Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Joulu 2015 12:16

*
"Jumala puhdistaa meidät tekosynneistämme Kristuksen veren kautta. Tämän jälkeen hän ei koskaan enää niitä muista. Kun taas on kysymys synnin olemuksesta, hän ei poista syntiä, vaan hävittää synnin tekijän. Meidän vanha ihmisemme ristiinnaulittiin Kristuksen kanssa. Tämäkin on jo tapahtunut tosiasia."

-Watchman Nee/Elämän rikkaus Kristuksessa-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2015 11:54

*
"Ristiinnaulittu Kristus on syntisen ainoa tie takaisin Jumalan luo. Hän on syntisen ainoa ovi sisälle Jumalan läsnäoloon ja Jumalan ainoa ovi sisälle syntisen sydämeen. Syntisen on tultava Jumalan luo ristiinnaulitun Kristuksen kautta, tai hän ei voi tulla ollenkaan Jumalan luo."

-Ruth Paxson/Kristuksen työ meissä-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2015 11:59

*
"Syntisen on tultava Jumalna luo ristiinnaulitun Kristuksen kautta, tai hän ei voi tulla ollenkaan Jumalan luo.

Tämä on äärimmäisen nöyryyttävä tilanne luonnollisenihmisen hyväksyttäväksi, se musertaa kaikki tuet hänen koko elämänsä alta, sillä se ulottuu syvälle hänen itserakkautensa, oman tahtonsa, itseluottamuksensa ja itsekorostuksensa juuriin. Sen kautta hänen on pakko tunnustaa, että hän on täydellisesti epäonnistunut, että hän on täysin kykenemätön elämään omaa elämäänsä omassa voimassaan, että hän on täysin sopimaton elämään tämän Yhden, Vanhurskaan ja Pyhän seurassa. Se vie hänet täydellisesti hänen oman itsensä päätepisteeseen, ristin juurelle, tunnustamaan syntisen, avuttoman toivottoman tilansa ja katsomaan yksinkertaisessa uskossa ristiinnaulittuun Vapahtajaan, joka yksin voi nostaa hänet elämän korkeammalle tasolle.

Maailman monet, monet syntiset eivät mene näin pitkälle. He tunnustavat valon ja opettajan tarpeen, he tunnustavat, etteivät he tunne oikeata tietä ja että he tarvitsevat johdattajan, he tunnustavat omien normiensa alhaisen tason ja sen, että he tarvitsevat esikuvan, mutta he eivät tunnusta, että he ovat kerta kaikkiaan syntisiä, jotka tarvitsevat Vapahtajan. He yksinkertaisesti luokittelevat itsensä sen ihmisryhmän ulkopuolelle, jonka puolesta Kristus kuoli. Mutta kirkkauden Herra ei jättänyt Isänsä syliä ja taivaan iloa vain kärsimyksen ja surun ja Golgatan ristin häpeän ja rangaistuksen tähden pelkästään vastaanottaakseen ihmisten alentuvaisen ihailun ja auttaakseen heitä elämään kunnioitettavampaa, älykkäämpää ja hyödyllisempää elämää syntisinä luonnollisen ihmisen tasolla. Hän tuli ainoastaan sen tähden, että ihmiset olivat eksyneitä ja heidät oli löydettävä; koska he olivat syntisiä, heidät on pelastettava. Hän ei tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä, jotta he katuisivat."

-Ruth Paxson/Kristuksen työ meissä-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Joulu 2015 12:01

*
"Jeesus tuli ainoastaan sen tähden, että ihmiset olivat eksyneitä ja heidät oli löydettävä; koska he olivat syntisiä, heidät on pelastettava. Hän ei tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä, jotte he katuisivat.

Vapahtajana olevan Kristuksen kautta Jumala on hankkinut ainoan tehokkaan tien takaisin Hänen luokseen: tämä on Hänen aukaisemansa ainoa ovi maasta taivaaseen. Vapahtajana olevan Poikansa kautta Jumalan on valmistanut kaikille syntisille mahdollisuuden saada lahjana vapautumisen synnistä Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen."

-Ruth Paxson/Kristuksen työ meissä-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Tammi 2016 12:55


·٠•●ღ˙Sana joka ei lyö vaan nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi, on Jumalan Sana.˙ღ●•٠·

"Kuunnelkaa, taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat.

Sateena pisaroikoon opetukseni, kasteena valukoon puheeni niin kuin pisarat ruohikolle, kuin sadekuurot nurmikolle, 5Moos. 32:1-2 RK

Pisaroikaa, te taivaat, ylhäältä, vuotakoot pilvet vanhurskautta. Avautukoon maa ja kantakoon pelastuksen hedelmää, versokoon se myös vanhurskautta. Minä, Herra, olen sen luonut. Jes. 45:8 RK

Ne eivät ole teille turhia sanoja, vaan niissä on teidän elämänne. Näiden sanojen varassa te elätte kauan siinä maassa, 5Moos. 32:47 RK

Väheksytkö Jumalan lohdutuksia, sanaa, jonka hän puhui sinulle lempeästi? Job. 15:11 RK

sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiilleen. Snl. 4:22 RK

Hän avaa suunsa puhumaan viisautta, hänen kielellään on lempeä opetus. Snl. 31:26 RK

Kuitenkin minä annan sen haavojen kasvaa umpeen ja parantua. Minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden. Jer. 33:6 RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Tammi 2016 09:14

"Kun minä ajattelen: 'Minun jalkani horjuu', niin sinun armosi, Herra, minua tukee. Kun minulla on sydämessäni paljon murheita, niin sinun lohdutuksesi ilahduttaa minun sieluni (Ps.94:18-19)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2016 15:38


Psa 57:3 Minä huudan avukseni Jumalaa, Korkeinta, Jumalaa, joka vie asiani päätökseen.
4 Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen ja saattaa sortajani häpeään. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuuteensa. RK

Psa 138:7 Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, sinä pidät minut elossa. Vihollisteni vihaa vastaan sinä ojennat kätesi, ja sinun oikea kätesi pelastaa minut.
8 Herra vie asiani päätökseen. Herra, sinun armosi pysyy ikuisesti. Älä jätä kesken kättesi työtä! RK

:clap: :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Helmi 2016 08:02

"Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Helmi 2016 09:12

"Jumala Sebaot, käänny takaisin, katso alas taivaasta ja näe; ota hoitaaksesi tämä viinipuu ja suojaa se, minkä sinun oikea kätesi istutti, tämä taimi, jonka kasvatit suureksi itseäsi varten (Ps.80:15-16)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja roosa » 26. Maalis 2016 08:51

Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.

Room. 5:8-9 (KR33/38)
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron