Tarttuuko väärät henget?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 09. Helmi 2016 17:19

Monesti uskova alkutaipaleellaan on haparoiva ja etsii vastauksia ja on myös hyvin altis virheille ,koska ei ole harjaantunut uskonasioissa,Hengen toiminnassa.
Kasvu tarvitsee aikaa .Eroja tietysti on esim tuleeko ihminen uskovasta perheestä vai sellaisesta ,missä ei ole uskontaustaa ja tämäkin asia tekee sen ,että matka on alussa hyvin hyvin erilainen.
Se mitä olen tullut huomaamaan ,että siinä alussa käydään ne kovimmat taistelut ja juuri sen tähden vastustajakin yrittää hämmentää ,koska tietää uskovan olevan monissa asioissa hämmentynyt ja jopa täysin ymmärtämätön ja ei osaa varoa juuri mitään sarvipään ansoja .Siksi tässä ajassa on VANHEMMISTO TÄRKEIMPIÄ ASIOITA minun mielestä ,jotta uskova ihminen saadaan kulkemaan Totuuden tietä ja olemaan suojassa kaikenmaailman villitsijöiltä ja vääriltä opeilta jopa kuolemaan johtavavilta opeilta ,jotka jo jylläävät.

Yksi asia vielä eli sellainen ,joka on ollut esim saastaisen hengen vallassa tullen uskoon niin siinäkin on suojelun paikkka kun tiedämme esimerkin Raamatusta ,kuinka ulosajettu saastainen henki haluaakin palata takaisin kun näkee entisen isäntänsä olevan taas kunnossa ja voimissa .

Olen välillä miettinyt ja miettinyt ,kuinka osata ymmärtää tuo uskovan alkutaipale ja Raamatun opetuslapset tulee mieleen siinä.
Opetuslapset oli pitkään itse Kuninkaan vierellä ja voisi sanoa "Lapseus aikana.Uskoivat Jeesukseen ja olivat aikalailla ymmärtämättömiä ..saivat Herralta voimaa toimia ,mutta olivat edelleen aika "pihalla ja Jeesus ilmoitti heidät omikseen/valituikseen.
Pitkän pätkän opetuslapset ehtivät kulkea ..ennenkuin heidän ylleen puettiin voima korkeudesta ja sitten voimmekin lukea ihan erilaista tekstiä.

Lähes kaikessa ymmärtämättömät oppilaat alkoi opettaa ja puhua Taivaan salaisuuksia .

Me saatamme kulkea siis jonkinmatkaa lähes omillamme kunnes olemme kasvaneet siihen pisteeseen ,ettei meitä enää jymäytetä.
Vaaka kallistuukin sitten toiselle puolelle ja alamme Hengen voimassa tehdä työtämme ja "Kuin kaikki solummekin tottelee Pyhää Henkeä eikä halua Hänestä luopua niin ...ei kukaan sellainen luovu enää uskostaan .
Se entinen tarkkailja "kuin uskonulkopuolelta on ottanut askeleet ja on astunut uskon sisään ja elää koko olemuksessaan uskoa .Toki onhan meillä mukana aina liha ,mutta silloin Henki on ottanut vallan ,joka uskonjuuret saaneella/kasvattaneella on.Oiken syvät juuret ,joita ei mitkään elämän myrskyt revi irti.
Silloin ihminen luottaa Jumalaan täysin ja on antanut itsensä hallitusvallan Hänelle .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2016 21:59

vaisuliini kirjoitti:Haluaisin kysyä että tautivuoteella siis tautivuoteelle syöksemisen jälkeen on mahdollista tehdä parannuksen myös että pelastuu?


Äsken löysin Job 33 luvusta muutaman kohdan jonka mukaan tautivuoteella on mahdollista tehdä parannuksen ja pelastuu ja palaa nuoruuden päiviin.

Otsikkona 'Sairauskin voi puhutella'

Job 33:19 "Häntä kuritetaan myös tuskalla vuoteessa, kun hänen luissaan on alituinen kipu.

22 Näin hän lähenee hautaa, hänen henkensä kuoleman lähettiläitä.
23 Jos hänen puolellaan silloin on enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, niistä, jotka ilmoittavat ihmiselle, mikä on oikein,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Päästä hänet joutumasta hautaan, minä olen saanut lunastusmaksun.'

25 Silloin hänen ruumiinsa uhkuu nuoruuden voimaa, hän palaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala on hänelle suosiollinen. Hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja. Näin Jumala palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hän laulaa nyt muille ihmisille: 'Minä tein syntiä ja vääristin oikeuden, mutta minulle ei maksettu samalla mitalla.

28 Hän pelasti minut joutumasta hautaan, ja henkeni saa katsella valoa.'
29 Jumala tekee kaiken tämän miehelle kaksi, jopa kolmekin kertaa
30 palauttaakseen hänet haudasta ja antaakseen elämän valon loistaa hänelle."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Helmi 2016 22:09

*
Pakko kirjoittaa vielä otsikon tänne kohtineen. Se sanoo että unen kautta Jumala varoittaa tekemästä pahaa ja kehottaa kääntymään pois pahasta teosta ennen tautivuoteelle syöksemistä.

Jumala puhuu monin tavoin:
Job. 33:14 "Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella, sitä vain ei huomata. :shock: ( sitä vain ei huomata? ) :?
15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillaan,

16 hän avaa ihmisten korvat ja vahvistaa sinetillä heille antamansa varoituksen,
17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta, varjellakseen miestä ylpeydestä,
18 säästääkseen hänet joutumasta hautaan, hänen elämänsä syöksymästä miekkaan."

David Wilkersonin sana muistui mieleen äsken että Jumala käyttää kuitenkin syntiä tehneitä uskovia palvelutehtävissä kun he tekivät parannuksen vähän ajat sitten.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Helmi 2016 15:11

Se synnin tunnustus ...että tuo suoraan tekemänsä vääryyden Jumalan eteen ..eikä piilottele ja peittele sitä.Tai pahentaa vielä asiaa eli puolustelee syntiään.
Synti täytyy tuoda pimeydestä valoon ,jotta siitä voi/saa vapauden.
Me hairahdumme joskus ,mutta tässä Uudessa liitossa onneksi luukku ei aukea heti jalkojen alla...emmekä löydä itseämme kivikasan alta.

Toinen asia on sitten sellainen ihminen/usein alkuvaiheessa oleva ,että ...ymmärtää Jumalan ja olemassa olon ,mutta se liha vielä käy sitä vanhaa aikaa ......silloin ihminen on altis vääryydelle ja pahan henkivalloille.
Puhumattakaan jos ihminen kulkee sellaisessa seurassa ,jossa viihtyy saastaiset henget .....ennekuin täydellinen parannus tuollaisen hapuilevan kohdalla tulee niin ...mielen täytyy oppia ja muuttua ja siinä on taas seurakunnassa se vanhemmiston paikka äärimmäisen tärkeä ,että saa sen alkutaipaleella olevan pois ns väärästä seurasta ,jotta väärät tavat ei turmele ihmistä eikä vääryys voi ohjata ihmistä vaan ihminen kasvaa turvallisesti viisaan vanhemmiston alaisuudessa ja hyvässä seurassa kokonaisuudessaan.

Vanhemmistolla on todellakin tilausta tässä ajassa .......Huutava tilaus.


VT puolella ...nähdäkseni Jumala piti itse rankaisun avaimet itsellään ..koskien Israelia sen kuninkaita myöten.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja uuhi » 13. Helmi 2016 12:14

PetriFB kirjoitti:Ilm 2:
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

Jakeessa 21 aikaa parannuksen tekoon (metanoeo), parannus sana on kreikankielen aoristin, aktiivin, konjunktiivi. Konjunktiivi tarkoittaa asiaa joka tapahtuu tai voi tapahtua ja koska kyse oli ajan antamisesta parannukseen, niin siksi se oli konjunktiivissa, koska Jumala antoi aikaa parannuksen tekemiseen.

Jakeessa 22 on kyse seurakunnan uskovista, jotka olivat langenneet tekemään huorin Iisebelin vaikutuksesta. Jakeessa 22 oleva saan parannusta on aoristin, aktiivin, konjunktiivissa, eli samassa aikamuodossa, joka tarkoittaa Jumalan antaneen aikaa myös seurakunnalle tehdä parannusta huoruudesta sekä epäjumalille uhraamisesta.

Tämän kohdan kautta voimme ymmärtää ettei Iisebel ollut uskova ihminen, mutta se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä etteikö Herra antaisi uskoville aikaa parannuksen tekemiseen, sillä jakeen 22 mukaan Herra antaa aikaa myös uskoville parannuksen tekemiseen ja siksi uskossa ei ole lankeamisen hetkelläkään kyse on ja off uskosta, vaan uskosta koko ajan, johon mahtuu myös lankeemuksia, joista tehdään parannusta sen ajan ja aikataulun puitteissa, jotka Jumala päättää ja antaa meille.

Luuk 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

Luuk 17:3:ssa on 33/38 käännöksessä sana katuu mutta siinä on kreikaksi sana (perusmuoto metanoeo), joka on aoristin, aktiivin, konjunktiivi. Tässäkin kohdassa on kyse siitä, että uskovalle annetaan aikaa tehdä parannusta.

Synnittömyysoppi johtaa ihmisen uskomaan ettei uskovalle anneta aikaa tehdä parannusta, vaan hänen täytyisi heti tehdä parannus joka asiasta.



Koskien opetustasi muistuttaisin seuraavista lauseista:


Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.




[heb. 10:26-27]


ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.


[heb. 12:16-17]



katso siis elohimin hyvyyttä ja ankaruutta, ankaruutta langenneita kohtaan, ja hyvyyttä sinua kohtaan, jos hyvyydessä pysyt, muutoin myös sinut hakataan irti.



[room. 11:22]



Muista siis, mistä olet langennut, ja jälkeenmuutosharkitse, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi äkkinäisesti ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet jälkeenmuutosharkitse.



[ilm 2:5, byzanttilaisessa tekstissä on sana ταχύ , joka puuttuu alexandrialaisesta tekstistä, eikä sitä sen takia ole suom. v. 1938 käännöksessä, ylläolevaan käännökseen se on lisätty kääntämällä sana ταχύ sanalla äkkinäisesti]


Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi elohimini edessä.
Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja jälkeenmuutosharkitse. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen
Kuitenkin on sinulla sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä


ilm. 3:2-5


Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi



[ilm. 16:15]


Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän hallitsijanne tulee.
Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, ihmisen poika tulee.
Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen hallitsijansa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
Autuas se palvelija, jonka hänen hallitsijansa tullessaan havaitsee näin tekevän!
Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
Mutta jos huono palvelija sanoo sydämessään: 'Minun hallitsijani viipyy',
ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
niin sen palvelijan hallitsija tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.


[matt. 24:42-51]



minä sanon: vaeltakaa hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Sillä liha himoitsee henkeä vastaan, ja henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
Mutta jos hengellä kuljetetaan-teitä, niin ette ole tooran alla.
Ja lihan työt ovat ilmeiset, joita ovat aviorikos, haureus, saastaisuus, irstaus,
epäelohiminpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eripurat, harhaopit,
kateus, murhat, juopottelut, rellestykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista tekevät, eivät peri elohimin kuningaskuntaa.
Ja hedelmä hengen on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyväntahtoisuus, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsehillintä
Sellaista vastaan ei ole toora.
Ja ne, jotka [ovat] sen messiaan, ristiinnaulitsivat lihansa himoineen ja haluineen.
Jos elämme hengellä, hengellä myös vaeltakaamme.



[gal 5:16-25 vuoden 1938 käännös hieman korjattuna. En ole varma mikä sana on paras käännös kreikan sanalle ago jakeessa 18, käänsin sen sanalla kuljettaa , koska se on käännetty sanalla kuljettaa tuon jakeen vuoden 1938 käännöksessä, mutta korjasin sanan taivutusmuotoa]

[viestissä käytetyt käännökset v. 1938 käännöksestä, joitain korjauksia tehty]
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 26. Maalis 2016 10:19

Nostan tämän yhä ajankohtaisen aiheen esille, ja kopioin tähän uusintana luettavaksi aloitukseni tässä viestiketjussa:

Aika usein kuulee puhuttavan ja pelättävän fyysistä kosketusta toisen ihmisen kanssa (esim käsien alla olemista), tai vain olemista samassa tilassa toisen kanssa (esim kokouksessa) ajatuksella, että sen kautta voi meihin "tarttua" jotain väärää.

Raamatun opetuksen mukaan sellainen pelko on kuitenkin täysin turhaa.

Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. (1 Joh 4:4)

Hengessä vaeltavan uskovan olemusta hallitsee Pyhä Henki, joka on maailmankaikkeuden kaikkia henkiä ja voimia suurempi ja voimakkaampi. Kun Pyhä Henki hallitsee, on mahdotonta että mikään sitä pienempi ja voimattomampi henki tai asia voisi tunkeutua sisään.

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. (1 Joh 5:18)

Hengessä vaeltava uskova valvoo omaa tilaansa, eli tahtoo vaeltaa vapaudessa synnistä johon Jeesus verellänsä meidät on lunastanut. Sanan mukaan silloin paha (eli väärät henget) eivät voi käydä sellaiseen uskovaan. Ainoastaan tekemällä tietoista syntiä, avaa uskova oven väärille hengille.

Kun vaellamme Hengessä ja valvomme vaellustamme, ei meidän tarvitse pelätä väärien henkien tunkeutumista tai "tarttumista" jonkun "saastaisen" ihmisen kautta. Jumala on voimallisempi.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Maalis 2016 19:25

Todellakin...täytyy valvoa koska jos antautuu väärän hengen vietäväksi niin se vie ja pikkuhiljaa valhe alkaa sekoittaa niin että joutuu sen hengen otteeseen.Mulla ei oo oikeastaan mitään kokemusta noista "karismaattisista hengellisistä opettajista" mutta silti näen että eksytys on ovela ja kavala,siitä täytyy varoittaa.
systeri
 

Re: Tarttuuko väärät henget?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Huhti 2016 10:31

Näen kaikkein pahimpana sen jos uskova eksyy pois Jumalan hyvyydestä. Siitä varoittavat Raamatussa sekä Johannes, että Jaakob: "Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas (1.Joh.3:7)." "Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa (Jaak.1:16-17)." Jumalan hyvyydessä pysyminen on tärkeä asia. Hän on täydellisen hyvä. Hänessä ei ole mitään pahuutta ja pimeyttä.

Jeesus kehotti ENNEN KAIKKEA kavahtamaan ulkokultaisuutta ja sellaista fariseusten hapatusta. Ihmisen tulee Jeesuksen mukaan nähdä oma sokeutensa tai muuten jää todelliseen sokeuteen. Jos sokea sanoo, että kyllä minä näen, niin hän jää sokeuteensa. Hänen tulee sanoa, että olen sokea ja tarvitsen sinulta, Jeesus, silmävoidetta, että näkisin. Silloin Jeesus avaa hänen silmänsä; minun silmäni, sinun silmäsi...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron