Monta rukousasiaa

Rukousaiheet

Monta rukousasiaa

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 12. Syys 2011 15:23

Anon rukoustukea seuraaviin asioihin:

- Seurakuntayhteys
Minulla ei ole elävää, toimivaa ja säännöllistä seurakuntayhteyttä. Olisi hienoa ja hengellisen elämän vuoksi elintärkeää, että tällainen yhteys löytyisi. Toivon vaikkapa pientä rukoussolua, jossa voisi tutkia Raamattua ja rukoilla, palvella omilla lahjoillaan. Olen ollut liian kauan kaukana tällaisesta yhteydestä. En vain tiedä, mistä voisi alkaa etsimään. Olen rukoillut asian puolesta. Toivon tähän rukoustukea.

- Avioliittoni
Olen ollut naimisissa 10 kk eli kohta juhlin yksivuotishääpäivää :D ! Kiitos Jeesukselle, että rakkaus ja ymmärtämys miestäni kohtaan on kasvanut. Ihmeen kautta myös oma itsekkyyteni ja "oma tahto" sisustuksen ja kotiin liittyvien asioiden suhteen on vähentynyt. Osaan tehdä myös kompromisseja. Mieheni ei tunne Jeesusta. Hän kannustaa kuitenkin minua käymään seurakunnan tilaisuuksissa mutta ei ole itse kiinnostunut. Uskon, että Jumala on puhunut sydämelleni, että mieheni tulisi uskoon. Pyydän rukoustaistelua tässä asiassa.

Otin itselleni uskomattoman miehen. Asuimme avoliitossa noin vuoden muutettuani hänen perässään pois opiskelukaupungistani ennen naimisiin menoa. En "jaksanut odottaa" minua varten annettua puolisoa. Toisaalta uskon ja näen, että se on juuri tämä mies. Olen toiminut ennen avioliittoa myös väärin muutamassa edellisessä seurustelusuhteessani. Olen selvittänyt välini kahteen entisiin poikaystävääni niin hyvin kuin se on ollut minusta kiinni. Toiseen ihmiseen välini ovat katkenneet eikä asioita eron sattuessa selvitetty. Se koski minuun todella paljon. Olen selvittänyt, pyytänyt omalta puoleltani anteeksi niissä asioissa, kuin se on ollut mahdollista. Pyydän, että loputkin haavat umpeutuvat enkä koe syyllisyyttä tai ahdistusta asioista, joihin en voi vaikuttaa. Haluan pyytää Jeesuksen rakkautta näille entisille poikaystävilleni, jotka kummatkin ovat naimisissa. Haluan siunata heidän liittojaan!

- Mieheni suku ja oma perhe
Pyydän esirukousta mieheni suvun puolesta. Miehen äidin puolella on uskovia tai siis "uskovia", joiden sydämen tilaa en ole osannut analysoida oman kylmyyteni vuoksi. Anoppini on pappi. Tiedän, että luterilainen pappissysteemi (samoin kuin ortodoksien munkkeussysteemi) ei ole Jumalan tahdon mukaista. Toivon, että sekä anopin että appiukon puoleiset suvut voisivat löytää Jeesuksen aidosti! Olemme mieheni sukulaisten (varsinkin appiukon puolen) kanssa paljon tekemisissä. Pyydän viisaita sanoja oikeaan aikaan, päättäväisyyttä toimia Jeesuksen ohajuksessa ja rakkautta!

Pyydän myös siunausta omille vanhemmilleni, jotka ovat uskovia. Äitini käy myös Raamattupiirissä, isäni kirkossa. Heillä on seurakuntayhteys, mutta se on luterilaisuuden saastuttamaa. Tiedän, että heillä on omia haavojaan, joista kaikista minä en tiedä. Vaistoan asian heistä. Usko voisi olla paljon enemmän. He elävät vakaumuksensa mukaan. Kunnioitan ja rakastan heitä, mutta minulla on myös katkeruutta vanhempiani kohtaan. Pyydän rakkautta. Vanhempani eivät ymmärrä esimerkiksi sitä, että erosin kirkosta. Äitini on yrittänyt käännytttä minua liittymään takaisin, koska olen vailla seurakuntayhteyttä, "jos en kuulu mihinkään". Myös sisarukseni voisivat tulla uskoon. Mikä olisi sen hienompaa, kuin pitää välillä sukutapaamisen yhteydessä rukoushetki tai vastaava!!!

- Työni
Teen tällä hetkellä työtä rakastamallani alalla. Haluan Jeesuksen siunaavan opetustunnit niin, että minulla olisi pitkämielisyyttä ja rakkautta lapsia kohtaan. Pyydän myös, että voisin sopivan hetken tullen olla todistamassa Jeesuksesta (jos Hän sitä haluaa). En pelkää leimaamista "hihhuliksi", mutta olen nähnyt työpaikalla myös uskon väärin käyttöä. Yhdellä opettajalla on "alttari" luokassaan, vaikka opetuksen pitää olla neutraalia. Ulkoiset todisteet (alttarit ja muut) eivät takaa sydämen tilaa. Lisäksi tämä opettaja mielestäni tekee isoa eroa uskovien suhteen, niin oppilaiden kuin opettajienkin. Hänellä on kokouksissa ideoita, jotka eivät ole perusteltavissa Raamatulla tai terveellä maalaisjärjellä. Tämä opettaja on ylpeä ja ylenmyydentuntoinen (tulee ja menee kokouksissa miten haluaa, puhuu päälle jne.). Toivon rakkautta työyhteisöön ja minulle rakkautta kohdella muita kunnioittavasti.

- minun sisin
Toivon eheytyväni. Herra on puhunut muutamasta asiasta, mutta haluan vahvistusta ja rakkautta niiden osalta. En halua heilua puolelta toiselle mielipiteen vaihtuessa, päivän mukaan tai ulkoisten ärsykkeiden vuoksi. Pyydän myös "omia ystäviä", koska kaikki kaverit jäivät muutettuani toiselle paikkakunnalle. Ystävät eivät ole itsestäänselvyys. Minulle on jäänyt vain muutama uskova ystävä, joista osalle tunnun olevan ilmaa. Minua kyllä evankelioidaan, mutta en voi kertoa arkipäivän murheistani. Ystävä on se, jolle voi olla rehellinen omasta vaellustilasta riippumatta. Häneltä voi pyytää rukoustukea tai kuuntelutukea. Minulla on myös pelko, että tulen tuomituksi ihmisten osalta. Olen yrittänyt pitää tilivälit kunnossa Jumalaan - tai ainakin olla rehellinen, vaikka en ole toiminut oikein. Toivon itselleni ystävää tai ystäviä, joiden kanssa jakaa tavallista arkea iloineen ja suruineen. Mies ei korvaa ystävien tarvetta. Ei hänkään ymmärrä aina "naisen näkökulmaa" tai ole kiinnostunut samoista asioista.

Kiitos, että sain vuodattaa rehellisesti sydämeni tähän!
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Monta rukousasiaa

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Syys 2011 15:55

Toivon sinulle ja läheisillesi kaikkea hyvää Herran Jeesuksen nimessä.

Rakas taivaallinen Isämme, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, kiitos, että saan tuoda tämän esirukouspyynnön eteesi. Sinä tiedät ja tunnet nämä ihmiset ja näet heidän sydämiinsä. Vain sinä voit auttaa ja parantaa heidät. Auta ja armahda näitä ihmisiä. Tapahtukoon sinun tahtosi heidän elämissään. Sinun on kaikki valta, voima ja kunnia, iankaikkisesti. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Monta rukousasiaa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2011 18:51

Ihanaa että Jumala on siunannut sinua miehellä, joka ymmärtää ja antaa sinun elää uskonelämää, vaikkei hän itse uskossa olekaan. :) Minulla on myös mies joka ei ole uskossa ja minulla on kaksi ihanaa lasta, ja voin sanoa että avioliitto voi silti olla siunattu kaikinpuolin ja hyvä.

Asiat järjestyvät yleensä tavalla tai toisella, siunausta sinulle ja miehellesi ja koko suvulle. Jos haluat kirjoittaa yksityisviestiä niin minulle saa kirjoittaa, en ole niin pelottava kuin kirjoitus antaa ymmärtää. Enkä todellakaan tuomitseva, vaikka asiat jyrkästi tuon keskusteluihin esille. Jos koet sydämessäsi että haluat kirjoittaa niin näin saat tehdä, mutta en pahastu vaikkei kirjoitusta tulekaan. :) Ajattelin kun koet olevasi yksinäinen, minä olen myös ilman seurakuntayhteyttä oleva ja paljon on samankaltaisuuksia näköjään elämässä, ihan senkin takia.
lonelyrider
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron