olisi merkinnyt joillekin ihmispoloille lottovoittoa. Siihen näyttää asennetun jonkin sortin lämmityskin, katolle nousevasta hormista päätellen. Ruhtinaallista. 1982-1983 olin tilanteessa, jossa asuin metsässä pienessä teltassa, joka ei vettä pitänyt. Sitten tuli kylmä ja vesisateet muuttuivat rännäksi, teltta romahti ja olin lähellä paleltumiskuolemaa...ehkä joskus kerron tuosta lisää, mutta vallan hyvältä taukotuvalta tuo hökkeli silmissäni näyttää.


Jukka, kiitos kirjoituksestasi. Joo, oikein hyvä taukotupahan tuo hökötys on mutta entäs pitempiaikaisena asuntona? Asuisitko seuraavat esim. viisi vuotta tuossa taukotuvassa? Niin, tilaa ei varmasti ole yhtään liikaa mutta ehkä tuossa mahtuu makuuasentoon itsensä laittamaan. Sitä en tiedä miten tuo lämmityspuoli sitten toimii ettei meinaan herää yöllä siihen että sisälämpötila on sama kuin ulkona.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Maalis 2018 10:40

*
Ok, Aamu-Usva, se on sinun makusi ja se tulee sinun persoonasta. Mitä kalusteihin tulee, ne kertoo enemmän, millainen sisustaja itse on. Olen varttunut lapsuudesta aikuisuuteen asti retrohenkisessä sisustuksessa ja klassisessa design- tyylisessä sisustuksessa. Artek-pöytä tuolineen on tullut tutuksi minulle. Samon Alvar Aallo on tuttu, koska hän on niitä suunnitellut.

Minun mummo halusi antaa minulle lipastopeilin. Se on hyvin vanhahko ja siinä on lapsuudeni muistoja, muttei se ole tunnearvokasta, koska se ei ole minun makuuni, koska en ole sellainen hienotyylinen lady, kuten yhden kamun vaimo. Sain myös äipältä vanhahkon lipaston, joka on tyylinen, samoin peilin, niin käytän niitä käytävää varten.

Oli naisten piiri ja se oli vuorostaan yhden tyypin luona. En tuntenut häntä hyvin ja sain osoitteen. Minä menin hänen kotiin ja järkytyin, kun katsoin kahvikuppeja lautasineen ja astioineen. Ne kaikki ovat täyttä kultaa. Pelkäsin, että minä rikkoisin, jos otan sen käsiini. Katsoin sen tyypin hampaita. Mietin ihmetellen, miksei hän laittanut rahaa hampaiden korjaukseen. Tuskin hän saanut suunsa kiinni, kun hampaat näkyivät ulos. Siten huomasin suuren kassakaapin. Hän on rikas vanhapiika. Kalusteet ovat turhan hienohkoja ja kalliimpia. Se kertoo, millainen sisustaja hän on.

Image

No pelastin yhden lipaston, joka on ollut mökin ulkovarastossa niinä vuosina ja onneksi se oli hyvässä kunnossa. Niin nyt se on käytössä. Se on isovanhempien lipasto. Löytökalusteet kelpaa minulle hyvin ja olen ihan vaatimaton ihminen. Rustiikkinen ja antiikin tyylinen sisustus ei ole minun makuuni, koska en ole sellainen ihminen. Ai niin, mitä halvempaan kalusteeseen tulee; minulla on muutamat riisipaperivalaimet. Yksi valaisin maksoi vain alle 4 euroa ja se hyvin kelpaa minulle. Pimeässä ne valaisee hyvin niinkuin kirkasvalohoito. :thumbup:

Jukka, joko huomasit yksityisviestiä fb:ssa? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Maalis 2018 11:16

pekka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Viimeaikaisilla pakkasilla tuollainen koppi olisi merkinnyt joillekin ihmispoloille lottovoittoa. Siihen näyttää asennetun jonkin sortin lämmityskin, katolle nousevasta hormista päätellen. Ruhtinaallista. 1982-1983 olin tilanteessa, jossa asuin metsässä pienessä teltassa, joka ei vettä pitänyt. Sitten tuli kylmä ja vesisateet muuttuivat rännäksi, teltta romahti ja olin lähellä paleltumiskuolemaa...ehkä joskus kerron tuosta lisää, mutta vallan hyvältä taukotuvalta tuo hökkeli silmissäni näyttää.


Jukka, kiitos kirjoituksestasi. Joo, oikein hyvä taukotupahan tuo hökötys on mutta entäs pitempiaikaisena asuntona? Asuisitko seuraavat esim. viisi vuotta tuossa taukotuvassa? Niin, tilaa ei varmasti ole yhtään liikaa mutta ehkä tuossa mahtuu makuuasentoon itsensä laittamaan. Sitä en tiedä miten tuo lämmityspuoli sitten toimii ettei meinaan herää yöllä siihen että sisälämpötila on sama kuin ulkona.


Kukapa tuollaisessa haluaisi asua, paitsi sellainen, jolla ilman kaltaista kopperoa ei olisi suojaa ollenkaan. En minä silloin 80-luvulla halunnut teltassa asua, mutta joskus elämä vaan viskelee metsiin ja telttoihinkin. Se oli "rankka reissu", mutta jälkeenpäin siitä on tullut arvokas kokemus.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja rpe » 04. Maalis 2018 12:00

https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/monella-tavalla-inspiroitu-raamattu/

tässä ihan kivaa pyhäpäivän lukemista vaikka "rukoustuolissa" istuen. Hauska ilmaisu Aamu-usvalta.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 04. Maalis 2018 12:18

rpe kirjoitti:https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/monella-tavalla-inspiroitu-raamattu/

tässä ihan kivaa pyhäpäivän lukemista vaikka "rukoustuolissa" istuen. Hauska ilmaisu Aamu-usvalta.


Juho Sankamon kirjoituksesta: :thumb:
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Maalis 2018 15:10

*
Ai niin niistä vanhoista löytöistä vielä... Ne löytötavarat mökiltäni sai minut tuntemaan sukujuureni, koska ne kertoivat, ketkä he olivat. Hyvin vanha virveli, vanhat hiihtosukset, potkukelkka jne. Minä kokeilin vanhoja suksia, ne liikkui hyvin. :thumbup: No yksi oli iso "shokkilöytö". Se on amazon volvo. Sinä päivänä kun minä sain tietää, että se on lahjaksi minulle, niin sanoin; 'mitä minä tuolla romulla teen?' Koska en aluksi ymmärtänyt arvostaa sitä. Nyt arvostan sitä. Se oli ladossa melkein 17 vuotta ja nyt se on vain harrastusauto. :drive:

Täällä on yksi löytö, joka voi olla sodan aikoilta, minä luulen niin. Siinä on joku tunnusluku 309. En vielä tiedä, mikä se on. Kamu epäilee, että se on sota-kuorma-auton tai jonkun panssarin bensatankkeri.

No minun mökin alue on merkattu arkeologin alue, koska isän kanssa löysin keskiajan kaulakorun, kun isän kanssa rakensin hiekkalinnaa, niin isä leikki kanssani ja kaivoi ja löysi keskiajan kaulakorun. Samoin minä kaivoin keskellä metsää ja lapio osui johonkin kovaan ja siten löysin hyvin kuluneita tiilejä. Mietin ihmetellen, mitä tiilet tekee maan alla. Myöhemmin sain tietää, kyseessä oli tiilitehdas. On myös kaksi proomua järven pohjassa. Se selittää, että proomuilla vedettiin tiilejä.

Muuten olin kamupiirissä eilen. Juttelin yhden miehen kanssa Venäjän yllätyshyökkäyksestä. Hän on samaa mieltäni kanssa, että todennäköisesti se on mahdollista, että Venäjä voi hyökätä täysin yllättäen ja arvaamattomasti, mihin Suomi ei ole vielä valmis eikä ole valmis olemaan varuillaan. Moskovassa on MM-jalkapallo-ottelut heinäkuussa. Heinäkuun 15 päivänä ottelut loppuu. Näköjään sen jälkeen Venäjä hyökkää tänne Suomeen. Se mies, joka ei ole uskossa, kehotti minua olemaan aina varuillani. :shock: :?

Mitä mieltä olette Venäjän yllätyshyökkäyksestä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Maalis 2018 16:07

Jukka kirjoitti:
pekka kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Viimeaikaisilla pakkasilla tuollainen koppi olisi merkinnyt joillekin ihmispoloille lottovoittoa. Siihen näyttää asennetun jonkin sortin lämmityskin, katolle nousevasta hormista päätellen. Ruhtinaallista. 1982-1983 olin tilanteessa, jossa asuin metsässä pienessä teltassa, joka ei vettä pitänyt. Sitten tuli kylmä ja vesisateet muuttuivat rännäksi, teltta romahti ja olin lähellä paleltumiskuolemaa...ehkä joskus kerron tuosta lisää, mutta vallan hyvältä taukotuvalta tuo hökkeli silmissäni näyttää.


Jukka, kiitos kirjoituksestasi. Joo, oikein hyvä taukotupahan tuo hökötys on mutta entäs pitempiaikaisena asuntona? Asuisitko seuraavat esim. viisi vuotta tuossa taukotuvassa? Niin, tilaa ei varmasti ole yhtään liikaa mutta ehkä tuossa mahtuu makuuasentoon itsensä laittamaan. Sitä en tiedä miten tuo lämmityspuoli sitten toimii ettei meinaan herää yöllä siihen että sisälämpötila on sama kuin ulkona.


Kukapa tuollaisessa haluaisi asua, paitsi sellainen, jolla ilman kaltaista kopperoa ei olisi suojaa ollenkaan. En minä silloin 80-luvulla halunnut teltassa asua, mutta joskus elämä vaan viskelee metsiin ja telttoihinkin. Se oli "rankka reissu", mutta jälkeenpäin siitä on tullut arvokas kokemus.


Kiitos Jukka sinulle. Ja joo, ei tuossa hökötyksessä asuminen varmaan niin kovin hääppöistä olisi, mutta se hyvä puoli siinä olisi ainakin, että ei tarvitsisi omistaa juuri mitään, saisi olla vapaa kaikenlaisten tavaroiden omistamisesta.

Mutta tilaa tuossa kyseisessä taukotuvassa ei liikoja ole mutta kait siihen tiettyyn ahtauteen tottuisi vai tottuisiko? Jos olisi pakko niin kait sitä sitten tottuisi, luulisin.

Mutta mikään halpa tuo taukotupa ei ole, se maksaa reilusti yli tuhannen euron joten velaksi se pitäisi ostaa jos pitäisi tuohon vaikka muuttaa asumaan joiksikin vuosiksi.

Ja sitten pitäisi vielä löytää joku ystävällinen ihminen joka hinauttaisi tuon kopperon johonkin sopivaan hiljaiseen paikkaan, varmastikin johonkin luonnon helmaan ja siellä saisi sitten olla kaikessa rauhassa Jumalan kämmenellä:

Jumalan kämmenellä

ei pelkää lintunen,

Jumalan kämmenellä

ei pelkää ihminen.

Kaikille tilaa riittää,

kaikille paikkoja on.

Jumalan kämmenellä

ei kukaan ole turvaton.


Jumala meitä kutsuu

nyt suojaan turvaisaan.

Jumala meitä kutsuu

ja kantaa voimallaan.

Milloinkaan ei hän hylkää,

lastensa kanssa hän on.

Jumalan kämmenellä

ei kukaan ole turvaton.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja rpe » 04. Maalis 2018 19:37

rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2018 13:16

*
Äsken nauroin yksikseni, niin on pakko kirjoittaa tänne kans. Äsken mieleeni juolahti mieheni juttu. Se koskee motoristihenkistä miestäni. Sinä iltana nuotion äärellä mieheni jutteli saksalaisen motoristimiehen kanssa. Huomasin, että he keskenään juttelivat, niin uteliaisyydeni syystä otin selvää mistä he keskustelivat. En kuitenkin ehtinyt, koska juteltuaan mieheni toivotti Jumalan siunausta ja turvallista matkaa tälle motoristimiehelle, vaikka mieheni ei ole uskossa. Minä menin heti hämilleni ja ajattelin itsekseni, että mitäh?!?!. :wtf: :shock:

Samoin saksalainen motoristimies näytti olevan hämmentynyt siitä, että mieheni toivotti hänelle Jumalan siunausta. En tänäkin päivänä vielä ymmärrä miestäni, joka sai päähän sanomaan tuon jutun saksalaiselle motoristimiehelle. Myös jotkut uskovat, jotka juttelivat mieheni kanssa keskenään, menivät hämille, mitä mieheni sai päähän sanomaan heille. Minäkin menin hämilleni. :wtf: :roll:

Viime lauantai-iltana me olimme ravintolassa, niin yksi miesuskova tuli samaan ravintolaan, missä mekin olimme. Se oli täysin yllätys, että me ravintolassa tapasimme. Pyysin häntä istumaan viereen. Siten hän tilasi iltapalan. Siten mieheni nousi ja sanoi tälle miehelle, ettei tarvitse maksaa laskun. Mieheni meni kassan luo maksaamaan tämän miehen tilaaman iltapalan. Mieheni sai päähän maksaa tämän miesuskovan iltapalan. Minä olin yllättynyt. Voiko Jumala käyttää miestäni, vaikka mieheni ei ole uskossa? :think:

Nyt muistin. Joo se saksalainen motoristimies kertoi miehelleni käyneensä taivaassa motoristikolarin yhteydessä. Muistan vain tämän pätkän, en muuta. Vasta nyt ymmärrän miestäni, miksi hän tahtoi toivottaa siunausta siunaamalla sitä miestä, joka on käynyt taivaassa.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 06. Maalis 2018 13:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa