JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja mnaat » 14. Syys 2015 11:11

Hei.Ja siunausta.

Vastaisin ensinnä tuohon kysymykseen,että onko jehovantodistajat koulutettu valehtelemaan?
Tietyissä tilanteissa kyllä.Jos valehteleminen edesauttaa heidän etujaan.
Se on oikeammin muunneltua totuutta,mutta kyllä ihan oikeita valehtelujakin on olemassa.Niinkuin nyt tämä julkisuudessa oleva karttamis asia.
Heidän tiedottajansa väittää että ei he karta,vaan ollaan erotettuihin perheenjäseniin yhteydessä ja soitellaan että:"mitä kuuluu",mutta suurimmalle osalle jehovantodistajia tälläinen liberaali ajattelu ei ole mahdollista.
Kartetaan ja "KOKO rahan edestä." :lol:

Tätä valehtelemista he kutsuvat teokraattiseksi sodankäynniksi.
Ja on totta että sitä myös heidän keskuudessaan harjoitellaan jonkin verran.N.s. "teokraattisen koulun" ja "palveluskokouksen" yhteydessä.(Heidän arkipäivänkokouksiaan)

Mitä tulee kanssakäymiseen jehovantodistaja ystävän kanssa olet toiminut ihan oikein kun olet todistanut ystävällesi. :thumbup:
Minusta meheviä raamatunkohtia,mihin heidän on vaikea sanoa mitään on m.m. uudestisyntymiseen liittyvät asiat."Joka ei synny uudesti ylhäältä ei tule menemään Jumalan valtakuntaan".Ei ole mitään B-joukkoa joka saisi ikuisen elämän.Pieni lauma ja suuri joukko,johon he silloin vetoavat ovat kaikki uudestisyntyneitä ja siten osallisia Herran leipään ja viiniin.Mutta heidän keskuudessaan vain tämä tulkitsemansa pieni lauma ottaa osaa leipään ja viiniin ja näitä on koko maailmassa vain 12.000. :?

Sukupolvi-oppien kikkailu on epäraamatullista. :thumbdown: "Ei ole meidän asiamme tietää aikoja ja hetkiä".
Aikain merkkejä voimme kyllä tähyillä ja tunnistaa Herran paluun lähestymisen.

Jeesus tulee näkyvänä niin että kaikki näkevät Hänet.He puhuvat näkymättömästä paluusta.
Tässä joitakin vaikeita asioita jehovantodistajille.

Pidä vain raamattu esillä ja ennenkaikkea:
Rukoile.Sano:"rukoillaan ja rukouksen pidän MINÄ". :angel:
Pahinta mitä Jehovantodistaja voi kokea on että sinä ei-oikeauskoinen rukoilet.
Tosin saatat samalla menettää tuon ystäväsi. :(

Jotkut helluntailaiset tai adventistit ovat kääntyneet Jehovan todistajaksi.
Syynä on ilmeisesti ollut seurakunnissa olevat ristiriidat ja riidat ja he ovat luonnostaan ihmisiä jotka kammoavat riitoja.
Jehovan todistajissa omat mielipiteet ovat kiellettyjä ja se tuo tietynlaisen VÄÄRÄN turvallisuuden tunteen.

Tunnen kuitenkin myös entisiä helluntailaisia jotka ovat kääntyneet jehovan todistajaksi,mutta ovat myöhemmin jääneet pois jehovantodistajistakin.

Siunausta sinulle ja rukoilen ystäväsi puolesta että hän elvyttäisi uudestisyntymisen riemunsa.
mnaat
 

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2015 20:58

*
Ok, ymmärrän ja minun on hyvä tietää. Kiitos Mnaat :)
Myöskö jehovantodistajat ovat koulutettu manipuloimaan ystävyyttä? Hänen kanssa oli helppo ystävystyä ja hän vaikutti tosi mukavalta mutta...

Kun töissä henkilöstön tiedot kotiosoitteineen laitettiin sellaiseen kansioon niin ruokalasku voi lähettää erikseen kotiin ja kansiossa lukee että henkilöstön tiedot ovat yksityisiä. Työkamu ei kysynyt minulta missä asun koska muutin hiljattain uuteen asuntoon vaan poimi salassa kotiosoitteeni kansiosta ja minä ihan sattumalta kävelin hänen ohitse ja huomasin että hän selasi kansiota ja luulin että hän tekee ruokalaskun takia. Mutta kun tuttavat jehovantodistajat ovelleni ilmestyivät. :shock: Ja tajusin että työkamu on tämän asian takana. Tuntui kyllä pahalta koska olin luullut löytäneeni aidon ystävän.

Ne tuttavat eivät itse tienneet missä uusi asuntoni on niin onnistuin salaamaan sen mutta en todennäköisesti onnistunut koska työkamu kurkisti kansioon saadakseen tietoni ja siten lähetti heidät ovelleni. Niin se herätti miettimään onko meidän ystävyytemme aitoa ja mietin myös ihmetellen miksi hän on niin mukava ihminen minulle. :roll:

Sinä sanoit että jehovantodistajat tuovat tietynlaisen väärän turvallisuuden tunteen. Tämän minun on hyvä tietää. Jehovantodistajien kanssa ei kannata olla sinisilmäinen. :?

Saisinko kysyä jotain henkilökohtaista jos sopii? Ei tähän ole pakko vastata jollet halua. Minun s-posti- ja skypekamu jehovantodistaja joka on itse opettaja, tunnusti minulle ettei voi elää ilman jehovantodistajien tukiverkostoa kun huomasi ettei itse ole oikeilla Raamatun linjoilla. Tuntuu että tukiverkosto on jehovantodistajille YKKÖNEN eikä Jumala ole heille ykkönen. Eikö he tiedä että Jumalan käsi ei ole lyhyt auttamaan vaikeina hetkeinä?

Jeesus kanssasi ja hyvää yötä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Syys 2015 08:24

vaisuliini kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Näin on. Ja Jumala sanoo Jeesuksesta jopa näin: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka (Hepr.1:8)."


Ok sori, minulle ei vielä avautunut että Jeesus on itse valtikka. Haluaisin syventyä ja ymmärtää vielä lisää.... enemmän tuosta...
Voisiko joku vähän tarkentaa...?


Jeesus itse ei ole valtikka vaan Hänen kädessään on valtikka. Kruunu ja valtikka kuvaavat kuninkaallista valtaa. Nämä kummatkin kuuluvat Jeesukselle, koska Hän on kansojen Kuningas ja Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Jeesuksesta ennustetaan 1. Moos. 49:10 näin
Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
Jukka
 

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja mnaat » 15. Syys 2015 08:30

Sinulle vaisuliini:
Tukiverkosto(muut jehovantodistajat) on ehdoton edellytys "järjestössä" pysymiselle.
Täytyisi olla todellinen tunteeton robotti jos pysyisi siellä ilman jehovantodistajaystäviä.Niin paljon on todisteita heidän harhaoppiaan vastaan.

Siunausta
mnaat
 

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Syys 2015 09:51

*
Ok, kiitos Jukka kun tarkensit valtikan jutun. Ok Mnaat, se on surullinen juttu. Olen kuullut eräältä uskonsysteriltä että Pasi Turusen mukaan viimeisinä päivinä jehovantodistajien käännöstyö (tarkalleen täytyy kääntää oikein mutta kuitenkin havaitut ristiriidat niissä opetuksissa lisääntyy), kaatuu lopultakin. Niin toivottavasti jehovantodistajien silmät aukenevat ja he tajuavat ja tulevat lopultakin terveeseen uskoon.

Siunausta!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa