Sydämen kovuutta

Raamatun tutkiminen

Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Loka 2017 10:05

*
Jotkut eivät usko Sanan olevan parantavaa voimaa joka lähtee Sanan seuraukseksi parantamisen tekojen kautta ja Jumala yhdessä vahvistaa Sanaa tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla. Armonsa Sanan todistukseksi annetaan tapahtuvan tunnustekoja ja ihmeitä. Sana on se ydinasia jonka kautta tunnusteot ja ihmeet ja moninaiset väkevät teot tapahtuvat Raamatun ilmoittavan Jeesuksen nimen kautta. Sana on itse lihaan tullut Jeesus.

On niitä palvelijoita jotkta ohittavat Sanaa ymmärtämättä ollenkaan Sanan merkitystä. Jeesus maanpäällisen vaelluksen viimeisenä päivänä ilmestyi opetuslapsille ja nuhteli heidän epäuskoaan ja sydämensä kovuutta. On niitä uskovia jotka ymmärtävät Sanan merkitystä ja pysyvät ohittamatta Sanassa joka on kaikista keskeisin ydinasia sillä Sana on itse Jumala. Täällä minä todistin että Sana nosti minut ylös ja Sana eheytti minua kun olin henkisesti rikkoutunut. Sana kosketti minua konkreettisesti.

Täällä todistin että Jumala ilmestyi minulle ja kehotti minua erään ihmisen luokse niin sain Jumalan aikaansaamaa uskoa sisimpääni kaikesta keskeisimmän Sanan kautta. Sana on se joka synnytti minulle Jumalan aikaansaamaa uskoa Jumalan voimavaikutuksesta. Sana ei ole vähäpätöinen asia. On niitä palvelijoita jotka pitävät Sanaa vähäpätöisenä asiana ja nousevat Sanan yläpuolelle ymmärtämättä Sanan merkitystä.

Kun ymmärretään Sanan merkitystä niin sydämestä lähtee pois se kovuus sillä Sana puhdistaa ylpeitä ajatuksiaan pois ja samoin kovuuden. Sydän on niinkuin pelto jossa on paljon kiveä niin Sana muokkailee ja vaikuttaa ja muuttaa sydämensä vastaanottavaiseksi uskon siemeniä vastaan.

Tulkoon Kristuksen Sanat asua meissä jokaisessa täyteen ja vaikuttakoon meissä niin tulemme elämään käytännössä todeksi Sanan mukaan, Raamatun ilmoittaman Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Loka 2017 09:13

*
Haluaisin nostaa esille erään uskonveljen todistuksen. Niin se uskonveli todisti siitä kertoen miten Herra ilmestyi hänelle. Hän joka ilmestyi hänelle, sanoi että 'Tule tänne alas, Minä olen täällä alhaalla.' Niin veli ymmärsi että taisi itse mennä liian korkealla ohittamalla Sanaa ja asettamalla Sanan yläpuolelle. On niitä palvelijoita jotka eivät ymmärrä Sanan merkitystä, evankelioivat parantamatta ollenkaan sairaita ihmisiä koska he asettuvat itsensä kanssa Sanan yläpuolelle mennäkseen liian korkealla.

Kun pysytään Sanassa ja eletään Sanan varassa ja toimitaan Sanan mukaan, niin sairaat ihmiset parantuvat Sanan kautta kun Jumala yhdessä vahvistaa Sanaa parantamisen teoilla Jumalan kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi. Kun ymmärrys auetaan vasta siinä että Jumala vahvisti Sanaa parantamisen teoilla että on Jumala työtoveri siinä että pysytään Sanassa ja siinä Jumala paransi sairaan ihmisen terveeksi. Sana on itse Jumala.

Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Kun evankelioidessaan pysytään Sanassa ja tällä tavalla Jumala voi avata ihmisten sydämensä ottamaan vaarin Sanan evankeliumista. Ihminen ei voi avata ihmisten sydämensä ottamaan vaarin pelastuksen evankeliumista vaan yksin Jumala. Jumala on työtoveri joka tekee ihmisten kalastajaksi. Ilman Jumalaa ihmisestä ei ole hyötyä mitään. Samoin Sanan yläpuolella ei ole mitään hyöytyä mutta väärä voima siitä hyödyntää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Loka 2017 10:44

*
Sanan yläpuolella itsensä kanssa asettunut palvelija on täysin hyödytön koska yrittää tehdä itsestään ihmisten kalastajaksi. Vain Sanassa pysyessään Jumala tekee hänet ihmisten kalastajaksi ja on siinä työtoveri silä Sana on itse totisesti Jumala. Harvoin sen ymmärretään. :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja Caballo » 08. Marras 2017 14:51

Niin juuri se on <3

Ihanaa kuulla että Isä on sinut nostanut ja parantanut <3

Jos vain uskoisimme joka hetki Sanaan ja sen lupauksiin ja mahdollisuuksiin ei meidän tosiaan tarvitsisi koskaan mistään murehtia <3 Suru toki kuuluu luonnolliseen elämään, mutta ei tarvitsisi huolestua ja huolehtia. Jos vain uskoisimme lupaukset todeksi, nuo huikeat ja ihmeelliset <3

Ja puhtaan sydämen kautta Henki virtaa ja toimii <3 Sen joka on nopea tunnustamaan syntinsä ja jättää ne Isän luokse puhtautta janoten <3
Caballo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08. Marras 2017 12:55

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Marras 2017 18:12

Caballo kirjoitti:Niin juuri se on <3

Ihanaa kuulla että Isä on sinut nostanut ja parantanut <3

Jos vain uskoisimme joka hetki Sanaan ja sen lupauksiin ja mahdollisuuksiin ei meidän tosiaan tarvitsisi koskaan mistään murehtia <3 Suru toki kuuluu luonnolliseen elämään, mutta ei tarvitsisi huolestua ja huolehtia. Jos vain uskoisimme lupaukset todeksi, nuo huikeat ja ihmeelliset <3

Ja puhtaan sydämen kautta Henki virtaa ja toimii <3 Sen joka on nopea tunnustamaan syntinsä ja jättää ne Isän luokse puhtautta janoten <3


Mitä tekstissäsi tarkoittaa <3
Luulin tuota jo kysyneenikin eilen, mutta kysymykseni ei näemmä kirjautunut palstalle. Sitä se teettää, kun väsyneenä kirjoittaa...
Jukka
 

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Marras 2017 19:16

jukka1954 kirjoitti:
Caballo kirjoitti:Niin juuri se on <3

Ihanaa kuulla että Isä on sinut nostanut ja parantanut <3

Jos vain uskoisimme joka hetki Sanaan ja sen lupauksiin ja mahdollisuuksiin ei meidän tosiaan tarvitsisi koskaan mistään murehtia <3 Suru toki kuuluu luonnolliseen elämään, mutta ei tarvitsisi huolestua ja huolehtia. Jos vain uskoisimme lupaukset todeksi, nuo huikeat ja ihmeelliset <3

Ja puhtaan sydämen kautta Henki virtaa ja toimii <3 Sen joka on nopea tunnustamaan syntinsä ja jättää ne Isän luokse puhtautta janoten <3


Mitä tekstissäsi tarkoittaa <3
Luulin tuota jo kysyneenikin eilen, mutta kysymykseni ei näemmä kirjautunut palstalle. Sitä se teettää, kun väsyneenä kirjoittaa...


Samalla minäkin kysyisin sinulta nimimerkki "Caballo", että oletkos sinä mies vai nainen? Kun tuosta nimimerkistäsi ei voi oikein tietää kumpiko olet. Caballohan on ilmeisesti espanjaa ja tarkoittaa hevosta, eikö näin?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja Caballo » 11. Marras 2017 23:58

Tarviiko täällä kertoa sukupuoli? Vaikka luulisi kai viestien tyylistä yleensä arvaavan kumpaa sukupuolta on, tai itse ainakin luulen huomaavani :) No nimimerkki on otettu vaan yhdestä kauniista viinipullosta joka on koristeena minulla, siinä on kaunis hevosen kuva joten hevosta se varmaan tarkoittaa :)
Caballo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08. Marras 2017 12:55

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja Caballo » 12. Marras 2017 00:07

Jukka, se merkki tarkoittaa sydäntä :hearts:
Caballo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08. Marras 2017 12:55

Re: Sydämen kovuutta

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Marras 2017 05:34

Caballo kirjoitti:Jukka, se merkki tarkoittaa sydäntä :hearts:


Kiitos selventävästä vastauksestasi. Nyt kun katselen tuota <3 merkkiä, niin onhan siinä sydän syrjällään :lol:
Jukka
 


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa