Uskonnon uhrit

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Marras 2014 12:48

Nyt on ekstytystä tulvillaan moni paikka ja ne kenellä on juuret syvällä uskon maassa pysyy pystyssä.UT aika on ollut alusta alkaen yksilön suhdetta Jumalaan ja lähimmäiseen ,mutta ku se perkele iskee sormensa peliin niin ne pinnalliset heikoilla kantimilla olevat menee tuulen mukana sinne tänne eikä kohti Totuutta ja sitte monesti alkaa se herjaaminen kun huomataan olevan pihalla ku lumiukko.
Uskon perusasiat on hyvin yksinkertaisia ja kevyitä ,mutta kun järjestöissä on niitä perkeleen lähettejä niin homma käy raskaaksi niille ,jotka ei taivu Totuuteen.
Taistelu käydään näkymättömässä maailmassa ja se konkretisoituu näkyvään maailmaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2014 11:49

Leea kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Yöllä mietin miten ihmisille kertoa ettei se saisi kuulosta tyrkyttävältä.... Niille ihmisille jotka kokevat tyrkyttäväksi, on kai turha kertoa pelastussanomaa. Helluntailaiset eivät näytä seurustelevan ei-uskovien ihmisten kanssa paitsi minä siis fb:ssa ja livessäkin vaikka Raamatun mukaan mukaan minun ei saisi liikkua heidän kanssa eli fb:ssa ja livessä. Olen tyrkyttävien uskovien kamujen ja ei-uskovien kamujen välissä, vaikea paikka meikälle. :(

Tuo että kuulostaako tyrkyttävältä puhuessaan Jeesuksesta on aika mahdotonta joskus välttää. Joillekin ihmisille kun ei tarvi kuin vain lyhyesti mainita Jeesuksesta, niin eivät tykkää siitä. Uskovan puheet uskonasioista koetaan aina tietyllä tavalla tuputtamiseksi, siksi ei mielästäni kannata siihen kiinnittää kovin paljon huomiota että onko tämä nyt tyrkyttävää vai ei. Toinen asia on tietenkin se että joskus pitää osata taidolla tuoda asiat esiin ja myös tilanteita joissa olla hiljaa.

”Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.
Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.” Kol. 4:5-6

”Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan.” Sananl. 19:2


No minulla on hyvät uutiset eli eilen illalla pidin matalan profiilin keskustellessani uskon asioista. Keskustelu sujui hyvin eikä kukaan leimannut minua tyrkyttäväksi uskovaksi mutta yksi helluntailainen uskonsisko tuli mukaan keskustelemaan. Ehdin jo huolestua ja pysyin matalalla profiililla rukoillen. Siten hän vetäytyi pois. Me jatkoimme keskustelun joka koskee islamin oppia ja kristinuskoa. Se meni hyvin ja yllätyin itse kans. Myöhemmin kun olin yksin niin tunsin selvästi Jumalan läsnäolon ja tuntui kuin joku teistä olisi rukoilemassa minun puolestani niin siksi Jumala laskeutui päälleni. Kiitos teille jos olitte eilen illalla rukoilemassa minun puolestani. :thumbup:

Pari juttua vielä mitä minä oivalsin eilen illalla keskustellessani... Kun jätetään pois Jeesusta koskevat asiat. Anteeksi tällainen kieleni mutta pakko käyttää tätä sanaa "jeesustelu" vaikka se on pilkkaava sana. Se kans jätetään pois. Ja puhutaan rauhallisesti uskon asioista. Näin ne menettelee. Se oli ensimmäinen kerta siis minun uskonelämän koulun aikana... :) Tärkeä on se matala profiili niin sillä tavalla keskustelu sujuu. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2014 11:55

*
Ai niin se toinen juttu vielä... Helluntailaiset käyttävät paljon sanaa "Jeesus" niin sen sijasta minä käytän toista sanaa mitä helluntailaiset eivät käytä esim. Messias. Eilen käytin sitä sanaa 'Messias'. Näin keskustelu meni hyvin eikä kukaan leimannut minua tyrkyttäväksi uskovaksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2014 12:06

*
Eilen illalla keskustellessani huomasin että helluntailaista ei tunneta henkilökohtaisesti. Olin vähän ihmeissäni. :roll: Kai tämän kanssa tutustuessaan huomataisiin ettei hän tällainen tyrkyttävä uskova ole mutta tämä helluntailainen sanoi viihtyvän enemmän uskovien kanssa. Se harmittaa minua. Niin se antoi minun ymmärtää että ei-uskovien kanssa liikkuminen on tärkeää niin tällä tavalla pääsee tuntemaan henkilökohtaisesti ja tämän kautta on helppo jutella uskon asioista, se tärkeämpi juttu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2014 12:37

*
Yksi juttu mietityttää kun jos joku käyttää sanaa 'Jeesus' niin sitä sanaa minä kiertelen vältellen ja peläten leimausta että minua voisi leimata tyrkyttäväksi uskovaksi ja minut voisi luokiteta samaan joukkoon missä tyrkyttävät helluntailaiset ovat mutta jos ei tunnusta Jeesusta ihmisten edessä, se kieltää Jeesusta. :? Mutta jos käytän toista sanaa esim. 'Messias'. Eli tunnustan kyllä Jeesusta toisella nimellä niin tällä tavalla kiertelen sitä sanaa 'Jeesus' jota helluntailaiset käyttävät. Se menee monimutkaiseksi...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2014 12:39

*
Niin menee siihen aika kiertämällä kunnes joku ei-uskovista ehtii jo tutustua minuun paremmin niin siten keskustelu kans onnistuisi... Ei kiva... :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Huhti 2016 22:53

Aloin lukea Janne Villan kirjaa "Hengellinen väkivalta ". En taida pystyä lukemaan kirjaa, koska se on niin kauhea. Siinä kerrotaan kaikenlaisesta muka uskovien harjoittamasta lasten piiskaamisesta ja pahemmastakin :( En kestä lukea sellaista. Toivottavasti saan kuitenkin nukuttua. Ei pitäisi lukea tuollaista. Pelkään, että joku voi vahingoittaa minunkin lapsiani.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja onefortruth » 04. Huhti 2016 15:25

Aamu-Usva kirjoitti:Aloin lukea Janne Villan kirjaa "Hengellinen väkivalta ". En taida pystyä lukemaan kirjaa, koska se on niin kauhea. Siinä kerrotaan kaikenlaisesta muka uskovien harjoittamasta lasten piiskaamisesta ja pahemmastakin :( En kestä lukea sellaista. Toivottavasti saan kuitenkin nukuttua. Ei pitäisi lukea tuollaista. Pelkään, että joku voi vahingoittaa minunkin lapsiani.

Mullakin on ko. kirja lainassa mutta luin siitä vaan Patmokseen ja Leo Melleriin kuuluvan jutun alkupaloiksi vasta sieltä jostain välistä. Monet kirjat oon jättänyt kesken lukematta jos ahdistaa tai saan painajaisia siitä. Saa nähdä kuinka tämän kirjan kestän sit lukea.
Uskonnon uhrit on hyvin kuvaava sana koska se tarkoittaa juuri sellaista uskonnollista yrittämistä, lahkoa ja muuta vastaavaa, siis se sana uskonto.
Uskonto itsessään tarkoittaa juuri sitä.
Itse en ole eksynyt lahkoihin pahemmin vaikka olen monenlaista nähnytkin.
Hengellinen väkivalta esiintyy ympyröissä joissa joku henkilö tulee kulttihahmoksi, sellaiseksi joka ainoastaan saa ilmestystietoa tuoreena suoraan Jumalalta. Se ilmestystieto tuppaa yleensä menemään ohi Raamatun sanan eikä kestä koettelua sanalla.
Raamatusta tutut jutut saavat usein uuden erilaisen merkityksen myöskin.
Kyllä mä uskon et ihan hyvin voi jossain helluntaiseurakunnassa esiintyä kultinomaisuutta.
Yleensä uhriksi joutuminen noissa piireissä voi olla mitä tahansa toimintaa, jopa insestiin tai pedofiliaan saakka tai ihan vain seksuaaliseen ja taloudelliseen hyväksikäyttöön saakka.
Tällöin on kyse jo pahimman luokan väkivallasta. Syyllinen on tietenkin ihminen, ei Jumala tai Jeesus.
Tajusin joku aika sitten erään kaverin kokeneen hengellistä väkivaltaa ja siksi hänelle uskonasiat ovat jokseenkin punainen vaate. Sanoi mulle että olis vaan parempi ettei uskontoja olis...
Hän ei kenenkään muun kanssa ole kertomansa mukaan puhunut yhtä syvällisiä kuin mun kanssa saati mistään uskonnosta.
Itse en todellakaan ole uskon tyrkyttäjä hellarina :D Mua nolottaa että oon niin ujo todistamaan Jeesuksesta vaikka aina yritän miettiä pääni puhki mitä vois sanoa kun tulee joku tilanne.
Oon suoraan sanoen epähelluntailainen noin muutenkin. Puhun kyllä joskus rukoillessani jopa kielillä. Oon jotenkin itse vaimentanut tuota lahjaani. Päinvastoin saatan jopa nykyään enemmän käydä luterilaisessa seurakunnassa, koska sinne tulee aivan hyviä puhujia jotka ovat luterilaisia saarnamiehiä tai pappeja :).
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Uskonnon uhrit

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Huhti 2016 17:41

Tunnen henkilökohtaisesti niitä ihmisiä, jotka ovat tuossa kirjassa mainitussa Oulun profetia -liikkeessä lapsuutensa viettäneet. Siellä lapsia on kohdeltu erittäin julmasti :cry: Mutta kaikkein kauheinta luettavaa oli kartanolaisten parissa tapahtunut lasten rääkkäys. Lasarus-veljet olivat viimeiseen asti vastustamassa lapsen fyysisen kurittamisen kieltävää lainsäädäntöä ja siellä lapset saivatkin kokea nahoissaan ihan hirveää väkivaltaa vielä lain voimaan tulemisen jälkeen. En ymmärrä tätä. Alkoi jotenkin pelottaa. Tuntuu, että joskus uskoviksi itseään kutsuvat ovat yhtä julmia kuin jotkut alkoholistit, jotka humala- ja krapulapäissään hakkaavat lapsiaan. Paitsi että alkoholistit usein sentään yrittävät hyvittää tekojaan ostamalla karkkia tai leluja jälkeenpäin. Miten vanhemmat on saatu mukaan tällaiseen väkivallan harjoittamiseen lapsia kohtaan. Ja tämän fyysisen väkivallan lisäksi lapset joutuivat vielä kokemaan, että itse Jumalakin on tuon hakkaavan aikuisen puolella. Silloin on kyllä totaalisen yksin pikkuinen tässä julmassa maailmassa. Kunpa tällaiset teot voisi vain pyyhkiä pois ihmisten sydämiltä niin ettei niitä enää edes muistettaisi.

Olen itse pelännyt lapsena saatanaa ja riivaajia, vaikka minua ei ole peloteltu näillä asioilla. Olen vain kuullut niistä liian pienenä. Muistan, kun ihan pienenä sanoin äidilleni, että minä pelkään, että paholainen ilmestyy minulle. Äiti kyllä yritti lohduttaa, mutta pelkoa se ei poistanut. Olen itse sitten lasteni kohdalla todella varovainen. En halua kenenkään puhuvan mistään pahoista hengistä heidän kuullen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa