Jumalan Henki foorumin kautta ja livenä

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Jumalan Henki foorumin kautta ja livenä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Huhti 2011 19:26

No pääsiäisiloa kaikille!

Minä haluaisin kysyä koska minä joskus ajattelin puhuuko Jumala joskus kirjoituksen kautta kun luetaan jotain tältä foorumilta? Tai tunnetaanko Jumalan kosketuksen?

No minä tunsin selvän kosketuksen Jumalalta kun luin erään uskonsisaren kirjoituksen, noin pari kuukautta sitten jos muistan oikein. Siis täältä foorumilta.

Ikään kuin siinä kirjoituksessa asuisi Jumalan Henki niin lukemalla tunsin selvän kosketuksen. Mietin ihmetellen voiko Jumala koskettaa ilman Raamatun kohtaa. Olen aina luullut että Jumala koskettaa vain Raamatun kohdan välityksellä. Sana ja Jumalan Henki ovat aina yhdessä niin Jumala toimii Sanan kautta. Mutta tunsin kosketuksen kirjoituksen kautta.

Ihmettelin että kirjoituksiin Jumala voi vaikuttaa. Ja Jumala voi vaikuttaa toiseen ihmiseen kirjoituksen kautta.

_______♥ _♥_♥________
Toinen juttu...
Minulle tuli ajatus. No mutta jos ei kukaan foorumista rukoile niin onko Jumala aina läsnä esim. tuolla rukouspalstan puolella ja Jumalan Henki toimii rukoilijana sanattomin huokauksin suoraan Jumalalle ilman rukoilijoita?

Toinen juttu vielä...
Minä mietin joskus pitäisikö oppia tuntemaan Jumalan Hengen. Minä sain tietää että pari viikkoa sitten yksi tuttava mies joka oli hyväkuntoinen, yhtäkkiä kuoli ilman syytä. Minä sain nähdä hänet viimeksi pari viikkoa sitten ja me moikattiin. Tunsin silloin Pyhän Hengen läsnäoloa enkä tajunnut että Jumalan Henki yritti sanoa jotain minulle.

En tiennyt että kyse oli miehen kuolemasta. Minä vain luulin että Jumala minua rakastaa ja tuli minun päälleni. Ja mielessäni palvoin Herraa ja antauduin Herralle ja siten aloin rukoilla mielessäni että kaikki tuttavat tulisivat uskoon ja pelastuisivat. Se sama läsnäolo mitä viime vuonna minä koin. Yksi tuttava kuoli pois. Nyt tää on toinen kerta.

Niin minä tuumin pitäisikö oppia tuntemaan Pyhän Hengen? Miten te pääsitte tuntemaan Hänet? Anteeksi ymmärtämättömyyteni!

Eipäs muuta kuin siunattua pääsiäisiloa! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan Henki foorumin kautta ja livenä

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Huhti 2011 21:14

Hyvää pääsiäistä.

Minä haluaisin kysyä koska minä joskus ajattelin puhuuko Jumala joskus kirjoituksen kautta kun luetaan jotain tältä foorumilta? Tai tunnetaanko Jumalan kosketuksen?

No minä tunsin selvän kosketuksen Jumalalta kun luin erään uskonsisaren kirjoituksen, noin pari kuukautta sitten jos muistan oikein. Siis täältä foorumilta.

Ikään kuin siinä kirjoituksessa asuisi Jumalan Henki niin lukemalla tunsin selvän kosketuksen. Mietin ihmetellen voiko Jumala koskettaa ilman Raamatun kohtaa. Olen aina luullut että Jumala koskettaa vain Raamatun kohdan välityksellä. Sana ja Jumalan Henki ovat aina yhdessä niin Jumala toimii Sanan kautta. Mutta tunsin kosketuksen kirjoituksen kautta.

Ihmettelin että kirjoituksiin Jumala voi vaikuttaa. Ja Jumala voi vaikuttaa toiseen ihmiseen kirjoituksen kautta.



Kyllä Jumala voi puhua kirjoitusten kautta foorumilla. Jumala voi puhua muunkin kirjoituksen kautta kuin Raamatun sanan mutta Jumalan puhe on aina Raamatun sanan mukaista ja ei mene yli kirjoitusten. Jumalan Henki ei asu kirjoituksessa vaan sinussa joka olet uskova ihminen sillä Jumalan lapsi on Pyhän Hengen temppeli. Jumalan Henki voi kuitenkin puhua sinulle (mieleesi) jonkin lukemasi kirjoituksen kautta (välityksellä).

Minulle tuli ajatus. No mutta jos ei kukaan foorumista rukoile niin onko Jumala aina läsnä esim. tuolla rukouspalstan puolella ja Jumalan Henki toimii rukoilijana sanattomin huokauksin suoraan Jumalalle ilman rukoilijoita?



Jumalan Henki ei ole foorumissa vaan Herraan Jeesukseen uskovassa ihmisessä aina läsnä ja rukoilee sanattomin huokauksin.

Niin minä tuumin pitäisikö oppia tuntemaan Pyhän Hengen? Miten te pääsitte tuntemaan Hänet? Anteeksi ymmärtämättömyyteni!



Efe.1:17 Että meidän Herran Jesuksen Kristuksen Jumala, kunnian Isä, antais teille viisauden ja ilmoituksen hengen hänen tuntemiseensa

2.Pie.3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Pyhän Hengen tehtävä on kasvattaa Jumalan lasta Herran Jeesuksen ja Isän tuntemisessa.


1.Kor.2:10. Mutta meille on Jumala sen ilmoittanut Henkensä kautta; sillä Henki kaikki tutkistelee, Jumalan syvyydetkin.
11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, vaan ihmisen henki, joka hänessä on? Niin myös ei yksikään tiedä, mitä Jumalassa on, vaan Jumalan Henki.
12. Mutta emme ole saaneet tämän maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka Jumalasta on, että me tietäisimme, mitä meille Jumalalta annettu on

13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

1.Pie.2:2. Ja halaitkaat sitä terveellistä sanan rieskaa, niinkuin äsken-syntyneet lapsukaiset, että te sen kautta kasvaisitte.

Pyhä Henki avaa ihmiselle Jumalan sanaa joka on Jumalan Hengessä kirjoitettu. Jumalan sana Pyhän Hengen avaamana ja kirkastamana ihmiselle kasvattaa ihmistä Herran Jeesuksen ja Isän tuntemisessa.

Ei ymmärtämättömyyttä tarvitse anteeksi pyytää. Jokainen meistä on jossain asiassa ymmärtämätön minä ainakin olen tosi monessa eikä kukaan meistä tule täydelliseksi tässä ajassa.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa vaisuliinille! :hugehug:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jumalan Henki foorumin kautta ja livenä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Huhti 2011 22:21

Kiitos Toni!

Minulle kerrottiin että eräällä iäkkäällä uskonsisarella on joku armoitus johtaa uskoon vuoteella ihmisiä. Mietin onko minulla sama se armoitus kun koin Jumalan läsnäolon niin läheinen tuttava kuoli ja se on nyt toinen kerta kun koin saman Jumalan läsnäolon.

Mutta tuo iäkäs uskonsisar sai selvän johdatuksen oikean henkilön luo joka tekee kuolemaa paitsi minä.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa Tonille! :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan Henki foorumin kautta ja livenä

ViestiKirjoittaja eerika » 04. Syys 2011 17:43

Kirjoitettu, puhuttu ja julistettu Sana ei totisesti tyhjänä palaja vaan saa aikaan sen mitä varten se on matkaan lähetetty ! :pc:


Kuva
Jeesus on Voittaja !
Avatar
eerika
 
Viestit: 153
Liittynyt: 19. Maalis 2011 16:49


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa