uuhi kirjoitti:eräs veli opettaa että isä loi messiaan ja messiaan kautta loi muut luomukset.
(jakeesta snl 8:22) : ” jhwh hankki minut alussa tiensä ” ...
jakeista kol. 1:15-16
”joka on kuva elohimin näkymättömän, esikoinen kaiken luomuksen, koska hänessä luotiin kaikki [ne] taivaissa ja [ne] päällä maan ...”
loppuosa jakeesta ef. 3:9 byzanttilaisessa tekstissä.
..." elohimissa kaiken luoneessa läpi jahuwšu'a messiaan ".
psalmissa 102:26 ei ole nimeä jhwh eikä termiä adown eikä adonaj. näyttää siltä että kurie [vuoden1938 suomenkielisessä käännöksessä käännetty herra] jakeessa heb. 1:10 joka on siteeraus jakeesta psa 102:26, on peräisin septuaginta käännöksestä
1.korinttolaiskirje 8:6 on suomalaisessa vuoden 1938 käännöksessä väärin käännetty. kyseisessä jakeessa ei ole sanaa ”ainoastaan” sen ovat kääntäjät lisänneet.
" vaan meille yksi elohim isä josta kaikki ja me häneen ja yksi hallitsija jahuwšu'a messias, läpi jonka kaikki ja me läpi hänen "
" etkö usko että minä isässä ja isä minussa ” (joh14:10)
" minä ja isä yksi olemme " ( joh. 10:30)
" ja näemme että poika elohimin tullut ja on-antanut meille sisuksen jotta tietäisimme toden ja olemme todessa pojassaan jahuwšu'a messiaassa. hän on tosi elohim ja elämä iäinen "
(1.jowhananin kirje 5:20)
Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
Tässä Herra sana on Jhwh ja tämä Herra on Jumala joka on kaiken luonut ja ei ole toista Herraa.
Hebr.1:10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja.
Ei tässä hebrealaiskirjeen kohdassa tarvita edes Herra sanaa sillä luvun alkuosista käy ilmi että Isä puhuu Pojalleen (Hebr.1:8-10). Koska Jesaja 45:18 ilmoittaa että vain Herra JHWH on Jumala joka on luonut taivaan ja maan ja hebr 1:10 sanoo että Poika on luonut taivaan ja maan niin silloin Poika on tämä yksi Herra joka on taivaan ja maan luonut. Tämä on Isän oma todistus Pojastaan. Sitä ei voi kumota sillä ettei hebr. 1:10 ole Herra sanaa koska asia yhteys kertoo meille että Isä todistaa siinä Pojastaan.
Sananlaskut kahdeksan todistavat että Poika on Luoja Isänsä kanssa ja että Häntä ei ole synnytetty vaan tuotu esille.
Jay.B.Green literal translation; SNL 8:22-31; Jehovah possessed me in the beginning of His way, from then, before His works. 23 I was set up from everlasting, from that which was before the earth. 24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no springs heavy with water. 25 Before the mountains were settled, before the hills, I was brought forth; 26 before He had made the earth and the fields, or the highest part of the dust of the world. 27 When He prepared the heavens, I was there; when He set a circle on the face of the deep, 28 when He set the clouds above, when He made the strong fountains of the deep, 29 when He gave to the sea its limit, that the waters should not beyond His command; when He decreed the foundations of the earth, 30 then I was at His side, like a master workman; and I was His delights day by day, rejoicing before Him at every time; 31 rejoicing in the world, His earth; and my delight was with the sons of men.
Jeesus Kristus on ollut olemassa alusta asti niin kuin edellä olevasta Raamatun kohdasta käy ilmi. Ennen Jumalan luomistöitä Jeesus Kristus oli jo olemassa. Jeesus Kristus oli luomassa Isänsä kanssa taivasta sekä maata mestarityömiehenä mikä käy selvästi ilmi edellä olevasta Raamatun paikasta. Snl 8:24-25 jakeissa on sana synnyin joka on hepreankielellä khul joka tarkoittaa esiin tuomista kuten myös juutalaisten (Jewish Publication Society Old Testament) kääntää jakeet (brought forth).
Tämä todistaa sen ettei Jeesus ole syntynyt ja vahvistaa sen ettei myöskään muut Raamatun kohdat puhu syntymisestä vaan esille tuomisesta jota Ps.2:7 tarkoittaa.
1.Kor.8:6. Niin on kuitenkin meillä yksi Jumala, Isä, josta kaikki ovat, ja me hänessä, ja yksi Herra Jesus Kristus, jonka kautta kaikki ovat, ja me hänen kauttansa.
Ei tässä jakeessa tarvita ainoastaan sanaa sillä se todistaa ilman sitäkin niin kuin Bibnlia näyttää että Isä (elohim) ja Poika (JHWH) ovat kaiken luoneet sillä kaikki on Isästä ja Pojasta. 1.Kor.8:6 todistaa täysin saman kuin San 8 luku eli sen että Isä ja Poika ovat kaiken luoneet ja yksi Herra on kaiken luonut.
Raamattu siis selvästi ilmoittaa että Jumala on Isä ja Poika. Tämän vuoksi Jumala sanoi seuraavaa;
1.Moos.1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
1.Moos.11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.
Yksi Jumala puhuu siis monikossa tehkäämME ihminen kuvaksemME. Isä sanoi Pojalleen. Jotkut väittävät että Jumala puhui tässä enkeleille mutta se ei pidä paikkaansa sillä Jumala teki ihmisen Jumalan kuvaksi ei enkeleiden.
Jumala sanoo tulkaa astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä. Ja Herra sekoitti heidän kielensä. Isä sanoi Pojalleen ja Pyhälle Hengelle astukaamme alas ja Herra astui alas ja sekoitti kielet. Yksi Jumala on siis Isässä ja Pojassa sekä Pyhässä Hengessä.
Poika on siis Jumala ja Luoja mutta ei Isä vaan Isän Poika ja He ovat yksi Jumala joka on kaiken Luonut.
1 Moos 1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen (echad) päivä.
Echad tarkoittaa tässä kohdassa ensimmäistä ja se on myös yksi echad sanan merkitys.
1 Moos 2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi (echad) lihaksi
Avioliitossa mies ja nainen tulevat liittymisen kautta yhdeksi echad lihaksi.
1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku (echad) meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Herra (JHWH) Jumala (ELOHIM) sanoi paratiisissa ihminen on tullut sellaiseksi kuin yksi echad meistä. Tuo meistä sana tarkoittaa Isää ja Poikaa jotka ovat yksi (echad) Jumala. Isä ei ole Poika samoiten kun mies ei ole vaimo mutta Isä ja Poika ovat yksi Jumala samoiten kun mies ja vaimo tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi.
Jos sanoo että Jeesus on Jumalan kaltainen mutta ei Jumala syyllistyy rikkomaan (5Moos.5:6) käskyn olla pitämättä muita jumalia Jumalan rinnalla.
Raamattu selvästi osoittaa että on VAIN yksi (echad) Jumala (Isä ja Poika) ja jos Jeesus ei ole Jumala ei häntä Herran JHWH:n käskyn (5Moos.5:6) mukaisesti silloin edes saa kumartaa eikä palvoa.
Jesaja.44:6 Näin sanoo
Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Herra JHWH sanoo: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Ei siis ole mitään muuta Jumalaa kuin Herra JHWH ja Hän on ensimmäinen ja viimeinen.
Herra Jeesus sanoo: Ilm.1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "
Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Jeesus sanoo olevansa "Minä Olen" eli Herra joka on ensimmäinen ja viimeinen ja Jesajan mukaan vain Herra JHWH joka on ainut Jumala on ensimmäinen ja viimeinen ja jos Jeesus sanoo olevansa ensimmäinen ja viimeinen niin se on mahdollista vain siksi että Hän on Herra JHWH joka ainoastaan on ensimmäinen ja viimeinen ja koska ei ole muuta Jumaluutta olemassakaan.