chen - kharis - sulous

Raamatun tutkiminen

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja uuhi » 27. Marras 2011 12:35

eräs veli opettaa että isä loi messiaan ja messiaan kautta loi muut luomukset.


(jakeesta snl 8:22) : ” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

jakeista kol. 1:15-16

”joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ...”

loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstissä.

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".

psalmissa 102:26 ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj. näyttää siltä että kyrie [vuoden1938 suomenkielisessä käännöksessä käännetty herra] jakeessa heb. 1:10 joka on siteeraus jakeesta psa 102:26, on peräisin septuagintakäännöksestä

1.korinttolaiskirje 8:6 on suomalaisessa vuoden 1938 käännöksessä väärin käännetty. kyseisessä jakeessa ei ole sanaa ”ainoastaan” sen ovat kääntäjät lisänneet.

" vaan meille yksi elohim isä josta kaikki ja me häneen ja yksi hallitsija jahuwšu'a messias läpi jonka kaikki ja me läpi hänen "

" etkö usko että minä isässä ja isä minussa ” (joh14:10)

" minä ja isä yksi olemme " ( joh. 10:30)

ja näemme että poika elohimin tullut ja on-antanut meille sisuksen, jotta tietäisimme sen toden ja olemme siinä todessa pojassaan jahuwšu'a messiaassa. hän on tosi elohim ja elämä iäinen

(1.joh. kirje 5:20)
Viimeksi muokannut uuhi päivämäärä 18. Tammi 2014 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Marras 2011 13:14

uuhi kirjoitti:eräs veli opettaa että isä loi messiaan ja messiaan kautta loi muut luomukset.


(jakeesta snl 8:22) : ” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

jakeista kol. 1:15-16

”joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ...”

loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstissä.

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".

psalmissa 102:26 ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj. näyttää siltä että kurie [vuoden1938 suomenkielisessä käännöksessä käännetty herra] jakeessa heb. 1:10 joka on siteeraus jakeesta psa 102:26, on peräisin septuaginta käännöksestä

1.korinttolaiskirje 8:6 on suomalaisessa vuoden 1938 käännöksessä väärin käännetty. kyseisessä jakeessa ei ole sanaa ”ainoastaan” sen ovat kääntäjät lisänneet.

" vaan meille yksi elohim isä josta kaikki ja me häneen ja yksi hallitsija jahuwšu'a messias, läpi jonka kaikki ja me läpi hänen "

" etkö usko että minä isässä ja isä minussa ” (joh14:10)

" minä ja isä yksi olemme " ( joh. 10:30)

" ja näemme että poika elohimin tullut ja on-antanut meille sisuksen jotta tietäisimme toden ja olemme todessa pojassaan jahuwšu'a messiaassa. hän on tosi elohim ja elämä iäinen "

(1.jowhananin kirje 5:20)


Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Tässä Herra sana on Jhwh ja tämä Herra on Jumala joka on kaiken luonut ja ei ole toista Herraa.

Hebr.1:10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.

Ei tässä hebrealaiskirjeen kohdassa tarvita edes Herra sanaa sillä luvun alkuosista käy ilmi että Isä puhuu Pojalleen (Hebr.1:8-10). Koska Jesaja 45:18 ilmoittaa että vain Herra JHWH on Jumala joka on luonut taivaan ja maan ja hebr 1:10 sanoo että Poika on luonut taivaan ja maan niin silloin Poika on tämä yksi Herra joka on taivaan ja maan luonut. Tämä on Isän oma todistus Pojastaan. Sitä ei voi kumota sillä ettei hebr. 1:10 ole Herra sanaa koska asia yhteys kertoo meille että Isä todistaa siinä Pojastaan.

Sananlaskut kahdeksan todistavat että Poika on Luoja Isänsä kanssa ja että Häntä ei ole synnytetty vaan tuotu esille.

Jay.B.Green literal translation; SNL 8:22-31; Jehovah possessed me in the beginning of His way, from then, before His works. 23 I was set up from everlasting, from that which was before the earth. 24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no springs heavy with water. 25 Before the mountains were settled, before the hills, I was brought forth; 26 before He had made the earth and the fields, or the highest part of the dust of the world. 27 When He prepared the heavens, I was there; when He set a circle on the face of the deep, 28 when He set the clouds above, when He made the strong fountains of the deep, 29 when He gave to the sea its limit, that the waters should not beyond His command; when He decreed the foundations of the earth, 30 then I was at His side, like a master workman; and I was His delights day by day, rejoicing before Him at every time; 31 rejoicing in the world, His earth; and my delight was with the sons of men.

Jeesus Kristus on ollut olemassa alusta asti niin kuin edellä olevasta Raamatun kohdasta käy ilmi. Ennen Jumalan luomistöitä Jeesus Kristus oli jo olemassa. Jeesus Kristus oli luomassa Isänsä kanssa taivasta sekä maata mestarityömiehenä mikä käy selvästi ilmi edellä olevasta Raamatun paikasta. Snl 8:24-25 jakeissa on sana synnyin joka on hepreankielellä khul joka tarkoittaa esiin tuomista kuten myös juutalaisten (Jewish Publication Society Old Testament) kääntää jakeet (brought forth).

Tämä todistaa sen ettei Jeesus ole syntynyt ja vahvistaa sen ettei myöskään muut Raamatun kohdat puhu syntymisestä vaan esille tuomisesta jota Ps.2:7 tarkoittaa.

1.Kor.8:6. Niin on kuitenkin meillä yksi Jumala, Isä, josta kaikki ovat, ja me hänessä, ja yksi Herra Jesus Kristus, jonka kautta kaikki ovat, ja me hänen kauttansa.

Ei tässä jakeessa tarvita ainoastaan sanaa sillä se todistaa ilman sitäkin niin kuin Bibnlia näyttää että Isä (elohim) ja Poika (JHWH) ovat kaiken luoneet sillä kaikki on Isästä ja Pojasta. 1.Kor.8:6 todistaa täysin saman kuin San 8 luku eli sen että Isä ja Poika ovat kaiken luoneet ja yksi Herra on kaiken luonut.

Raamattu siis selvästi ilmoittaa että Jumala on Isä ja Poika. Tämän vuoksi Jumala sanoi seuraavaa;

1.Moos.1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

1.Moos.11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.

Yksi Jumala puhuu siis monikossa tehkäämME ihminen kuvaksemME. Isä sanoi Pojalleen. Jotkut väittävät että Jumala puhui tässä enkeleille mutta se ei pidä paikkaansa sillä Jumala teki ihmisen Jumalan kuvaksi ei enkeleiden.

Jumala sanoo tulkaa astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä. Ja Herra sekoitti heidän kielensä. Isä sanoi Pojalleen ja Pyhälle Hengelle astukaamme alas ja Herra astui alas ja sekoitti kielet. Yksi Jumala on siis Isässä ja Pojassa sekä Pyhässä Hengessä.

Poika on siis Jumala ja Luoja mutta ei Isä vaan Isän Poika ja He ovat yksi Jumala joka on kaiken Luonut.

1 Moos 1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen (echad) päivä.

Echad tarkoittaa tässä kohdassa ensimmäistä ja se on myös yksi echad sanan merkitys.

1 Moos 2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi (echad) lihaksi

Avioliitossa mies ja nainen tulevat liittymisen kautta yhdeksi echad lihaksi.

1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku (echad) meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Herra (JHWH) Jumala (ELOHIM) sanoi paratiisissa ihminen on tullut sellaiseksi kuin yksi echad meistä. Tuo meistä sana tarkoittaa Isää ja Poikaa jotka ovat yksi (echad) Jumala. Isä ei ole Poika samoiten kun mies ei ole vaimo mutta Isä ja Poika ovat yksi Jumala samoiten kun mies ja vaimo tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi.

Jos sanoo että Jeesus on Jumalan kaltainen mutta ei Jumala syyllistyy rikkomaan (5Moos.5:6) käskyn olla pitämättä muita jumalia Jumalan rinnalla.

Raamattu selvästi osoittaa että on VAIN yksi (echad) Jumala (Isä ja Poika) ja jos Jeesus ei ole Jumala ei häntä Herran JHWH:n käskyn (5Moos.5:6) mukaisesti silloin edes saa kumartaa eikä palvoa.

Jesaja.44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

Herra JHWH sanoo: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Ei siis ole mitään muuta Jumalaa kuin Herra JHWH ja Hän on ensimmäinen ja viimeinen.

Herra Jeesus sanoo: Ilm.1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Jeesus sanoo olevansa "Minä Olen" eli Herra joka on ensimmäinen ja viimeinen ja Jesajan mukaan vain Herra JHWH joka on ainut Jumala on ensimmäinen ja viimeinen ja jos Jeesus sanoo olevansa ensimmäinen ja viimeinen niin se on mahdollista vain siksi että Hän on Herra JHWH joka ainoastaan on ensimmäinen ja viimeinen ja koska ei ole muuta Jumaluutta olemassakaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja uuhi » 28. Marras 2011 18:59

eräs veli opettaa että isä loi pojan ja sitten pojan kautta elohim loi kaiken muun. uskon sen.

jakeesta ilm. 3:14
" nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

en ole kieltänyt enkä kiellä sitä että poika osallistui luomiseen, mutta uskon myös että poika on esikoinen kaiken luomuksen ja alkupää luomuksen elohimin. ja kuten olen sanonut, uskon että jahuwšu'a messias on hallitsija ja että hän on elohim. (hallitsija hebreaksi adown). enkä ole kieltänyt sitä että jakeessa heb. 1:10 puhutaan pojasta, kerroin vain että hebreankielisessä tekstissä psalmissa 102:26, josta tuo jae heb. 1:10 on siteeraus, ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj, vaikka septuagintakäännöksessä on sana kurie sen lauseen käännöksessä
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja toni t » 29. Marras 2011 01:46

uuhi kirjoitti:eräs veli opettaa että isä loi pojan ja sitten pojan kautta elohim loi kaiken muun. uskon sen.

jakeesta ilm. 3:14
" nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

en ole kieltänyt enkä kiellä sitä että poika osallistui luomiseen, mutta uskon myös että poika on esikoinen kaiken luomuksen ja alkupää luomuksen elohimin. ja kuten olen sanonut, uskon että jahuwšu'a messias on hallitsija ja että hän on elohim. (hallitsija hebreaksi adown). enkä ole kieltänyt sitä että jakeessa heb. 1:10 puhutaan pojasta, kerroin vain että hebreankielisessä tekstissä psalmissa 102:26, josta tuo jae heb. 1:10 on siteeraus, ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj, vaikka septuagintakäännöksessä on sana kurie sen lauseen käännöksessä


Ilm.3:14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:

Tarkoittaa tietenkin sitä että Jeesus on luontokappalten alku koska on niiden Luoja.

Hebr. 1:10 sanoo Pojan olevan taivaan ja maan Luoja.

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra (JHWH), joka on luonut taivaan - hän on Jumala (ELOHIM)- joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Raamattu ilmoittaa että Herra JHWH joka on Jumala on ainut joka on taivaan ja maan luonut. Koska Hebr. 1:10 joka on Isän todistus Pojastaan sanoo että Poika on luonut taivaan ja maan niin silloin Poika on Herra JHWH koska vain Herra JHWH loi taivaan ja maan. Herra JHWH tarkoittaa Jumalaa joka on kaiken Luonut ja on aina ollut olemassa jota ei siis ole luotu.

Tämä mainitsemasi eräs veli siis opettaa Raamatun todistusta vastaan jos sanoo että Poika on luotu sillä Herra JHWH:ta joka Poika on ei ole luotu sillä Herra JHWH on aina iankaikkisesti ollut olemassa.

Monet jotka eivät usko Jeesukseen Raamatun mukaan voivat uskoa Jeesuksen olevan hallitsija ja elohim koska elohim voi tarkoittaa myös ihmis tuomareita ja monet siis voivat kyllä tunnustaa Jeesuksen näiksi mutta eivät Herra JHWH:ksi koska JHWH tarkoittaa vain ja ainoastaan iankaikkisesti itsestään olemassa ollutta Jumalaa ja sen Raamattu sanoo Pojan olevankin sillä muuta Jumaluutta ei ole olemassakaan. Ja vain ja ainoastaan Herra JHWH loi taivaan ja maan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja uuhi » 30. Marras 2011 13:50

veljet opettavat että isän nimi on jhwh.

uskon että jhwh osallistui luomiseen ja uskon että poika (jahuwšu'a) osallistui luomiseen.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Marras 2011 14:09

uuhi: veljet opettavat että isän nimi on jhwh.

uskon että jhwh osallistui luomiseen ja uskon että poika (jahuwšu'a) osallistui luomiseen.


Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra JHWH, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Tässä Herra sana on Jhwh ja tämä Herra on Jumala joka on kaiken luonut ja ei ole toista Herraa.

Hebr.1:10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.

Vain Herra JHWH on luonut taivaan ja maan. Kukaan muu kuin Herra JHWH ei ole luonut taivasta ja maata sillä vain Herra JHWH on Jumala joka taivaan ja maan loi eikä ole toista Herraa. Isä sanoo että Poika on luonut taivaan ja maan ja näin ollen Isän oman todistuksen mukaan Poika on Herra JHWH sillä vain Herra JHWH loi taivaan ja maan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja uuhi » 30. Marras 2011 14:51

huomioi että jakeessa jes. 45:18 ei ole "vain" sanaa, vaikka sinä toni päätelmissäsi käytit "vain" sanaa. ja huomioi että psalmissa 102:26 ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj, näyttää siltä että kurie [vuoden1938 suomenkielisessä käännöksessä käännetty herra] jakeessa heb. 1:10 joka on siteeraus jakeesta psa 102:26, on peräisin septuaginta käännöksestä.



(jakeesta snl 8:22) :

” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

(psalmista 2:7)

..." jhwh puhui minulle: poikani sinä, minä [tänä]päivänä synnytin sinut "

(jakeista kol. 1:15-16)

” joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ”...


(jakeesta ilm. 3:14)

... " nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

(loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstissä)

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Marras 2011 15:59

uuhi kirjoitti:huomioi että jakeessa jes. 45:18 ei ole "vain" sanaa, vaikka sinä toni päätelmissäsi käytit "vain" sanaa. ja huomioi että psalmissa 102:26 ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj, näyttää siltä että kurie [vuoden1938 suomenkielisessä käännöksessä käännetty herra] jakeessa heb. 1:10 joka on siteeraus jakeesta psa 102:26, on peräisin septuaginta käännöksestä.



(jakeesta snl 8:22) :

” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

(psalmista 2:7)

..." jhwh puhui minulle: poikani sinä, minä [tänä]päivänä synnytin sinut "

(jakeista kol. 1:15-16)

” joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ”...


(jakeesta ilm. 3:14)

... " nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

(loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstissä)

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".


Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra JHWH, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

Hebr.1:10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.

Näitä kohtia sinä et voi uuhi vääntää kieroon oppisi tueksi. Jos Jesaja 45:18 ilmoittaa että Herra Jhwh on Jumala joka luonut eli valmistanut taivaan ja maan niin silloin sitä ei ole tehyt kukaan muu kuin Herra JHWH. Hebr. 1:8-10 asiayhteys kertoo meille että siinä Isä todistaa Pojastaan. Isä sanoo että taivaat ja maa on Pojan kätten tekoja. Näin ollen Poika on Herra JHWH sillä Herra JHWH loi taivaan ja valmisti maan ja ne ovat Pojan kätten tekoja. Ihminen joka ei usko koittaa mitä ihmeellisimmillä keinoilla kumota tämän Isän todistuksen Pojastaan ja tuo esille ettei Hebr. 1:10 ole Herra sanaa vaikka siinä ei sitä edes tarvita sillä asiayhteys kertoo että Isä puhuu siinä Pojastaan ja koko Raamatun ilmoitus on se että Herra JHWH loi taivaan ja maan.

uuhi sinä turvaudut koko ajan vääriin käännöksiin sillä tässä ketjussa on osoitettu että jokainen lainaamasi käännös kohta joita tuot tuossa esille ovat väärin käänetty. Raamattu on kokonaansa totuus ja siksi koko Raamatun kokonaisilmoituksen tulee olla saman totuuden mukainen. Ihminen joka ei usko Raamatun ilmoituksen mukaan joutuu turvautumaan vääriin käännöksiin jotka eivät istu millään kokonaisilmoitukseen niin kuin ollaan uuhi nyt nähty. Koska Raamattu ilmoittaa että Jeesus on taivaan ja maan Luoja ja että Herra Jhwh loi taivaan ja maan niin silloin Jeesus ei voi olla luotu eikä synnytetty eikä Raamattu edes niin missään opeta vaan ainoastaan huonot käännökset niin väärin kääntävät.

Ilm.3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:

Tarkoittaa tietenkin sitä että Jeesus on luontokappalten alku koska on niiden Luoja.

Psalmi 2:7 ei puhuta synnyttämisestä edelleenkään uuhi mitään sillä Herra JHWH ei synny vaan Isä toi Poikansa ihmisille esiin jotta ihmiset pelastuisivat uskosta Jeesuksen olevan Herra JHWH.

Luuk.24:25. Ja hän sanoi heille: oi te tomppelit ja hitaan sydämestä uskomaan niitä kaikkia, mitä prophetat puhuneet ovat!
26. Eikö Kristuksen pitänyt näitä kärsimän ja kunniaansa käymän sisälle?
27. Ja hän rupesi Moseksesta ja kaikista prophetaista, ja selitti heille kirjoitukset, jotka hänestä olivat.

2.Tim. 3:16 Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi ,ojennukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa.

2.Pie.1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

Kaikki Raamatun kirjoitukset kertovat Herrasta JHWH:sta ja kaikki Raamatun kirjoitukset ovat Herrasta JHWH:sta sillä ei ole muuta Jumalaa kuin Herra JHWH. Jeesus sanoo että KAIKKI kirjoitukset Raamatussa kertovat ja olivat Hänestä sillä kaikki kirjoitukset kertovat ja ovat Herrasta JHWH:sta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja uuhi » 30. Marras 2011 19:18

veljet opettavat että isän nimi on jhwh.

kuten mainitsin, uskon että jhwh osallistui luomiseen ja uskon että poika (jahuwšu'a) osallistui luomiseen. enkä ole kieltänyt sitä että jakeessa heb. 1:10 viitataan poikaan, kyllä minä uskon että siinä viitataan poikaan.

lopetan nyt omalta osaltani keskustelun tästä asiasta tällä erää.

(jakeesta snl 8:22) :

” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

(psalmista 2:7)

..." jhwh puhui minulle: poikani sinä, minä [tänä]päivänä synnytin sinut "

(jakeista kol. 1:15-16)

” joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ”...


(jakeesta ilm. 3:14)

... " nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

(loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstistä käännettynä)

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: chen - kharis - sulous

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Marras 2011 19:31

uuhi kirjoitti:veljet opettavat että isän nimi on jhwh.

kuten mainitsin, uskon että jhwh osallistui luomiseen ja uskon että poika (jahuwšu'a) osallistui luomiseen. enkä ole kieltänyt sitä että jakeessa heb. 1:10 viitataan poikaan, kyllä minä uskon että siinä viitataan poikaan.

lopetan nyt omalta osaltani keskustelun tästä asiasta tällä erää.

(jakeesta snl 8:22) :

” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...

(psalmista 2:7)

..." jhwh puhui minulle: poikani sinä, minä [tänä]päivänä synnytin sinut "

(jakeista kol. 1:15-16)

” joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ”...


(jakeesta ilm. 3:14)

... " nämä sanoo amen, todistaja uskollinen ja tosi, alkupää luomuksen elohimin "

(loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstistä käännettynä)

..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".


Kiitos keskustelusta uuhi. Auttakoon Herra Jeesus sinut armossaan totuuteen Jeesuksen nimessä amen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron