Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Juha » 11. Tammi 2018 01:08

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2018 17:43

*
Ok kiitos, Juha! Todennäköisesti tuo linkki johtaa väärinymmärrykseen luullen, että Laura pitäisi uusnatsien puoliaan ja olisi juutalaisia vastaan. :? Tuo uusnatsien lausahdus mietityttää, mitä Laura tarkalleen tarkoittaa sillä jutulla? :wtf: :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja kari » 11. Tammi 2018 23:18

Mikko Murpatti kirjoitti:Minusta on ihan normaalia, että palstoilla keskustellaan niistä asioista jotka ovat ajankohtaisia.


Keskustella voi kaikesta maan ja taivaan väliltä, mutta uskovan tehtävä tuskin on tuoda esille lähimmäisensä lankeemuksia? Jos taivas mittaa meille samalla mitalla kuin me tuossa olemme mitanneet (lähimmäistemme syntejä esille tuoden, sillä syntejähän ne on) niin voi olla, että joudumme kerran itse huutamaan vastausta saamatta. Olemme pahasti eksyksissä, jos luulemme olevamme parempia kuin he tuossa luettelossa.

Muiden syntilistan jatkaminen viestini jälkeen osoittaa ilmeistä välinpitämättömyyttä Raamatun opetuksia kohtaan. Viittaat siihen, että esille tuomasi teot ovat tuoreita, mutta kyllä listalta löytyy useita kymmeniä vuosi sitten tapahtuneita asioita.
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Tammi 2018 11:57

kari kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Minusta on ihan normaalia, että palstoilla keskustellaan niistä asioista jotka ovat ajankohtaisia.


Keskustella voi kaikesta maan ja taivaan väliltä, mutta uskovan tehtävä tuskin on tuoda esille lähimmäisensä lankeemuksia? Jos taivas mittaa meille samalla mitalla kuin me tuossa olemme mitanneet (lähimmäistemme syntejä esille tuoden, sillä syntejähän ne on) niin voi olla, että joudumme kerran itse huutamaan vastausta saamatta. Olemme pahasti eksyksissä, jos luulemme olevamme parempia kuin he tuossa luettelossa.

Muiden syntilistan jatkaminen viestini jälkeen osoittaa ilmeistä välinpitämättömyyttä Raamatun opetuksia kohtaan. Viittaat siihen, että esille tuomasi teot ovat tuoreita, mutta kyllä listalta löytyy useita kymmeniä vuosi sitten tapahtuneita asioita.


Tässähä juuri tuot esille minun lankeamisiani (toisten lankeamisten ilmoittaminen) vaikka peräänkuulutat ettei näin tulisi toimia ja heität ilmaan jos-lauseen suojista vieläpä vihjauksia että pitäisin itseäni parempana kuin poliitikot. Ainakin näin koin lukevani rivienvälistä.

Ihmeellistä mielensäpahoitusta?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja kari » 12. Tammi 2018 15:39

Mikko Murpatti kirjoitti:
kari kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Minusta on ihan normaalia, että palstoilla keskustellaan niistä asioista jotka ovat ajankohtaisia.


Keskustella voi kaikesta maan ja taivaan väliltä, mutta uskovan tehtävä tuskin on tuoda esille lähimmäisensä lankeemuksia? Jos taivas mittaa meille samalla mitalla kuin me tuossa olemme mitanneet (lähimmäistemme syntejä esille tuoden, sillä syntejähän ne on) niin voi olla, että joudumme kerran itse huutamaan vastausta saamatta. Olemme pahasti eksyksissä, jos luulemme olevamme parempia kuin he tuossa luettelossa.

Muiden syntilistan jatkaminen viestini jälkeen osoittaa ilmeistä välinpitämättömyyttä Raamatun opetuksia kohtaan. Viittaat siihen, että esille tuomasi teot ovat tuoreita, mutta kyllä listalta löytyy useita kymmeniä vuosi sitten tapahtuneita asioita.


Tässähä juuri tuot esille minun lankeamisiani (toisten lankeamisten ilmoittaminen) vaikka peräänkuulutat ettei näin tulisi toimia ja heität ilmaan jos-lauseen suojista vieläpä vihjauksia että pitäisin itseäni parempana kuin poliitikot. Ainakin näin koin lukevani rivienvälistä.

Ihmeellistä mielensäpahoitusta?


Otin tekstissäni itsenikin huomioon, kun kirjoitin monikon toisessa persoonassa (jos meille mitataan samalla tavalla, kun me olemme mitanneet). Tarkoitin sillä, että jos meidän (usein salaiset) syntimme listattaisiin julkiluettaviksi, niin pysyttelisimme piilossa jopa vaimoiltamme. Meidän ei tulisi pitää esillä, varsinkaan kristillisellä palstalla, lähimmäistemme rikos- ja syntiluetteloita. Jumala asettaa ne aikanaan kasvojensa valkeudessa tutkittavaksi, lahjomattomassa tuomioistuimessa ja silloin julkisesti.

Tuollaisten listojen esillä pitäminen ja lukeminen ei ole kenellekään hyödyksi sen enempää kuin erilaisten sukuluetteloiden esillä pitäminen. Ne eivät johda ihmisiä mielenmuutoksen paikalle ja kääntymykseen Herran puoleen. Itselleni kävi niin, että vuosia uskossa oltuani jouduin uudelleen suureen synninhätään ja olin varma, että Herra oli hylännyt minut ja syntini vievät minut kadotukseen. Sitten eräänä päivänä koin kuin uuden armon ja että Herra oli antanut minun paljot ja hirveät syntini anteeksi. Silloin kaikki ympärilläni olevat lähimmäiseni näyttivätkin pieniltä pahantekijöiltä itseni rinnalla. Anteeksiantamus herätti uuden rakkauden Jeesukseen ja sääliä niitä kohtaan, jotka elävät vielä synnin yössä, ilman anteeksiantamuksen osallisuutta ja iankaikkista elämää.

Huomasithan Mikko, että minun eilisen tekstini ja Sinun edellisen tekstisi väliin jäi kymmenisen päivää. Näin siksi, että rukoilin tämän asian tähden ja mietin onko tekstiisi tarpeellista vastata. Eilen vastasin, kun koin, että siitä voi olla meille itse kullekin hyötyä vaikka se ei olekaan mieluista luettavaa.

Vapahtajamme Jeesuksen siunausta Sinulle ja jokaiselle joka huutaa avuksi Hänen nimeään.

"Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman." 2.Kor. 7:10
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Tammi 2018 16:38

kari kirjoitti:Otin tekstissäni itsenikin huomioon, kun kirjoitin monikon toisessa persoonassa (jos meille mitataan samalla tavalla, kun me olemme mitanneet). Tarkoitin sillä, että jos meidän (usein salaiset) syntimme listattaisiin julkiluettaviksi, niin pysyttelisimme piilossa jopa vaimoiltamme. Meidän ei tulisi pitää esillä, varsinkaan kristillisellä palstalla, lähimmäistemme rikos- ja syntiluetteloita. Jumala asettaa ne aikanaan kasvojensa valkeudessa tutkittavaksi, lahjomattomassa tuomioistuimessa ja silloin julkisesti.

Tuollaisten listojen esillä pitäminen ja lukeminen ei ole kenellekään hyödyksi sen enempää kuin erilaisten sukuluetteloiden esillä pitäminen. Ne eivät johda ihmisiä mielenmuutoksen paikalle ja kääntymykseen Herran puoleen. Itselleni kävi niin, että vuosia uskossa oltuani jouduin uudelleen suureen synninhätään ja olin varma, että Herra oli hylännyt minut ja syntini vievät minut kadotukseen. Sitten eräänä päivänä koin kuin uuden armon ja että Herra oli antanut minun paljot ja hirveät syntini anteeksi. Silloin kaikki ympärilläni olevat lähimmäiseni näyttivätkin pieniltä pahantekijöiltä itseni rinnalla. Anteeksiantamus herätti uuden rakkauden Jeesukseen ja sääliä niitä kohtaan, jotka elävät vielä synnin yössä, ilman anteeksiantamuksen osallisuutta ja iankaikkista elämää.

Huomasithan Mikko, että minun eilisen tekstini ja Sinun edellisen tekstisi väliin jäi kymmenisen päivää. Näin siksi, että rukoilin tämän asian tähden ja mietin onko tekstiisi tarpeellista vastata. Eilen vastasin, kun koin, että siitä voi olla meille itse kullekin hyötyä vaikka se ei olekaan mieluista luettavaa.

Vapahtajamme Jeesuksen siunausta Sinulle ja jokaiselle joka huutaa avuksi Hänen nimeään.

"Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman." 2.Kor. 7:10


Voimme jäädä omiin mielipiteisiimme tässä asiassa , tämä ei ole mikään pelastuskysmys, eiköhän jatketa eteenpäin?

Jumalan siunausta myös sinulle ja kaikille muillekin!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 11:58

*
Kiitos samoin, Murpatti, Jumalan siunausta myös sinullekin! ;gladly:

..............................

Kun piskuinen lauma rukoili taistellen Suomen puolesta, niin sen ansiosta Suomi itsenäistyi. Suomen itsenäistyminen Jumalan avulla toteutui.
Rukous oli väkevä piskuissa laumassa. Jumalan asettamaa esivaltaa tulee totella, sanoo Raamattu. Niin esivaltaa totellessamme Suomen käy hyvin.

Jumala vs. raha:
Jumalan avulla Suomi siihen aikaan asti selvisi hyvin, mutta tuli rahatilanne, joka koetti Suomea. Voi sanoa, että se oli Suomelle koetukseksi,
onko Jumala Suomessa ensisijainen Herra. Suomi valitsi rahan. Se oli Suomelle synti. Ensin luvattiin "helppoa rahaa", niin Suomi liittyi EU:hun rahan takia.

Niin synnin seuraukseksi Suomi köyhtyi ja leipäjono kasvoi. Suomen kansa kärsii köyhyyden takia. Parannuksenteoksi olisi ottaa irti EU:sta ja valita Jumalan.
Niin Jumala tulisi jälleen ensisijainen Herra Suomessa. Vanhassa Testamentissa Jumala lähetti kansan perään profeetan, joka voi ohjata kansaa pois kärsimyksestä.

Niin minä koin samalla tavalla, että Jumala olisi lähettänyt Lauran, joka voisi saattaa Suomen pois kärsimyksestä. Minä koin selvästi, että Jumala tulee
armahtamaan ja auttamaan Suomen kansaa pois kärsimyksestä, kun kansa ymmärtää tehneensä syntiä Herraa ja taivasta vastaan.

Minä keskityn ensin Jumalan tahtoon tässä asiassa. Mutta jokainen itse päättäköön, kenet itse haluaa äänestää. :)
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 13. Tammi 2018 12:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 12:06

*
https://www.youtube.com/watch?v=Wr8R3Sl ... e=youtu.be

Tämä on ainoa, joka en saanut laitettua näkymään, kuin muut youtubeet. En ymmärrä. :wtf:

No kertoisithan mielipiteesi, kun katsot ensin tätä Mauno Mattilan videota, kiitos! :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 12:23

*
Arvaa, mikä yksi asia minua ihmetyttää. :shock: :? Että toiset uskovat ovat täysin varma, että Paavo Väyrynen olisi oikea presidentti, mutta katsottuna Jumalaan Paavo ei ole se "Hänen lähettämä", koska Paavo Väyrynen ei kannata tällä hetkellä EU-eroa. Kun Suomi oli koetuksella, niin valitsi ensisijaisesti rahan liittymällä EU:hun ja se oli Suomelle synti seuraukseksi. Niin minä sen koin selvästi. Sinä voit lukea Vanhaa Testamenttia, kuinka synnin seurauksesta kansa alkoi kärsiä. Sinä voit lukea Vanhaa Testamenttia, miten Jumala lähetti profeetan ohjaamaan kansaa pois kärsimksestä, niin on nykyajan laita, Jumala on edelleen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. :bible: :wise3:

Rukoilkaa Pyhän Jumalan mielen mukaista ihmistä presitentiksemme. Se olisi Jumalan mielenmukainen rukous - ajatellen, että Suomen kansa tulisi oppia tuntemaan Jumalan, totuuden, niin pelastuisi.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 13. Tammi 2018 13:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 12:28

*
Vielä Paavo Väyrysestä...

Jos hänet valitaan presidentiksi, niin hän on väärä henkilö tähän Suomen tilanteeseen:

EU-puuttuu liian moneen toisarvoiseen ja vienyt Suomen eduskunnalta oikeuden toteuttaa kokonaisvaltaista demokratiaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron