Kansalaispuolue

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 17. Huhti 2016 10:49

Mitä mieltä olette tuosta puoluehankkeesta? Paavo Väyrynen tekee kovasti työtä, saadakseen puolueen kasaan. Mitä hän oikein tällä kaikella mahtaa ajaa takaa??
Isoäiti
 

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Huhti 2016 12:00

Isoäiti kirjoitti:Mitä mieltä olette tuosta puoluehankkeesta? Paavo Väyrynen tekee kovasti työtä, saadakseen puolueen kasaan. Mitä hän oikein tällä kaikella mahtaa ajaa takaa??


Jaa´a :thumbdown: Kukapa tuon tietää (tietääkö Väyrynen itsekään)? Minä olen ihan puolueeton :lol: enkä usko, että uskovan on viisasta sotkeutua politiikkaan. Missään tapauksessa politiikkaa ja siihen liittyvää puoluemieltä ei pidä tuoda Jumalan seurakunnassa, koska se synnyttää kiistoja ja hajottaa.

Oman käsitykseni mukaan puoluetoiminnan taustalla ei aina ole ainoastaan poliittisia motiiveja, mutta sillä on a i n a tarve liittoutua ja liittoutumisen tarkoituksena on "ohjata ja vaikuttaa"; siis tavalla tai toisella hallita muita (mielen kautta). Siitä se ainakin näyttää lähtevän vaikka lopuksi lait vaikenevisivat ja pyssyt puhuisivat. On ilmeistä, että ihmisen olemukseen liittyy tarve liittoutua toisten kanssa, koska se on omiaan luomaan turvallisuuden ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
Jukka
 

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 17. Huhti 2016 13:38

Onko raamatussa jossain, ettei saisi olla esim. eduskunnassa uskovan mukana? :shock: Eikö nämä oikeasti uskovat kansanedustajat ole kuitenkin olleet estämässä monta asiaa. Päivi Räsänenkin esimerkiksi? Ja raukka on saanut paljon kärsiä sen takia, että raamatusta on pitänyt kiinni. On siellä tietysti muutama turhakin, jotka sanovat olevansa uskossa.
Isoäiti
 

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Huhti 2016 17:21

Isoäiti kirjoitti:Onko raamatussa jossain, ettei saisi olla esim. eduskunnassa uskovan mukana? :shock: Eikö nämä oikeasti uskovat kansanedustajat ole kuitenkin olleet estämässä monta asiaa. Päivi Räsänenkin esimerkiksi? Ja raukka on saanut paljon kärsiä sen takia, että raamatusta on pitänyt kiinni. On siellä tietysti muutama turhakin, jotka sanovat olevansa uskossa.


Minä en nyt äkkipäätä muista yhtään kohtaa Raamatussa, jossa Jeesuksen opetuslapsia olisi kehotettu pyrkimään johonkin yhteiskunnalliseen virkaan. Toinen asia sitten on, jos joku on kutsuttu olessaan jo jossain virassa. Sitten on vielä niitä, joita Jumala on nostanut johonkin asemaan (VT:ssa esim Egyptin faarao, jonka kautta Herra osoitti kunniansa tai kuningas Nebukatressar II jonka kautta pani rangaistustuomiot täytäntöön Juudalle tai Daniel auttaakseen pakkosiirtolaisuuteen joutuneita).

Minä ihmettelen uskovaisten sokeutta. He eivät näe eivätkä ymmärrä, että Jumala johtaa suvereenisti historiaa ja tulevaisuutta. Maailmassa ei ole yhtään päämiestä eikä hallitusta vallassa muutoin kuin Jumalan sallimuksesta. Arkadianmäellä kaikki ovat Jumalan sinne asettamia. Ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta ja ne jotka ovat, ovat Jumalan asettamia. Tämän pitäisi olla selvää puhetta Raamatun lehdiltä. Jumala hallitsee. Hän on se, joka tekee sokean ja näkevän, kuuron ja kuulevan - ja totisesti tälläkin palstalla se käy ilmi (2.Moos. 4:11). Miksi emme näe, että Jumala hallitsee ja että Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä? Siksi, että me haluamme niin kovin itse touhuta ja puuhailla, niin ja vaikuttaa Jumalan säätämyksiin. Emme kuitenkaan ulotu niihin emmekä edes tiedä mikä maallemme (emmekä edes mikä itsellemme) on parasta. Voimme kyllä luulla tietävämme, mutta jos joku luulee jotain tietävänsä niin hän ei tiedä vielä mitään niin kuin tietää pitäisi. Kirjoitan näistä asioista kovin sanoin, mutta siinä toivossa, että uskovat tahtoisivat suostua opetuslapseuden koviin -mutta ihaniin- ehtoihin ja jättää itsensä ja maansa Jumalan armon haltuun. Jumala on luvannut pitää omistaan huolen, kun me etsimme ennen kaikkea muuta Hänen valtakuntaansa ja vanhurskauttansa.

Tässä siis minun mielipiteeni. Nyt tuli puhelimitse kutsu mennä naapuriin kahville. Teenpä niin. "Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen." (Juuda)
Jukka
 

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 17. Huhti 2016 18:46

Komppaan jukka1954:n ajatuksia aiheen suhteen. Vaikka toki se myös tarkoittaa sitä, että Jumala voi kaikkivaltiudessaan asettaa maallisille hallitsijan paikoille myös uskovia. Mutta ilman erityistä kutsumusta/johdatusta ei minusta uskovien tarvitse tuhlata aikaansa maailman hallitsemisen miettimiseen.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 17. Huhti 2016 21:44

Eli tämä mun aloitus oli ihan turha vissiin? Siis ei ole hyvä miettiä, mitä poliitikot ym. ajaa takaa? Mä vaan jostain kummallisesta syystä tykkään Väyrysestä. :)
Isoäiti
 

Re: Kansalaispuolue

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Huhti 2016 22:38

Isoäiti kirjoitti:Eli tämä mun aloitus oli ihan turha vissiin? Siis ei ole hyvä miettiä, mitä poliitikot ym. ajaa takaa? Mä vaan jostain kummallisesta syystä tykkään Väyrysestä. :)


Väyrynen puhuu :wise3: Isoäiti tykkää :thumbup: ja Jukka pohtii :think2:

Ihan hyvä, että 'tykkäät Väyrysestä'. Eikä aloitus turha ollut, ei suinkaan. Minulle se oli kehotus muistaa esivaltaa ja päättäjiä rukouksissa. Siihen meitä Jumalan Sana kehottaa -pitämään esirukouksia esivallan ja kaiken kansan puolesta- että saisimme viettää rauhallista, hiljaista ja vanhurskasta elämää.

PS. Kiitos useista hyvistä kannanotoistasi joita olet tuonut palstalla esille. Näkemyseroja uskovaisten kesken on kuten nyt tämä tänään. Vaellamme kuitenkin samaa tietä, meillä on sama Herra ja päämäärä.
Jukka
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa

cron