Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Loka 2015 20:37

Meillä on Kuningasten Kuningas ..Herrojen Herra ....Jeesus.Aamen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Loka 2015 21:22

jukka1954 kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Minä luin/kuulin jostain että juuri samanmoisia unia ovat nähneet monet , monet muslimit. Muistaakseni tämän luin eräältä kristityn radiokanavan sivulta, joka tekee lähetyksiä muslimimaissa. Heille oli tullut lukuisia soittajia, että muslimit näkivät unessa Herra Jeesuksen ja tulivat uskoon. Kiitos Herralle!

Minusta on merkillepantavaa, että islamistisissa maissa näyttäisi Herra ilmestyvän unessa ihmisille ja kutsuvan heitä uskonyhteyteen kanssansa useammin kuin esimerkiksi länsimaissa. Syykin lienee selvä: Herra rakastaa islamistisissa maissa valheen vallassa eläviä ihmisiä ja kun länsimaista emme pääse tai uskalla mennä heidän luokseen niin Herra puhuu heille unessa. Elämme Uuden Liiton ja seurakunnan aikakautta; Hän puhuu näkyjen ja unien kautta.

Eräästä liikuntakyvyttömästä musliminaisesta, jolle Jeesus unessa ilmestyi ja paransi hänet, on kirjoitettu kirja nimeltä Revitty huntu. Kirjan kirjoitti Sangster Thelma ja kirjan tarina on tosi. Jos ette ole lukeneet niin lainatkaapa vaikka kirjastosta. Jeesus teki tuon rampaudesta parantuneen naisen kautta ihmeellisiä tekoja muhamettilaisten omaistensa keskuudessa. Naisen veli kyllä yritti ampua siskonsa -joka oli kääntynyt vääräuskoiseksi- mutta ei saanut asettaan laukemaan. Sitten tapahtui muslimeille aivan kauhea asia, kun tämä uskoon tullut ja kellariin teljetty nainen päästettiin hyvästelemään kuollutta tätiään yläkertaan (koraani määräsi, että lähisukulaiset piti päästää omaistaan hyvästelemään). Kun rampuudestaan parantunut nainen rukoili ja itki tätinsa ruumiin vieressä tapahtui niin, että täti heräsi kuolleista ja kertoi nähneensä Jeesuksen, joka oli Jumalan Poika. Tämä järkytti muslimipappeja niin, että he lähtivät kauhuissaan juoksemaan ulos talosta ja kirjan mukaan eivät pysähtyneet ennen kuin pääsivät koko kylän ulkopuolelle.

Jeesus pelastaa myös ilman unia ja näkyjä, josta on todistuksena mm Hamasin pojan tarina.


Juu tästä on itseasiassa tehty dokumentti, joka sai hyvät arvostelut. Hän itse kertoo dokumentissa miten asiassa kävi, en ole vielä katsonut tätä, mutta kiinnostaa miten hän tuo esille uskoa Jeesukseen tässä asiassa.



Ikävä kyllä ei ole suomalaista tekstitystä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uutisia maailmalta

ViestiKirjoittaja Juha » 08. Loka 2015 12:44

Tässä linkki ohjelmasarjaan muslimeista, joille Herramme Jeesus ilmestyi, ja jotka tulivat sitä kautta uskoon (rullaa hitusen sivua alaspäin): http://www.tv7.fi/vod/series/?series=119

Inspiroivaa ja rohkaisevaa settiä! :) Jumalan hyvyys ja armo ovat mielettömän suuret.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Loka 2015 08:50

Siirretty toisaalta -Juha

YKSIKÄÄN RUKOUS EI MENE HUKKAAN!

Olin iltahämärissä ajamassa autoa. Tuli mieleeni, että tämähän on sitä aikaa milloin hirvet liikkuvat eniten ja aloin huolestua. Rukoilin mielessäni, että Jumala varjelisi ja suojaisi loppuautomatkan, ja ettei tapahtuisi mitään pahaa.

Jonkin matkaa kun ajoin rukoukseni jälkeen, niin näin hirven tien reunassa, joka aikoi lähteä ylittämään tietä. Ennen kuin ehdin paljoa ajatella asiaa, niin löin äkkiä jarrut pohjaan ja sain auton pysäytettyä. Tämä jäätävän kokoinen otus jolkotteli tien yli auton edestä aivan tyynenä. Säikähdin lievästi sanottuna hieman, mutta en osunut siihen.

Autossa kyydissä olleet muut henkilöt ihmettelivät, kuinka reagoin niin nopeasti ja sain auton pysäytettyä hyvissä ajoin. Eräs heistä puhui, että aivan kuin olisin ennakoinut tilanteen. Nopeutta oli tosiaan 100km/h. Uskon, että Jumala varjeli ja vaikutti tuossa tilanteessa että kaikki sujui turvallisesti. Hänelle on kaikki mahdollista. Rukous ei ainakaan mennyt hukkaan...

"Jumalaton saa osakseen paljon tuskaa, mutta Herran armo ympäröi sen, joka häneen turvaa." Ps. 32:10
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 13. Loka 2015 09:12

Juha kirjoitti:YKSIKÄÄN RUKOUS EI MENE HUKKAAN!

Olin iltahämärissä ajamassa autoa. Tuli mieleeni, että tämähän on sitä aikaa milloin hirvet liikkuvat eniten ja aloin huolestua. Rukoilin mielessäni, että Jumala varjelisi ja suojaisi loppuautomatkan, ja ettei tapahtuisi mitään pahaa.

Jonkin matkaa kun ajoin rukoukseni jälkeen, niin näin hirven tien reunassa, joka aikoi lähteä ylittämään tietä. Ennen kuin ehdin paljoa ajatella asiaa, niin löin äkkiä jarrut pohjaan ja sain auton pysäytettyä. Tämä jäätävän kokoinen otus jolkotteli tien yli auton edestä aivan tyynenä. Säikähdin lievästi sanottuna hieman, mutta en osunut siihen.

Autossa kyydissä olleet muut henkilöt ihmettelivät, kuinka reagoin niin nopeasti ja sain auton pysäytettyä hyvissä ajoin. Eräs heistä puhui, että aivan kuin olisin ennakoinut tilanteen. Nopeutta oli tosiaan 100km/h. Uskon, että Jumala varjeli ja vaikutti tuossa tilanteessa että kaikki sujui turvallisesti. Hänelle on kaikki mahdollista. Rukous ei ainakaan mennyt hukkaan...

"Jumalaton saa osakseen paljon tuskaa, mutta Herran armo ympäröi sen, joka häneen turvaa." Ps. 32:10


Kiitos Herralle !

Uskon, että Jumalalla oli sormet pelissä tuossa tilanteessa.

Itse rukoilen , aamuisin autossa ennen kuin lähden ajamaan että Herra varjelisi "tulemiseni ja menemiseni" ja eilen aamulla en tiennyt ollenkaan että tänne oli annettu mustan jään varoitus ja ajelin normaalisti kunnes eräässä mutkassa lähti auton hallinta, mutta selvisin myös säikähdyksellä ja sain auton haltuuni.

Varokaa kaikki autoilijat aivan erityisesti niitä tieosuuksia kun moottoritiella on kiihdytysramppeja joilta liitytään motarille sekä kun moottoritieltä poistutaan toiselle tielle niissä kaarteissa ja rampeissa on todella pahasti mustaa jäätä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Loka 2015 09:49

Rukoukset on aina hyviä ....niitä kannattaa tehdä aina.
Itsellä päivittäinen asia on ,että kun jokin asia nousee mieleen ja etenki huono sellainen eri tilanteista ja asioista niin heti rukoilen sen asian ylle rukouksen ja toivomuksen ,että asia menisi hyvin.Siis huono asia kääntyisi hyväksi.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Loka 2015 13:13

*
Tuo Juhan juttu muistutti minua siitä Jumalan hyvästä huolenpidosta ja ihmeellisestä varjeluksesta. Kiitos Jumalalle! Olin lähellä vajota masennukseen ajatellen tulevia Jumalan sallimia asioita.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Joulu 2015 01:05

Siirretty rönsy toisaalta -Juha

onefortruth kirjoitti:
Itse koen katolilaisuudessa olevan eri hengen kokonaan kuin Pyhän Hengen, heti kun niitä opetuksia kuuntelee tarkoin. Sielläkin on palvonnan kohteensa mutta eri henki.
Tää on varmasti jonkun mielestä kärjistävää, mutta sanon mun sanoneeni että jos olen moskeijojen lähistöllä tuntenut vastavoimia Egyptissä käydessäni, koen samaa katolilaisuudessa. En tiedä, kun eräs katolilainen pappikin on kirjoittanut kirjan henkioppaiden ohjauksessa, joku mainosti kirjaa vastikään eräässä ei-kristillisessä ryhmässä. En muista kirjan nimeä mutta yritänpä kaivaa sen sieltä esille.
No, se on ehkä poistettu sieltä kuulumattomana ryhmän aiheeseen. Mutta siinä oli katolinen pappi kirjoittanut "enkelien" sanelemat tekstit Jeesuksesta uusiksi joka tapauksessa.
Mutta se siitä nyt. Olen uskontoa vastaan mutta uskon puolesta. Ja kirkkokuntien on kestettävä koettelu sanalla.


Saisiko kysyä jos sopii? Onko sinulla henkien erottamisen armolahja kun koit eri hengen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja onefortruth » 11. Joulu 2015 03:42

vaisuliini kirjoitti:
onefortruth kirjoitti:
Itse koen katolilaisuudessa olevan eri hengen kokonaan kuin Pyhän Hengen, heti kun niitä opetuksia kuuntelee tarkoin. Sielläkin on palvonnan kohteensa mutta eri henki.
Tää on varmasti jonkun mielestä kärjistävää, mutta sanon mun sanoneeni että jos olen moskeijojen lähistöllä tuntenut vastavoimia Egyptissä käydessäni, koen samaa katolilaisuudessa. En tiedä, kun eräs katolilainen pappikin on kirjoittanut kirjan henkioppaiden ohjauksessa, joku mainosti kirjaa vastikään eräässä ei-kristillisessä ryhmässä. En muista kirjan nimeä mutta yritänpä kaivaa sen sieltä esille.
No, se on ehkä poistettu sieltä kuulumattomana ryhmän aiheeseen. Mutta siinä oli katolinen pappi kirjoittanut "enkelien" sanelemat tekstit Jeesuksesta uusiksi joka tapauksessa.
Mutta se siitä nyt. Olen uskontoa vastaan mutta uskon puolesta. Ja kirkkokuntien on kestettävä koettelu sanalla.


Saisiko kysyä jos sopii? Onko sinulla henkien erottamisen armolahja kun koit eri hengen?


Uskon, että on ollut jo pitkään. Koen sen itse herkästi ilmapiirissä, siinä miten jokin henkilö on ehkä ristiriidassa juttujensa kanssa eli väittää olevansa kristitty. (Olen vastikään joutunut tällaiseen tilanteeseen joka vaatii tätä lahjaa).
Mä vaan tunnen valtavaa tyhjyyttä jos olisin moskeijan lähellä esimerkiksi. Se on sanoinkuvaamaton tunne. Samoin joogajuttujen keskellä, yllätyin joskus Bodybalancessa ilmapiiristä jota en osannut odottaa siellä olevan. Enkä ollut mitenkään tosin hengellisesti vireässä vaiheessa. Aistin vaan jollakin tavalla tai Pyhä Henki ilmoittaa ne. Erityisen jännää on se että noissa eri uskontojen yhteydessä on oma erilainen, oma ilmapiirinsä ja varsinkin islamin lähellä on sellainen valtava kylmyys, tyhjyys aistittavissa. Oon sanonut joskus ei-uskoville kokemuksistani mutta eivät he usko tätä.
Tämä meni nyt kuitenkin ohi aiheen reippaasti, en tiedä haittaako teitä mutta kuitenkin. Olisi kiva tietää muiden kokemuksia vastaavasta.
(Hieman yllätyin että LesMillsin lanseeraama Bodybalance on niinkin henkistä harjoittelua, siinä oli aurinkotervehdyksestä lähtien kaikki. Onneksi en edes taivu joogaan, oikeasti jo alkeet on aika vaativia, olen ollut tunnilla joskus kun en tajunnut vielä miten henkistä se on, mut ei sopinut ne asennot selälle). Antakaa siis anteeksi aiempi erehtyminen noille tunneille...

Petrille jälleen kiitos katolisen opin valaisemisesta. Itse oon noista jokseenkin jopa ollut tietoinen enkä ole tajunnut miten se on todella uskonto.

Itsekin oon toisinaan käynyt yhteiskristillisissä tilaisuuksissa mutta en ole tajunnut sen syvintä ajatusta. Täällä kun ei katolista kirkkoakaan ole paikkakunnalla, en tiedä olisiko sekin mukana mutta viimeksi oli ortodoksisen kirkon edustaja mukana.
Itsehän olen helluntailainen ollut 20 v. :shock: Jo!

Mutta takaisin aiheeseen...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Joulu 2015 10:20

onefortruth kirjoitti:Uskon, että on ollut jo pitkään. Koen sen itse herkästi ilmapiirissä, siinä miten jokin henkilö on ehkä ristiriidassa juttujensa kanssa eli väittää olevansa kristitty. (Olen vastikään joutunut tällaiseen tilanteeseen joka vaatii tätä lahjaa).
Mä vaan tunnen valtavaa tyhjyyttä jos olisin moskeijan lähellä esimerkiksi. Se on sanoinkuvaamaton tunne. Samoin joogajuttujen keskellä, yllätyin joskus Bodybalancessa ilmapiiristä jota en osannut odottaa siellä olevan. Enkä ollut mitenkään tosin hengellisesti vireässä vaiheessa. Aistin vaan jollakin tavalla tai Pyhä Henki ilmoittaa ne. Erityisen jännää on se että noissa eri uskontojen yhteydessä on oma erilainen, oma ilmapiirinsä ja varsinkin islamin lähellä on sellainen valtava kylmyys, tyhjyys aistittavissa. Oon sanonut joskus ei-uskoville kokemuksistani mutta eivät he usko tätä.
Tämä meni nyt kuitenkin ohi aiheen reippaasti, en tiedä haittaako teitä mutta kuitenkin. Olisi kiva tietää muiden kokemuksia vastaavasta.
(Hieman yllätyin että LesMillsin lanseeraama Bodybalance on niinkin henkistä harjoittelua, siinä oli aurinkotervehdyksestä lähtien kaikki. Onneksi en edes taivu joogaan, oikeasti jo alkeet on aika vaativia, olen ollut tunnilla joskus kun en tajunnut vielä miten henkistä se on, mut ei sopinut ne asennot selälle). Antakaa siis anteeksi aiempi erehtyminen noille tunneille...

Petrille jälleen kiitos katolisen opin valaisemisesta. Itse oon noista jokseenkin jopa ollut tietoinen enkä ole tajunnut miten se on todella uskonto.

Itsekin oon toisinaan käynyt yhteiskristillisissä tilaisuuksissa mutta en ole tajunnut sen syvintä ajatusta. Täällä kun ei katolista kirkkoakaan ole paikkakunnalla, en tiedä olisiko sekin mukana mutta viimeksi oli ortodoksisen kirkon edustaja mukana.
Itsehän olen helluntailainen ollut 20 v. :shock: Jo!

Mutta takaisin aiheeseen...


Ok kiitos vastauksestasi! Haluaisin sanoa että mietin sitä juttua koska Raamatun mukaan osa apostolit olivat täynnä Pyhää Henkeä. Jos uskova on täynnä Pyhää Henkeä, voi aistia eksytyksen hengen. Mietin myös miksi kaikki eivät ole täynnä Pyhää Henkeä kuin vain osa. Mitä tämä tarkoittaa? Jos ei ole täynnä Pyhää Henkeä, on kuitenkin henkien erottamisen armolahja itsellään. Se hämmentää minua.

Paavali koki miten Pyhä Henki esti häntä menemästä Makedoniaan. En ole varma oliko se Makedonia kun Pyhä Henki ei sallinut Paavalin mennä sinne. Niin sitä samaa minä sain kokea. Minulla ja eräällä uskonsiskolla oli tapa tekstailla toisillemme ja jutella tekstiviesteillä. Sinä päivänä meinasin tekstata mutta Pyhä Henki esti ja koin miten Pyhä Henki ei sallinut sen. Ihmettelin miksi. Siten sain sellaisen sisäisen näyn jonka mukaan uskonsiskoa ajettiin umpikujaan. Hän siinä kulmassa rukoilee polvillaan. Niin ymmärsin syyn ja jätin tekstaamatta ja annoin hänen olla rauhassa Jumalan kanssa kaksistaan. Anteeksi rönsyilyni. :oops: No voi luoda ketjun jos sitä haluaa keskustella Pyhän Hengen asioista. Lopettelen nyt. Takaisin siihen aiheeseen sori.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron