Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Elo 2017 08:16

*
"Kun tulemme Kristuksen luokse, Jumala ei vain anna meille anteeksi, vaan myös adoptoi meidät. Dramaattisen tapahtumasarjan kautta muutumme tuomituista, toivottomista orvoista adoptoiduiksi, pelottomiksi lapsiksi.

Näin se tapahtuu: Tulet Jumalan tuomioistuimen eteen täynnä kapinaa ja erehdyksiä. Oikeudenmukaisuuteensa tähden hän ei voi jättää huomiotta syntejäsi, mutta rakkautensa tähden hän ei voi jättää huomiotta sinua. Niinpä teolla, joka ällistytti taivaan, hän rankaisi itseään ristillä sinun syntiesi tähden.

Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus saavat yhtäläisen kunnian. Ja sinä, Jumalan luomus, saat anteeksi. Mutta tarina ei pääty Jumalan anteeksiantamukseen...

Siinä olisi jo kylliksi, että Jumala vain puhdistaisi nimesi, mutta hän tekee enemmän. Hän antaa sinulle o m a n nimensä.

"Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia." (Room. 8:16).

-Max Lucado/Armon kantamana-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Elo 2017 08:27

*
"Älä sekoita Jumalan rakkautta ihmisten rakkauteen. Usein ihmisten rakkaus kasvaa suoritusten myötä ja vähenee virheiden myötä. Ei Jumalan rakkaus. Hän rakastaa sinua juuri siinä pisteessä, missä olet." <3

Max Lucado/Armon kantamana
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Elo 2017 08:29

*
Mikä ero oli Pietarin ja Juudaan välillä? Kieltämisen ja kavaltamisen välillä ei ole kovin suurta eroa. Juudaan teko ei ollut paljon pahempi kuin Pietarin. Erona oli se, että Juuda meni ulos, mutta Pietari jäi Jeesuksen luo. Pietarin syntisyys ajoi hänet Jeesuksen luo, Juudaan syntisyys ajoi hänt pois Jeesuksen luota. Ihmisen kohtaloa ei ratkaise se, onko hän pyhä vai paha, eikä sekään, kuinka hyvä tai kuinka syntinen hän on, ratkaisevaa on hänen asenteensa Jeesukseen." <3

-Kalevi Lehtinen/Rakkautta loppuun asti-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2017 10:37

*
"Jeesuksen katseleminen on sitä, että ymmärrämme Hänen olevan päivittäisten tarpeittemme varasto, ja että uskoen turvaudumme Häneen sellaisena. Odottavat silmät näkevät aina Jeesuksen."

-Roy Hession-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Elo 2017 10:33

*
"Jeesuksen tykö tuleminen on yksinkertaisesti sitä, että sanomme hänelle sydämellämme ja suullamme:"Kyllä." Sydämellä eli rukouksessa tuleminen on ensin. Päätöksen vahvistaminen suun tunnustuksella seuraa kuin itsestään, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu." <3

-Erkki Leminen/Järistyttävä armo-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2017 11:16


Ps. 119:103 Kuinka makeat ovat minulle sinun lupauksesi! Ne ovat hunajaa makeammat minun suussani.

104 Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 08. Loka 2017 15:10

11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
13 Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.

Jeremia 29.luku (33/38)

:wave:
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Loka 2017 08:30

"Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapsuuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'"
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Loka 2017 13:16


Älä jätä elämääsi ymmärryksesi varaan vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan [Snl. 3:5].
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Loka 2017 13:21

*
"Jumala loi sinulle kaksi korvaa ja vain yhden suun!" Miksi?
- Että kuuntelisit enemmän ja puhuisit vähemmän!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa

cron