Erään tutun uni tai uninäky

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja Siivetön » 24. Heinä 2014 09:10

Olen tässä myöskin huokaillut tuon unen "tiimoilta" ja kirjoittanut uudestaan ja uudestaan viestiä, mutta myöskin poistanut kirjoittamani uudestaan ja uudestaan. :roll: :?:

En siis saa oikein kiinni asiasta ja kuitenkin se jotensakin vaivaa.... :D

Mikon viestin pohjalta nousi itsellänikin mieleen, että jospa jättäisit noiden lukujen pohdinnan yms. sikseen ja tarttuisit ns. härkää sarvista ja kertoisit äidillesi suoraan ja rehellisesti kaikki näkemäsi unet ja sen mitä esim. koit siinä tilanteessa, kun hissi, johon äitisi nousi, lähtikin menemään alaspäin ja kertoisit myöskin avoimesti, mitä koet kyseisen kellon suhteen ja että mielestäsi olisi hyvä päästä siitä eroon.

Äitisi toimikoon sitten sen mukaisesti, miten parhaaksi näkee.
Siivetön
 

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja paa » 24. Heinä 2014 10:17

Siivettömältä ja Mikolta tulikin hyviä neuvoja.
Mikähän siinä kellossa oikein on. Se on kuitenkin vain esine.
Tarkoitan siis, että mitä esineille oikein tapahtuu, että niistä tulee 'pahoja' :shock:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja Siivetön » 24. Heinä 2014 11:39

paa kirjoitti:Siivettömältä ja Mikolta tulikin hyviä neuvoja.
Mikähän siinä kellossa oikein on. Se on kuitenkin vain esine.
Tarkoitan siis, että mitä esineille oikein tapahtuu, että niistä tulee 'pahoja' :shock:


Tuota itsekin mietin, enkä oikein kykene näkemään jonkin hengettömän esineen pitävän itsessään sisällä mitään pahaa henkeä tms. muuta kuin sillä tavoin, että jokin siihen liittyvä muisto virittää ihmisen johonkin sellaiseen.
Siivetön
 

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2014 12:03

*
Kun äiti oli poissa kotoa niin tutkin sitä kelloa enkä löytänyt jotain epäilyttävää vielä. Mutta se oli kiinni seinässä. Olisin voinut ottaa irti seinästä ja tutkia tarkasti. Mikko jos ostan toisen uuden kellon niin äiti varmaan laittaisi sen pirullisen kellon makuuhuoneeseen koska äiti ei halunnut luopua siitä. Mutta se on pelkkä esine. Kysyin jo äidiltä siitä kirkon jutusta mutta äiti ei enää muista sitä juttua. :shock: :? Kyllä rukoilin tämän asian puolesta että Jumala paljastaisi jotain minulle...

Mutta kuinka se kello tiesi minun tulevaisuuteni? Se täsmäsi kaiken mitä 7vuotiaana sain nähdä sen näyn. Se tuntui kuin olisin aikakoneella ja siten 7v minä kohtasin itseäni joka oli 17v. Se oli järkyttävää tällaiselle pienelle tytölle. Mutta kun olin 17v niin se tapahtui täysin tarkasti ja täsmällisesti mitä 7vuotiaana näin sen kaiken. Ja se järkytti minut. Voiko saatana tietää meidän tulevaisuudesta niinkuin Jumala?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2014 12:23

*
Se kello on sellainen kaappi ja on vähän karmivan näköinen kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja paa » 24. Heinä 2014 13:15

vaisuliini kirjoitti:*Voiko saatana tietää meidän tulevaisuudesta niinkuin Jumala?


Tähän haluaisin kuulla minäkin vastauksen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Heinä 2014 14:19

Pystyy vajavaisesti ja pettävästi, jotakin sanomaan.

Eikös Raamatussa kysellä tietäjä hengiltä asioita?

Jes. 8:19

Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?

Jes. 19:3

Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja-ja tietäjähengiltä.

Ap. t. 16:16

Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.


Tietäjähenget ovat riivaajahenkiä, jotka tahtovat ihmisiä kanssakäymiseen kanssansa jotta ihminen avautuisi saastaisille hengille, ja he pääsisisvät vahvasti käsiksi ihmisen elämään. Uskon, että näiden tietäminen on hyvin vajavaista ja pettävää monella tavalla, ikään kuin arvailua monessa asiassa. Jotakin ne siis supisevat ja mumisevat, mutta luottamista niihin ei ole niin kuin on Herraan.

Luen juuri toista kuninkaan kirjaa ja on mielenkiintoista että juuri luin kuinka kuningas Joosia pannessaan asiat Israelin ja Jumalan kanssa uudelleen kuntoon puhdisti maan epäjumalten palvonnasta niin hän otti erinäisiä palvonta esineitä ja poltti ne, hän ei siis heittänyt niitä roskikseen taikka säästänyt tai myynyt vaan poltti. Eikä polttanut Jerusalemissa vaan sen ulkopuolella, en tiedä muuta sanoa kuin että Raamattu opettaa hävittämään semmoiset esineet jotka on jotenkin liittyväisiä vastustajaan.

2.kun 23

1 Niin kuningas lähetti kokoamaan luoksensa kaikki Juudan ja Jerusalemin vanhimmat.
2 Ja kuningas meni Herran temppeliin, ja hänen kanssaan kaikki Juudan miehet ja kaikki Jerusalemin asukkaat, myöskin papit ja profeetat, koko kansa pienimmästä suurimpaan. Ja hän luki heidän kuultensa kaikki Herran temppelistä löydetyn liitonkirjan sanat.
3 Ja kuningas asettui pylvään viereen ja teki Herran edessä liiton, että heidän tuli seurata Herraa, noudattaa hänen käskyjänsä, todistuksiansa ja säädöksiänsä kaikesta sydämestään ja kaikesta sielustaan ja pitää liiton sanat, jotka olivat kirjoitettuina siinä kirjassa. Ja kaikki kansa yhtyi siihen liittoon.
4 Sitten kuningas käski ylimmäistä pappia Hilkiaa ja häntä lähimpiä pappeja sekä ovenvartijoita viemään Herran temppelistä pois kaikki kalut, mitä oli tehty Baalille, Aseralle ja kaikelle taivaan joukolle. Ja hän poltatti ne Jerusalemin ulkopuolella Kidronin kedoilla, mutta vei niiden tuhan Beeteliin.
5 Hän pani myös viralta epäjumalain papit, jotka Juudan kuninkaat olivat asettaneet polttamaan uhreja uhrikukkuloilla Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin ympäristössä ja jotka polttivat uhreja Baalille, auringolle, kuulle, eläinradan tähdille ja kaikelle taivaan joukolle.
6 Hän vei aseran pois Herran temppelistä Jerusalemin ulkopuolelle Kidronin laaksoon ja poltti sen Kidronin laaksossa, rouhensi sen tomuksi ja heitti tomun yhteiselle hautausmaalle.
7 Ja hän kukisti haureellisten pyhäkköpoikien huoneet, jotka olivat Herran temppelissä ja joissa naiset kutoivat verhoja Aseralle.
8 Hän toi pois kaikki papit Juudan kaupungeista ja saastutti uhrikukkulat, joilla papit olivat polttaneet uhreja, Gebasta Beersebaan asti. Ja hän kukisti porteilla olevat uhrikukkulat, joita oli kaupungin päällikön Joosuan portin oven edustalla, vasemmalla puolella mentäessä sisään kaupungin portista.
9 Uhrikukkulapapit eivät kuitenkaan saaneet nousta Herran alttarille Jerusalemissa; he saivat vain syödä happamatonta leipää veljiensä kanssa.
10 Hän saastutti myöskin polttopaikan Ben-Hinnomin laaksossa, ettei kukaan voisi panna poikaansa tai tytärtänsä kulkemaan tulen läpi Molokin kunniaksi.
11 Ja hän poisti ne hevoset, jotka Juudan kuninkaat olivat auringon kunniaksi asettaneet, siitä, mistä mennään Herran temppeliin, hoviherra Netan-Melekin kammion vierestä, joka oli Parvarimissa, ja poltti auringonvaunut tulessa.
12 Ja Aahaan yläsalin katolla olevat alttarit, jotka Juudan kuninkaat olivat teettäneet, ja ne alttarit, jotka Manasse oli teettänyt Herran temppelin molempiin esipihoihin, kuningas kukisti; sitten hän riensi sieltä ja heitti niiden tomun Kidronin laaksoon.
13 Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja jotka Salomo, Israelin kuningas, oli rakentanut Astartelle, siidonilais-iljetykselle, ja Kemokselle, Mooabin iljetykselle, ja Milkomille, ammonilais-kauhistukselle, ne kuningas saastutti.
14 Hän murskasi patsaat ja hakkasi maahan asera-karsikot ja täytti niiden sijan ihmisten luilla.
15 Myöskin Beetelissä olevan alttarin, sen uhrikukkulan, jonka oli teettänyt Jerobeam, Nebatin poika, joka saattoi Israelin tekemään syntiä, senkin alttarin uhrikukkuloineen hän kukisti; sitten hän poltti uhrikukkulan ja rouhensi sen tomuksi sekä poltti asera-karsikon.
16 Kun Joosia sitten kääntyi ja näki haudat, jotka olivat vuorella, lähetti hän ottamaan luut haudoista, poltti ne alttarilla ja saastutti näin alttarin, Herran sanan mukaan, jonka oli julistanut se Jumalan mies, joka nämä julisti.
17 Ja hän kysyi: "Mikä tuo hautamerkki on, jonka minä näen?" Kaupungin miehet vastasivat hänelle: "Se on sen Jumalan miehen hauta, joka tuli Juudasta ja julisti sen, minkä sinä nyt olet tehnyt Beetelin alttarille".
18 Hän sanoi: "Antakaa hänen olla; älköön kukaan koskeko hänen luihinsa". Niin he jättivät hänen luunsa rauhaan ja samoin sen profeetan luut, joka oli tullut Samariasta.
19 Myöskin Samarian kaupungeista Joosia poisti kaikki uhrikukkulatemppelit, jotka Israelin kuninkaat olivat rakentaneet ja niin vihoittaneet Herran; ja hän teki niille saman, minkä oli tehnyt Beetelissä.
20 Ja kaikki siellä olevat uhrikukkulapapit hän teurasti alttareilla ja poltti ihmisten luita niiden päällä. Sitten hän palasi takaisin Jerusalemiin.
21 Ja kuningas käski kaikkea kansaa sanoen: "Viettäkää pääsiäistä Herran, teidän Jumalanne, kunniaksi, niinkuin on kirjoitettuna tässä liitonkirjassa".
22 Sillä sellaista pääsiäistä ei oltu vietetty sen ajan jälkeen, jona tuomarit tuomitsivat Israelia, ei Israelin kuningasten eikä Juudan kuningasten koko aikana.
23 Vasta kuningas Joosian kahdeksantenatoista hallitusvuotena vietettiin sellainen pääsiäinen Jerusalemissa Herran kunniaksi.
24 Myöskin vainaja-ja tietäjähenkien manaajat, kotijumalat ja kivijumalat ja kaikki iljetykset, joita oli nähty Juudan maassa ja Jerusalemissa, Joosia hävitti, täyttääkseen lain sanat, jotka olivat kirjoitettuina siinä kirjassa, minkä pappi Hilkia oli löytänyt Herran temppelistä.
25 Ei ollut ennen häntä ollut hänen vertaistansa kuningasta, joka niin kaikesta sydämestänsä, kaikesta sielustansa ja kaikesta voimastansa olisi kääntynyt Herran puoleen, kaiken Mooseksen lain mukaan; eikä hänen jälkeensä tullut hänen vertaistansa.

Näin siis Joosia toimi puhdistaessaan paikat saastaisista epäjumalista, ja hän teki niin täyttääkseen lain sanat jotka olivat kirjoitettuna siinä kirjassa, mikä oli löytynyt HErran temppelistä.

[i]24 Myöskin vainaja-ja tietäjähenkien manaajat, kotijumalat ja kivijumalat ja kaikki iljetykset, joita oli nähty Juudan maassa ja Jerusalemissa, Joosia hävitti, täyttääkseen lain sanat, jotka olivat kirjoitettuina siinä kirjassa, minkä pappi Hilkia oli löytänyt Herran temppelistä.
[/i]


Kukapa Raamatun tuntija kertoisi mitkä sanat lain kirjassa velvoittivat Joosiaa polttamaan nämä? Ehkäpä siitä selviäisi jotain tarkempaa?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Heinä 2014 14:25

3.moos 19

4 Älkää kääntykö epäjumalien puoleen älkääkä tehkö itsellenne valettuja jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

31 Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.


Älkää etsikö heitä, ehkäpä esineet toimivat jollakin tapana apuna siihen että niitä henkiä myös löytyy? Josko se tulkitaan henkimaailmassa jotenkin koputukseksi ja huhuiluksi.

Eihän Ouija -lautakaan ole kuin lauta jossa on kirjaimia ja lasi , ehkäpä siinäkin on toimivana voimana se että etsii yhteyttä henkiin ja sitten kun se löytyy niin tulee saastutetuksi. En tiedä, Murpatin Mutua...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja paa » 24. Heinä 2014 18:01

Ouija-lauta on kuitenkin kehitelty nimenomaan yhteydenottovälineeksi henkimaailmaan, mutta kellolla ei kai pitäisi olla mitään saatanallista tarkoitusta. Tietysti kello on voinut kuulua vaikka jollekin satanistille, mutta sillä perusteella en uskaltaisi enää mennä tutkimaan tavaroita kirppareille, kun ei ikinä tiedä millainen esine tulee vastaan :-P
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Erään tutun uni tai uninäky

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2014 18:54

*
:shock: Kuinka kello voi olla osallinen henkimaailmaan? Mutta lapsena minä kyllä aistin voimakkaasti jotain pahaa niinkuin pahan läsnäolon. Mutta en vielä ymmärrä miten kello voi olla osallinen henkimaailmaan??? :crazy: Sorry! Mutta pahat henget eivät voi asua esineessä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa

cron