Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Helmi 2018 13:09

*
Haluaisin kirjoittaa nyt siitä jutusta. Minä huomasin, että on niitä uskovia minun lisäksi, joilla on lukihäiriö, keskittymishäiriö ja lukemisvaikeuksia. He usein jättävät lukematta, mutta ne uskovat, joilla ei ole yhtään vaikeuksia lukemaan, eivät tajua ja kirjoittavat aina raskasteksistä aihetta jättämättä ollenkaan tyhjää väliriviä lukemisen helpottamiseksi.

Ja lisäksi he kirjoittavat aina vaikeatajuista aihetta, niin se tuntuu "labyrintiltä" ja se saa keskittymisen lukkiutumaan, niin keskittyminen pysähtyy. Mutta minä huomasin, että heidänlaiset uskovat eivät milloinkaan tajua, että on niitä [meikäläisiä] uskovia, joilla on lukihäiriö, keksittymishäiriö ja lukemisvaikeuksia ja heitä on paljon. Minä myös huomasin, että lukihäiriöisten uskovien uskonkasvu on pysähtynyt.

On siunauksellista lukea hengellisiä aiheita, jotka ovat aika selkolukuista ja niiden kautta usko ojentautuu kohti Kristusta, mutta selkolukuiset hengelliset aiheet ovat vähissä. Enemmän on raskastekstisiä aiheita, joita ei voi lukea mitään. Selkolukuisissa aiheissa on joko joka kolmannes tai neljännes tai viidennes tyhjä välirivi tekstien välissä, niin se helpottaa lukemista. Hyvä, että lukihäiriöisiä ihmisiä huomioidaan käyttämällä sitä tyhjää väliriviä.

Muuten minä aina vedän hiirellä tummentavaksi, jonka avulla pystyn lukemaan. Samoin kopsaan kaikki tekstit ja siirrän tyhjään postaukseen ja laitan tyhjät välirivit, se helpottaa lukemista. Niin haluaisin kysyä, onko täältä foorumista ketään, jolla olisi sama ongelma, siis lukihäiriö ja keskittymishäiriö? Shabbat shalom jokaiselle!

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Helmi 2018 14:14

Varmaan vähän vaihtelee minkälaiset tekstit kukakin kokee helppolukuisiksi. Kappaleväli kyllä usein helpottaa lukemista.

Minun on vaikea lukea netissä mitään pitkiä kirjoituksia.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Helmi 2018 15:09

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Helmi 2018 00:35

PetriFB kirjoitti:


Piristävä pätkä. Herätti minussa muistoja, sillä minullakin on ollut saksanpaimenkoiria, mutta yksikään ei tuollainen susihukkanen. Uljas otus tottavie.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2018 16:07

Jo Augustinuksen aikaan sanonta "solvitur ambulando", oli tuttu. Se tarkoittaa jotakuinkin, että selviää kävellessä. Näitä asioita on paljon mihin voi saada selvyyden, kun lähtee vaikka tunnin kävelylle. Kannattaa kokeilla aina kun ajatukset jäävät jumiin :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Helmi 2018 21:01

Olin vaimon ja Rafu koiran kanssa hiihtämässä tänään ja haavan oksalla istui lapinpöllö, joka tuijotti ja tapitti meitä katseellaan minutti kaupalla. En ole koskaan aikaisemmin nähnyt luonnossa lapinpöllöä, en ainakaan näin selvästi. Seisoin puun alla videokameralla kuvaamassa metrin päästä puusta missä pöllö istui. Siinä se istua jökötti. Oli todella komea ja kaunis lintu:
http://www.kotipetripaavola.com/lapinpollo.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Helmi 2018 02:11

Tällainen otus esti minua myöhään illalla pääsemästä suihkuun.

Image

Tämä on naapurin Korppu-niminen kissa, jolle on tullut tavaksi poiketa luonani.

Se on aika sisukas ja periksi antamaton. Ehkä annan sille uuden nimen.

Sopisikohan Ilta-Sumu :lol:
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Helmi 2018 08:26

:hearts: Ihana kisu. Hyvä periaate olla väistämättä :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2018 10:44

*
No tässä osiossa kai voi kertoa kaksoisolennosta. Kamut sanoivat nähneensä minut edellisenä päivänä tuossa jossain, missä he olivat. Mutta minä sanoin, etten ollut siellä. Siten kaksi kamua sanoi, että minulla on vihreä auto, jolla ajoin muka autoa. Sanoin, ettei minulla ole vihreä auto, vaan tummanharmaa auto. Vielä toinen kertoi nähneensä minut ajavan pyörällä. Minä sanoin että olin mökillä.

Siten Saksassa, kun olin kahvilassa kamuporukan kanssa, saksalainen pariskunta tuli luokseni ja kysyi, mitä minä täällä teen. Olenko se sama nainen siltä nimeltään? Vastasin etten ole se sama nainen. Kuulemma se samannäköinen nainen asuu myös Saksassa, mutta eri kaupungissa. Minua luultiin häneksi joka on minun kaksoisolentoni.

Onko teille sattunut sama juttu? Jumala on tainnut luoda samannäköisiä kaksoisolentoja. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2018 11:54

*
Olisi vielä kysyttävää. Eikö olisi mahdollista, että eri siitiöstä voi tulla samannäköiseksi kaksoisolennoksi?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa