Polvijärven pastori

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja Ristiavain » 28. Syys 2016 19:03

petsku kirjoitti:Kyllä jokaiselle sattuu kömmähdyksiä. Hyvä, että lähettivät oikaisun.

Niin, varmasti monessa kohdin me kaikki hairahdumme. Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea. Tietenkään, toisaalta, synnissä ei ole mitään hyväksyttävää. Itse aikoinaan suosin Veijon ja Aulikin tilaisuuksia, mutta sitten jouduin jäämään pois, kuultuani heidän eronneena avioitumisestaan. Se on käsittääkseni selkeästi vastoin Raamattua. Matt.5:32, 1Kor.7:11. Veijolle ja Aulikille toivon tässä asiassa katumusta ja mielenmuutosta, vaikkei tehtyä enää saa tekemättömäksi. Ellei näin ole vielä tapahtunut (2Kor.12:21) Mutta omista synneistähän tässä on parannus alettava. Niin on siis meidän tehtävä Jumalalle tili itsestämme. HERRA, ARMAHDA MINUA JA MUUTA MINUT! Itse en voi itseäni synnistä nostaa. Vaan: Veri voi puhdistaa syntisen, veri voi uudistaa jokaisen. Pyhässä veressä Jeesuksen, voima on suuri ja ihmeellinen (1 Joh.1:7-10)
Ristiavain
 
Viestit: 6
Liittynyt: 25. Syys 2016 20:55

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja Ristiavain » 28. Syys 2016 19:36

Juha kirjoitti:Aulikki kertoo saaneensa hengellisen kasvun perustan Joensuun cityseurakunnassa. http://www.polvijarvenpastori.com/esittely/

Cityseurakunnat ovat äärikarismaattisia ja menestysteologisia, joihin kenenkään ei kannata sekaantua. Toki tämä ei sinänsä vielä absoluuttisessa mielessä todista että joku on "harhaopettaja", mutta omalla kohdalla tämä kyllä saa aika epäluuloiseksi.

Joensuun Cityseurakunta on sikäli onnellinen tapaus, että se hiljattain (käsitykseni mukaan) liittyi takaisin Joensuun Vapaaseurakuntaan, mistä oli aikoinaan jouduttu erilleen, ja Cityn johtohahmo Jukka Laamanen haastattelussa totesi nuoruuden-aikaisen "vaahdon" jo tasaantuneen (tai en muista miten hän asian ilmaisi) ja molemmin puolin varmaankin iloittiin yhteistyöstä. Niinhän se on Raamtussa, että pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen. Tietenkin totuudesta tinkimättä. (Tämä kirjoitukseni tosin ei liity Aulikkiin, vaan siihen Cityseurakuntaan). Siunauksin RISTIAVAIN
Ristiavain
 
Viestit: 6
Liittynyt: 25. Syys 2016 20:55

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Syys 2016 21:54

Joensuun cityseurakunnassa tuli joskus käytyä pari kertaa, kun olin juuri tullut uskoon ja silloinen ystäväni ja nykyinen aviomieheni vielä asui sillä suunnalla. En kyllä niin paljon ollut toiminnassa mukana, että oman kokemukseni perusteella sitä osaisin arvioida. Mutta toki se oli hyvinkin menestysteologista ja siellä haaveiltiin suurista merkeistä ja ihmeistä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja eetu » 04. Joulu 2016 20:01

Polvijärven pastori, jakso 12:

"Näin voit vapautua sukukirouksista ja niihin liittyvistä hengistä"

Eksytystä. Jeesuksen uskossa olevia ei tarvitse vapauttaa sukukirouksista.

http://www.kotipetripaavola.com/sukukirous.html

Jakso 6 Vapauskoulutus - mihin tarvitsemme tänä päivänä vapautuskoulutusta?

Mitä ihmettä on "vapauskoulutus"? Emmehän me ihmiset voi ketään vapauttaa mistään, Jeesus on se joka vapauttaa. Tietenkin voimme rukoilla ihmisten puolesta mutta ei ole mitään "vapautusrukouksia" joka rukoilemalla ihminen voi vapauttaa toisen ihmisen jostain, sehän olisi kokonaan ihmisen työtä.
Eräs kaverini joskus rukoili Polvijärven pastorin opettaman vapautusrukouksen erään toisen kaverin puolesta. Rukoiltava kaveri luuli vapautuneensa niistä asioista jotka häntä painoivat, ja olikin hetken aikaa iloinen mutta sitten taas palasi samaan tilaan missä oli ollut sitä ennen. Ei vapautusrukous auta silloin kun ratkaisu ongelmaan on parannuksenteko synnistä. Kyseinen henkilö siis rukoilun jälkeen tunnusti syntejä, joissa oli elänyt.

Jakso 2:
"Uudestisyntymä on valtava kokemus, mutta se ei automaattisesti tarjoa Jeesuksen veren suojaa vihollisen hyökkäyksiltä"

En ymmärrä. Mitä ihmettä tuo nyt on? Uskovalla on Pyhä Henki joka johdattaa kaikkeen totuuteen kaikissa asioissa, ja meillä uskovilla on Jeesuksen veren suoja, eikä Jeesuksen veren voimaan voi lisätä mitään. Jos siihen lisää mitään, julistaa toista evankeliumia, ja tuo yllä oleva virke kuulostaa toiselta evankeliumilta. Nuo kaiken maailman vapauttamisrukoukset ovat eksytystä, ei Raamatussa ole kehotusta rukoilla mitään "vapautusrukouksia". Eräs kaverini väitti olevansa armoitettu "vapauttamaan" ihmisiä, mutta ei Raamattu opeta että semmoista palvelutehtävää kuin vapauttaja. Meillä on Vapahtaja, Herramme Jeesus Kristus, joka on luvannut olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Turvatkaamme Herraan kaikessa, Hän on voimallinen ja Hän auttaa.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Joulu 2016 00:19

Eri mieltä .Tämä on sellainen aihealue ,joka on osattava jokaisen ,joka kentällä työtä tekee.Ettei ole kuin opetuslapset Jeesuksen kanssa kun eivät osanneet riivaajia ulos ajaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Joulu 2016 11:37

Mr Kerimäki kirjoitti:Eri mieltä .Tämä on sellainen aihealue ,joka on osattava jokaisen ,joka kentällä työtä tekee.Ettei ole kuin opetuslapset Jeesuksen kanssa kun eivät osanneet riivaajia ulos ajaa.


Näin se on nähdäkseni

Matt 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Jeesuksen nimessä ja veressä on voima ja valtuudet käyttää näitä on annettu uskovalle.
systeri
 

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Joulu 2016 12:36

Kyllä näin systeri se kuuluu meille ja meillä on auktoriteettia sillä olemme Kuningasten Kuninkaan kanssa liikenteessä ja me olemme silloin suurimman voiman kanssa liikenteessä koko maailmankaikkeudessa.Se mitä meillä tulee olla niin uskoa.
Meidän täytyy Jeesuksen tunnustamisen lisäksi uskoa Jumalan voimavaikutuksiin sillä sekin kuuluu asiaan.

Tämä kuten moni muukin alue on saman Hengen tuotetta kuten toisilla opettaminen ja jollakin profetoiminen ja tehtävät on monet .Ketkä on tuolla kenttätyössä kohtaa hyvin todennäköisesti saastaisia henkiä ja silloin on oltava auktoriteetti toimia ja rukous on se ensimmäinen,sekä ajaa saastaiset henget ulos Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Olen hieman seuraillut tätä nykysrk menoa ja syy täytyy olla olemassa siihen ,miksi ne Pyhät armonlahjat ei toimi ....kuka keksii mikä se on ?? Tämä on todella tärkeä aihe meidän ajassa .

Tyhjiö täyttyy kun sellainen tulee ja valitettavasti se täyttyy niillä toisilla lahjoilla monesti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Joulu 2016 11:18

Olen hieman seuraillut tätä nykysrk menoa ja syy täytyy olla olemassa siihen ,miksi ne Pyhät armonlahjat ei toimi ....kuka keksii mikä se on ?? Tämä on todella tärkeä aihe meidän ajassa .


Samaa oon miettiny...onko se opetuksen puutetta ja sitä että ei oo rohkeutta nousta vihollisen voimia vastaan ja tosiaan voi puuttua uskoakin.
systeri
 

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 08. Joulu 2016 11:33

systeri kirjoitti:
Olen hieman seuraillut tätä nykysrk menoa ja syy täytyy olla olemassa siihen ,miksi ne Pyhät armonlahjat ei toimi ....kuka keksii mikä se on ?? Tämä on todella tärkeä aihe meidän ajassa .


Samaa oon miettiny...onko se opetuksen puutetta ja sitä että ei oo rohkeutta nousta vihollisen voimia vastaan ja tosiaan voi puuttua uskoakin.


Olisiko sellainenkin mahdollisuus, että ristin merkityksen vajavainen ymmärrys ja toteutuminen elämässämme voisi olla yksi syy? Varsinkin me länsimaiset jo ympäröivän humanistisen ja itsekeskeisen kulttuurinkin takia tunnumme kovin helpostikin ottavamme vastaan julistusta, jossa ihminen on laitettu koko uskonvaelluksemme keskipisteeksi, kun siellä pitäisi olla Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus, niin ristiinnaulittuna kuin ylösnousseenakin.

Onko risti meille jonkinlainen taikakalu, joka parantelee meitä ihmisinä ja jakaa ihmeitä sekä armolahjoja? Vai onko risti meille väline, jolla Herramme verellään sovitti syntimme Jumalan kanssa kantaen syyttömänä ja virheettömänä Karitsana meidän oikeudenmukaisen tuomiomme, ja jolla sittemmin, meidät pelastaakseen itseltämme, turmeltuneen lihallisen ja itseään täynnä olevan vanhan ihmisemme kuolemantuomio pannaan täytäntöön? Jos ja kun Jumala haluaa meille Henkeään antaa, niin voiko sellaiseen astiaan Henkeä laittaa, joka jo ennestään on täynnä omaa paisunutta itseään?

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää. Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään." -Joh.12:24-25
"...ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias." -Matt.10:38
"Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."" -Matt.16:24-25
*sana, jonka merkitsin noihin jakeisiin punaisella, on Strong's concordancen mukaan 'psuche', jonka voi kääntää, muun muassa: elämä, sielu, yksilö, identiteetti tai "itse-elämä" (self-life)

Nykyään kun kuulee paljon sellaista julistustakin, jossa meitä turmeltuneita syntisiä ja synnin saastaamaa lihaamme ikäänkuin jalostettaisiin paremmiksi, herää ainakin itselläni ristiriitaisia ajatuksia esim. ylläolevat jakeet mielessä pitäen. Onko Pyhä Henki sitoutunut sanomaan rististä vai onko aivan sama mitä julistetaan? Voiko ihminen olla, Jeesuksen sanojen vastaisesti (Matt.10:38), sovelias Jumalan käyttöön, jos hän ei ole edes halukas kieltämään itseään?

PS. Uskoa ja rohkeutta ainakin allekirjoittaneelta puuttuu niin paljon, että jos nämä puutteellisuuteni ovat esteenä Pyhän Hengen astiana olemiselle, niin tämä heikko astia kaikkine vikoineen on ainakin täysin käyttökelvoton. Itse luotan siihen, että Jumala armossaan jopa minutkin pelastaa Jeesuksen Kristuksen nimen ja uhrikuoleman tähden, ja ehkäpä jopa ajoittain pystyy armossaan työnsä välineenäkin käyttämään...
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Polvijärven pastori

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Joulu 2016 14:08

No itsekkään en oo todellakaan paras esimerkki hengellisessä työssä ja sodankäynnissä, mutta sen verran oon saanu maistaa Jumalan voimaa ja hyvyyttä ilman omaa ansiota ja osaamista, että tiedän vähäsen minkälaisen Voiman kanssa ollaan tekemisissä :thumb: :hearts:
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa