Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 03. Elo 2015 20:40

Olen seuraillut tämän Patrick Tiaisen toimintaa. Mitä mieltä olette hänestä? Tässä yksi haastattelu. http://www.radiorock.fi/#!/post/55bf1b6 ... 0300fa4d01

Patrick on reilu parikymppinen kaveri ja hän on perustanut seurakunnan kokkolaan.

Netmissionissa käyty myös pitkä keskustelu Tiaisesta, laitan tähän näin oheislukemiseksi: http://forum.netmission.fi/forum/hengel ... uin-jeesus -Juha
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Elo 2015 10:30

Isoäiti kirjoitti:Olen seuraillut tämän Patrick Tiaisen toimintaa. Mitä mieltä olette hänestä? Tässä yksi haastattelu. http://www.radiorock.fi/#!/post/55bf1b6 ... 0300fa4d01

Patrick on reilu parikymppinen kaveri ja hän on perustanut seurakunnan kokkolaan.



Kuuntelin haastattelun ja tykkäsin kovasti, että hän osasi Raamattunsa ja perusteli monet asiat Raamatun sanalla. Myös kun kysyttiin homoliitto -asiaa vastasi hän suoraan että Jumalan sana kieltää ja mekin kiellämme.

Rukoilen Jumalalta voimaa ja viisautta hänelle ja ennenkaikkea sitä että vihollinen ei pääse eksyttämään. Aina kun joku nousee puhumaan evankeliumia ja se jollakinlailla menestyy nousee vastustus myös henkimaalimasta.

En löytänyt tuosta haastattelusta mitään Raamatunvastaista, mutta en ole koetellut heidän opetustaan tarpeeksi jotta voisin muodostaa kokonaiskuvaa.

Toivon sydämestäni, että he saisivat pysyä raittiina opetuksessansa , eksymättä mihinkään väärään opetukseen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Elo 2015 11:05

Heiltä löytyy näköjään kaksi kauniisti hymyilevää apostolia:

https://web.archive.org/web/20150809081 ... an-tiimit/ (arkistolinkki 9.8.2015), uudempi arkistolinkki: https://web.archive.org/web/20170215111 ... an-tiimit/ (15.2.2017)

Eli apostoli Krister Lidsle ja naisapostoli Eva Fredriksson-Lidsle.


Ei hyvältä vaikuta.


Mahtaako tuossa seurakunnassa kuulla opetuksia kuinka synneistä on tehtävä parannusta? Tervehenkisen seurakunnan yksi tunnusmerkkejä on, että opetetaan että synneistä on tehtävä parannusta jos sanoo olevansa Herran Jeesuksen seuraaja.


Joh. 8:11

Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".



Ap. t. 17:30

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.



Matt. 3:2

ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".



Matt. 4:17

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".



Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".



Mark. 6:12

Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.



Ap. t. 2:38

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.



Ap. t. 3:19

Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,



Ap. t. 8:22

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.



Ilm. 2:5

Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.



Ilm. 2:16

Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.



Ilm. 3:3

Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.



Ilm. 3:19

Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.



Matteus 7:

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 05. Heinä 2018 00:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: linkki korjattu
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Elo 2015 11:33

pekka kirjoitti:

Ei hyvältä vaikuta.


Mahtaako tuossa seurakunnassa kuulla opetuksia kuinka synneistä on tehtävä parannusta? Tervehenkisen seurakunnan yksi tunnusmerkkejä on, että opetetaan että synneistä on tehtävä parannusta jos sanoo olevansa Herran Jeesuksen seuraaja.



Kannattaisi varmasti selvittää ja tarkistaa asia, niin voi sanoa miten asiat on eikä miltä asiat vaikuttaa :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Elo 2015 11:39

Näin on Mikko ja olisikin kiva kuulla, että onko jolla kulla tarkempaa tietoa heidän touhuamisistaan tuossa seurakunnassa ja lähinnä opetuksien tasosta.

Mutta Raamatun mukaan minun mielestäni ei voi olla naisapostolia seurakunnassa.

Ja tietysti olisi kiva tietää onko tuo miesapostoli Jumalan voitelema vai onko hän itse itsensä ylentänyt apostoliksi.

Minusta kannattaa suhtautua näihin asioihin tietyllä varauksella, koska Raamatussa on runsaasti varoituksia kaikenlaisista eksytyksistä ja vääristä profeetoista jne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Elo 2015 11:51

Näin on , kyllä varovainen ja koetteleva tulee olla tässä maailmanajassa kaikkeen opetukseen siinä olen ihan samaa mieltä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Elo 2015 12:11

Intoa, sitä ei todellakaan tuolta hyvinkin nuorelta mieheltä eli Patrickilta puutu mutta onko hänellä tarvittavaa taitoa ja Raamattutietämystä (Jumalan kokonaisvaltaista tuntemusta) ja elämän kokemusta riittävästi ja Jumalan antamia valmiuksia hoitaa tuota erittäin vaativaa tehtävää eli olla seurakunnan perustajana ja ilmeisesti johtajanakin ja opettajana (hän ilmoittaa olevansa seurakuntansa pastori) niin se on kyllä minusta suuri kysymysmerkki. Näihin olisi hyvä saada vastauksia jotta olisi sitten sitä tarkempaa tietoa kertoa että onko tuossa uudessa seurakunnassa kaikki asiat hyvin vaiko ei ole ja jos ei ole niin mitä pitäisi korjata eli tehdä parannusta jne.

En saanut oikein selvää tuosta heidän sivustostaan että onko heillä vanhemmisto tuossa seurakunnassa ja jos on niin keistä seurakunnan jäsenistä se mahtaisi koostua?

Minun ymmärtääkseni vanhemmistoon pitää kuulua vähintään kaksi seurakunnan miesjäsentä joiden uskonvaelluksesta ei ole löydettävissä mitään "estettä" tuohon vaativaan palvelustehtävään.

Korjatkaa jos on jotakin korjattavaa, kiitos paljon. Siunausta kaikkien päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja paa » 04. Elo 2015 17:11

Mikä on apostolin tehtävä tarkalleen ottaen? Sanan vieminen Jumalaa tuntemattomille ihmisille, vai?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 04. Elo 2015 22:23

Hänellä on vanhimmisto, jota on koulutettu muistaakseni vuoden verran. Mutta siinä oli monta naista mukana ja pari miestä. Ja hyvä huomio Pekka. Olen pannut myös merkille, että hän ei puhu parannuksesta, mutta korottaa sairaitten paranemista ja kehoittaa vaan ottamaan vastaan kokouksissaan. Jotenkin opetukset tuntuvat menestysteologialta. Tuo radiohaastattelu antaa ihan toisen kuvan hänestä, mitä olen kuullut saarnoissa. Kerran olen ollut kokouksessa missä hän puhui ja netistä olen etsinyt ja kuunnellut joitain ym. tietoa olen etsinyt. Nuori mies, olikohan 22v. ja pastorinkoulunsa käynyt keniassa. Villitsee uskovia ja vetoaa siihen, että raamatun ajan apostoleitakin sanottiin kaiken maailman villitsijöiksi.
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 04. Elo 2015 22:30

Hänellä on valtava raamatun tietous ja muistaa hyvin ulkoa raamattua, sekä on hyvä ulosanti. Mutta jotain puuttuu ja joku häiritsee hänen toiminnassaan minua. Täältä löytyy hänen bloginsa. https://web.archive.org/web/20160507062 ... gram=46480 (arkistolinkki)
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 05. Heinä 2018 00:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: linkki korjattu
Isoäiti
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron