Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 03. Syys 2011 23:52

Ps.Psalmit:
145:1 Daavidin ylistysvirsi. Minä kunnioitan sinua, Jumalani, sinä kuningas, ja kiitän sinun nimeäsi aina ja iankaikkisesti.
145:2 Joka päivä minä kiitän sinua ja ylistän sinun nimeäsi aina ja iankaikkisesti.
145:3 Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton.
145:4 Sukupolvi ylistää sukupolvelle sinun tekojasi, ja he julistavat sinun voimallisia töitäsi.
145:5 Sinun valtasuuruutesi kirkkautta ja kunniaa ja sinun ihmeellisiä tekojasi minä tahdon tutkistella.
145:6 Sinun peljättävien töittesi voimasta puhutaan, sinun suurista teoistasi minä kerron.
145:7 Julistettakoon sinun suuren hyvyytesi muistoa ja sinun vanhurskaudestasi riemuittakoon.
145:8 Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa.
145:9 Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa.
145:10 Kaikki sinun tekosi ylistävät sinua, Herra, ja sinun hurskaasi kiittävät sinua.
145:11 He puhuvat sinun valtakuntasi kunniasta ja kertovat sinun voimastasi.
145:12 Niin he ilmoittavat ihmislapsille hänen voimalliset työnsä ja hänen valtakuntansa kirkkauden ja kunnian.
145:13 Sinun valtakuntasi on iankaikkinen valtakunta, ja sinun herrautesi pysyy polvesta polveen.
145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
145:15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
145:16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.
145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.
145:21 Minun suuni lausukoon Herran ylistystä, ja kaikki liha kiittäköön hänen pyhää nimeänsä, aina ja iankaikkisesti

:amen4: :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Lumina* » 05. Syys 2011 11:38

Jer 1:

5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".

17 Mutta sinä, vyötä kupeesi, nouse ja puhu heille kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

Jer 3:

21 Kuule! Kalliokukkuloilta kuuluu itku, israelilaisten rukous, sillä he ovat vaeltaneet väärää tietä, ovat unhottaneet Herran, Jumalansa.
22 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." -"Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.

Jer 7:

18 Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi.

Luen mieheni raamattua (koska hän ei sitä lue, ainakaan tietääkseni)..luen siksi että siinä on isompaa tekstiä.Oon pitäny sen siistinä,en oo alleviivannu kuin joskus aikoja sitten Matt 24 lukua jostain syystä. Alleviivaukset vaikuttaa sen että ne hyppää silmille ja väliin jäävät lauseet jää helpommin huomioimatta.
Nyt mä hämmästyin aamulla että mistä noihin Jeremian kirjan lukuihin jotka tuohon laitoin on tullu "hakasulkeet" Raamattuun jota luen :) Kysyin jo mieheltäkin että ootko lukenu Raamattua ja merkannu jakeita.Hän sanoi ettei oo :think2: Laitoin ne tuohon kun oli niin ajankohtaisia. :)
Lumina*
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja eerika » 05. Syys 2011 19:29

Päivän sana

Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan.
Luuk. 10:20


:prayer4:

(Suomen Raamattuopiston sivulta poimittu)
Jeesus on Voittaja !
Avatar
eerika
 
Viestit: 153
Liittynyt: 19. Maalis 2011 16:49

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2011 18:23

Ps. 37:18 Herra tietää hurskasten päivät, ja heidän perimisensä pysyy ijankaikkisesti.
19 Ei he tule häpiään pahalla ajalla; ja nälkävuosina pitää heillä kyllä oleman.

39 Mutta Herra auttaa vanhurskaita: hän on heidän väkevyytensä tuskan ajalla.
40 Ja Herra auttaa heitä ja päästää heitä: hän pelastaa heitä jumalattomista ja vapahtaa heitä; sillä he uskalsivat häneen. (Biblia)

Ps.37:18 Herra tuntee nuhteettomain päivät, ja heidän perintönsä pysyy iankaikkisesti.
19 Pahana aikana he eivät joudu häpeään, ja nälän päivinä heillä on kyllin syötävää.

39 Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.
40 Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät; sillä he turvaavat häneen.

Herra pitää omistaan hyvää huolta monin eri tavoin... :thumb: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja eerika » 20. Syys 2011 19:01

Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-. (ef. 5:8-9) :amen4: :thumb:
Jeesus on Voittaja !
Avatar
eerika
 
Viestit: 153
Liittynyt: 19. Maalis 2011 16:49

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 29. Syys 2011 08:35

Rauhaa!

Snl.30:7 "Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka:
30:8 Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
30:9 etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan."

Edellisessä on paljon viisautta. Hyvä on tyytyä määräosaan jokapäiväistä leipää ja kiitoksella kiittää siitä, että Herra pitää huolen omistaan. Ylipäätään kaikki synti, Jumalan Sanan vastaisuus, olkoon meistä kaukana. Vilppi tahi mikä muu synti tahansa johtaa aina, jos siinä elää, poispäin Herrasta. Voimme langeta, mutta meillä on rakastava Isä, joka haluaa antaa vilpittömälle anteeksi ja nostaa ylös katsomaan Kristusta, jonka veri riittää puhdistamaan sydämemme putipuhtaaksi. 1.Joh.6-9. Herra on myös luvannut pitää huolta meistä kaikessa ajallisessa. Herra on opettanut minua koettelemusten kautta turvamaan seuravaan Sanaan:

1.Piet.5:7 "Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." :amen4: En nyt konkreettisesti enempää käy läpi, miten Sana on tässäkin toteutunut, mutta kyse on esim. jokapäiväisestä leivästä. Ei ole tarvinnut nähdä nälkää. Kiitos Herralle! Toki tuohon jokapäiväinen leipä sisältyy paljon muutakin. Olen netistä lukenut, että lotossa olisi jättipotti jaossa. Me, jotka olemme Herran Armosta löytäneet Elämän Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa, on kyseinen rahajättipotti roskaa! Paavali varoittaa aivan aiheesta seuraavasti:

1.Tim.6:9 "Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen."

Edellisessä Paavali puhuu maallisesta rikastumisesta. Sydän hamuaa jo maallisia rikkauksia. On selvää, että tarvitsemme esim. työpaikan, joka on Herran siunaus, elääksemme. Mutta kiinnittäkäämme katseemme elämämme todelliseen jättipottiin tänäänkin, päivä kerrallaan, ei yhtään enempää; huomisesta ei tarvitse murehtia, eikä tästäkään päivästä.

Filip.3.8 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen."

Siunausta!
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Syys 2011 12:31

Kiitos sinulle Jukka-Pekka hyvin rohkaisevasta kirjoituksestasi, toki on täällä foorumissa ollut viime päivinäkin paljon todella puhuttelevia kirjoituksia.

Noinhan se asia on, että emme saa tavoitella maallisia katoavaisia ja turhanpäiväisiä "rikkauksia" vaan ainoa toivomme on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mutta totuus on sekin, että suurin osa Suomenkin ihmisistä juoksevat nyt vain ja pelkästään halujensa ja himojensa perässä ja siinä samalla pilkkaavat Jumalaa minkä vain muulta ajaltansa ehtivät.

Luin äsken Raamatusta Valitusvirret ja sieltäkin käy hyvin selville mikä ihmiskuntaa nytkin koko ajan kohtaa mitä enimmiten, koko ajan lisääntymään päin kun Jumala "kääntää selkänsä" synnissä rypevälle ihmiskunnalle. Jumala sallii ihmisille tuleman suurta ahdistusta, kärsimystä ja tuskaa ja kuolemaa.

Mutta kuitenkin apukin on vielä koko ajan saatavilla. Jumalan suuresta Armosta ja Rakkaudesta meidän luotujen on siitä KIITTÄMINEN.

Vielä Jukka-Pekan kirjoitukseen siltä kohdin, että uskovan on tosiaankin hyvä oppia elämään mieluummin niukkuudessa ja tyytymään mahdollisimman vähään. Koska se tiedetään, että himot kasvavat jos alamme niitä vähänkin enemmän "ruokkimaan".

Jeesus Kristus pitää meistä huolen niin hyvin kuin Jumalan tahto on kohdallemme tarkoitettu, kun vain vaellamme nöyrin sydämin ja Hengen johdatuksessa.

Olen saanut viime aikoina paljolti mahdollisuuksia julistaa Herrasta Jeesuksesta, Jumalan Armosta. Kiitos Herralle! On ollut paljon hienoja ilon hetkiä kun on ollut kuulevia korvia ympärilläni, mutta paljon saa tai joutuu myös ihmisten pilkan kohteeksi.

Viekäämme kaikki huolemme Herralle, Hän ei jätä ketään yksin joka Häneen uskoo, Jumala on kanssamme. Hän pitää meistä hyvän huolen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Syys 2011 13:46

Päivänsana ketju nyt taitaa mennä sivuraiteilleen, mutta...

Tulipa tuosta raha-asiasta sen verran mieleeni, että ajattelen, ettei raha-asioita sen kummemmin tarvitse edes ajatella, kun on Jumalan käsissä nämä asiat ja ne sinne tulee jättää. Toisella voi olla enempi ja toisella vähempi, mutta se ei ole minulta pois, koska jokaisella on omansa. Näin ajattelen asiasta. Jokaiselle sen tarpeen mukaan, minkä Jumala on hyväksi katsonut.

Jumala on sanassaan luvannut meistä huolta pitää, oli ajat millaiset hyvänsä.
lonelyrider
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Syys 2011 10:56

lonelyrider kirjoitti:Päivänsana ketju nyt taitaa mennä sivuraiteilleen, mutta...

Tulipa tuosta raha-asiasta sen verran mieleeni, että ajattelen, ettei raha-asioita sen kummemmin tarvitse edes ajatella, kun on Jumalan käsissä nämä asiat ja ne sinne tulee jättää. Toisella voi olla enempi ja toisella vähempi, mutta se ei ole minulta pois, koska jokaisella on omansa. Näin ajattelen asiasta. Jokaiselle sen tarpeen mukaan, minkä Jumala on hyväksi katsonut.

Jumala on sanassaan luvannut meistä huolta pitää, oli ajat millaiset hyvänsä.


Ei se haittaa mitään, jos tässä ketjussa vähän sivuraiteelle poiketaankin. Oikein sinä ajattelet asiasta ja luotat turvaten Herraan. Päivän Sana vaan oli kirjoitus, että vahvistuisimme ja luottaisimme Herraan, että Hän on luvannut pitää meistä huolen niin hengellisissä kuin maallisissa tarpeissa. Raha-asioissa kuitenkin joudumme tekemään oman osamme esim. laskuja maksamalla, käymällä työssä (kenellä sellainen on) jne. Ensin etsitään Taivasten Valtakuntaa ja kaikki muu sen ohessa meille annetaan. Itse olen tullut koetelluksi tässäkin asiassa ja inhimillisesti katsoen tilanne on näyttänyt mahdottomalta, mutta Herra on pitänyt huolen päivän kerrallaan. Kannattaa lukea nuo laittamani Raamatun paikat asiayhteydessään, sillä ne sisältävät paljon sellaista, jota Herra haluaa meille opettaa Henkensä kautta.

Siunausta, ;gladly:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Syys 2011 11:16

pekka kirjoitti:Kiitos sinulle Jukka-Pekka hyvin rohkaisevasta kirjoituksestasi, toki on täällä foorumissa ollut viime päivinäkin paljon todella puhuttelevia kirjoituksia.

Noinhan se asia on, että emme saa tavoitella maallisia katoavaisia ja turhanpäiväisiä "rikkauksia" vaan ainoa toivomme on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mutta totuus on sekin, että suurin osa Suomenkin ihmisistä juoksevat nyt vain ja pelkästään halujensa ja himojensa perässä ja siinä samalla pilkkaavat Jumalaa minkä vain muulta ajaltansa ehtivät.

Luin äsken Raamatusta Valitusvirret ja sieltäkin käy hyvin selville mikä ihmiskuntaa nytkin koko ajan kohtaa mitä enimmiten, koko ajan lisääntymään päin kun Jumala "kääntää selkänsä" synnissä rypevälle ihmiskunnalle. Jumala sallii ihmisille tuleman suurta ahdistusta, kärsimystä ja tuskaa ja kuolemaa.

Mutta kuitenkin apukin on vielä koko ajan saatavilla. Jumalan suuresta Armosta ja Rakkaudesta meidän luotujen on siitä KIITTÄMINEN.

Vielä Jukka-Pekan kirjoitukseen siltä kohdin, että uskovan on tosiaankin hyvä oppia elämään mieluummin niukkuudessa ja tyytymään mahdollisimman vähään. Koska se tiedetään, että himot kasvavat jos alamme niitä vähänkin enemmän "ruokkimaan".

Jeesus Kristus pitää meistä huolen niin hyvin kuin Jumalan tahto on kohdallemme tarkoitettu, kun vain vaellamme nöyrin sydämin ja Hengen johdatuksessa.

Olen saanut viime aikoina paljolti mahdollisuuksia julistaa Herrasta Jeesuksesta, Jumalan Armosta. Kiitos Herralle! On ollut paljon hienoja ilon hetkiä kun on ollut kuulevia korvia ympärilläni, mutta paljon saa tai joutuu myös ihmisten pilkan kohteeksi.

Viekäämme kaikki huolemme Herralle, Hän ei jätä ketään yksin joka Häneen uskoo, Jumala on kanssamme. Hän pitää meistä hyvän huolen.


Rauhaa Pekka!

Näin valitettavasti on, että suurin osa suomalaisista ei ole elävässä uskossa, vaikka suurin osa suomalaisista kuuluukin ensisijaisesti valtiokirkkoihin. Mutta meidän uskovien on Jumalan johdatuksessa vietävä evankeliumia eteenpäin ja uskon siihen, että uskosta osattomia muotojumalisia tuleekin uskoon, kuten minä aikanaan tulin uskonnollisuuden piiristä elävään uskoon. Miksei se voisi olla mahdollista muillekin. saatana kyllä tekee lopunaikana kaikkensa, jotta kukaan ei tulisi uskoon ja jotta, jos mahdollista jopa mahdollisimman moni uskova lankeaisi pois uskosta, tulisi eksytetyksi.

Kiusauksemme meillä on kaikilla ja uskoamme koetellaan esim. raha-asioiden kohdalla. Olen nähnyt uskovien lottoavan jättipotin toivossa. En tiedä, miten minulle kävisi, jos lottoaisin ja mitenkä monta miljoonaa euroa (tiedotusvälineissä se on kerrottu) kohdalleni tulisi. Pirulle pikkusormen antaminen on vaarallista ja otan tähän yhteyteen vielä yhden jakeen, joka on yksinkertainen Paavalin kehoitus:

"Mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin." 1.Tim.6:8. Amen! Se riittääkin hyvin. Ei maallinen rikkaus ole sisänsä synti, jos jollakulla on enemmän maallista katoavaista omaisuutta. Siihenkin Paavali antaa selkeät ohjeet samassa kirjeessään:

1.Tim.6:17 "Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
6:18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
6:19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän."

Ei ole sama, miten 'epävarmaa rikkautta' käytämme. Olemme siitäkin vastuussa Herralle ja Hän vaikuttakoon hengellisen kasvun myötä tahtomista ja tekemistä, jotta kaikessa tapahtuisi Herran tahto. En opeta menestysteologiaa, joka on harhaoppi. Herra johdattakoon meitä kaikessa Hänen Tahtonsa mukaan, ja niin Hän tekeekin, jotka ehyellä sydämellä tahtovat Häntä seurata!

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa