Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

Rukousaiheet

Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja Blum » 09. Heinä 2015 22:04

Pyytäisin rukousapua elämäntilanteeseeni, jotta kestäisin koetukseni. Tällä hetkellä monet asiat yrittävät horjuttaa vakauttani hengellisellä ja psyykkisellä tasolla, liittyen lähinnä tunne- ja ihmissuhdeasioihin.

Ensinnäkin olen jatkuvasti huolissani siitä, mitä kotipaikkakuntani uskovien keskuudessa tapahtuu (olen nyt siis itse sieltä poissa). Olen huomannut epätervettä liikehdintää lähimpien veljieni ja sisarteni keskuudessa ja pahin pelkoni on, että eksytys lähtisi leviämään. Haluaisin kovasti olla läsnä "valvomassa" tilannetta, vaikka toisaalta olen ymmärtänyt, että Jumala on paljon parempi suojelija ja varjelija kuin minä.

Parisuhdeasioitani olen verrannut veneeseen, joka lipuu jossain sumuisella merellä vailla tietoa päämäärästä. Olen ainakin luullut olevani kiinnostunut eräästä henkilöstä, mutta minulla ei ole hajuakaan, minkälaatuista tämä kiinnostus on, ja vaikka olisikin, pohdin kovasti sitä, kuulunko avioelämään ollenkaan, ja vaikka kuuluisinkin, en luultavasti uskaltaisi tehdä asian hyväksi mitään. En suoraan sanottuna tiedä, miten tätä peliä pitäisi pelata ja mikä on tavoitteeni. Tällä hetkellä kyseisen henkilön ajatteleminen suurimmaksi osaksi sattuu.

Lisäksi eräs syvä ystävyyssuhde monine aspekteineen vavahduttelee minua paljon.

Näihin asioihin liittyen olen havainnut itsessäni kaikkea lihallista ja epätervettä, kuten vainoharhaisuutta, kateutta (mitä missaan, mistä jään paitsi, löytävätkö ystäväni yhtä toisia yhtä hyviä ystäviä kuin minä), mustasukkaisuutta (taipumus nähdä jotkut ihmiset uhkina ihmissuhteilleni), omistushalua, vihaa, paljon turhaa valittamista ja erityisen paljon murehtimista ja huolehtimista näiden asioiden tähden. Olen monta kertaa tuonut asiat Jumalalle, mutta silti epäilen Häntä ja pian jatkan taas ahdistumista samojen asioiden takia. Tämän sanon tunnustuksena ja rukoilen, että minut uudistettaisiin tässä kaikessa parannukseen.

Pyydän rukousta, että saisin näihin asioihin jotakin selvyyttä ja mahdollisesti jonkun, jolle voisin niistä tarkemmin kertoa. Viime aikoina en ole oikein ketään sellaista havainnut, ja on ollut hieman haasteellista olla yksin.
Blum
 
Viestit: 217
Liittynyt: 17. Syys 2014 00:02

Re: Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Heinä 2015 09:47

Rukoilen tilanteesi puolesta.

JOskus meistä tuntuu siltä, että Jumala on unohtanut meidät ja olemme tuuliajolla ja että Jumala ei ohjaile elämäämme vaan yksin joudumme rämpimään ja olemme eksyksissä.

Kuitenkaan näin ei ole , vaan Jumala hyvinkin tarkasti tietää missä me menemme ja mitä touhuamme. Jumala tietää hiustemmekin tarkan lukumäärän niin kuin Raamattu opettaa.

Luukas 12:

22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.


...Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
...Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?

Ajattele kuinka Joosef oli 1.Moos.37 riisuttu vaatteistaan, omien veljiensä toimesta pahoinpidelty ja jätetty kaivoon kuolemaan. Sieltä matka jatkui orja kanavaarin kyytiin ja sitten orjaksi. Loppujen lopuksi Jumala nosti Joosefin faaraon rahaston hoitajaksi ja suureen kunniaan. Ei Joosef ollut kaivossa piilossa Jumalalta. Ei Jumala ollut tietämätön tästä, eikä Hän ole sokea sinunkaan elämässäsi vaikuttaville asioille se on ihan varma asia.

Joskus me uskovat olemme kaivossa tai niin kuin Joona valaan vatsassa, mutta ei Jumala ole tietämätön tilanteestamme, vaan Häneen voi luottaa.

Entä jos teet asioissa sen minkä pystyt ja uskallat ja jätät loput Herran haltuun? Minusta et voi vaatia itseltäsi enempää kuin tehdä sen mihin voimasi riittää, et toki voi enempääkään tehdä sillä voit tehdä vain sen minkä pystyt ja uskallat.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Heinä 2015 09:52

Blum kirjoitti:Pyytäisin rukousapua elämäntilanteeseeni, jotta kestäisin koetukseni. Tällä hetkellä monet asiat yrittävät horjuttaa vakauttani hengellisellä ja psyykkisellä tasolla, liittyen lähinnä tunne- ja ihmissuhdeasioihin.

Ensinnäkin olen jatkuvasti huolissani siitä, mitä kotipaikkakuntani uskovien keskuudessa tapahtuu (olen nyt siis itse sieltä poissa). Olen huomannut epätervettä liikehdintää lähimpien veljieni ja sisarteni keskuudessa ja pahin pelkoni on, että eksytys lähtisi leviämään. Haluaisin kovasti olla läsnä "valvomassa" tilannetta, vaikka toisaalta olen ymmärtänyt, että Jumala on paljon parempi suojelija ja varjelija kuin minä.

Parisuhdeasioitani olen verrannut veneeseen, joka lipuu jossain sumuisella merellä vailla tietoa päämäärästä. Olen ainakin luullut olevani kiinnostunut eräästä henkilöstä, mutta minulla ei ole hajuakaan, minkälaatuista tämä kiinnostus on, ja vaikka olisikin, pohdin kovasti sitä, kuulunko avioelämään ollenkaan, ja vaikka kuuluisinkin, en luultavasti uskaltaisi tehdä asian hyväksi mitään. En suoraan sanottuna tiedä, miten tätä peliä pitäisi pelata ja mikä on tavoitteeni. Tällä hetkellä kyseisen henkilön ajatteleminen suurimmaksi osaksi sattuu.

Lisäksi eräs syvä ystävyyssuhde monine aspekteineen vavahduttelee minua paljon.

Näihin asioihin liittyen olen havainnut itsessäni kaikkea lihallista ja epätervettä, kuten vainoharhaisuutta, kateutta (mitä missaan, mistä jään paitsi, löytävätkö ystäväni yhtä toisia yhtä hyviä ystäviä kuin minä), mustasukkaisuutta (taipumus nähdä jotkut ihmiset uhkina ihmissuhteilleni), omistushalua, vihaa, paljon turhaa valittamista ja erityisen paljon murehtimista ja huolehtimista näiden asioiden tähden. Olen monta kertaa tuonut asiat Jumalalle, mutta silti epäilen Häntä ja pian jatkan taas ahdistumista samojen asioiden takia. Tämän sanon tunnustuksena ja rukoilen, että minut uudistettaisiin tässä kaikessa parannukseen.

Pyydän rukousta, että saisin näihin asioihin jotakin selvyyttä ja mahdollisesti jonkun, jolle voisin niistä tarkemmin kertoa. Viime aikoina en ole oikein ketään sellaista havainnut, ja on ollut hieman haasteellista olla yksin.


Muistan sinua rukouksin rakas veljeni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja Blum » 10. Heinä 2015 18:46

Kiitos paljon
Blum
 
Viestit: 217
Liittynyt: 17. Syys 2014 00:02

Re: Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja tanu » 11. Heinä 2015 21:48

Rukoilen puolestasi Blum-veli, että saisit rauhan näissä vaikeissa ihmissuhdeasioissa. :toghether:


6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
9. mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
(Fil.4)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Rukouspyyntöjä vaikeassa elämäntilanteessa

ViestiKirjoittaja Blum » 12. Heinä 2015 22:08

tanu, kiitos, rukous merkitsee minulle paljon :) Koen, että minulle onkin käynyt niin kuin jakeessa 7: jokin ymmärrystä ylempi rauha on ollut läsnä. Monina hetkinä olen tuntenut iloa ja rauhaa, vaikka en olisikaan järjelläni löytänyt mitään syytä tuntea niin. Koen, että rukouksiin on vastattu ja minua on kannateltu noina vaikeina hetkinä yliluonnollisesti, vaikka en olisi itse jaksanut.
Blum
 
Viestit: 217
Liittynyt: 17. Syys 2014 00:02


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa