Juha Norolampi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Heinä 2014 10:49

Siivetön kirjoitti:Onkohan täällä nyt jonkinlaista asenteellisuutta meitä joitakin kohtaan?

En millään muotoa kieltänyt, etteikö saisi ja tulisi koetella Sanalla?

Enkä kieltänyt tekemästä niin, vai olenko jossain kohden kirjoittanut jotain sellaista?

Tai olenko tulkinnut Sanalla koettelun tuomitsemishenkiseksi jossain kohti viesteissäni?

Kertokaahan nyt suoraan, että onko tämän foorumin tarkoitus se, että täällä on vain vakioporukka, jotka haluavat keskustella keskenään ja kaikkien muiden sanomisia saa tulkita miten haluaa ja se sitten selitetään vain väärinymmärtämisellä?

Ja jos kerron omia ajatuksiani siitä ja perustelujani sille, miksi en ole hirveän halukas olemaan jatkuvasti etsimäässä virheitä niiden teoista, jotka kaikessa raadollisuudessaan kuitenkin pyrkivät viemään Jumalan Sanaa etteenpäin, niin miksi en saa niistä kertoa, ettei aivan joku ole syyttämässä jostain ja kun syytökset edes perustuisivat siihen, mitä olen kirjoittanut, mutta kun niiden pohjalta rakennetaan olkiukkoja ja niillä sitten käydään henkilöä vastaan.

. :(


Ihan aiheellisia ajatuksia ja kysymyksiä, joita jokaisen foorumin jäsenen tulisi ajatella. Minä ainakin joudun näitä pohtimaan ja tarkkailemaan etten ketään väärin kohtelisi, koska näissä foorumeissa tulee helposti kaikenlaisia väärinkäsityksiä.

Ps. Olen tällä hetkellä perheeni kanssa Berliinissä ja kirjoittelen tätä hostellin nettiyhteyden kautta ja pian lähdetään Berliinin keskustaan. Rukoillaan ja pyritään rauhaan keskenämme, vaikka olisimme jostakin asioista eri mieltä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2014 10:57

Siivetön kirjoitti, lainaus:

"Ja jos kerron omia ajatuksiani siitä ja perustelujani sille, miksi en ole hirveän halukas olemaan jatkuvasti etsimäässä virheitä niiden teoista, jotka kaikessa raadollisuudessaan kuitenkin pyrkivät viemään Jumalan Sanaa etteenpäin, niin miksi en saa niistä kertoa, ettei aivan joku ole syyttämässä jostain ja kun syytökset edes perustuisivat siihen, mitä olen kirjoittanut, mutta kun niiden pohjalta rakennetaan olkiukkoja ja niillä sitten käydään henkilöä vastaan."

Puhut tuossa syyttämisestä. Se "yksi mies"-asia jo selvitettiin. Onko muitakin asioita mistä koet, että sinua on syytetty täällä foorumilla? Voidaanko kenties vähän selvittää tätä asiaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 07. Heinä 2014 11:19

PetriFB kirjoitti:Ps. Olen tällä hetkellä perheeni kanssa Berliinissä ja kirjoittelen tätä hostellin nettiyhteyden kautta ja pian lähdetään Berliinin keskustaan. Rukoillaan ja pyritään rauhaan keskenämme, vaikka olisimme jostakin asioista eri mieltä.


Toivotelen hyvää matkaa ja Jumalan siunausta ja varjelusta Sinulle ja perheellesi!

Teette paljon arvokasta työtä ja haluan olla siunaamassa teitä koko perheenä kaikessa siinä, mitä haluatte Jumalan valtakunnan työn hyväksi tehdä!

Siirryn pois foorumi-keskusteluista, mutta haluan olla rukouksin tukenanne!

Yst. terv. siivetön
Siivetön
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Heinä 2014 11:27

Siivetön kirjoitti:En ole ollut koskaan paikanpäällä kuuntelemassa kyseistä henkilöä, joten en halua näin ollen kommentoida hänestä mitään henk.kohtaisesti.

Mutta Raamattu kehoittaa meitä katsomaan mm. hedelmää, sillä hedelmistä puu tunnetaan ja samassa kohdassa muistutetaan olemaan varovaisia sen kanssa, mitä puhumme ja sanomme:

Matt. 12
33. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Haluaisinkin ihan rakkaudella varoittaa kaikkia, ettemme olisi liian kärkkäitä lausumaan tuomioitamme, vaan rauhoittuisimme katsomaan sitä, mitä hedelmää kunkin teot tuottavat.

Koituuko se Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemiseksi, koituuko se Jumalan kunniaksi, säilyvätkö esim. tilaisuuksissa uskoon tuleet uskossa ja näkyykö heidän elämässään hyvää hedelmää jne.?

Vanha kansakin jo sanoi, että ensiksi tulee tutkia ja sitten vasta hutkia, tarkoittaen juurikin sitä, että ei tule hutkia ketään kovin heppoisin perustein ja nopeasti ja Raamattukin opettaa näin:

Mark. 3
21. Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suuniltaan".
22. Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
23. Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
24. Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
25. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
26. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
27. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29. mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30. Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

Luuk. 11
15. Mutta muutamat heistä sanoivat: "Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
16. Toiset taas kiusasivat häntä ja pyysivät häneltä merkkiä taivaasta.
17. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
18. Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
19. Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
20. Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
21. Kun väkevä aseellisena vartioitsee kartanoaan, on hänen omaisuutensa turvassa.
22. Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.
23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.


Tässähän siivetön vain sanoo, että koettelemisessa tulee olla varovainen, huolellinen ja tarkka. Ei hän sano, että ei saa koetella asioita...kuitenkin kerittiin jo ruveta puolustelemaan että asioita tulee koetella ikäänkuin siivetön olisi koettelua vastaan. Eli tässä häntä kohdeltiin väärin, sillä eihän hän semmoista puhunut tai tarkoittanut mikä selviää kyllä postista...

Esim tässä hän sanoo että tulee koetella hedelmääkin (eli siis kannattaa koettelua hedelmienkin perusteella)

Koituuko se Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemiseksi, koituuko se Jumalan kunniaksi, säilyvätkö esim. tilaisuuksissa uskoon tuleet uskossa ja näkyykö heidän elämässään hyvää hedelmää jne.?



tässä hän kirjoittaa, että tulisi olla varovainen ja huolellinen:

Vanha kansakin jo sanoi, että ensiksi tulee tutkia ja sitten vasta hutkia, tarkoittaen juurikin sitä, että ei tule hutkia ketään kovin heppoisin perustein ja nopeasti ja Raamattukin opettaa näin


Olisi mukava ja hyödyllistä jos kaikki lukisivat oikein ajatuksella vaikka pariinkin kertaan aina toisen postauksen läpi ennen kuin kiirehtii vastaamaan, ja tällä tavalla ottaisi lähimmäistä huomioon.

Ja vastauksena siivettömälle ei ole mikään pienenpiirin oma keskustelu ympyrä, vaan kaikki saa keskustella ja tuoda esille ajatuksiaan.

Räikeä harhaopin opettaminen ja esilletuominen pitkittyessään on vain tuomittavaa (enkä sano että missään sinä olisit niin tehnyt), mutta muuten sana on vapaa.

Olen päivisin töissä ja en siksi kerkeä vastaamaan kovin usein.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Heinä 2014 11:31

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2014 11:33

Kyllä, näin on Mikko, ja Siivettömälle haluaisin sanoa vielä sen, että kun tuossa aikaisemmin lyhyesti tässä ketjussa kommentoin Vaisuliinin kirjoitusta niin se ei tarkoittanut sitä, että olisin sillä lyhyellä kommentillani tarkoittanut, että siivetön olisi ollut erimieltä koettelun tärkeydestä kuin esimerkiksi minä. Eli jälleen ilmeisesti vain väärinkäsitys?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 07. Heinä 2014 11:38

pekka kirjoitti:Siivetön, olisiko nyt syytä vähän rauhoittua?
Kyllä täällä saa jokainen kirjoittaja ilmaista mielipiteensä ilman, että heti luullaan, että tapahtuu hyökkäys jotakuta vastaan. Minä toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle.
Siunausta sinulle.


En ymmärrä kommentiasi, sillä olen ollut koko ajan ollt täysin rauhallinen, en ole edes missään tilanteessa kiihtynyt, vaan rukoillen ottanut osaa keskusteluun ja juuri tällaiset syytökset "Siivetön, olisiko nyt syytä vähän rauhoittua?" tuntuvat todella pahoilta, joissa ei ole totuutta pohjana, vaan jälleen asianomaisen oma oletus ja varsinkin kun ne tulevat foorumin ylläpidossa toimivalta henkilöltä, ne aikaansaavat suurta murhetta ja ihmetystä. :(

pekka kirjoitti:Siivetön kirjoitti, lainaus:

"Ja jos kerron omia ajatuksiani siitä ja perustelujani sille, miksi en ole hirveän halukas olemaan jatkuvasti etsimäässä virheitä niiden teoista, jotka kaikessa raadollisuudessaan kuitenkin pyrkivät viemään Jumalan Sanaa etteenpäin, niin miksi en saa niistä kertoa, ettei aivan joku ole syyttämässä jostain ja kun syytökset edes perustuisivat siihen, mitä olen kirjoittanut, mutta kun niiden pohjalta rakennetaan olkiukkoja ja niillä sitten käydään henkilöä vastaan."

Puhut tuossa syyttämisestä. Se "yksi mies"-asia jo selvitettiin. Onko muitakin asioita mistä koet, että sinua on syytetty täällä foorumilla? Voidaanko kenties vähän selvittää tätä asiaa?


Taitaa olla viisainta, että annetaan tunkioiden kaivelut olla ja siirryn pois keskustelemasta, josko se tuottaisi rauhan tälle foorumille, sillä tarkoitukseni oli vain olla yhdessä etsimässä totuutta ja keskustelemassa Jumalan töistä ja tahdosta, eikä minulla ole enää voimavaroja tällaisiin jatkuviin vääntöihin, jota täällä näyttä olevan joidenkin taholta jatkuvasti.

Kiitos kaikille teille keskusteluista ja toivotan ihan jokaiselle Jumalan siunausta kaikessa siinä, missä itse kukin tarvitsette!
Siivetön
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2014 11:45

Kiitos Siivetön sinulle tuosta viimeisestä kirjoituksestasi.

Sekin on tietysti hyvä muistaa, että tämä on keskustelufoorumi jossa ei tarvitse joka asiassa olla samaa mieltä kuin joku toinen kirjoittaja on, eikä se olisi mahdollistakaan, olla toisen ihmisen kanssa kaikessa aina samaa mieltä.

Vilpittömästi minäkin edelleen haluan pyytää anteeksi missä olen virheitä tehnyt... ja edelleen kaikkea hyvää Siivettömälle Ja Jumalan siunausta sinulle ja läheisillesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2014 11:57

*
Lyhyt asia johtaa huomaavaisesti yhteisymmärrykseen kuin paljon sanoja jotka aiheuttaa väärinkäsityksen jota on vaikea korjata ja siihen helposti väsytään. Siivetön ohitti minut eikä halunnut oikaistaa ymmärrykseni oikeaan suuntaan niin minä vähän ihmettelin mutta kestän kyllä. Ei minulla ole mitään hätää. :) Vaelletaan anteeksiantamuksen tiellä niin kestämme paremmi kohlauksia jotka ovat vilpittömästi ja puhtaasti tahattomia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Heinä 2014 13:21

Siivetön kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Ps. Olen tällä hetkellä perheeni kanssa Berliinissä ja kirjoittelen tätä hostellin nettiyhteyden kautta ja pian lähdetään Berliinin keskustaan. Rukoillaan ja pyritään rauhaan keskenämme, vaikka olisimme jostakin asioista eri mieltä.


Toivotelen hyvää matkaa ja Jumalan siunausta ja varjelusta Sinulle ja perheellesi!

Teette paljon arvokasta työtä ja haluan olla siunaamassa teitä koko perheenä kaikessa siinä, mitä haluatte Jumalan valtakunnan työn hyväksi tehdä!

Siirryn pois foorumi-keskusteluista, mutta haluan olla rukouksin tukenanne!

Yst. terv. siivetön


Pääsin täältä keskustan isosta kauppakeskuksesta yhden tunnin Free online yhteyteen tablettini kautta. Harmi kun lähdet pois jäisit vielä, sillä ajatukseksi ovat olleet arvokkaita. Jumalan siunausta sinulle kuka ikinä oletkin tai jos lähdet tai jäät foorumille.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa